Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:52

http://www.nusport.nl/vancouver-nederla ... lkaar.html

Citaat:
Wereld Kemkers zakte in elkaar
Uitgegeven: 24 februari 2010 00:09
Laatst gewijzigd: 24 februari 2010 00:32

VANCOUVER - Gerard Kemkers, de coach van Sven Kramer, maakte een zwaar aangeslagen indruk na de fout die hij maakte tijdens de tien kilometer van de Nederlander.

Kramer werd gediskwalificeerd na een foute wissel. Kemkers schreeuwde zijn pupil op het laatste moment toe dat hij naar de binnenbocht moest.

"Ik neem de verantwoordelijkheid voor deze fout", verklaarde de coach na afloop tegenover NUsport. Kramer was naar eigen zeggen bezig aan zijn beste tien kilometer ooit.

Verantwoordelijkheid
Kemkers: "Ik ben druk bezig om iets op te schrijven, op dat bordje, ik kijk weer terug en ik zie Sven helemaal aan de buitenkant zitten, dus ik krijg hem naar me toe en denk: hij moet naar de binnenbaan."

"Hij blijft erg lang daar, dus ik kijk nog een keer naar Skobrev, die achter hem zit, ik zie hem in de binnenbocht. Ik dacht: Skobrev gaat naar de buitenbaan, dan moet Sven naar de binnenbaan en dat schreeuw ik tegen hem."

"Dat gebeurt in een split second. Meer kan ik er niet van maken. Het mag gewoon niet gebeuren en die verantwoordelijkheid ligt bij mij."

Desastreus
Kemkers realiseerde dat er iets misging toen hij Skobrev alsnog de buitenbaan in zag gaan. Toen ook de rondetijd niet klopte, wist de coach dat het fout zat. "Dan zakt je wereld in elkaar", legt hij uit.

De reactie van Sven was volgens Kemkers als verwacht. "Zelf heb ik op dat moment geloof ik niets gezegds. We weten samen wat er daar gebeurd was. Ook hij wist wat er aan de hand was. De gevolgen waren desastreus."

Consequenties
Over mogelijke consequenties wilde de TVM-trainer nog vooruit lopen. "Mag daar even rustig over nadenken? Op dit moment trek ik het nog allemaal vrij goed, maar wat ik net al zei, het was een desastreuze fout, die mij veel te veel in de aandacht zet."

"Ik wil niet in de schijnwerpers staan en met deze fout sta je dat wel, dat is niet de rol die ik wil hebben en dat weet ik al heel lang. Door mijn eigen fout kom ik daar nu wel te staan."

© NUsport/Nando Boers

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:53

Verklaring van Kemkers net gehoord, hij zag Sven helemaal buitenom de bocht doorgaan en zag de ander in een flits en dacht dat Sven naar de binnenbaan moest. In een split second moet je dan reageren en helaas was dat in dat hele snelle moment de verkeerde keuze, ik kan het me helemaal indenken met zo enorm veel druk op je schouders dat je dan een verkeerde keuze maakt omdat hij dus dacht Sven gaat naar buiten en dat klopt niet.

Menselijk, er gebeurt zoveel en je ziet het niet helemaal goed en hups de fout is gemaakt.

Erg klote maar dit soort dingen kunnen gebeuren. Is niemand aan te rekenen.

Edit: verklaring Kemkers werd gelijk met mijn post geplaatst, sollie :D

Djilna

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:56

Zwarte dag voor zowel Kramer als Kemkers :\

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:57

Het was hellaas en menselijke fout die kan gebeuren. Zonde van de fout, zonde van de diskwalificatie maar goed tis helaas niet terug te draaien en wat doen we hier aan niets, Kemkers zijn ogen zagen het anders dan wat het was.. oliebol happends, over 4 jaar zal Sven er vast weer zijn(maar hoe hebben we hem dan,dan istie 27 en hij zit nu in de sterkste phase van zn leven..), en heb zo`n idee dat hij met de ploegenachtervolging nog wel gaat knallen :j
Laatst bijgewerkt door _zwikkie_ op 24-02-10 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:57

Mindfields schreef:
Edit: verklaring Kemkers werd gelijk met mijn post geplaatst, sollie :D

Geeft niet, je gaf een goede samenvatting. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:05

Afschuwelijk voor Kemkers ook dit. Man denkt oliebol er gaat iets mis ik moet hem helpen anders verkloot hij het maar doet juist dat wat hij wilde voorkomen, vreselijk. Pijnlijk om de beelden te zien van een radeloze Kemkers die met ach en krach Sven de race wil laten uitschaatsen.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:08

Nog steeds ontdaan ...

maar vraag me toch af, Stel dat Sven het door heeft gehad dat hij fout zat en nog een extra buitenbocht had genomen, (dus niet wisselen)
Was de fout dan rechtgetrokken met straf seconden ?

Wie o wie weet me die te vertellen

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:10

angelique19 schreef:
Nog steeds ontdaan ...

maar vraag me toch af, Stel dat Sven het door heeft gehad dat hij fout zat en nog een extra buitenbocht had genomen, (dus niet wisselen)
Was de fout dan rechtgetrokken met straf seconden ?

Wie o wie weet me die te vertellen

Volgens mij wel, want binnenbocht is erger dan buitenbocht had mn moeder het over, die zei namelijk dat hij beter een x een extra buitenbocht had kunnen nemen dan een binnenbocht.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:11

Nou waar ik me vooral kwaad om heb zitten maken is het feit dat er niet even 1 kans gegeven wordt om te herstellen in zo'n situatie. Vergelijking met een draverskoers, als een paard in galop aanspringt heb je(volgens mij)50 meter om hem terug in draf te zetten en vervolgens mag je gewoon doorkoersen. Waarom is er niet een regeling dat er een belsignaal gegeven wordt waarna je zeg 50 meter hebt om je fout te herstellen en dan een bepaald aantal honderdsten bij je tijd opgeteld krijgt in een dergelijk geval? Belachelijk gewoon.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 24-02-10 02:11, in het totaal 1 keer bewerkt

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:11

Volgensmij ben je sowieso gediskwalifiseerd..

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:12

NOS voorspelde nederlaag van Kramer al een uur van te voren...Een uur voor de finish van Kramer!

Hoe de fiets konden hun dat weten?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:13

hoe bedoel je dat?

Unfaithful

Dat vraag ik me ook af!! Maar hij gaf in het korte gesprekje met een NOS verslaggever ook al aan dat hij wel merkte aan het publiek dat er wat mis was... hij werd ook duidelijk veel minder uitzinnig toegejuichd door het hele Oranjekamp dan normaal het geval is elke keer als hij weer aan een nieuwe ronde begon...

RianneH

Maar is dat niet hetzelfde met die bolletjes op het ijs? Als je die omver rijdt dan is het toch ook einde verhaal?
Was die duitse dame een tijdje terug overkomen dacht ik laatst te horen.

En tja, regels zijn regels..

RicardoOpa

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:14

Mindfields schreef:
Nou waar ik me vooral kwaad om heb zitten maken is het feit dat er niet even 1 kans gegeven wordt om te herstellen in zo'n situatie. Vergelijking met een draverskoers, als een paard in galop aanspringt heb je(volgens mij)50 meter om hem terug in draf te zetten en vervolgens mag je gewoon doorkoersen. Waarom is er niet een regeling dat er een belsignaal gegeven wordt waarna je zeg 50 meter hebt om je fout te herstellen en dan een bepaald aantal honderdsten bij je tijd opgeteld krijgt in een dergelijk geval? Belachelijk gewoon.

Helemaal mee eens... heb me zitten opvreten }:0

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:14

RianneH schreef:
Maar is dat niet hetzelfde met die bolletjes op het ijs? Als je die omver rijdt dan is het toch ook einde verhaal?
Was die duitse dame een tijdje terug overkomen dacht ik laatst te horen.

Vind ik ook nergens op slaan eigenlijk.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:15

Unfaithful schreef:

Helemaal mee eens... heb me zitten opvreten }:0[/quote]

Ik ook!! Laten ze die arme vent gewoon de race uitschaatsen zonder dat ie doorheeft dat het fout is.

daantjuhhh

Ja het is gewoon de regel.
Als je je daar niet aan houd (ook al doe je het niet expres)
Dan word je gedisqwalificeert.
Erg klote, voor Kempers en Kramer.

Ik moet zeggen dat ik de reactie van Kramer top vond!
Heel volwassen.
En iedereen weet dat hij de beste was.
Lijkt mij toch behoorlijk zuur voor die Lee.

Hij heeft goud, maar hij weet dat hij niet de beste was.

RicardoOpa

Maarja, met schaatsen 50 meter binnenbaaan scheelt wel aardig wat centimeters en de tijden zijn al zo nauw.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:16

Mindfields schreef:
Unfaithful schreef:

Citaat:
Ik ook!! Laten ze die arme vent gewoon de race uitschaatsen zonder dat ie doorheeft dat het fout is.

Ik denk dat dat heel goed is.
Doordat Kempers hem de race uit liet rijden weet iedereen wel dat Sven de beste was.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 24-02-10 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:16

RicardoOpa schreef:

Volgens mij is dit een typisch gevalletje van vooruitdenken. Dan worden er meerdere versies van een sportverslag aangemaakt zodat uiteindelijk alleen de details ingevuld hoeven te worden en het nieuwsbericht zo snel mogelijk online kan. Deze is dus blijkbaar per ongeluk online verschenen. Wat dus niet wil zeggen dat de NOS voorspellende gaven heeft. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-02-10 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:17

Unfaithful schreef:
Mindfields schreef:

Nou precies inderdaad daarom vroeg ik me ook af als hij dan niet nog een keer de buitenbocht had kunnen nemen,
Als dat mag/had gemogen dan had Kemker nog een dommere fout gemaakt door Sven niet te herstellen!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:17

dan moet je zeggen pak na 2 rondes binnenbaan 2 rondes buitenbaan, maar ik snap dat ze dan zeggen: Houd je gewoon aan de regels, expres of niet...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:18

daantjuhhh schreef:
Ik denk dat dat heel goed is.
Doordat Kempers hem de race uit liet rijden weet iedereen wel dat Sven de beste was.

Dat snap ik ook wel, dat snapte ik tijdens dat het gebeurde ook al. Maar Kemkers was zich de eerste paar tellen ook niet bewust van de fout, waarom gaat er in zo'n geval niet meteen een belsignaal af?