Libera schreef:Ik geloof echt niet in bidden om pijn weg te nemen, sorry...
En dat is je recht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jusi schreef:Misschien..
Maar dat ieniemienie draadje bij een ieniemienie paardje moet dan toch in verhouding staan? Anders kan de foetus niet blijven leven van de aangeboden voedingsstoffen. En het is uitgegroeid tot een draad waarbij het bloeden stelpt.. Moet er dan opeens een paard zijn geweest die een navelstreng kreeg die groot genoeg was om aan dood te kunnen bloeden? En toen werd het opeens gestelpt?
Asyaa schreef:Hannah_Menno schreef:Haha, leuk dat mensen zo een uitweg proberen te vinden.
Prima hoor, ieder moet geloven waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik leg alleen uit wat ik geloof.
Wij zijn geen uitwegen aan het vinden hoor
Wij zijn tegenargumenten aan het geven op jou argumenten. Het gaat er mij persoonlijk om, om het discussiëren, niet om mijn mening door de drukken, of jou mening te ondermijnen, maar puur om het discussiëren. Zo leer je weer iets, en word je weer wat slimmer
Fiffill schreef:Wel lekker makkelijk trouwens, ik ben ziek dus moet God het maar even regelen.
Blue_Eyes schreef:Fiffill schreef:Wel lekker makkelijk trouwens, ik ben ziek dus moet God het maar even regelen.
Makkelijk is het absoluut niet. Hetzelfde wat geldt voor dat geval van 'als iemand maar iets hard genoeg gelooft, gebeurt het wel', geldt namelijk ook voor genezing door gebed: het werkt niet voor iedereen. En het kan mensen serieus kruim kosten als zij bij die groep horen die niet geneest. Want geloofden zij dan niet genoeg, of wil God hen niet genezen door een of andere zonde? Nee, het is allesbehalve makkelijk. Maar als het gebeurt is het wel heel erg mooi.
Ik ga ermee stoppen, ik heb het nog hartstikke druk en kan dit snel lopende topic niet bijhouden. Succes ermee!
Blue_Eyes schreef:Er is meer in de christelijke wereld dan het katholicisme alleen. Ook ik heb mensen zien genezen door middel van gebed. Van heel dichtbij, gevallen waarbij ook de artsen met open mond hebben staan kijken omdat het Godsonmogelijk leek wat er gebeurd was.
Libera schreef:Blue_Eyes schreef:Er is meer in de christelijke wereld dan het katholicisme alleen. Ook ik heb mensen zien genezen door middel van gebed. Van heel dichtbij, gevallen waarbij ook de artsen met open mond hebben staan kijken omdat het Godsonmogelijk leek wat er gebeurd was.
Net zoals het het heel vroeger Godsonmogelijk leek om ooit te vliegen, of met snelheden van een 100 km te gaan...
Vroeger wisten ze minder, dus leek het een wonder wanneer de ene persoon wel genas, en de andere niet. Nu weet men dat we een immuunsysteem hebben, en waarom sommige dingen wel gebeuren en andere niet. Maar omdat we nog lang niet alles weten, kunnen we inderdaad sommige gevallen (nog) niet verklaren. Maar omdan maar gelijk te zeggen: Dan moet er wel een God bestaan? Dat gaat mij wat te ver!
Fiffill schreef:Ik zeg ook niet dat het genezen makkelijk is, maar meer de gedachte dat God 't maar moet opknappen.
Ik houd gewoon niet van het idee dat God over mijn leven waakt/kijkt, dat regel ik zelf wel.
Jusi schreef:Fiffill schreef:@Jusi: het is toch helemaal geen kwestie van 'opeens'?
Dat wordt zo vaak gezegd, maar er moet toch een moment zijn geweest dat de soort 'paard' een bepaalde grootte kreeg? Of dat de homo sapiens werkelijk de homo sapiens was? Er was toch een eerste homo sapiens bijvoorbeeld? Dat bedoel ik met 'opeens'
Asyaa schreef:Jusi schreef:
Dat wordt zo vaak gezegd, maar er moet toch een moment zijn geweest dat de soort 'paard' een bepaalde grootte kreeg? Of dat de homo sapiens werkelijk de homo sapiens was? Er was toch een eerste homo sapiens bijvoorbeeld? Dat bedoel ik met 'opeens'
Juist niet![]()
Door langdurig selectief fokken (telkens een grote hengst pakken en die op een grote merrie zetten, doe het zelfde bij de nakomelingen enzo.) hebben wij nu de (grote) paarden zoals we ze hebben.
Jusi schreef:liedje89 schreef:Misschien waren de eerste zoogdieren wel buideldieren die hebben zoiezo geen grote placenta. (igg niet groot genoeg om dood te bloeden). Dus dan heb je dat hele probleem omzeild en kan het langzaam ontwikkelen. (Zomaar en gooi hoor).
Waarom zou het dan nog ontwikkelen? Zo'n dier heeft het dan toch niet nodig als de voorplanting naar wens gaat?
(En weer dat "misschien", aan de ene kant hoor ik vaak dat de wetenschap zoveel feiten geeft, aan de andere kant is alles 'misschien')
Ik houd niet het hele topic bij, gaat snelen ik moet nu ook zo leren voor tentamens dus hierna stop ik met veel reageren
Blue_Eyes schreef:Geldt het placebo-effect en evt psychische effecten ook voor mensen die in een kunstmatig coma worden gehouden?
Jusi schreef:liedje89 schreef:Misschien waren de eerste zoogdieren wel buideldieren die hebben zoiezo geen grote placenta. (igg niet groot genoeg om dood te bloeden). Dus dan heb je dat hele probleem omzeild en kan het langzaam ontwikkelen. (Zomaar en gooi hoor).
Waarom zou het dan nog ontwikkelen? Zo'n dier heeft het dan toch niet nodig als de voorplanting naar wens gaat?
(En weer dat "misschien", aan de ene kant hoor ik vaak dat de wetenschap/evolutie zoveel feiten geeft, aan de andere kant is alles 'misschien')
Ik houd niet het hele topic bij, gaat snelen ik moet nu ook zo leren voor tentamens dus hierna stop ik met veel reageren
liedje89 schreef:Jij gaat er van uit dat er een waarom is. De evolutie theorie gaat er vanuit dat er geen doel of reden is. Slecht toevallige verandering en selectie
Asyaa schreef:Blue_Eyes schreef:Geldt het placebo-effect en evt psychische effecten ook voor mensen die in een kunstmatig coma worden gehouden?
Hoe bedoel je?
Vaak worden mensen in kunstmatige coma gehouden vanwege medische redenen, bijvoorbeeld bij brandwonden als de huid tijd nodig heeft om te herstellen, en bij bewustzijn onmenselijke pijn geeft.
Libera schreef:Of het nou veroorzaakt word door geloof of niet, beteklend niet dat het resultaat ook maar iets te doen heeft met God. Je lichaam zorgt namelijk zelf voor het resultaat, omdat je hersenen voor de gek worden gehouden...
Asyaa schreef:Blue_Eyes schreef:
Hoe bedoel je?
Vaak worden mensen in kunstmatige coma gehouden vanwege medische redenen, bijvoorbeeld bij brandwonden als de huid tijd nodig heeft om te herstellen, en bij bewustzijn onmenselijke pijn geeft.
Ik bedoelde dat eigenlijk als reactie op Libera, die de gebedsgenezing afdeed op deze manier:Libera schreef:Of het nou veroorzaakt word door geloof of niet, beteklend niet dat het resultaat ook maar iets te doen heeft met God. Je lichaam zorgt namelijk zelf voor het resultaat, omdat je hersenen voor de gek worden gehouden...
Het sterkste geval dat ik heb meegemaakt was een jongeman, begin 30, met een ernstige erfelijke vorm van darmkanker. Hij was eraan geopereerd, dat wil zeggen: opengemaakt en weer dichtgenaaid omdat er niets meer aan te doen was. Scans wezen uit dat het flink was uitgezaaid, lever, lymfklieren.
Na de operatie kreeg hij buikvlies- en longontsteking als gevolg van een darmperforatie. Hij werd opgegeven en zijn familie kreeg te horen dat hij nog maximaal een week had. Hij werd in coma gehouden omdat het teveel pijn zou zoen om hem wakker te maken.
En nu? Nu zijn we 7 jaar verder, heeft hij een vrouw en twee kinderen en is hij officieel genezen verklaard... Alles wat nog herinnert aan die tijd zijn grote lichamelijke littekens en een emotioneel litteken.
_Ella_ schreef:liedje89 schreef:Jij gaat er van uit dat er een waarom is. De evolutie theorie gaat er vanuit dat er geen doel of reden is. Slecht toevallige verandering en selectie
Nieuwsgierig vraagje: Vind je het dan niet té toevallig hoe alles uiteindelijk geworden is? Dat bloemen mooi zijn? Dat dieren en mensen een band kunnen hebben? Dat je muziek kunt maken(en daar van geniet)? Dat je een geweten hebt?