Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:39

Tari2007 schreef:
slimmerik schreef:
Amerikaanse bulldogs hadden en hebben geen FCI paspoort dus vielen destijds inderdaad onder de RAD volgens mij.

Maar nu mogen ze gewoon hoor... met alle gevolgen van dien...

Heb net ook al ook op je gereageerd, de Amerikaanse Bulldogs hebben NOOIT onder de RAD gevallen...

Idd heb er ook eentje :D
maar die van mij mag niet in mn tuin poepen daar vind ik het toch echt te vieze grote bolussen voor haha
Heb haar momenteel best goed onder controle loopt savonds tijdens het wandelen ook los en kwam netjes terug toen een labrador haar uitdaagde tot spelen. Ambullen kunnen heel speels zijn maar ze kunnen ook erg fel reageren wanneer ze worden uitgedaagd door andere hondie die blaffen en een beetje agressie laten zien .

3 sterke honden aan een voruw van 53 geven vind ik niet zoon goed plan . Die van mij alleen vind ik al best sterk en afentoe pittig om te kunnen houden maar met 3 zou ik ze ook niet bij me kunnen houden als ze ervoor gaan.

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:59

maar dan is het jammer dat de titel niet klopt........pitbullen worden wel makkelijk genoemd.......

punt is dat sommige mensen te makkelijk over het houden van honden denken,met alle gevolgen van dien....

en dat hoeven heus niet perse aso eigenaren te zijn of eigenaren van 'zulke' rassen zoals sommige zeggen,maar ook net zo goed eigenaren van andere types honden.
maar veel mensen zijn er gewoon veel te laks,gemakzuchtig en inconsequent in

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:02

Nou of het nou een echte pitbull is of een stafford of ambulldog zonder papier
het zijn alldrie sterke rassen die je niet aan een vrouw van 53 moet overlaten. Ik zou het zelf ook niet in mn hoofd halen om en met mijn eigen bull te lopen en ook nog is met die van me tante want dan kan ik het op mn vingers uittellen dat ik ze niet zal houden als ze kwaad willen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:07

haha 53 is toch niet zo oud?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:09

Nou dan ben je meestal niet meer zo sterk als dat je in je jaren 20 bent ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:34

Moet de 20 jarige ook nog zien die drie honden van bovengemiddeld sterk ras in bedwang houdt als ze er alledrie vandoor willen....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:39

Nee daarom zeg ik ook ik zou het ook niet in mn hoofd halen om en met me eigen bull te lopen en ook nog is met die van me tante hahah
maar ik vind het zoieso een heel grote verantwoordelijkheid voor een middelbare vrouw had het zelf mn moeder niet aangedaan haha

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:17

shilady schreef:
Idd heb er ook eentje :D
maar die van mij mag niet in mn tuin poepen daar vind ik het toch echt te vieze grote bolussen voor haha
Heb haar momenteel best goed onder controle loopt savonds tijdens het wandelen ook los en kwam netjes terug toen een labrador haar uitdaagde tot spelen. Ambullen kunnen heel speels zijn maar ze kunnen ook erg fel reageren wanneer ze worden uitgedaagd door andere hondie die blaffen en een beetje agressie laten zien .

3 sterke honden aan een voruw van 53 geven vind ik niet zoon goed plan . Die van mij alleen vind ik al best sterk en afentoe pittig om te kunnen houden maar met 3 zou ik ze ook niet bij me kunnen houden als ze ervoor gaan.

Ik heb er 2, een van 3 en haar pup van 11 maanden.
Mama Mighty is zo lui als maar zijn kan, maar zodra ze boven alleen is gaat ze knuffels en speeltjes pakken en slopen. :Y) Angel word aangestoken door onze 'pitbull' en ze zijn dus samen 2 stuiterballen. Maar Mighty kan heel goed spelen buiten, maar zodra er maar 1 iemand aggressief reageerd is het een hard WRAF! en dan is het over. :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:58

hahah die van jou mogen zeker ook niet in je tuin poepen :D?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:00

shilady schreef:
hahah die van jou mogen zeker ook niet in je tuin poepen :D?

helaas wel. :\

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:01

maar ik hoef het niet op te ruimen! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:02

Ik moet eerlijk bekennen als ik die van mij niet optijd uitlaat dat ze het ook in mn tuin doet :o
maar ik wil niet dat ze dat heel de dag doet hoor haha . Maarja liever in de tuin dan in huis he :P
Hoezo mogen die van jou het wel? of hebben ze schijt aan je ? :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:03

ik moet helaas van mn moeder zelf de poep opruimen :(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:04

Me moeder heeft niet veel zin om het af te leren haha.
Maar tja, ze heeft zowiets van: als wij moeten gaan we ook. :=
Achja, zolang ik er niet al te veel last van heb, en ik het niet hoef op te ruimen vind ik het best _O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:06

hahaha ja als ik er nie ben ruimt ze het wel op maar we hebben het leiver niet :P
zwaar offtopic hahaha

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:07

hahaha indd :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:11

@Adil, ik zeg niet dat dat 4000 jaar geleden was, dat kruisen met "kannibalen". Daarmee bedoelde ik het hondenrassen die gebruikt werden om wolven te jagen, die de voorvader vormden van de "moderne" Duitse dog. Dat was veel recenter (een paar honderd jaar) dan die 4000 jaar terug.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:32

mijn vader heeft even een stukje meegelezen over het 53 jarige gedoe :P hij moest er wel een beetje om lachen. (hij word volgend jaar 53,maar aan hem zou ik gerust 3 honden meegeven hoor)

sorry wel een beetje offtopic,maar ik denk dat een gemiddelde 16 jarige bv al helemaal geen grote sterke hond aankan als die gaat trekken.

(zit nog steeds een beetje te grinniken in mezelf)

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:39

Grappig dat jullie van het stukje dat ik heb geschreven alleen hebben onthouden dat ik mijn honden in de tuin uitlaat... :\

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:41

ik heb je stukje niet gelezen,en ben even terug gaan zoeken.

nu heb ik wel een vraag; laat je je honden wel aangelijnd uit?

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:44

Snoevie schreef:
ik heb je stukje niet gelezen,en ben even terug gaan zoeken.
nu heb ik wel een vraag; laat je je honden wel aangelijnd uit?

Mijn honden zijn altijd aangelijnd. Ik heb 1 teefje, Tari die los kan met andere honden. (op plekken waar dit mag, nooit op straat) De rest kan gewoon niet. Ik train VZH met mijn honden dus appèl staat er goed op.
Bij mij in de buurt loopt een soort poolhond deze is als water en vuur met mijn honden. De baas gaat heel vaak voor mijn tuin staan, de poolhond moet dan zitten en dan gaat ze blaffen. Mijn honden reageren daarop en dat vind die baas leuk ;( Dan loopt er een klein vrouwtje met een Boerboel reu die ze niet aan kan. Dat beest wil alles én iedereen aanvallen, grijpen enz. Ik ben al een keer bijna door hem gebeten. Zal mij niet gebeuren dat ik buiten loop met 1 van mijn honden en zij de Boerboel een keer niet kan houden en dat beest op mijn honden klapt. Dan loopt er nog een jongen met een AB reu die hij gewoon helemaal los laat, geen halsband niks.. Lopen er nog een paar kleine hondjes die vreselijk blaffen en de prooidrift bij mijn honden activeren.
Vandaar mijn keuze om ze in mijn tuin te laten en niet op straat. Gelukkig heb ik een grote tuin en hebben ze de ruimte. Eten ze vers vlees en leggen dus geen grote 'bolussen' neer.

Ik bescherm mijn honden liever tegen onwetende mensen dan dat ik daarmee de confrontatie opzoek en mijn hond zichzelf misschien moet gaan verdedigen.
Tevens mag ik ze savonds bij mij in de buurt op een enorm Paintball terrein loslaten. Kom ik niks tegen en kunnen ze nog meer hun energie kwijt en daar train ik ook met ze.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:14

@Tari2007: misschien voelde je je aangevallen door mijn tekst. Was niet mijn bedoeling. Als ik hierboven lees wat je beweegredenen zijn om het zo te zien, merk ik dat ik met iemand te doen heb die wéét waar ze me bezig is. Mijn complimenten.

Na je vorige post, kreeg ik het idee dat je bang bent dat je je honden niet de baas zou kunnen. Dat vatte ik op als zijnde ze niet onder appèl te hebben. Mijn excuus daarvoor.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:53

slimmerik schreef:
@Tari2007: misschien voelde je je aangevallen door mijn tekst. Was niet mijn bedoeling. Als ik hierboven lees wat je beweegredenen zijn om het zo te zien, merk ik dat ik met iemand te doen heb die wéét waar ze me bezig is. Mijn complimenten.

Na je vorige post, kreeg ik het idee dat je bang bent dat je je honden niet de baas zou kunnen. Dat vatte ik op als zijnde ze niet onder appèl te hebben. Mijn excuus daarvoor.

Dank je voor je reactie, waardeer ik enorm ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:49

Romili schreef:
Chiqa schreef:
Vreemd verhaal, hoe maak je van een mug (Pitbull) een olifant (Deense Dog)

Ik heb begrepen van een ander forum dat het wel degelijk om het beruchte ras ging, namelijk de pitbull.
Het zoveelste bericht??

Het waren ook drie pitbullen!!!

het waren geen pitbullen :Z

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:14

het is ook een erg makkelijke naam ;)