KiWiKo schreef:Ramadan is in mijn beleving geen officiele vrije dagalthans niet bij mij op de werkvloer
nee gelukkig niet haha. want ramadan duurt namelijk een maand haha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jameyskatje schreef:ramadan is een officiele vrije dag btw, dus niets met spijbelen te maken. dan nog snap ik jou aanval totaal niet, vooral omdat ik duidelijk heb gemaakt dat dit MIJN VISIE IS, EN DAT IEDEREEN DIE SINTERKLAAR WEL VIERT DAT LEKKER MOET DOEN.
even groot geschreven zodat in het vervolg niemand er mee overheen leest.
tegenspreken? hoe bedoel je? iets over cultuur? euhm, volg 2 culturele studies, en ja ik ben hollander, maar wat wil je daarmee zeggen?
FaberSmid schreef:Volgens mij is de verzorging, omgang en slachting van halaldieren diervriendelijker en menselijker dan westerlingen doen en denken? Beide heb ik kunnen ervaren, op kleine en grote schaal. Westerse cultuur/geloof verspilt en gooit ook meer weg?

jameyskatje schreef:ja typfoutje. (kan de beste overkomen haha)
geintje, typfouten overkomen me regelmatig, inderdaad mijn post niet goed terug gelezen

suuzepuus schreef:en toch vind ik dat belachelijk... dan moet iedereen vrij of dan maar niet. met kerst en pasen zijn 'ze' (de moslims) ook vrij dus werken ze met suikerfeest maar door.
aanpassen heet dat (of ben ik nou racistisch... sorry daarvoor)
KiWiKo schreef:jameyskatje schreef:ja typfoutje. (kan de beste overkomen haha)
geintje, typfouten overkomen me regelmatig, inderdaad mijn post niet goed terug gelezen
Ik snap het![]()
maar Suikerfeest krijgen ze bij mij geen vrij voor......... naaa ook niet helemaal waar, ze krijgen er wel vrij voor, maar dan is het werkengeblazen met de kerst
Snoevie schreef:maar dan lever je een vrije dag in toch,als je vrij wil met het suikerfeest?
en kiwiko,bij jou wordt het dan omgedraaid zoals ik t begrijp?
het is geen vaste vrije dag zoals idd kerst
het lijkt me voor de meeste moslims denk ik geen punt om te werken met kerst,aangezien zij dat niet vieren
jameyskatje schreef:klopt, maar zo heb je ook ziekmelders voor verjaardagen, religieuze feesten, bruiloften, weekendjes weg, geen zin hebben/kater hebben.
inderdaad moeilijk hard te maken. tot ze ineens voor je deur staan om verhaal te halen haha
ik haat dat
? Ik zie dat absoluut niet als scheldwoord, maar ik duid daar iemand mee aan met een donkere huid. 'Zwarte' vind ik zelf veel beledigender, evenals 'nigger'. Die laatste hebben 'ze' (nu klinkt alles als wijzen met de vinger
) zelf weinig last van, je hoort het op tv toch regelmatig voorbij komen in rap teksten etc.