Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik denk vaak dat die vrouwen het alleen maar doen om te provoceren....we geven het fenomeen 'hoofddoekje ' veel te veel aandacht....het zijn vaak vrouwen waarvan de moeders nieteens met hoofddoek lopen.
Ze onderscheiden zich juist op deze manier....en dan roepen dat ze er niet bij horen en niet worden geaccepteert?
Dat vindt ik dus juist zo tegenstrijdig.
BaiNar schreef:Lianne84 schreef:Ik denk dat het grootste gedeelte van de jonge meiden die in Nl een hoofddoekje dragen hier zelf een bewuste, vrijwillige keuze voor gemaakt hebben ja.
Ik denk van niet... maar ze zullen dit nooit mogen toegeven anders zijn de gevolgen voor hun!!
Dames succes verder!!
Renee1990 schreef:Bjivoorbeeld al die moskeeen,
Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,
waarom zijn wij dan wel zo acherlijk om alles toe te laten,
Evelijn schreef:Als ik vandaag een mooie nieuwe levensovertuiging bedenk en daarvoor duizenden aanhangers vind en dan mij mooie gebedsruimte wil bouwen in Nederland dan moet dat toch ook kunnen?
Waarom zou de moslimgemeenschap dan geen moskee mogen bouwen?
Princess_ schreef:Maar waarom is het niet netjes? Zijn de hoofddoekjes vies, ongewassen ofzo? Niet om je aan te vallen btw. gewoon interesse.
Nessah schreef:Hoezo niet logisch.. Ik ben katholiek op gevoed.. ben nu atheïst.
Mijn zus is protestants geworden.
Dus als je wat ouder bent, kan je andere meningen hebben dan je ouders? Niets vreemds aan.
Sandeman schreef:Dan zou ik natuurlijk kunnen vragen.....waarom???
Maar is toch prima als jij dat vindt.
Jaimyliefje schreef:Hoofddoekjes... Mensen waar hebben we het überhaupt over?
Over DOEKJES op iemands HOOFD...
Zoiets kleins en onbenulligs, en dan wil men er een verbod op leggen?
Dat slaat toch nergens op?
En onderdrukking van de vrouw ammehoela, de meeste meisjes kiezen er vanuit hun geloof gewoon zelf voor omdat zij zich er prettiger bij voelen! Wie zijn wij om mensen dat te gaan verbieden?
Volgens mij vinden ze het daar, in islamitische landen, weer een soort onderdrukking dat een vrouw hier vaak puur als lust object wordt gezien, kijk naar de videoclips op tv... Al die meisjes in die clips.
Om eerlijk te zijn; ik denk dat er meer meisjes gekwetst en geschaad worden door die 'lustobject' cultuur, dan meisjes die een onschuldig hoofddoekje dragen.
Cultuur... Ach mensen moeten zich niet zo overdreven vasthouden aan die zogenaamde cultuur. Die verandert al sinds het begin van de mens elk half jaar, bij wijze van. Anders liepen we nogsteeds rond in berenvelletjes!