Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Ik heb ook twee nationaliteiten: de Nederlandse en de Griekse. Ik ben trots op beide (het heeft in mijn geval zelfs veel emotionele waarde) en ik maak er totaal geen misbruik van. Wie ben jij (ikdoemaarwat) om te zeggen dat ik moet kiezen?
Kanelly schreef:Inderdaad Toekie...
Een goede vriendin van mij heeft de nederlandse en duitse nationaliteit, die zou dan ook moeten kiezen.
En mocht ze haar baan verliezen, zou ze volgens de PVV plannen geen uitkering krijgen, want ze is nog geen 10 jaar in Nl.
Waarom heeft Pietje die geboren en getogen in Nl. is, wél recht op een uitkering en Heinrich, Henry of Francois niet?
Gitta1977 schreef:Ik vind het haast schokkend om te zien dat 40% van de stemmers op deze poll voor Wilders zou stemmen. Ik hoop toch dat men rond mei/juni tot inkeer komt en in ieder geval de moeite neemt om een aantal debatten van Wilders te bekijken. Wat wil hij nou met het onderwijs, economie, zorg en andere belangrijke onderwerpen?
Als Wilders aan de macht komt ga ik seurieus overwegen om te emigreren, dat wil ik hier niet meemaken. Al denk ik dat we dan gewoon een soort tweede LPF soap gaan krijgen met mensen in de regering die nog nooit in de politiek werkzaam zijn geweest, dus wat dat betreft zie ik een volgend kabinet dan ook binnen een jaar weer vallen. En of je dáár dan blij mee moet zijn in deze tijden? Ik denk het niet. Bezint eer ge begint (of stemt in dit geval).
ikdoemaarwat schreef:Kanelly schreef:Inderdaad Toekie...
Een goede vriendin van mij heeft de nederlandse en duitse nationaliteit, die zou dan ook moeten kiezen.
En mocht ze haar baan verliezen, zou ze volgens de PVV plannen geen uitkering krijgen, want ze is nog geen 10 jaar in Nl.
Waarom heeft Pietje die geboren en getogen in Nl. is, wél recht op een uitkering en Heinrich, Henry of Francois niet?
Nou ik vind het meer dan logisch hoor, misschien eerst werken voor je uitkering? premie betalen enz.....
niet maar even in nederland komen, eventjes werken en daarna de hand ophouden om geld te krijgen van het land
en dat werkt in meerdere landen zo hoor!! en dat is een prima regeling, ons land is te vrijgevig wat dat betreft.
_sparta_ schreef:De mensen die het schokkend vinden om te zien dat Wilders zoveel stemmen krijgt, gaat er bij jullie dan geen belletje rinkelen dat gewoon erg veel Nederlanders het gewoon zat zijn hoe ons land al jaren bestuurd wordt?
Dat we er genoeg van hebben dat slachtoffers als daders behandeld worden en de criminele met fluwelen handschoentjes aan gepakt worden.
Dat we er genoeg van hebben dat gezonde mensen gewoon hun handje op kunnen houden en zo een hoop geld per maand krijgen, zonder er ooit voor gewerkt te hebben.
Dat er mensen Nederland binnen komen die geen vluchteling zijn, maar ook geen geld en/of werk hebben en zo compleet op de staat leven. (op ons dus)
Er zijn landen waar je werk moet hebben voordat je binnen mag, werk voorbij dan kun je weer vertrekken. Prima!
Dat de straffen belachelijk laag zijn een daardoor cellen leeg staan, terwijl met de dag meer gewelddadige roven worden gepleegd, in winkels maar ook in huizen.
Dat er bezuinigt wordt op zorg en blauw, maar er wel veel geld gaat naar mensen die zelf geen belasting betalen, geen zorg verzekering hebben en dat soort dingen.
En dan nog durven mensen te beweren, mensen die rechts stemmen denken er niet over na, die doen maar wat.
We zijn het gewoon beu!! Mijn verdiende geld wil ik onderhand weer eens in mijn eigen knip kunnen houden en zelf dingen mee kunnen doen, i.p.v. honderd keer over alles belasting betalen, om de klaplopers te steunen. Dat die zelf eens van de bank gaan komen!!
_sparta_ schreef:De mensen die het schokkend vinden om te zien dat Wilders zoveel stemmen krijgt, gaat er bij jullie dan geen belletje rinkelen dat gewoon erg veel Nederlanders het gewoon zat zijn hoe ons land al jaren bestuurd wordt?
Dat we er genoeg van hebben dat slachtoffers als daders behandeld worden en de criminele met fluwelen handschoentjes aan gepakt worden.dit is ook iets waar ik achter sta, maar Wilders heeft hier echt niet het patent op, kijk eens naar de VVD, die willen hetzelfde
Dat we er genoeg van hebben dat gezonde mensen gewoon hun handje op kunnen houden en zo een hoop geld per maand krijgen, zonder er ooit voor gewerkt te hebben.gezonde mensen komen zelden in een langdurige uitkerings situatie, ben wel van mening dat de controle hierop heel strak moet blijven en je een basis aantal jaren hebt moeten werken voor je van bepaalde sociale zekerheden gebruik mag maken
Dat er mensen Nederland binnen komen die geen vluchteling zijn, maar ook geen geld en/of werk hebben en zo compleet op de staat leven. (op ons dus)ook hier heeft Wilder het patent niet op![]()
Er zijn landen waar je werk moet hebben voordat je binnen mag, werk voorbij dan kun je weer vertrekken. Prima!idd, ik ben van mening dat het immigratiebeleid hier veel te soft is, maag absoluut strenger
Dat de straffen belachelijk laag zijn een daardoor cellen leeg staan, terwijl met de dag meer gewelddadige roven worden gepleegd, in winkels maar ook in huizen.ook hier heeft Wilders het Patent niet op
Dat er bezuinigt wordt op zorg en blauw, maar er wel veel geld gaat naar mensen die zelf geen belasting betalen, geen zorg verzekering hebben en dat soort dingen.ook hier heeft WIlders het patent niet op
En dan nog durven mensen te beweren, mensen die rechts stemmen denken er niet over na, die doen maar wat.je hebt rechts en rechts , wilders zorgt nu eenmaal zelf voor negatieve reacties door heel veel te roepen en geen idee te geven hoe dit gerealiseerd te worden, hij licht niets toe, geeft geen serieuze interviews of uitleg , ik vertrouw iemand die wel roept maar niet uitlegt gewoon niet, kan er niets aan doen
ik vind rechts stemmen prima, absoluut, maar dan stem ik wel VVD...daar zit tenminste wat meer hersens in de partij
We zijn het gewoon beu!! Mijn verdiende geld wil ik onderhand weer eens in mijn eigen knip kunnen houden en zelf dingen mee kunnen doen, i.p.v. honderd keer over alles belasting betalen, om de klaplopers te steunen. Dat die zelf eens van de bank gaan komen!!
Nou ik vind het meer dan logisch hoor, misschien eerst werken voor je uitkering? premie betalen enz.....
niet maar even in nederland komen, eventjes werken en daarna de hand ophouden om geld te krijgen van het land
en dat werkt in meerdere landen zo hoor!! en dat is een prima regeling, ons land is te vrijgevig wat dat betreft.
ikdoemaarwat schreef:Toekie schreef:Ik heb ook twee nationaliteiten: de Nederlandse en de Griekse. Ik ben trots op beide (het heeft in mijn geval zelfs veel emotionele waarde) en ik maak er totaal geen misbruik van. Wie ben jij (ikdoemaarwat) om te zeggen dat ik moet kiezen?
Je wilt toch nederlander zijn?
Mijn mening is dat als mensen zo graag in nederland willen wonen,dat ze dan ook zich volledig moeten aanpassen
en dus ook nederlander moeten worden, ook op papier!