Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:37

ThePast03 schreef:
Princess_ schreef:
Waar haal jij vandaan dat de politie met twee maten "moet" optreden waar het wel of niet getinte mensen aangaat?

Van een bevriende politieagent.
Ze mogen veel minder als het om lichtgekleurde medelanders gaat en dat is echt niet alleen in Veenendaal.
Dat is geen kul maar de trieste waarheid.

En daar mag je Den Haag voor aankijken.

Hmm das dan heel vreemd. Ken namelijk ook genoeg politie agenten en die zeggen totaal wat anders. En wat ik op straat zie is ook totaal anders.

_sparta_

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:43

Ik weet zeker van niet. Of ze zeggen tegen jou anders omdat ze niet weten wie ze voor zich hebben. Dan zal hun PR praatje anders zijn dan het werkelijke praatje en handelen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:46

Princess_ schreef:
Hmm das dan heel vreemd. Ken namelijk ook genoeg politie agenten en die zeggen totaal wat anders. En wat ik op straat zie is ook totaal anders.

Heb je gezien wat een verschil gemaakt werd in het optreden van de politie toendertijd in [***] Zuid voor wat betreft "niet gekleurde mederlanders" en "licht gekleurde medelanders"?
Om maar een klein voorbeeldje te noemen.

Het feit alleen al dat sinds begin jaren 80 groepen "licht gekleurde" medelanders gewoon hun gang kunnen gaan met mensen lastig vallen tot aan mishandelen toe geeft alleen al aan dat er met twee maten wordt opgetreden.

Dat is ook het grootste probleem, elke keer wordt weer ontkend dat er verschil gemaakt wordt en uit alle macht wordt geprobeerd er maar niet teveel ophef en ruchtbaarheid aan te geven. Juist omdat het om "licht gekleurde" mensen gaat. Zelfs de burgemeester probeerde dat vorige week weer.
Omdat iedereen zooo bang is dat de goede "licht gekleurde medelander" er onder moet lijden (wat ik bij normale mensen niet zie gebeuren, iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet echt het verschil wel) dat nu alle Veenendaalers (inclusief de goede "licht gekleurde medelanders) al jaren moeten leven met deze straatterreur.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:09

Voor degene die denken dat het om incidenten van de laatste jaren gaan: Zijn jullie te jong om jezelf te herinneren hoezeer het zwembad geleden heeft onder terreur van "licht getinte" jongeren?
1 voorbeeld compleet met kamervragen (2002):
http://www.minbzk.nl/@644/antwoorden_op_2a

Hoe zelfs de bibliotheek niet normaal bezocht kon worden een aantal jaren geleden en er iemand door de ruit is gevlogen vanaf 1 hoog?

1 nieuwsartikel hierover:

http://www.refdag.nl/artikel/12161?PHPS ... cd89682195
Zie ook de reactie van de groep nadat de politie wel een keer moest optreden, maakt een hoop duidelijk. ;)

In 2002 begon het al behoorlijk uit de hand te lopen en nu nog wordt er gezegd dat we moeten relativeren:
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2002 ... pagne.html

Lees vooral de reacties onder dit artikel nog eens rustig door, geeft een klein beetje een beeld wat zich hier afspeelt.
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Ni ... 10850.news

Laten ze eerst maar eens opheldering geven waarom zoveel "incidenten" bewust uit de media gehouden worden, daarna gaan we relativeren. ;)

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:27

Ik ga met ThePast03 mee hierin. Dit is niet het eerste incident in Veenendaal. En dat er met 2 maten gemeten wordt, is al heel lang de trieste waarheid. Naar mijn mening ook niet te wijten aan de politieagenten, daar zij enkel uitvoerende macht zijn. Maar juist aan degenen die de wet bepalen en deze kunnen 'vormen".
Ik weet zeker als de politie hier een keer hardhandig mag optreden (zoals dat heel gebruikelijk was 100 jaar geleden) dat het heel erg gauw afgelopen is met dat gerotzooi telkens.
Dan maar met fysiek geweld.
De jeugd van nu schrik je met woorden iet af. En respect naar wetdienaars is erg ver te zoeken, en komt bij 90% tegenwoordig niet eens voor in het woordenboek.
Ik ben normaliter niet zo van het geweld, omdat dat in mijn ogen vaak niets oplost, maar hoelang moet iedereen nog lijdzaam toekijken dat het fout gaat. Hoelang moeten mensen bepaalde plekken blijven weren, omdat zij bang zijn niet met rust gelaten te worden.
Het gaat hier niet alleen om licht getinte jongeren, maar VOORNAMELIJK wel. Zo is het nu eenmaal wel.
Wat A heeft 20 neven en die hebben 40 vrienden en die hebben 80 ooms.. Nou als je dus ruzie krijgt met A dan staan er meteen 140 mensen voor je binnen no time. Hoezeer ik zulke hechte familiebanden kan waarderen, is dit niet iets om maar slapjes mee om te gaan.
Het moet eens afgelopen zijn met dat gekloot, we hebben te lang te soft gehandeld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:42

30 jaar geleden werden de opstootjes tijdens lampergietersavond op de markt gewoon met gummyknuppels bestreden. Mijn zus heeft toen nog een behoorlijke klap van zo'n gummyknuppel gehad omdat ze in de weg liep. :D

Tegen degene die op heterdaad betrapt worden op "incidenten" (zoals sommige het willen noemen terwijl het gewoon stelselmatig gebeurd de afgelopen jaren) mogen ze van direct keihard en met fysiek geweld optreden.

Maar het zal al zo'n grote verbetering zijn als ze gewoon eens zouden op komen dagen als mensen bellen met berichten dat ze in het gezicht zijn gespuugd, van de fiets af zijn getrokken, geintimideerd etc. etc.
Daar wordt gewoon helemaal niets tegen gedaan.

Als ik hoor dat diezelfde bendes bezig zijn bejaarden te intimideren en uiteindelijk zelfs de portiek van de flat in de brand steken terwijl een dierbaar familielid en een hele dierbare vriendin van mij daar woont word ik niet alleen verdrietig maar ook heel kwaad.

Als ik lees dat in [***] West een zwangere vrouw zomaar zonder reden in haar buik wordt getrapt, een 22 jarig meisje door een groep van 3 mannen wordt vastgehouden en in elkaar geslagen wordt, als ik lees dat een 14 jarige jongen hetzelfde overkomt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat moet je niet meer willen goedpraten, daar valt weinig meer te discusseren. Dan moet je niet meer proberen aan te komen met "ja maar er zijn ook goede "licht getinte medelanders" want daar gaat het helemaal niet over. Die vinden dit net zo triest als ieder ander met meer dan 2 hersencellen in [***].

Als de burgemeester nu niet optreedt gaan de Veenendalers zelf optreden, daar kunnen ze gewoon op wachten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:11

ThePast03, ik kan me je woede, verdriet en frustratie heel goed voorstellen.
En wat het zo frustrerend maakt is dat je vooral niet in je mond mag nemen als het om Marokkanen gaat!
Een groot deel van Nederland is er net zo bang voor maar probeert ze met de mantel der liefde te paaien of mooie woorden over ze te spreken, dat het niet aan hun ligt ect.
Het is gewoon een feit, daar kan je niet omheen met de mooiste smoesjes van de wereld niet!
Waarom kunnen bijvoorbeel de Turken zich wel veel beter aanpassen???
Je mag verdorie in dit land niet eens de waarheid meer spreken, laat staan vrijheid van menings uiting.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:16

Onassa schreef:
[*olduser*], ik kan me je woede, verdriet en frustratie heel goed voorstellen.
En wat het zo frustrerend maakt is dat je vooral niet in je mond mag nemen als het om Marokkanen gaat!
Een groot deel van Nederland is er net zo bang voor maar probeert ze met de mantel der liefde te paaien of mooie woorden over ze te spreken, dat het niet aan hun ligt ect.
Het is gewoon een feit, daar kan je niet omheen met de mooiste smoesjes van de wereld niet!
Je mag verdorie in dit land niet eens de waarheid meer spreken, laat staan vrijheid van menings uiting.

Dat is precies wat ik bedoel. Ik wil niet alle marokkanen over een kam scheren want ik ken heel veel lieve en normale marokkanen, dat zijn voor mij gewoon mede Nederlanders.

Maar ik erger me suf aan het feit dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen, dat er dan altijd weer mensen komen die zeggen: ja maar ze zijn niet allemaal zo. Terwijl helemaal niemand dat zegt.

Je kunt dit probleem alleen aanpakken als je gewoon de realiteit onder ogen ziet en accepteert dat het wel een bepaalde groep is die al jarenlang voor grote onrust zorgt in [***]. Als ze die groep nu eens niet een speciale status geven en ze gewoon zouden aanpakken als ieder ander dan zou het probleem nooit zo groot geworden zijn.

Het is frustrerend dat een hoop mensen al beginnen te verdedigen als ze enkel al de woorden "licht getint" of Marokkaan lezen, daar spreekt voor mij inderdaad een hoop angst uit.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:19

ThePast03 schreef:
Onassa schreef:
ThePast03, ik kan me je woede, verdriet en frustratie heel goed voorstellen.

Dat is precies wat ik bedoel. Ik wil niet alle marokkanen over een kam scheren want ik ken heel veel lieve en normale marokkanen, dat zijn voor mij gewoon mede Nederlanders.

Maar ik erger me suf aan het feit dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen, dat er dan altijd weer mensen komen die zeggen: ja maar ze zijn niet allemaal zo. Terwijl helemaal niemand dat zegt.

Je kunt dit probleem alleen aanpakken als je gewoon de realiteit onder ogen ziet en accepteert dat het wel een bepaalde groep is die al jarenlang voor grote onrust zorgt in Veenendaal. Als ze die groep nu eens niet een speciale status geven en ze gewoon zouden aanpakken als ieder ander dan zou het probleem nooit zo groot geworden zijn.

Het is frustrerend dat een hoop mensen al beginnen te verdedigen als ze enkel al de woorden "licht getint" of Marokkaan lezen, daar spreekt voor mij inderdaad een hoop angst uit.

+:)+
En waar Veenendaal staat zet daar maar elke plaatsnaam neer die je wilt.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:23

En dit is waarom ik nou zo blij ben dat ik niet meer in veenendaal woon. Zelf ben ik een paar jaar geleden ook slachtoffer geweest van een groepje "getinten"

Ik was aan het winkelen, midden op de dag in veenendaal toen ik bedreigd werd door een groep van 7 marrokaanse meisjes.

En geen hond die er wat aan deed, mensen daar keken liepen langs.

Ik kende de groep verder geen eens dus waar ze vandaan kwamen geen flauw benul, ik weet alleen maar dat ik een steeds grotere hekel aan veenendaal krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:40

En de burgemeester maar een heel artikel schrijven over rechts-extremistische veenendalers.. Hij kon er zo al 5 opnoemen!!! Nounou.... ben benieuwd wie daar ooit last van heeft gehad... ik niet in ieder geval, ookal ben ik het niet altijd eens met hun opvattingen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:33

Ik kom niet uit Veenendaal, maar heb wel degelijk weleens last gehad van rechts extremisme. Als ik mezelf niet zowel verbaal als fysiek prima kon verdedigen vraag ik me af of ik hier nog gezeten had.

Alles valt of staat met optreden. Er moet opgetreden worden tegen criminelen, of ze nou zwart, bruin, paars, rood, blauw of geel zijn (of ja, als ze al blauw zijn waarschijnlijk niet meer, maar goed).
De vooroordelen (en daarmee het extremisme) vervallen vanzelf als er opgetreden wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:35

HLPhoto schreef:
Ik kom niet uit Veenendaal, maar heb wel degelijk weleens last gehad van rechts extremisme. Als ik mezelf niet zowel verbaal als fysiek prima kon verdedigen vraag ik me af of ik hier nog gezeten had.

Alles valt of staat met optreden. Er moet opgetreden worden tegen criminelen, of ze nou zwart, bruin, paars, rood, blauw of geel zijn (of ja, als ze al blauw zijn waarschijnlijk niet meer, maar goed).
De vooroordelen (en daarmee het extremisme) vervallen vanzelf als er opgetreden wordt.

Amen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:40

Er wordt heel wat voor me gebeden hier :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:54

_sparta_ schreef:
Ik weet zeker van niet. Of ze zeggen tegen jou anders omdat ze niet weten wie ze voor zich hebben. Dan zal hun PR praatje anders zijn dan het werkelijke praatje en handelen.

Nou nee. Mijn opa is altijd een hoge pief geweest bij de politie en heb ze dus via hem gesproken. En het zijn geen praatjes. Als politie niet optreedt is dat vanwege hun eigen angst, niet vanwege dat ze het niet mogen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:55

Hier zeggen ze toch echt wat anders. En die zijn niet bang, want als die vanaf nu mogen optreden zijn ze erg blij.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:56

ThePast03 schreef:

Dus ik ben bang? :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:57

_sparta_ schreef:
Hier zeggen ze toch echt wat anders. En die zijn niet bang, want als die vanaf nu mogen optreden zijn ze erg blij.

Dat is dan vreemd zoals ik in mn eerdere post al zei. Ik zeg nergens dat je het verzint, vind het gewoon vreemd. Heb zelf ook nog nooit gezien dat er niet werd opgetreden tegen iemand omdat ie toevallig een kleurtje had. Ik heb juist wél gezien dat mensen aangepakt werden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:00

En ik weet dat ze niet aanpakken omdat ze de vrede willen bewaren. Bang (niet voor hun zelf) dat de boel anders verder escaleert. En ze dan toch niets mogen/kunnen doen.

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:04

Princess_ schreef:
_sparta_ schreef:

Nou nee. Mijn opa is altijd een hoge pief geweest bij de politie en heb ze dus via hem gesproken. En het zijn geen praatjes. Als politie niet optreedt is dat vanwege hun eigen angst, niet vanwege dat ze het niet mogen.

Ik zal mezelf even anders formuleren.

Hier een quote direct uit de politiewet

Citaat:
De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het gebruik van geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf.

Zoals je kunt lezen is het grijze gebied nogal groot invulbaar.
Er staat letterlijk dat een politieagent geweld mag gebruiken INDIEN! ze vooraf waarschuwen en ze ZEKER weten dat het doel niet op andere wijzen kan worden bereikt.

Nu snap je wel hoe lastig bewijsbaar het is om bij zulke gebeurtenissen direct in te grijpen met geweld.
Een klein voorbeeldje is natuurlijk de gebeurtenis op het strandfeest vorig jaar. Hoe langlopend kan zo'n onderzoek wel niet zijn. En in de tussentijd wordt natuurlijk goed onderzoek verricht, maar de arrestanten worden vrijwel allen vrijgelaten wegens uitzitten van straf in voorarest. En voorarest gebeurt in huis van bewaring, en valt niet echt te vergelijken met een gevangenis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:20

Princess_ schreef:

De politie in [***] is dus bang voor lichtgetinte medelanders?
Met niet getinte medelanders aanpakken hebben ze geen enkel probleem.

Heb hier met eigen ogen gezien dat de niet getinte keihard werden aangepakt en met de getinte een praatje werd gemaakt na een vechtpartij.

Volgens Groen Links [***] en blijkbaar volgens sommige allochtone Veense jongeren is het allemaal de schuld van de camera's en de politie:

Het wijzende vingertje naar de Marokkaanse gemeenschap en het gevoel dat zij, in tegenstelling tot de autochtone bevolking, zich wèl moeten onderwerpen aan de legitimatieplicht, wekt wrevel. Provocaties door rechtsextreme jongeren wrijven extra zout in de wonden bij de Marokkaanse jeugd.

In de media stellen jongeren dat 'de ellende begon met de komst van de camera's'. Waar voorheen de hinder geconcentreerd was rondom de horeca in de binnenstad, is deze overlast nu verschoven naar de randen van het centrum en is daarmee oncontroleerbaar geworden. De eerdere stellingname van GroenLinks dat camera's het probleem niet oplossen, maar slechts verplaatsen, wordt nu geboekstaafd. De voortdurende roep om nieuwe repressieve bevoegdheden voor de overheid werkt aantoonbaar contra-productief.

Groen Links wil wederzijdse tolerantie. Hoe tolerant moeten we eigenlijk worden als ons wordt aangeraden om bepaalde route's niet meer te nemen (die de meeste 's avonds al jaren niet meer vrijwillig durfden te nemen)?
Ik ben van nature heel tolerant, maar wil wel dat dit stopt en dat de daders van alle "incidenten" (ik walg er van dat dat woord gebruikt wordt voor de zware mishandelingen van de afgelopen jaren) keihard aangepakt worden.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:23

VivaLaVida schreef:
En de burgemeester maar een heel artikel schrijven over rechts-extremistische veenendalers.. Hij kon er zo al 5 opnoemen!!! Nounou.... ben benieuwd wie daar ooit last van heeft gehad... ik niet in ieder geval, ookal ben ik het niet altijd eens met hun opvattingen

Heb er zelf indd ook nergens last van. Maar komt omdat ik zelf rechts ben :) (niet extreem)

ThePast03, een klein vraagje. Kom je zelf uit Veenendaal?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:29

ThePast03 schreef:
Princess_ schreef:

De politie in Veenendaal is dus bang voor lichtgetinte medelanders?
Met niet getinte medelanders aanpakken hebben ze geen enkel probleem.

Heb hier met eigen ogen gezien dat de niet getinte keihard werden aangepakt en met de getinte een praatje werd gemaakt na een vechtpartij.

Volgens Groen Links Veenendaal en blijkbaar volgens sommige allochtone Veense jongeren is het allemaal de schuld van de camera's en de politie:

Het wijzende vingertje naar de Marokkaanse gemeenschap en het gevoel dat zij, in tegenstelling tot de autochtone bevolking, zich wèl moeten onderwerpen aan de legitimatieplicht, wekt wrevel. Provocaties door rechtsextreme jongeren wrijven extra zout in de wonden bij de Marokkaanse jeugd.

Sorry, dit stukje snap ik niet echt. Aangezien ik me ook moet legitimeren.. Maar ben voor 100% een Nederlandse. Of doel je hier ergens anders mee op?

In de media stellen jongeren dat 'de ellende begon met de komst van de camera's'. Waar voorheen de hinder geconcentreerd was rondom de horeca in de binnenstad, is deze overlast nu verschoven naar de randen van het centrum en is daarmee oncontroleerbaar geworden. De eerdere stellingname van GroenLinks dat camera's het probleem niet oplossen, maar slechts verplaatsen, wordt nu geboekstaafd. De voortdurende roep om nieuwe repressieve bevoegdheden voor de overheid werkt aantoonbaar contra-productief.

Voor zover ik weet hangt er in het centrum nergens camera's. Maar van mij morgen er overal in het centrum en eromheen camera's gehangen worden.

Groen Links wil wederzijdse tolerantie. Hoe tolerant moeten we eigenlijk worden als ons wordt aangeraden om bepaalde route's niet meer te nemen (die de meeste 's avonds al jaren niet meer vrijwillig durfden te nemen)?
Ik ben van nature heel tolerant, maar wil wel dat dit stopt en dat de daders van alle "incidenten" (ik walg er van dat dat woord gebruikt wordt voor de zware mishandelingen van de afgelopen jaren) keihard aangepakt worden.

Hier ben ik het wel met je eens. Alleen ik heb zelf helemaal niks met Groen Links.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:37

Princess_ schreef:
Dat is dan vreemd zoals ik in mn eerdere post al zei. Ik zeg nergens dat je het verzint, vind het gewoon vreemd. Heb zelf ook nog nooit gezien dat er niet werd opgetreden tegen iemand omdat ie toevallig een kleurtje had. Ik heb juist wél gezien dat mensen aangepakt werden.

Hoeveel reacties van mensen wil je die te vaak gezien hebben dat er alleen gepraat werd.... als ze al op kwamen dagen.
De man die ik ken heeft een behoorlijk hoge functie en verzint het echt niet.
Ze krijgen wel degelijk een andere opdracht als het om gekleurde medelanders gaat en dat is voor iedereen die de ogen open heeft ook duidelijk zichtbaar.

In de jaren 80 was het al zo dat als ze eens optraden ze gelijk allerlei rechtszaken aan hun broek hadden wegens discriminatie.
Nu is het zo dat de hele Marokkaanse gemeenschap op de achterpoten gaat staan als de politie een van hun (zo noemen ze dat echt zelf, heb ik niet verzonnen) een keer aanpakt en dan is de gemeente niet blij want dan heb je helemaal herrie in je woonplaats.

En ja er heerst ook een zekere angst, want ook hun krijgen bedreigingen en die gaan ver. Ze komen met groepen bij hun huis en bedreigen vrouw en kinderen.

Ik heb zo onderhand ook geen idee meer hoe je het nu wel precies moet aanpakken zonder een enorme toestand te krijgen. Wel weet ik dat het voor iedereen het beste is dat het wel goed wordt aangepakt. Tenzij ze graag zien dat Wilders nog meer stemmen gaat krijgen, want dat bereik je met reacties zoals de burgemeester en Groen Links nu gegeven heeft.

Ja FZ_Lin, ik ben 48 jaar geleden geboren in [***] (heel dicht bij het bewuste tunneltje) en woon nog steeds in [***].
Ik heb meegemaakt dat de eerste gastarbeiders in [***] kwamen wonen en werken (Spanjaarden, Portugezen, Joegoslaven, Turken en Marokkanen) en heb meegemaakt hoe het voornamelijk met de laatste groep steeds meer uit de hand ging lopen.
Ik heb meegemaakt dat voor een Marokkaans gezin een flat volledig werd geschilderd, behangen, gestoffeerd en gemeubileerd terwijl dat voor niet Marokkanen (dus ook niet voor de Spanjaarden om maar even wat te noemen ;) niet gebeurde. Hoe de Marokkanen hier overal gratis Nederlandse les konden krijgen, hoe buurthuizen werden geopend met speciale activiteiten voor de Marokkaanse jeugd etc. etc. Heb gezien dat een hoop hun kansen hebben gepakt en de (goed betaalde, geen vies werk) banen hebben aangepakt die ze gewoon aangeboden hebben gekregen en wat gemaakt hebben van hun leven.

Maar ook meegemaakt hoe het uit de hand gelopen is tot wat het nu is en dat heeft iedereen gewoon aan kunnen zien komen.
Blijkbaar vinden een hoop mensen het normaal dat al sinds de jaren 80 mensen (vooral kwetsbaren, jonge kinderen en bejaarden) worden lastiggevallen en mishandeld in fietstunnels, dat mensen in het gezicht gespuugd worden tijdens het voorbij gaan.
Dat zwangere vrouwen in hun buik worden getrapt, een vrouw zomaar van achter met een mes gestoken wordt in een winkelcentrum etc. etc. Dat wordt namelijk allemaal onder het tapijt geschoven en nog veel meer.
Zijn maar incidentjes....

Edit op de laatste post: Dat heeft Groen Links geschreven, niet ik :)
Die willen de schuld leggen bij de camera's en het feit dat de marokkanen zich nu moeten identificeren en willen blijven discusseren.
Zie: http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 12728.news

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:40

Citaat:
Ik heb zo onderhand ook geen idee meer hoe je het nu wel precies moet aanpakken zonder een enorme toestand te krijgen. Wel weet ik dat het voor iedereen het beste is dat het wel goed wordt aangepakt. Tenzij ze graag zien dat Wilders nog meer stemmen gaat krijgen, want dat bereik je met reacties zoals de burgemeester en Groen Links nu gegeven heeft.

En dit is helaas waar. Die man krijgt niet voor niets zoveel steun. Waren het echt maar incidentjes zoals men graag de media inbrengt, dan kreeg hij geen aanhangers.