Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:vinden jullie dan dat de islamitische ideologie samen gaat met de westerse leefwijze?
sarabande schreef:FaberSmid schreef:Zo te lezen stijgt de spanning?
En wat is de toegevoegde waarde van deze post???

geerke schreef:vinden jullie dan dat de islamitische ideologie samen gaat met de westerse leefwijze?
WildChild schreef:Het klopt inderdaad dat het christendom ook geen geweldige godsdienst is en dat er absoluut vergelijkbare teksten in de Bijbel staan. Het enige verschil met de Islam is in mijn ogen de mate van geloofsovertuiging. Moslims in Nederland zijn over het algemeen gewoon ortodoxer. Men gaat vaker naar de Moskee en leeft nog veel meer volgens de regels van het geloof.
Toch denk ik dat er niet een direct verband is tussen het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen en het al dan niet aanhangen van de Islam. Wat ik denk, en dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen helaas, is dat mensen met bijvoorbeeld een Marrokaanse afkomst, meer temperament hebben en een grotere aanleg voor crimineel gedrag. Ze zijn in mijn ogen gevoeliger voor omgevingsfactoren en komen zo sneller terecht op 'het slechte pad'. Daar mag van mij best kritisch naar gekeken worden, maar niet op de onvolwassen manier waarop Wilders dat doet.
phormicola schreef:En wat is de toegevoegde waarde van jouw post?
Dit is eigenlijk een perfect voorbeeld van scheidingslijnen en dat is waar het om gaat bij discriminatie. Waar houdt vrijheid van meningsuiting op en waar begint discriminatie?
Blue_Eyes schreef:WildChild schreef:Het klopt inderdaad dat het christendom ook geen geweldige godsdienst is en dat er absoluut vergelijkbare teksten in de Bijbel staan. Het enige verschil met de Islam is in mijn ogen de mate van geloofsovertuiging. Moslims in Nederland zijn over het algemeen gewoon ortodoxer. Men gaat vaker naar de Moskee en leeft nog veel meer volgens de regels van het geloof.
Toch denk ik dat er niet een direct verband is tussen het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen en het al dan niet aanhangen van de Islam. Wat ik denk, en dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen helaas, is dat mensen met bijvoorbeeld een Marrokaanse afkomst, meer temperament hebben en een grotere aanleg voor crimineel gedrag. Ze zijn in mijn ogen gevoeliger voor omgevingsfactoren en komen zo sneller terecht op 'het slechte pad'. Daar mag van mij best kritisch naar gekeken worden, maar niet op de onvolwassen manier waarop Wilders dat doet.
Ik denk dat het nog veel meer te maken heeft met kansen krijgen in de samenleving en een vicieuze cirkel. Ik heb niet veel tijd nu om het uit te leggen, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Ik denk dat we allemaal wel wat verder kunnen kijken dan onze neus lang is. Dat de cijfers zo zijn, wil alleen maar zeggen dat er meer gaande is dan het oppervlakkige. sarabande schreef:phormicola schreef:En wat is de toegevoegde waarde van jouw post?
Dit is eigenlijk een perfect voorbeeld van scheidingslijnen en dat is waar het om gaat bij discriminatie. Waar houdt vrijheid van meningsuiting op en waar begint discriminatie?
Dan begrijp je het begrip discriminatie niet helemaal. Ik stel een vraag zonder er een oordeel aan te verbinden, dus dat is zeker geen discriminatie of scheidslijn. Ik wil gewoon weten wat hij met die post bedoelt, ik weet dat inmiddels nog niet trouwens.

Heino schreef:Jammer, ik vind namelijk juist dat er heel duidelijke regels bestaan over wat wel en geen discriminatie is. Misschien dat iemand anders het uit kan leggen?
CtjeLief schreef:Persoonlijk denk ik dat het juiste antwoord op de vraag al te vinden is in de wetsartikelen die ik heb geplaatst