Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:07

_sparta_ schreef:
Je gaat wel eens anders piepen als je het wel nodig hebt. Er zijn mensen die er al 30 jaar voor betalen en er nu steeds minder voor terug zien.

Ik betaal al 16 jaar en heb er nog niets voor terug gezien? Dus hé, als ik het wel nodig heb, heb ik toch meer rendement dan wanneer ik het niet nodig heb :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:09

Chubby schreef:
Het gaat erom dat we allemaal betalen en dat diegenen die het nodig hebben het terugkrijgen. Als het potje leeg is, is het leeg. Maar moet ík dan meer gaan betalen omdat jij (algemeen bedoeld) dat niet kan? Volgens mij moeten we dan gewoon állemaal meer gaan betalen, of minder krijgen....

Het is niet dat 'de overheid' het het volk niet gunt hoor. Maar juist omdat 'de overheid' de laatste jaren steeds maar bleef geven als reactie op alle kritiek, zitten we nu met de gebakken peren omdat er eigenlijk helemaal geen geld voor was.

Geven aan het buitenland, meer dan alle andere Europese landen om zo op een mooi blaadje te staan. Dat ze maar hier eens wat gaan doen, eigen volk, ieder die nu binnen is. Niets meer verder naar binnen laten. Grenzen dicht, ook voor arbeiders. Dan komen er weer banen vrij. En daar kunnen langdurige werklozen aan beginnen, maar ook mensen in de bijstand die wel kunnen werken.
Dat scheelt al een hoop geld. Geld dat hier bespaart wordt, maar ook weer uitgegeven.

Sandeman

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:10

Op mijn specificatie van de rekening van eigen risico stond...allergietest...Heb dus ff lekker 165 euro moeten dokken om er achter te komen dat ik allergisch ben voor mijn poes en stof.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:11

Chubby schreef:
_sparta_ schreef:
Je gaat wel eens anders piepen als je het wel nodig hebt. Er zijn mensen die er al 30 jaar voor betalen en er nu steeds minder voor terug zien.

Ik betaal al 16 jaar en heb er nog niets voor terug gezien? Dus hé, als ik het wel nodig heb, heb ik toch meer rendement dan wanneer ik het niet nodig heb :+

Gaat het om rendement tegenwoordig?
Je piept wel anders als je door je ziek zijn geen goede baan meer hebt. Daardoor minder te besteden. En dan ook nog eens 750 kun betalen. Ik denk dat je er te licht tegen aan kijkt. En vandaag ben je gezond, morgen misschien nooit meer. En vandaag heb je een baan en morgen sta je op straat. En is er in je branche geen werk en moet je ook naar een veel lager loon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:16

We kunnen allemaal wel gaan speculeren, maar na 24 april worden alle programma's door de reken kamer doorberekend en wordt er echt duidelijk wat en waarop de partijen bezuinigen.
Het eigen volk eerst, is een hele enge uitspraak, temeer als je even terug duikt in de geschiedenis en ziet waar onze welvaart op gestoeld is.
Wat ik, voor zover het nu bekend gemaakt is wel weer raar vind, is dat het CDA gaat bezuinigen op de zorg, maar niet wil vertellen hoe en waarop ze dat doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:16

Ik meen dat de aspergeteelt op z'n gat licht, omdat er geen werknemer voor te vinden is. Wat mij betreft krijg je de plicht om als 'handje ophouder' élk werk aan te pakken wat er voorhanden is. Al is het bejaarden voorlezen in een bejaardenhuis of snoeten poetsen bij de kinderopvang. Niet werken en weigeren = geen uitkering.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben van mening dat de besteding van de overheid op een andere wijze zou moeten. Maar ik ben ook van mening dat er structureel iets moet veranderen aan de sociale stelsels, omdat er anders op korte én op lange termijn een veel groter probleem ontstaat. En dan hebben we over 25 jaar helemaal niks meer te klagen, want dan is er gewoon helemaal niks meer.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:17

chubby ik snap wel waarom we meer moeten gaan betalen
maar waarom dan niet eerst korten in de lonen van de mensen die zwemmen in het geld ?
waarom zoveel geld blijven uit geven aan ontwikkeling hulp

ik haalde net al de haiti actie uit
of je nu wilde of niet toch betaal je er wel voor
en nog gaat er bakken met geld uit naar andere landen (staats schulden van de " arme landen " worden kwijt gescholden)
waarom moeten wij dat ontgelden ??

ik woon nog bij mijn ouders omdat ik het niet ga redden uit huis te wonen (al ga ik wel met vriend samen wonen maar ook dat zal krap worden) en ik werk hard zat voor mijn centen
maar meer inkomen zit er nu niet in

waarom zou ik dan de rest van mijn leven aan anderen vast moeten zitten omdat de overheid een gat in zijn hand heeft

edit bovenstaande post ben ik het mee eens ik zit ook niet voor niets in de taxi
omdat er geen werk is in de gebieden war ik voor geleerd heb
Laatst bijgewerkt door rommulus op 02-04-10 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:17

_Sparta_ schreef:
Grenzen dicht, ook voor arbeiders. Dan komen er weer banen vrij. En daar kunnen langdurige werklozen aan beginnen, maar ook mensen in de bijstand die wel kunnen werken.

Dit zou denk ik zeker al veel uitgaven uit de belastingpot schelen. Als je ziet dat bv transportbedrijven al liever met buitenlandse werknemers werken, omdat ze goedkoop zijn, en graag veel uren willen draaien (tot zover toegestaan), en mensen op straat komen te staan. De landbouw, ook een goed voorbeeld.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:18

_sparta_ schreef:
Gaat het om rendement tegenwoordig?

Daar begon jij over volgens mij?

_sparta_ schreef:
Er zijn mensen die er al 30 jaar voor betalen en er nu steeds minder voor terug zien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:20

Only_Hellen schreef:
_Sparta_ schreef:
Grenzen dicht, ook voor arbeiders. Dan komen er weer banen vrij. En daar kunnen langdurige werklozen aan beginnen, maar ook mensen in de bijstand die wel kunnen werken.

Dit zou denk ik zeker al veel uitgaven uit de belastingpot schelen. Als je ziet dat bv transportbedrijven al liever met buitenlandse werknemers werken, omdat ze goedkoop zijn, en graag veel uren willen draaien (tot zover toegestaan), en mensen op straat komen te staan. De landbouw, ook een goed voorbeeld.

Ergo: Nederlandse werknemers zijn duurder dan buitenlandse werknemers. Komt dat nou omdat die buitenlandse werknemer minder rekeningen heeft met verblijfskosten hier en een gezin daar? Of komt dat doordat de Nederlandse werknemer zoveel noten op zijn zang heeft?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:20

Chubby, ik denk omdat de Nederlander zoveel noten op zijn zang heeft.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:21

Only_Hellen schreef:
_Sparta_ schreef:

euh hoeveel nederlandse transport bedrijven zijn er al niet onderuit gegaan door de buitenlandse transportbedrijven......echt heel veel.

inderdaad grenzen dicht ben ik helemaal voor.

en ik wil echt niet discrimineren, maar zie zo veel hier in de stad. mensen van buitenlandse afkomst. Lekker genietend van hun uitkering,spreken nauwelijks NL, wonen in huurhuis met toeslag, en hebben 4 kids en willen er nog meer want ze hebben bv nog geen meisje....???? Kijk daar betalen wij ook voor. En waarom denk ik dan?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:22

Only_Hellen schreef:

op zich valt de loon echt mee in de transport bedrijven. vind ze echt niet hoog. De loonkosten van de nl werknemers zijn hoog door alle sociale verzekeringen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:24

Dank je Chubby jij zegt een beetje wat ik ook wilde zeggen maar het niet opgeschreven krijg. :D

De mensen die meer geld hebben krijgen het ook niet aanwaaien, betalen overal al meer voor en die moeten dan nog meer inleveren ?

Voor iedereen zal het veel geld zijn, en ja mensen met de minste inkomens misschien nog meer, maar voor niemand is het leuk hoor :+ Wij zijn 2 verdieners dus ja wij kunnen het betalen, maar denk je dan werkelijk dat het leuk wordt ofzo ?

Ik ga nooit naar het ziekenhuis, ik heb nog nooit WW gehad of welke uitkering dan ook, maar zie in mijn naaste omgeving hoe fijn het is dat de faciliteiten er WEL zijn, en als we dan meer moeten betalen omdat potje er te laten blijven ja dan doe ik dat , al is leuk dus anders.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:25

Die buitenlandse werknemer is ook verplicht mee te draaien met al die sociale verzekeringen hoor...?

Nagyl schreef:
Mensen van buitenlandse afkomst. Lekker genietend van hun uitkering,spreken nauwelijks NL, wonen in huurhuis met toeslag, en hebben 4 kids en willen er nog meer want ze hebben bv nog geen meisje....???? Kijk daar betalen wij ook voor. En waarom denk ik dan?

Wowwww, weet je zeker dat dat zo gaat? Heb je ze gesproken?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:25

Nagyl schreef:
Only_Hellen schreef:

op zich valt de loon echt mee in de transport bedrijven. vind ze echt niet hoog. De loonkosten van de nl werknemers zijn hoog door alle sociale verzekeringen...

Basissalaris in de transport is zeker niet hoog. Loonkosten van een Pool zijn net zo hoog als die van een nederlander, tenzij ze zwart werken. Er moet gewoon afgedragen worden. Alleen doet die Pool nog even een extra ritje in het weekend, waar de Nederlander nu net even geen zin in heeft, al dan niet terecht, en neemt ie genoegen met een schaal lager aan salaris.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:29

Chubby schreef:
Nagyl schreef:
Mensen van buitenlandse afkomst. Lekker genietend van hun uitkering,spreken nauwelijks NL, wonen in huurhuis met toeslag, en hebben 4 kids en willen er nog meer want ze hebben bv nog geen meisje....???? Kijk daar betalen wij ook voor. En waarom denk ik dan?

Ik ken inderdaad meerdere van zulke gezinnen. Dan vraag je aan ze: Wat voor werk doe je? "Nee ikke nie werk, ikke nu nederlands moeten leren." Oh oke, en je man??? "Nee hij ook nie werken, hij problemen met slapen, hij moe...."
Deze gezinnen bestaan dan al uit 4 of 5 kinderen en vrouwlief is gewoon weer zwanger. En wie gaat dat allemaal betalen?? Wij....
Nee Wilders heeft mijn stem. DAAR moet in gesneden worden en op bezuinigd worden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:32

Voor ze (nog meer) gaan snijden in de zorg, zouden ze de cijfers van alle zorgverzekeraars duidelijk bekend moeten maken. Kijken hoeveel winst er is gemaakt. Als blijkt dat er dus heel veel winst naar die verzekeraars is gegaan, gaat er iets niet goed, en kan het boeltje beter terug naar een sociale verzekeringsbank voor de zorg. Zonder winstoogmerk dus. Zorgverzekeraars zijn nu ook gewoon commerciele partijen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:37

Echt té belachelijk voor woorden deze voorstellen...

blijkbaar snappen ze niet "van een kale kip valt niks te plukken"

Die term bestaat niet voor niks, denk er serieus over na om voor wilders te stemmen ondanks zn erg radicale manier van denken.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:38

Chubby schreef:
Die buitenlandse werknemer is ook verplicht mee te draaien met al die sociale verzekeringen hoor...?

Nagyl schreef:

Ja heb ze inderdaad gesproken.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:47

Dankzij de crisis en het geld over de balk gooien naar o.a. Haiti zit ik inmiddels al vanaf 18 januari thuis zónder geld.

Ik zou eigenlijk de ziektewet in moeten maar omdat ik onderweg naar mijn eerste werkdag bij nieuwe werkgever op de operatie tafel ben beland heb ik daar geen recht op. Omdat ik onder de 23 ben en vorig jaar wegens bedrijfs economische redenen ontslagen ben heb ik nu ook geen recht op ww.

De bijstand hebben ze inmiddels ook afgewezen omdat ik bij mijn schoonouders in woon maar ondertussen wel kostgeld, mijn eigen verzekering, aparte boodschapjes, mijn paard, medicijnen etc moet betalen.

Inmiddels heb ik meer dan 1000 euro schuld bij familie en vrienden omdat ze vinden dat ik mij prima red zonder 'overheidsgeld'.

Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik dalijk weer geopeerd moet worden en ik eerst even 775 euro mag betalen terwijl ik al geen geld heb en niet eens de pijnstillers kan betalen..

:( :n

Dus ik zeg: blijf van de zorg af!
Zorg is nou eenmaal nodig.

-Besparen op de ww en verkorten naar 12 maanden vind ik een prima idee.
Binnen 12 maanden heb je wel weer werk en zo niet dan vind ik dat het UWV een handje uit moet steken en moet helpen met bemiddeling, reintegratie en nuttige tips geven. Daar zijn die mensen toch voor?

-Ontwikkelingshulp een stuk minder vind ik ook prima.
Wat je zelf nodig hebt kun je niet weggeven.

-Wachtgeld politici per direct stopzetten

-Koningshuis mag ook wel wat bijlappen.
Anders wil ik ook graag naar de functie koningin der Nederlanden solliciteren.

-Boetes verhogen mag van mij ook prima

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:56

Chocotof schreef:
Omdat ik onder de 23 ben en vorig jaar wegens bedrijfs economische redenen ontslagen ben heb ik nu ook geen recht op ww.

Dit snap ik niet zo goed. Als jij gewoon 26 weken in 36 weken hebt gewerkt, heb je toch gewoon recht op ww? Tenzij het ontslag verwijtbaar was?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:57

Anoli schreef:
Echt té belachelijk voor woorden deze voorstellen...

blijkbaar snappen ze niet "van een kale kip valt niks te plukken"

Die term bestaat niet voor niks, denk er serieus over na om voor wilders te stemmen ondanks zn erg radicale manier van denken.

brengt mij op een volgende punt van bezuiniging waar ze ook bakken met geld weg kunnen halen

voorbeeldje :
crimineeltje jat mijn brommer (heb dat ding om zomers mee naar werk op en neer te gaan om te bezuinigen en km te besparen op mijn toto)
brommer word terug gevonden in tuin van vriendin
na veel zeuren moet vriendin afstand doen van mijn brom en mag ik eindelijk gesloopte brom weer ophalen
bijna een jaar later crimineeltje eindelijk gesproken
ikke toch wel wel benieuwd naar vorderingen en bel .... (omdat ik toch wel de kleine 2200 euries wil verhalen op de dader)
ome agent zegt tja jammer dan crimineeltje heeft meer op zijn kerf stok en zaak is uit handen genomen
ikke en mijn kosten dan ???
hij welke ??
ikke om mijn brommer te repareren ....
hij dood leuk tja van een kale kip valt niets te plukken

met ander woorden om mijn brommer weer rijdend te krijgen mag ik dat zelf gaan dokken
ook al kan crimineeltje met een jaar of 3 het afbetaald hebben nog mag ik er geen aanspraak op maken

dus de oplossing is we moeten allemaal gaan joyriden, kleptomaan worden ed dan word je nog beschermd
wand zolang je niet kan betalen hoef je niet te betalen

dat anders als de belasting, dan word er wel beslag gelegd op jou inkomen oid

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:06

D66 is de eerst partij die meegaat met het verhogen van eigen risico en wel naar iets boven de 400 euro, lijkt me geen slimme zet zo vlak voor de verkiezingen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:15

sarabande schreef:
D66 is de eerst partij die meegaat met het verhogen van eigen risico en wel naar iets boven de 400 euro, lijkt me geen slimme zet zo vlak voor de verkiezingen.

Dat was precies waar ik op zat te wachten. Een partij die het bedrag van het voorstel iets lager maakt zodat het positief lijkt.
En Nederland trapt hier keer op keer in.