Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:07

Mareska schreef:
De vlucht naar Antalya van 04:00 is ipv gecanceld, delayed naar 08:00. Naja ik kom net van de telefoon vandaan en mij werd verzocht om morgenvroeg vanaf 9 uur te bellen voor een omboeking, omdat ze dan pas meer wisten.

En wat als de vlucht dan wel weer 'gewoon' gaat? Ik zou als ik jou was gewoon daar naar toe gaan...stel je voor dat het vliegtuig zonder jullie vertrekt :P

Anne.

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:12

Wat balen voor de mensen die moeten vliegen..
Ik vind het stiekem wel spannend, zo'n enge aswolk.. heeft iemand enig idee wanneer dat ding nederland bereikt? :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:15

haha zo eng is zo'n aswolk niet hoor.

Je ziet er niets aan in de lucht ;-).

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:16

zap schreef:
Mareska schreef:
De vlucht naar Antalya van 04:00 is ipv gecanceld, delayed naar 08:00. Naja ik kom net van de telefoon vandaan en mij werd verzocht om morgenvroeg vanaf 9 uur te bellen voor een omboeking, omdat ze dan pas meer wisten.

En wat als de vlucht dan wel weer 'gewoon' gaat? Ik zou als ik jou was gewoon daar naar toe gaan...stel je voor dat het vliegtuig zonder jullie vertrekt :P

Ja ik snap wat je bedoelt :D! Maar we houden de sites gewoon goed in de gaten, Amsterdam is 1 tot 1,5 uur rijden vanuit hier dus als we daar eindelijk zijn en een hele dag (of 2) voor noppes zitten met onze ingepakte koffertjes, dan hangen er denk ik zulke grote onweerswolken boven mijn hoofd dat er alsnog geen vliegtuig vertrekt :D!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:16

Cassidy schreef:
Ik heb een keer een uitzendig gezien van Air Crash Investigations wat een wolk van vulkaanas met een vliegtuig kan doen. Zeer indrukwekkend om te zien, en begrijpelijk dat ze daarvan hebben geleerd en nu voorzichtiger zijn...

Ik ook :j Was dat niet zo dat daar de motoren van zo'n vliegtuig in brand waren gevlogen?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:20

Ik werk op Schiphol en kan vertellen dat het hier heel erg stil is.. :=
Te stil..

Hoop dat er morgen wel weer gevlogen gaat worden want ik verveel me dood en een kennis zou morgen terug komen van vakantie..

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:21

Citaat:
Ja ik snap wat je bedoelt :D! Maar we houden de sites gewoon goed in de gaten, Amsterdam is 1 tot 1,5 uur rijden vanuit hier dus als we daar eindelijk zijn en een hele dag (of 2) voor noppes zitten met onze ingepakte koffertjes, dan hangen er denk ik zulke grote onweerswolken boven mijn hoofd dat er alsnog geen vliegtuig vertrekt :D!

Ik zou er inderdaad niet volledig op gokken dat je vlucht niet gaat en het even goed in de gaten houden en misschien zelfs toch maar naar schiphol rijden...
Voorlopig is het luchtruim dicht tot morgenochtend 8 uur vandaar dus waarschijnlijk ook je nieuwe vertrektijd :) Ze zullen morgen vroeg in de ochtend kijken of het nog langer dicht blijft of gewoon weer open gaat...
Laatst bijgewerkt door Renee87 op 15-04-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:22

Vanaf morgenochtend 06.00 uur word er gekeken of er weer vliegtuigen in het luchtruim kunnen vliegen. In ieder geval voor het vrachtverkeer.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:25

inderdaad :) maar als er vrachtverkeer kan vliegen kan de rest ook... zullen misschien nog wel vertragingen zijn omdat ze minder kisten laten komen maar lijkt me niet dat ze alleen cargo's laten komen?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:27

Dat is wat ik weet aangezien het mij het meest om de cargovluchten gaat ivm werk.. :')

Het lijkt mij dat alles dan weer volgens plan gaat vliegen.. Ik hoop het wel. :=

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:30

Ja daar heb je wel gelijk in Renee87, we moeten ook 1,5 uur reizen voordat we op het vliegveld zijn. Ik zorg gewoon dat m'n spullen voor zover mogelijk klaarstaan en dat ik morgen op tijd wakker ben. En elke keer dat ik vannacht wakker ben check ik het internet even. :+

Alleen vind ik het vervelend dat ik niet kan volgen hoe het zit met die aswolk, iemand een site waar de meest recente informatie opkomt?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:33

;( ;( ;( ;(

Ook mijn KLM vlucht is geannuleerd voor morgenochtend half 10!
En ik wilde zo graag een week naar me ouders (Curacao).

Maar ik krijg niks of niemand te pakken.. Netwerk over bezet := P*dver, wat nu

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:33

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:40

:D als inderdaad het luchtruim open gaat en de cargo's kunnen vliegen gaat alles gewoon weer volgens plan vliegen.
Speel stiekem ook vals qua info, werk ook op schiphol :')

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:41

Waar werk jij Renee?

Mag via PB. :j

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:43

Amber_ schreef:
;( ;( ;( ;(

gok dat als hij echt op geannuleerd blijft staan dat hij ook echt niet meer gaat... Ook als het morgen dan weer open gaat zal dat denk ik niet gaan lukken... maar dat weet ik niet zeker (je hebt namelijk kans dat er niet eens een vliegtuig is om mee te vliegen omdat dat ergens vannacht of morgenochtend aan had moeten komen vanuit amerika oid) proberen te blijven bellen dus :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:45

* denkt terug aan de kerst van een paar jaar geleden toen alle Engelandvluchten gecancelled werden en zei de angry mob te woord mocht staan * :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:45

Amber_ schreef:
;( ;( ;( ;(

Dat is balen!! Ik hoop op een mooi wondertje voor je dat je toch naar je ouders kan!

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:46

Nanne schreef:
* denkt terug aan de kerst van een paar jaar geleden toen alle Engelandvluchten gecancelled werden en zei de angry mob te woord mocht staan * :=

oeh dat zal niet fijn geweest zijn!

je hebt pb :)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:47

Amber, nu staat jouw vlucht ook op schiphol.nl als geannuleerd. Maar Nanne / Renee, stel dat ze vanaf 8 uur weer volgens plan vliegen, laten ze dan eerst de vliegtuigen van 4 uur gaan of beginnen ze echt bij de vluchten van 8 uur?

maaikemuis

Zucht, en ook ik zou vliegen vanavond. Naar Engeland voor het concert van James waar ik naar toe zou gaan morgenavond. Helaas zitten alle vluchten naar London vol en kan ik gewoon niet heen!!!!!!

Ik kan wel janken! ;(

LadyAngel

Nou hier vliegt zo net nog een vliegtuig over, al was het maar een kleintje aan het geluid te horen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:48

Ik vond de zonsondergang vanavond nou niet bijzonder spectaculair.
Wel heel apart dat het hele vliegverkeer plat ligt. De enige keer dat dat in NL ook het geval was, was op 9/11. Ik zat toen in Canada, was daar op vakantie, en kon niet terug en dat is toch wel een hele rare gewaarwording. Dus iedereen die nu thuis zit en misschien niet weg komt: wees blij dat je thuis zit, en niet aan het eind van je vakantie (en je vakantiebudget) op je vakantiebestemming.
Ik heb er 1 ding van geleerd: nooit je creditcard tot het maximum gebruiken....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:49

Mareska schreef:
Amber, nu staat jouw vlucht ook op schiphol.nl als geannuleerd. Maar Nanne / Renee, stel dat ze vanaf 8 uur weer volgens plan vliegen, laten ze dan eerst de vliegtuigen van 4 uur gaan of beginnen ze echt bij de vluchten van 8 uur?

Ja zag het.. Jemig, wat een k*t gevoel ;(

Was verrassing trouwens voor me ouders ,dat ik kom, naja is...
Hopen dat ik nog kan gaan O:)

En niet idd ergens volgende week pas? Dan heeft geen nut meer ?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:50

Renee87 schreef:
Nanne schreef:

oeh dat zal niet fijn geweest zijn!

je hebt pb :)

Ja, dat was niet fijn.. Stond ik daar als onschuldig beveiligertje tegen over grote boze Engelsen die heul graag naar huis wouden.. :')

Mareshka, daar durf ik je geen antwoord op te geven.