IlsjePilsje schreef:Mae schreef:Zo gek vind ik dit voorstel niet.
Ik heb zelf net een scriptie geschreven over het biologisch ritme van kinderen en ben meermaals in de literatuur en andere onderzoeken tegengekomen dat adolescenten een verstoord biologisch ritme hebben: ze worden later moe en hebben 's ochtends dus ook meer moeite met wakker worden
Natuurlijk blijft het feit dat je dan allicht kunt probéren om voor 24:00 uur op bed te liggen en fit te zijn voor de volgende schooldag, maar feit blijft dat het puberbrein nu eenmaal zo in elkaar zit en het dus helemaal geen gek idee zou zijn om daar rekening mee te houden
Dat zat ik net te denken. Volgens mij heb ik daar wel eens een programma over gezien....
En als je geen slaap hebt, dan werkt een uur eerder je bed in gaan niet.
Maar geloof me, een puber die een normaal ritme aanhoudt en overdag actief bezig is slaapt rond twaalven echt wel. Probleem is dat veel pubers geen normaal ritme hebben en niet actief bezig zijn.
Ik ben zelf geen makkelijke slaper, maar omdat ik zes dagen per week om zeven uur op sta en om half elf in m'n bed lig, en ik 2 keer per week een bijrijdpaard doe en drie keer per week een stuk ren, slaap ik om 11 uur echt wel.