Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

RoodZonnetje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:27

Ik snap wel waarom mensen de vergelijking maken met Hitler. Maar die gaat maar voor een beperkt aantal punten op :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:52

Dat kunnen mensen misschien wel zo zien, maar als je dan schrijft ik zie hem als een 2e hitler en erachter zet dat je het niet aanvallend bedoelt snap ik de redenering niet zo.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:57

Wilders!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:00

Heino schreef:
Ik snap wel waarom mensen de vergelijking maken met Hitler. Maar die gaat maar voor een beperkt aantal punten op :)

ik hoor de vergelijking vaker maar snap hem nog steeds niet....maar ja...meestal zijn wilders stemmers laaggeschoold,werkloos en woonachtig in een achterstands wijk...misschien dat ik het daarom niet snap...gebrek aan algemene ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:03

Ha, Cohen staat voor, bijzonder. Ineens is het Cohen geworden ipv Wilders.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:04

geerke schreef:
Heino schreef:

ik hoor de vergelijking vaker maar snap hem nog steeds niet....maar ja...meestal zijn wilders stemmers laaggeschoold,werkloos en woonachtig in een achterstands wijk...misschien dat ik het daarom niet snap...gebrek aan algemene ontwikkeling.

Hahaha ik woon niet in een achterstands wijk, ben zeker niet laaggeschoold en ook niet werkeloos!
En die vergelijking laat maar. dat is geen discussie waard!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:07

Vergelijking = beide willen een groep mensen 'weg hebben'
Wilders wil ze uit het land hebben (zonder pardon) en Hitler liet ze vergassen.

Ik vind Wilders enge trekjes hebben, ik vind dat hij de grondwet op een slechte slinkse wijze gebruikt.

Wilders stemmers worden toch juist steeds meer rijken/hoog opgeleiden? of heb ik dat weer verkeerd gehoord :+
Laatst bijgewerkt door xShanty op 30-03-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:09

geerke schreef:
Heino schreef:

:)) Hoezo vooroordeel?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:10

geerke schreef:
Heino schreef:

zo'n antwoord getuigt alleen maar aan gebrek aan algemene ontwikkeling bij jezelf!
helaas: ik heb middelbaar met succes gevolgd, ben eigen baas en woon vrijstaand in het buitengebied.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:17

xShanty schreef:

Ik vind Wilders enge trekjes hebben, ik vind dat hij de grondwet op een slechte slinkse wijze gebruikt.

Wilders stemmers worden toch juist steeds meer rijken/hoog opgeleiden? of heb ik dat weer verkeerd gehoord :+

Tussen laten vergassen of eventueel als ze zich niet aan willen passen terug naar hun roots sturen, sorry hoor....maar daar ligt een wereld van verschil tussen vind ik.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:19

Jellie schreef:

:)) Hoezo vooroordeel?[/quote]

Dit zijn kreten die in een ander topic nogal eens naar boven kwamen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:20

Onassa schreef:
xShanty schreef:

Tussen laten vergassen of eventueel als ze zich niet aan willen passen terug naar hun roots sturen, sorry hoor....maar daar ligt een wereld van verschil tussen vind ik.

Maar het maakt Wilders niet uit of ze zich willen aanpassen of niet, ze moeten 100% nederlander worden of oprotten. Hoe zou jij je voelen als je emigreert en iets dat voor jou heel belangrijk is moet opgegeven.

Mijn moeder zat laatst met een engelsman op een cursus, 10 jaar in nederland, geen woord nederlands. Géén woord.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:21

xShanty schreef:

wilders wil alleen de raddraaiers eruit zetten...hitler wilde alle joden vergassen niet een paar....dus die vergelijking gaat al niet op.
Wat wil wilders met de grondwet dan?...een grondwet veranderen gaat niet zomaar hoor...trouwen de grondwet stamt uit het jaar 1800 ofzo...daar mag best eens wat worden aangepast denk ik..

Volgens mij worden wilders stemmers/aanhangers niet echt positief weggezet...net als toen met Pim.
In ene allemaal karakterdeskundigen die profielen gaan schetsen bij de Pim stemmer,kan ik mij nog goed herinneren.
Dat moeten ze eens doen bij de PVDA stemmers...daar heb ik nog nooit een profiel van gezien...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:23

Cohen.
Maar al zou de PVV de verkiezingen winnen, dan gaan ze echt niet regeren. De meeste van hun standpunten kunnen ze helemaal niet waarmaken.
Het is veel gemakkelijker om overal tegenaan te schoppen.
Wat ik mij ook afvraag, ik zie (en hoor) vaak Wilders-stemmers uit kleine dorpen. De meeste PVV-stemmers zijn toch vaak tegen allochtonen. Dus waarom stemmen zij dan PVV?
Hebben zij inderdaad zo veel last van bijv. de Marokanen?
Ik woon in een achterstandswijk en ik heb zelden ergens last van. Tuurlijk erger ik mij ook wel eens aan iets, maar dat hoeft niet persé een allochtoon te zijn.
Ik erger me gigantisch aan straatvuil. En dat de zorg en scholen steeds slechter worden in Nederland.
Wel ben ik van mening dat de politie veel strenger moet (kunnen) optreden en dat er meer aan de veiligheid moet worden gedaan.
En ik zou willen dat er alleen maar openbare scholen zijn, met bijv. 1 uurtje per week godsdienstles over alle godsdiensten.
Dan zou de integratie wel beter verlopen, maar dat houdt de CDA tegen, want het staat in de grondwet.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:25

geerke schreef:
xShanty schreef:

wilders wil alleen de raddraaiers eruit zetten...hitler wilde alle joden vergassen niet een paar....dus die vergelijking gaat al niet op.
Wat wil wilders met de grondwet dan?...een grondwet veranderen gaat niet zomaar hoor...trouwen de grondwet stamt uit het jaar 1800 ofzo...daar mag best eens wat worden aangepast denk ik..

Volgens mij worden wilders stemmers/aanhangers niet echt positief weggezet...net als toen met Pim.
In ene allemaal karakterdeskundigen die profielen gaan schetsen bij de Pim stemmer,kan ik mij nog goed herinneren.
Dat moeten ze eens doen bij de PVDA stemmers...daar heb ik nog nooit een profiel van gezien...

Mee eens.
wat ik elders of eerder (weet effe niet meer welk topic) zei....
Met Pim toendertijd, oohhhh wat fout als je daarop stemde.
Tja...heb het wel gedaan, ook al was de beste man helaas monddood gemaakt.
Tegenwoordig word het vergelijk veel gemaakt Pim/ Geert en ziedaar....de mensen (die ik dus persoonlijk ken) die me toen veroordeelden praten nu alsof ze zouden willen dat Pim er nu weer zou zijn....
Sommige mensen.....ik zal z enooit gaan snappen }:0

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:27

geerke schreef:
xShanty schreef:

Ik zeg toch niet dat hij het wil veranderen, ik zeg dat hij op de een of andere manier altijd met een rede aankomt waardoor het mag van de grondwet, heb de belangrijkste wetten vorig jaar geleerd en de grondwet spreekt zich op een aantal punten tegen, en daar maakt wilders gebruikt van (haatzetting-meninguiting)

Goed, ik heb al eerder gezegt dat Wilders stemmers volgens mij juist steeds meer hogeropgeleiden zijn die het wel allemaal goed doen. Goed, ik mag nog lang niet stemmen en daar ben ik blij om.

Zou me alleen niet verbazen als Wilders op zo'n zelfde sisser als Fortuyn uitloopt, veel praatjes en uiteindelijk komt er niets van (welliswaar bij fortuyn door zijn dood, maar dat gaf wel aan dat de hele partij in feite niet goed opgebouwt was en dan fortuyn de enige was die de boel draaiende hield.)

Heb trouwens laatst inderdaad met verbazing gehoord dat ze willen bezuinigen op het onderwijs nadat ik de zelfde dag had gehoord dat het onderwijs zo slecht was geworden..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:27

Electra63 schreef:
Cohen.
Maar al zou de PVV de verkiezingen winnen, dan gaan ze echt niet regeren. De meeste van hun standpunten kunnen ze helemaal niet waarmaken.
Het is veel gemakkelijker om overal tegenaan te schoppen.
Wat ik mij ook afvraag, ik zie (en hoor) vaak Wilders-stemmers uit kleine dorpen. De meeste PVV-stemmers zijn toch vaak tegen allochtonen. Dus waarom stemmen zij dan PVV?
Hebben zij inderdaad zo veel last van bijv. de Marokanen?
Ik woon in een achterstandswijk en ik heb zelden ergens last van. Tuurlijk erger ik mij ook wel eens aan iets, maar dat hoeft niet persé een allochtoon te zijn.
Ik erger me gigantisch aan straatvuil. En dat de zorg en scholen steeds slechter worden in Nederland.
Wel ben ik van mening dat de politie veel strenger moet (kunnen) optreden en dat er meer aan de veiligheid moet worden gedaan.
En ik zou willen dat er alleen maar openbare scholen zijn, met bijv. 1 uurtje per week godsdienstles over alle godsdiensten.
Dan zou de integratie wel beter verlopen, maar dat houdt de CDA tegen, want het staat in de grondwet.

Je noemt hier zelf al aardig wat dingen op waarom ik PVV stem ;)
Ben nu een durpse maar heb ook 10 jaar in Rotjeknor gewoond dus kan de beide kanten belichten in zoverre.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 23:28

Citaat:
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"We moeten de immigratie van moslims stoppen."
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

"Ik wil moskeeën afbreken…" (..) "Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen”.
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

"Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden."
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

"We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het principe."
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

"We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…"
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA, 28 februari 2007

"De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten."
PVV Tweede-Kamermotie, 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, 6 september 2007

“Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Voer onmiddellijk een totale immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden". "sluit alle islamitische scholen, die scholen waar apartheid heerst".
PVV-inbreng Algemene Politieke Beschouwingen,
19 september 2007

"Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims." "Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen"
Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008

"Als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen". Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
Geert Wilders in een interview met de Deense televisie,
13 juni 2009

alleen de raddraaiers? of wilt hij het liefst alle moslims het land uit? of is dat hetzelfde, een moslim en een raddraaier?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:30

xShanty schreef:
Zou me alleen niet verbazen als Wilders op zo'n zelfde sisser als Fortuyn uitloopt, veel praatjes en uiteindelijk komt er niets van (welliswaar bij fortuyn door zijn dood, maar dat gaf wel aan dat de hele partij in feite niet goed opgebouwt was en dan fortuyn de enige was die de boel draaiende hield.)

..

Je kunt je daar eigenlijk niet over verbazen, want Pim heeft zijn ideeen en kunnen niet mogen waarmaken omdat hij monddood gemaakt werd.
Dus over welke sisser heb je het dan??

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 23:31

waarom wordt wilders regelmatig met fortuyn vergeleken? ik zie meer verschillen dan overeenkomsten tussen beiden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:31

jameyskatje schreef:
alleen de raddraaiers? of wilt hij het liefst alle moslims het land uit? of is dat hetzelfde, een moslim en een raddraaier?

Ik ben opgeroeid met de mening altijd eerst het goede in de mens te zien totdat het tegendeel bewezen wordt en als hij zegt dat hij hiermee de raddraaiers bedoel, wie ben ik dan om te zeggen dat hij allemaal bedoelt?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:32

jameyskatje schreef:
waarom wordt wilders regelmatig met fortuyn vergeleken? ik zie meer verschillen dan overeenkomsten tussen beiden.

Kijk maar eens rond in de diverse topics...
Hij wordt met Pim of anders wel met Hitler vergeleken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:49

jameyskatje schreef:

Dat doet hij zelf, hij vergelijkt zichzelf met Pim. Ik begrijp niet dat aanhangers van beiden het gigantische verschil niet zien. Ik hoor Geert trouwens nog niet zeggen dat hij Marokkaanse jongetjes helemaal niet wil uitzetten omdat hij ze veel te lekker vindt :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:53

Onassa schreef:
Ik ben opgeroeid met de mening altijd eerst het goede in de mens te zien totdat het tegendeel bewezen wordt en als hij zegt dat hij hiermee de raddraaiers bedoel, wie ben ik dan om te zeggen dat hij allemaal bedoelt?

Maar hij zegt toch zelf dingen als "veel Moslims het land uit" en "Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland"
Hoe moet ik dat dan opvatten als dat hij meer dan alleen de k*tmarrokanen aan wil pakken??

Waarom ik wel begrijp waarom Wilders met Hitler vergeleken wordt is omdat beide zich specifieke op 1 groep mensen richt. Een groep mensen met een bepaalde religie en cultuur. Beiden discrimineren.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:53

Nee homo is hij niet, dat vond Pim weer lekkerder ;)