Vjestagirl schreef:Krips schreef:Ik vind het krijgen van kinderen één van de fundementele rechten van een mens. Als je het niet kan betalen dan maar geen kinderen is voor mij dan ook te kort door de bocht. Bovendien zoals al gezegd zijn er ook zoveel omstandigheden die je van te voren niet aan ziet komen. Kinderen heb je niet alleen op het moment dat je ervoor kiest.
Ik vind het nemen van kinderen geen recht maar een voorrecht. Als je het niet kan betalen ze niet nemen lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. JIJ wilt toch kinderen, dan moet JIJ ze toch ook betalen?
Als er door omstandigheden minder geld binnen komt (ziekte, arbeidsongeschiktheid etc) vind ik het wat anders...
Ik breek even in, maar hoe kan ik garanderen dat mijn man en ik bij elkaar blijven? Toevallig lukt ons dat al 20 jaar en ons kind van nu 11 heeft het goed. Maar als hij zou sterven, of hij vind iemand anders, of wordt ontslagen zoals er nu veel in de crisis, moet ik dan mijn kind "wegdoen" omdat ik hem dan niet meer kan betalen? Ik heb namelijk zelf een uitkering, ben volledig afgekeurd en kan niet meer werken. Redenen daarvoor zijn privé. Niemand kan toch in de toekomst kijken en zien of je voor altijd en eeuwig een kind kan betalen om wat voor reden dan ook. En buiten dat, de kbs is écht geen vetpot hoor...