PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:28

Dank je wel Nessah :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:28

Sandeman schreef:
Net zoals ik recht heb op mijn eigen mening.
Ik heb dan wel geen geloof, ik heb tattoes en die moet ik ook netjes bedekken.

Mee eens, maar mag je met die mening mensen (IMO) discrimineren?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:30

geerke schreef:
ik denk vaak dat die vrouwen het alleen maar doen om te provoceren....we geven het fenomeen 'hoofddoekje ' veel te veel aandacht....het zijn vaak vrouwen waarvan de moeders nieteens met hoofddoek lopen.
Ze onderscheiden zich juist op deze manier....en dan roepen dat ze er niet bij horen en niet worden geaccepteert?
Dat vindt ik dus juist zo tegenstrijdig.

Dat is totaal in tegenstrijd met wat Wilders beweert. Die zegt namelijk dat alle vrouwen die een hoofddoek dragen dat gedwongen doen, ondanks dat er al veel vrouwen in de media geweest zijn die vertellen dat ze dat uit eigen vrije wil drafen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:31

BaiNar schreef:
Lianne84 schreef:
Ik denk dat het grootste gedeelte van de jonge meiden die in Nl een hoofddoekje dragen hier zelf een bewuste, vrijwillige keuze voor gemaakt hebben ja.

Ik denk van niet... maar ze zullen dit nooit mogen toegeven anders zijn de gevolgen voor hun!!

Dames succes verder!!

Dan is het toch totaal niet logisch dat sommige meiden bewust voor een hoofddoekje kiezen terwijl hun moeder niet eens een hoofddoekje draagt..?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:33

Op zich speelt Wilders het allemaal erg slim natuurlijk, hij krijgt door zulke opmerkingen wéér aandacht.

Maar ik wil hem dan voorstellen als hij die Marokkaanse meisjes die hoofddoek wilt verbieden om dan de Nederlandse meisjes de string die 4 meter boven de broek komt,inkijk ect. te verbieden :)

Daar stoor ik me pas écht aan.. Het zal je dochter zijn denk ik dan..

Hoezo niet logisch.. Ik ben katholiek op gevoed.. ben nu atheïst.
Mijn zus is protestants geworden.
Dus als je wat ouder bent, kan je andere meningen hebben dan je ouders? Niets vreemds aan.

Alet74

Renee1990 schreef:
Bjivoorbeeld al die moskeeen,
Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,
waarom zijn wij dan wel zo acherlijk om alles toe te laten,

Dat zou ik niet achterlijk willen noemen, dat is juist hartstikke fijn dat dat allemaal kan. Laten we het dan maar vooruitstrevend noemen, niets mis mee!
Omdat het ergens anders misschien niet kan, wil dat niet zeggen dat we het dan hier maar net zo moeten aanpakken. Ik zou juist zeggen: een wijde blik verruimt het denken & goed voorbeeld, doet volgen.

Sandeman

Ik vind niet dat ik discrimineer. Zeg alleen dat ik het niet netjes vind staan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:34

Dat hele hoofddoekjes gezeur is eigenlijk net zo erg als het gezeur om de missie in Uruzgan. Het gaat nergens over.
Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen hoofddoekjes en een wat multicultureel land, mensen emigreren al tig 100 jaar dus waarom zouden we niet samen kunnen leven.

Er zijn wel grenzen, rotte appels mogen van mij linea recta terug naar eigen land , ik vind dat je de taal moet leren spreken en ook wel iets moet kunnen geven aan het land. In australie zijn bv strenge regels en kom je alleen het land binnen als je ook iets te bieden heb.

Ik was eerst wel van plan op op de pvv te stemmen maar toen vorig jaar ineens de kopvoddentax ten gehore kwam had ik het helemaal gehad. Geen pvv voor mij in iedergeval.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:34

Maar waarom is het niet netjes? Zijn de hoofddoekjes vies, ongewassen ofzo? Niet om je aan te vallen btw. gewoon interesse.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:36

Hoofddoekjes... Mensen waar hebben we het überhaupt over?
Over DOEKJES op iemands HOOFD...
Zoiets kleins en onbenulligs, en dan wil men er een verbod op leggen?
Dat slaat toch nergens op?

En onderdrukking van de vrouw ammehoela, de meeste meisjes kiezen er vanuit hun geloof gewoon zelf voor omdat zij zich er prettiger bij voelen! Wie zijn wij om mensen dat te gaan verbieden?
Volgens mij vinden ze het daar, in islamitische landen, weer een soort onderdrukking dat een vrouw hier vaak puur als lust object wordt gezien, kijk naar de videoclips op tv... Al die meisjes in die clips.
Om eerlijk te zijn; ik denk dat er meer meisjes gekwetst en geschaad worden door die 'lustobject' cultuur, dan meisjes die een onschuldig hoofddoekje dragen.

Cultuur... Ach mensen moeten zich niet zo overdreven vasthouden aan die zogenaamde cultuur. Die verandert al sinds het begin van de mens elk half jaar, bij wijze van. Anders liepen we nogsteeds rond in berenvelletjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:39

Evelijn schreef:
Als ik vandaag een mooie nieuwe levensovertuiging bedenk en daarvoor duizenden aanhangers vind en dan mij mooie gebedsruimte wil bouwen in Nederland dan moet dat toch ook kunnen?
Waarom zou de moslimgemeenschap dan geen moskee mogen bouwen?

Precies, dat mogen ze ook en dat is juist het mooie van Nederland.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:40

Princess_ schreef:
Maar waarom is het niet netjes? Zijn de hoofddoekjes vies, ongewassen ofzo? Niet om je aan te vallen btw. gewoon interesse.

Ik vind het ook lang niet altijd netjes staan trouwens. Maar dat kan ook aan de manier waarop ze het knopen. Ik geloof dat het bij ons op werk wel verplicht was om dan een neutrale kleur te dragen zwart of wit of dezelfde kleur als het shirt. Dat vond ik op zich altijd wel netjes.

Maar soms is het versiert als een gewoon hoofddeksel zeg maar dat vind ik niet altijd netjes (of iig geen werk kleding). Dus ik snap wel waarom je dat zou zeggen dat je het op het werk niet net genoeg vind.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:40

Niet netjes lijkt me toch duidelijk genoeg.
Misschien vind jij mijn tattoes wel niet netjes. Kan toch.

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:41

Tattoes zijn ook niet netjes, dat lijkt me duidelijk.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:43

Dan zou ik natuurlijk kunnen vragen.....waarom???

Maar is toch prima als jij dat vindt.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:43

Nessah schreef:
Hoezo niet logisch.. Ik ben katholiek op gevoed.. ben nu atheïst.
Mijn zus is protestants geworden.
Dus als je wat ouder bent, kan je andere meningen hebben dan je ouders? Niets vreemds aan.

Ik denk dat dit voor mij bedoeld was? Ik bedoelde met mijn uitspraak dat het niet logisch is dat jonge moslima's gedwongen zouden zijn een hoofddoekje te dragen als hun moeder dat niet doet. Dan lijkt het me meer een vrije keuze.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:44

De uitleg van Liedje kan ik me nog enigszins in vinden. Gewoonweg niet netjes is niet duidelijk genoeg imo. Zoals ik al zei ik val je niet aan, vroeg gewoon om een onderbouwing.

Ben het met Liedje eens wb het knopen. Zie vaak zat meiden lopen die er erg leuk bijlopen, gecombineert met de rest van de kleding.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:44

Netjes en niet netjes, dat is toch een kwestie van smaak en die verschillen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:46

Het is indd een kwestie van smaak, maar je mening kan je toch onderbouwen? Als je dat niet kunt, prima.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:47

Princess_ schreef:
Het is indd een kwestie van smaak, maar je mening kan je toch onderbouwen? Als je dat niet kunt, prima.

Het niet netjes vinden kan ook een gevoelszaak zijn....

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:48

Das idd een kwestie van smaak. En ik krijg er een vervelende bijsmaak bij.
Lovely vindt tattoes niet netjes, lijkt haar duidelijk. Hoef ik ook geen verder uitleg over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:50

Sandeman schreef:
Dan zou ik natuurlijk kunnen vragen.....waarom???

Maar is toch prima als jij dat vindt.

In mijn ogen is het niet netjes en worden tattoes vaak (niet altijd en alleen maar, maar vaak) gezet door iets minder nette mensen. Tattoes geven niet altijd een positieve boodschap af en zo zijn ze ook heel vaak niet bedoeld. Piercings idem dito, bij de meeste mensen is het lelijk en de ondertiteling is ook al niet positief. Maar goed, dat is mijn mening en daar bouw ik geen politiek standpunt omheen en het kan mij ook niet schelen hoeveel ambtenaren een tattoe hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:54

Jaimyliefje schreef:
Hoofddoekjes... Mensen waar hebben we het überhaupt over?
Over DOEKJES op iemands HOOFD...
Zoiets kleins en onbenulligs, en dan wil men er een verbod op leggen?
Dat slaat toch nergens op?

En onderdrukking van de vrouw ammehoela, de meeste meisjes kiezen er vanuit hun geloof gewoon zelf voor omdat zij zich er prettiger bij voelen! Wie zijn wij om mensen dat te gaan verbieden?
Volgens mij vinden ze het daar, in islamitische landen, weer een soort onderdrukking dat een vrouw hier vaak puur als lust object wordt gezien, kijk naar de videoclips op tv... Al die meisjes in die clips.
Om eerlijk te zijn; ik denk dat er meer meisjes gekwetst en geschaad worden door die 'lustobject' cultuur, dan meisjes die een onschuldig hoofddoekje dragen.

Cultuur... Ach mensen moeten zich niet zo overdreven vasthouden aan die zogenaamde cultuur. Die verandert al sinds het begin van de mens elk half jaar, bij wijze van. Anders liepen we nogsteeds rond in berenvelletjes!

Ik ben het zó met jou eens! _/-\o_

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:54

Heel veel mensen op ons werk hebben tattoes,nette mensen.
Ben zelf ook een net mens(hihi zie profiel,kun je me tattoe zien)

Maar ik respecteer jouw mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:56

Sandeman, ik geloof je hoor, maar in algemene zin kun je niet alle individuele gevallen bespreken en wat ik vertel is mijn waarneming in het groot. Maar gelukkig doe ik er verder niks mee :D. Geert en zijn hoofddoekenfetish daarentegen...