Doe de stemwijzer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:55

Ik mag helaas nog niet stemmen, maar dit was mijn top 3:
PVV
Trots op Nederland
SP

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:57

Ik heb meerdere stemwijzers gedaan en overal komt uit dat ik óf SP, TON of de partij van de dieren ( }:0 ....) moet stemmen, terwijl ik toch echt een VVD stemmer ben. Waar gaat het mis? :')

Kaka

Re: Doe de stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:00

Ik vind de stepwijzer het leukst :)) www.stepwijzer.nl

Oveigens, welke test ik ook doe, er komt altijd hetzelfde uit:

1. Groenlinks
2. D66
3. VVD (geen flauw idee hoe die in dit rijtje komt).

Ik heb mijn keuze allang al gemaakt en heb me daarbij laten leiden door de partijprogramma's en niet door de stemtesten op internet.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:17

net ook even de test gedaan ook al weet ik wat ik ga stemmen:

- PVV
- TON
- SP

en heeeelemaal onderaan D66

bij mij word het de PVV omdat ik gewoon de meeste overeenkomsten heb met die partij! (en niet alleen over de islamitisering etc.)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:21

Bij mij kwam er uit:

-PVV
-SP
-VVD

Ik heb geen idee op wat ik ga stemmen nog..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:14

PvdA
SP
GroenLinks

Ik wilde zelf SP stemmen, lekker links :) Omdat ik vind dat Nederland veel te veel rechts word en dat baart mij zorgen. Pvda krijgt mijn stem niet, maar de stemwijzer zegt SP op 2, dus dat ga ik ook doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:17

Uitslag stemwijzer

1. Trots op Nederland
2. PVV
3. VVD

Overigens stem ik woensdag VVD, puur economisch en persoonlijk mijn toekomst, eigen huis en erfenis veiligstellen ;-)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:06

Daphna schreef:
Daarbij komen mijn standpunten in geen enkel partij programma, zover ik weet, voor... Afschaffen van defensie, bio-industrie afschaffen, fairtrade producten stimuleren door belasting daarop te verlagen, geen ontwikkelingshulp meer (wel noodhulp), meer sociale huurwoningen, legaliseren van drugs (als in bij de apotheek op recept te verkrijgen), gratis openbaar vervoer voor iedereen, flink investeren in de kennis economie, hypotheekrente aftrek weg, geen partij die dit aandurft... daar maak je immers geen carrière mee.

Misschien omdat je standpunten op de korte termijn totaal niet realistisch zijn.... Afschaffen van defensie? Dat zie ik eerlijk gezegd NOOIT gebeuren. Denk ook niet dat de meerderheid van Nederland het met je eens is, maar je kunt altijd je eigen partij oprichten :P

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:13

1. PVV
2. VVD
3. TON

Deze drie komen er bij verschillende stemwijzers steeds uit dan wel in een andere volgorde. PVV en TON, op sommige punten na beste leuke punten maar ik geloof er niet echt in. Vrees met die twee partijen een hoop geschreeuw en ruzie vooral gecombineerd met links. Strategische stem gaat naar VVD, i.v.m. hypotheekrente. Ik zie dat toch heel anders dan linkse partijen. Als coalitie zou ik graag VVD, D66 met ? zien. SP vind ik te rood en soms ook een "enge" partij. PVDA en CDA zie ik liever in de kamer deze periode

Stepwijzer :') kwam D66 uit met op een gedeelde tweede plaats TON, PVV, gedeelde derde plaats VVD en PVDA

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:55

PVV
Trots op Nederland
VVD

En pvv ga ik ook stemmen :) :).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:52

SP
PvdA
GroenLinks

Ik had niet gedacht dat SP zo hoog zou staan, nu ben ik helemaal aan het twijfelen op wie ik moet stemmen :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:59

Bij mij komt er steeds D66 uit, lastig. Ik wilde op een partij stemmen die tegen het afschaffen van de stufi is, maar D66 is juist voor. Ook bij de studentenkieswijzer kom ik hier op uit, dus ik moet nog maar eens even gaan denken wat ik ga doen.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:49

Bij mij komt eruit:
1. PVDA
2. Partij voor de Dieren
3. D66
4. Groenlinks
& verder weet ik 'm niet meer (eergister ingevuld).
Ohja, onderste 3 waren de SGP, TON en PVV.
Mag helaas niet stemmen.. verbaast me dat er zoveel mensen op pvv en ton uitkomen. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:50

waarom verbaasd dat jou?

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:53

Frozenstar schreef:
Ik kwam uit op Trots op Nederland en daar kan ik me zeker in vinden :)

sinds ik hun spotje heb bekeken op youtube, kan ik die partij niet meer serieus nemen. :+
vooral de uitleg van Jan-Jaap van der Wal in "Dit was het nieuws" was te hilarisch. :P

@ Snoevie, het verbaast mij niet (ik heb het verkeerd verwoord), maar ben zelf van mening dat het een zooitje wordt als Wilders veel macht zou krijgen, en het verbaast mij dat veel mensen op hem stemmen omdat "alle buitenlanders weg moeten" en niet vanwege de punten van zijn partij, wat veel (niet alle) mensen wel doen.
Laatst bijgewerkt door xKnol op 08-06-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:55

Mijn uitkomst is;

1. PVV
2. VVD
3. TON

en dat klopt niet echt, ik ga zowiezo stemmen op VVD dus het klopt wel dat die zo hoog staat. Maar ik heb echt niks met de PVV :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:01

xKnol schreef:
@ Snoevie, het verbaast mij niet (ik heb het verkeerd verwoord), maar ben zelf van mening dat het een zooitje wordt als Wilders veel macht zou krijgen, en het verbaast mij dat veel mensen op hem stemmen omdat "alle buitenlanders weg moeten" en niet vanwege de punten van zijn partij, wat veel (niet alle) mensen wel doen.

je weet van veel mensen niet eens de reden waarom ze op iemand stemmen,dus dat kan je eigenlijk niet zeggen.

je bent het met geen enkele partij met alle punten eens,toch?

beetje voorbarig

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:13

Snoevie schreef:
xKnol schreef:

je weet van veel mensen niet eens de reden waarom ze op iemand stemmen,dus dat kan je eigenlijk niet zeggen.

je bent het met geen enkele partij met alle punten eens,toch?

beetje voorbarig

Nee je weet van veel mensen de reden waarom ze stemmen niet, maar door middel van praten met mensen uit je omgeving kun je je een redelijk beeld vormen. Laat ik het zo zeggen: het is veel omgevingen zo dat Wilders veel stemmers heeft die alleen afgaan om zijn harde beloftes over criminele buitenlanders het land uit te zetten, aangezien mensen hier last van hebben. Laten we eerlijk zijn: een (in mijn ogen) te groot deel van Nederland heeft dus absoluut niet door op wie hij of zij stemt, aangezien ze niet naar de partijpunten kijken. Je hoeft het niet met alle punten eens te zijn (dat kan ook niet), maar je kunt wel kijken wat alle partijen vinden, en daarin afwegingen maken: Welke punten vind ik belangrijker? Waarom? Wat betekent dit voor mijn stemkeuze? Niet alle mensen doen dit, en gaan af op harde uitspraken die zij wel goed vinden klinken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:01

hmm een hele hoop mensen uit mijn omgeving die het stemmen hoor ik toch wel heel andere dingen zeggen.

dus je kan het gewoon niet zomaar zeggen

en idd niet iedereen weet precies op wie hij/zij exact stemt,maar dat geldt niet alleen voor PVV stemmers

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:22

Bij mij komt eruit wat ik al wilde stemmen: CU.
En dan op 2: PVV. Nou die krijgt mijn stem nooit.
3: CDA
4: PvdA

En helemaal als laatste VVD. Dat snap ik ook wel.

Idd doet er meer mee dan alleen een stemwijzer. Wie vindt je als persoon geschikt en vertrouw je jouw stem toe? Van wie verwacht je dat hij doet waarvoor hij staat?

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:26

xKnol schreef:
sinds ik hun spotje heb bekeken op youtube, kan ik die partij niet meer serieus nemen. :+
vooral de uitleg van Jan-Jaap van der Wal in "Dit was het nieuws" was te hilarisch. :P

Ja, dat was echt briljant! :+ Gaan er mensen zo nog het laatste lijsttrekkersdebat kijken? Ik twijfel nog... Miss zet ik het gewoon op de achtergrond aan... :P Benieuwd of we nou echt heel veel nieuws gaan horen... ;)

Stel je voor, vanaf morgenavond/-nacht is Mark Rutte wellicht onze nieuwe premier... :\ Wat moet dat toch worden? _O- (ik stem overigens wel VVD :+)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:29

Mijn opa l*lde net al de hele tijd door 't debat van de kleinere partijen heen dus hou mn hart vast voor zometeen :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:31

1. Cristenunie
2. SGP
3. CDA
4. Pvda

En ik vind het wel redelijk kloppen.
Alleen mag ik nog niet stemmen :P.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:32

Haha maar die banketstaaf ook allemaal door elkaar heen, dus te volgen was het toch al niet ;) Wel hilarisch creatief waren ze.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:36

Mijn stem staat al vast maar ik ga toch even het debat kijken, vind het zo leuk om te zien :') :)