MamboBeach schreef:Heino schreef:Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer ik verplicht ben fulltime te werken en mijn kinderen fulltime op de opvang te hebben... Heb zelf een tijd op een BSO (buitenschoolse opvang) gewerkt en daar zaten dus ook kinderen die 's morgens als eerste gebracht werden en 's avonds als laatste opgehaald werden. En geloof, daar waren die kinderen echt niet blij mee! Ik als psycholoogje-in-spé heb genoeg gesprekken met die kinderen gevoerd over hun thuissituatie en over de BSO. Ging zelfs zo ver dat er een kindje van een jaar of 8, 9 míj d'r moeder ging noemen. Dan was het "leidster, waar is mijn moeder?", "die komt je straks halen", "neeee, mijn écht moeder, Kim!". Dieptriest vond ik dat
Opvang an sich ben ik zeker niet tegen, denk dat het heel goed voor de ontwikkeling van een kind kan zijn (kán zijn). Mits je een fijne opvang hebt met fijne leidsters (en die zijn best zeldzaam heb ik het idee) en niet fulltime.
Ik ga met Heino mee.![]()
Kan me ook echt niet voorstellen dat kinderen het leuk vinden iedere dag op de BSO te zitten bijvoorbeeld.
Dat vind ik nou weer jammer, omdat ik zelf ook een voorbeeld heb gegeven...Maar goed, het zij zo...

)
)