Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luve_rozes schreef:Merk als emigrant dat Nederlanders best vast houden aan hun eigen gewoontes, heb soms last van plaatsvervangende schaamte..Of is dat gewoon Nederlander zijn?(vasthouden aan eigen gewoontes?
Citaat:Iets waar Nederlanders niet goed in zijn, maar wel de mond van vol hebben; Intregratie.
KiWiKo schreef:integratie is dat als 8 jarige naar Amerika verhuizen, de week na je vlucht daarheen op een Amerikaanse school zitten? drie maanden later alleen nog maar engels spreken??? en je volledig aangepast hebben aan het leven daar?
zowel mijn ouders als ik als mijn jongere broerte (die eigenlijk vond dat iedereen maar Nederlands moest leren daar?)
KiWiKo schreef:integratie is dat als 8 jarige naar Amerika verhuizen, de week na je vlucht daarheen op een Amerikaanse school zitten? drie maanden later alleen nog maar engels spreken??? en je volledig aangepast hebben aan het leven daar?
zowel mijn ouders als ik als mijn jongere broerte (die eigenlijk vond dat iedereen maar Nederlands moest leren daar?)
Anoeska schreef:KiWiKo schreef:integratie is dat als 8 jarige naar Amerika verhuizen, de week na je vlucht daarheen op een Amerikaanse school zitten? drie maanden later alleen nog maar engels spreken??? en je volledig aangepast hebben aan het leven daar?
Nee, dat heet geen intergratie, maar assimilatie. Dan laat je al je eigen identiteit achter en neem je alleen nog maar de nieuwe cultuur aan. Integratie betekent alleen dat je volwaardig deelneemt aan een nieuwe cultuur of maatschappij. Dat wil niet zeggen dat je niet ook nog eigen gebruiken, waarden, normen mag hebben.
Ik ben van mening dat integratie voldoende is, van mij mogen mensen uit andere culturen prima hun eigen gebruiken houden. Als ze maar op een volwaardige manier kunnen functioneren in onze samenleving.
superwoman schreef:KiWiKo schreef:integratie is dat als 8 jarige naar Amerika verhuizen, de week na je vlucht daarheen op een Amerikaanse school zitten? drie maanden later alleen nog maar engels spreken??? en je volledig aangepast hebben aan het leven daar?
Persoonlijk vind ik bij een geplande(!) emigratie je van te voren thuis al de taal probeerd onder de knie te krijgen... zo zou ik dat iig doen, want niks is zo irritant als je (1) niemand kan verstaan en (2) zij jouw niet kunnen verstaan.
Citaat:Holland-Holland-Holland-Olanda-Hollande-Hollanti maar met:
Nederland-Netherlands-Niederlände-Países Bajos-Pays Bas-Alankomaat