[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Samurai

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:09

Heb zelf de hoogste pet op van de partij met de tomaat

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:14

Volgens de stemwijzer ga ik PvdA stemmen, maar ik moet me er eerst wat verder in gaan verdiepen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 03:31

Gemeenteraad dan neem ik aan? Want er is nog geen recente stemwijzer op basis van de nieuwe landelijke partijprogramma's ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:33

De gemeenteraadsverkiezingen stem ik waarschijnlijk blanco. Er is hier slechte voorlichting en ze staan niet op de kieswijzer als gemeente.

Landelijk ga ik voor de PVV. Ik ben het grotedeels eens met hun partijpunten, en ik vind het echt zo triest dat bijvoorbeeld de PVDA nu al roept niet een coalitie te willen vormen. Zeg maar dag tegen de democratie zo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:15

Toekie schreef:
Ik heb ook twee nationaliteiten: de Nederlandse en de Griekse. Ik ben trots op beide (het heeft in mijn geval zelfs veel emotionele waarde) en ik maak er totaal geen misbruik van. Wie ben jij (ikdoemaarwat) om te zeggen dat ik moet kiezen?

Je wilt toch nederlander zijn?
Mijn mening is dat als mensen zo graag in nederland willen wonen,dat ze dan ook zich volledig moeten aanpassen
en dus ook nederlander moeten worden, ook op papier!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:17

Kanelly schreef:
Inderdaad Toekie...
Een goede vriendin van mij heeft de nederlandse en duitse nationaliteit, die zou dan ook moeten kiezen.
En mocht ze haar baan verliezen, zou ze volgens de PVV plannen geen uitkering krijgen, want ze is nog geen 10 jaar in Nl.

Waarom heeft Pietje die geboren en getogen in Nl. is, wél recht op een uitkering en Heinrich, Henry of Francois niet?

Nou ik vind het meer dan logisch hoor, misschien eerst werken voor je uitkering? premie betalen enz.....
niet maar even in nederland komen, eventjes werken en daarna de hand ophouden om geld te krijgen van het land
en dat werkt in meerdere landen zo hoor!! en dat is een prima regeling, ons land is te vrijgevig wat dat betreft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:44

"ikdoemaarwat"
Ben het volledig met je eens!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:44

Ik vind het nogal wat om te stemmen op een partij die mogelijk mensen als Toekie (want, zijn zij volgens Wilders nou Nederlander of niet??? ivm dubbel paspoort) het land uit wil gooien wanneer ze een pakje sigaretten steelt.

Ben ook zeer benieuwd naar een antwoord/verklaring bij de kritische noten die ik bij een deel van de PVV's standpunten gezet heb :)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:51

Ik vind het haast schokkend om te zien dat 40% van de stemmers op deze poll voor Wilders zou stemmen. Ik hoop toch dat men rond mei/juni tot inkeer komt en in ieder geval de moeite neemt om een aantal debatten van Wilders te bekijken. Wat wil hij nou met het onderwijs, economie, zorg en andere belangrijke onderwerpen?

Als Wilders aan de macht komt ga ik seurieus overwegen om te emigreren, dat wil ik hier niet meemaken. Al denk ik dat we dan gewoon een soort tweede LPF soap gaan krijgen met mensen in de regering die nog nooit in de politiek werkzaam zijn geweest, dus wat dat betreft zie ik een volgend kabinet dan ook binnen een jaar weer vallen. En of je dáár dan blij mee moet zijn in deze tijden? Ik denk het niet. Bezint eer ge begint (of stemt in dit geval).

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:59

Gitta1977 schreef:
Ik vind het haast schokkend om te zien dat 40% van de stemmers op deze poll voor Wilders zou stemmen. Ik hoop toch dat men rond mei/juni tot inkeer komt en in ieder geval de moeite neemt om een aantal debatten van Wilders te bekijken. Wat wil hij nou met het onderwijs, economie, zorg en andere belangrijke onderwerpen?

Als Wilders aan de macht komt ga ik seurieus overwegen om te emigreren, dat wil ik hier niet meemaken. Al denk ik dat we dan gewoon een soort tweede LPF soap gaan krijgen met mensen in de regering die nog nooit in de politiek werkzaam zijn geweest, dus wat dat betreft zie ik een volgend kabinet dan ook binnen een jaar weer vallen. En of je dáár dan blij mee moet zijn in deze tijden? Ik denk het niet. Bezint eer ge begint (of stemt in dit geval).

+:)+ _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:03

ikdoemaarwat schreef:
Kanelly schreef:
Inderdaad Toekie...
Een goede vriendin van mij heeft de nederlandse en duitse nationaliteit, die zou dan ook moeten kiezen.
En mocht ze haar baan verliezen, zou ze volgens de PVV plannen geen uitkering krijgen, want ze is nog geen 10 jaar in Nl.

Waarom heeft Pietje die geboren en getogen in Nl. is, wél recht op een uitkering en Heinrich, Henry of Francois niet?

Nou ik vind het meer dan logisch hoor, misschien eerst werken voor je uitkering? premie betalen enz.....
niet maar even in nederland komen, eventjes werken en daarna de hand ophouden om geld te krijgen van het land
en dat werkt in meerdere landen zo hoor!! en dat is een prima regeling, ons land is te vrijgevig wat dat betreft.

je hebt een punt, ik ben voor een minimum aantal werkjaren voor je in aanmerking komt voor welke uitkering dan ook
maar feit wil, dat een groot deel van de mensen met dubbele nationaliteit , gewoon NL geboren is , maar dus geen! keuze heeft wat betreft die tweede nationaliteit, dat zijn dus mensen, die bij wijze van dalijk van hun 18de tot 40ste keihard gewerkt hebben , met 40 een functiebeperking oplopen
en dan dus mogen verrekken...is dat dan wel eerlijk??
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-02-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:08

VVD
Als Wilders nu ook echte oplossingen had bij zijn kreten zou ik over hem nadenken.
Maar bij hem blijft het toch bij kreten, zonder dat er daadwerkelijk wat mee gedaan kan worden.
Ik blijf het jammer vinden dat Pim er niet meer is, die had ook werkelijk ideeën hoe hij dingen wilde aanpakken.
Maar de linkse partijen worden het bij mij niet. Die hebben de laatste jaren veel te veel gepapt en niets gedaan. Je kunt met roze bril op en de andere kant in kijken dan naar de werkelijkheid geen harde maatschappij aanpakken.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:09

Volgens stemwijzers die ik invul zou ik D66 moeten stemmen.. Ben het met een aantal punten van Wilders wel eens, maar ik wacht ook even af waar hij allemaal mee komt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:21

De mensen die het schokkend vinden om te zien dat Wilders zoveel stemmen krijgt, gaat er bij jullie dan geen belletje rinkelen dat gewoon erg veel Nederlanders het gewoon zat zijn hoe ons land al jaren bestuurd wordt?
Dat we er genoeg van hebben dat slachtoffers als daders behandeld worden en de criminele met fluwelen handschoentjes aan gepakt worden.
Dat we er genoeg van hebben dat gezonde mensen gewoon hun handje op kunnen houden en zo een hoop geld per maand krijgen, zonder er ooit voor gewerkt te hebben.
Dat er mensen Nederland binnen komen die geen vluchteling zijn, maar ook geen geld en/of werk hebben en zo compleet op de staat leven. (op ons dus)
Er zijn landen waar je werk moet hebben voordat je binnen mag, werk voorbij dan kun je weer vertrekken. Prima!
Dat de straffen belachelijk laag zijn een daardoor cellen leeg staan, terwijl met de dag meer gewelddadige roven worden gepleegd, in winkels maar ook in huizen.
Dat er bezuinigt wordt op zorg en blauw, maar er wel veel geld gaat naar mensen die zelf geen belasting betalen, geen zorg verzekering hebben en dat soort dingen.

En dan nog durven mensen te beweren, mensen die rechts stemmen denken er niet over na, die doen maar wat.
We zijn het gewoon beu!! Mijn verdiende geld wil ik onderhand weer eens in mijn eigen knip kunnen houden en zelf dingen mee kunnen doen, i.p.v. honderd keer over alles belasting betalen, om de klaplopers te steunen. Dat die zelf eens van de bank gaan komen!!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:32

Volgens stemwijzer hebben de VVD (waar ik al jaren op stem) en de PVV een gedeelde 1e plek.
Ik wacht nog even de partijprogramma's af en maak dan mijn keuze.
Links en sociaal is naar mijn mening absoluut niet de oplossing en geloof en politiek gaan in mijn ogen niet samen dus die kan ik sowieso van mijn lijstje afschrappen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:23

_sparta_ schreef:
De mensen die het schokkend vinden om te zien dat Wilders zoveel stemmen krijgt, gaat er bij jullie dan geen belletje rinkelen dat gewoon erg veel Nederlanders het gewoon zat zijn hoe ons land al jaren bestuurd wordt?
Dat we er genoeg van hebben dat slachtoffers als daders behandeld worden en de criminele met fluwelen handschoentjes aan gepakt worden.
Dat we er genoeg van hebben dat gezonde mensen gewoon hun handje op kunnen houden en zo een hoop geld per maand krijgen, zonder er ooit voor gewerkt te hebben.
Dat er mensen Nederland binnen komen die geen vluchteling zijn, maar ook geen geld en/of werk hebben en zo compleet op de staat leven. (op ons dus)
Er zijn landen waar je werk moet hebben voordat je binnen mag, werk voorbij dan kun je weer vertrekken. Prima!
Dat de straffen belachelijk laag zijn een daardoor cellen leeg staan, terwijl met de dag meer gewelddadige roven worden gepleegd, in winkels maar ook in huizen.
Dat er bezuinigt wordt op zorg en blauw, maar er wel veel geld gaat naar mensen die zelf geen belasting betalen, geen zorg verzekering hebben en dat soort dingen.

En dan nog durven mensen te beweren, mensen die rechts stemmen denken er niet over na, die doen maar wat.
We zijn het gewoon beu!! Mijn verdiende geld wil ik onderhand weer eens in mijn eigen knip kunnen houden en zelf dingen mee kunnen doen, i.p.v. honderd keer over alles belasting betalen, om de klaplopers te steunen. Dat die zelf eens van de bank gaan komen!!

_/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:45

_sparta_ schreef:
Dat we er genoeg van hebben dat slachtoffers als daders behandeld worden en de criminele met fluwelen handschoentjes aan gepakt worden.dit is ook iets waar ik achter sta, maar Wilders heeft hier echt niet het patent op, kijk eens naar de VVD, die willen hetzelfde
Dat we er genoeg van hebben dat gezonde mensen gewoon hun handje op kunnen houden en zo een hoop geld per maand krijgen, zonder er ooit voor gewerkt te hebben.gezonde mensen komen zelden in een langdurige uitkerings situatie, ben wel van mening dat de controle hierop heel strak moet blijven en je een basis aantal jaren hebt moeten werken voor je van bepaalde sociale zekerheden gebruik mag maken
Dat er mensen Nederland binnen komen die geen vluchteling zijn, maar ook geen geld en/of werk hebben en zo compleet op de staat leven. (op ons dus)ook hier heeft Wilder het patent niet op :n
Er zijn landen waar je werk moet hebben voordat je binnen mag, werk voorbij dan kun je weer vertrekken. Prima!idd, ik ben van mening dat het immigratiebeleid hier veel te soft is, maag absoluut strenger
Dat de straffen belachelijk laag zijn een daardoor cellen leeg staan, terwijl met de dag meer gewelddadige roven worden gepleegd, in winkels maar ook in huizen.ook hier heeft Wilders het Patent niet op
Dat er bezuinigt wordt op zorg en blauw, maar er wel veel geld gaat naar mensen die zelf geen belasting betalen, geen zorg verzekering hebben en dat soort dingen.ook hier heeft WIlders het patent niet op

En dan nog durven mensen te beweren, mensen die rechts stemmen denken er niet over na, die doen maar wat.je hebt rechts en rechts , wilders zorgt nu eenmaal zelf voor negatieve reacties door heel veel te roepen en geen idee te geven hoe dit gerealiseerd te worden, hij licht niets toe, geeft geen serieuze interviews of uitleg , ik vertrouw iemand die wel roept maar niet uitlegt gewoon niet, kan er niets aan doen
ik vind rechts stemmen prima, absoluut, maar dan stem ik wel VVD...daar zit tenminste wat meer hersens in de partij

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:49

Misschien kun jij even terug lezen waarop ik stem? :) Maar ik kan de wilders stemmers wel begrijpen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:54

ik reageer niet persoonlijk op zich, maar wilde meer een kant tekeing plaatsen bij het stukje
ik snap het ook wel waarom een PVV best veel stemmen krijgt, maar ik vind het jammer dat hij ze binnenhaalt door de rest te overschreeuwen, met opmerkingen en kreten te komen zonder beargumentatie hoe hij die dingen dan wel niet wil gaan doen

en andere partijen die dus grotendeels overeenkomen met , links gelaten worden ondanks dat die partijen veel stabieler zijn, meer inzicht hebben en meer grip op hun standpunten
puur omdat iemand aan het schermen is met hele leuke punten die veel mensen aanspreken maar geen idee heeft hoe hij het voor elkaar moet gaan boksen
en zichzelf dus ook al ingedekt heeft tegen in de coalitie terecht komen door vrijwel iedere partij uit te sluiten
hij wil maar al te graag in het schreeuw en schop hoekje blijven waar hij de slachtoffer rol weer verder uit kan buiten
en dat stoor me gewoon heel erg :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:57

wilders stemmen heeft niet zo heel veel nut. Hij haalt never de meerderheid, en andere partijen willen met de PVV geen coalitie vormen, dus tja.

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:08

ikdoemaarwat schreef:
Kanelly schreef:
Inderdaad Toekie...

Dat ben ik ook wel met je eens hoor, als je kan werken, gewoon werken.
Als ik soms programma's als een dubbeltje op z'n kant o.i.d. kijk, gaan mijn nekharen ook overeind staan.
Maar waarom mag Pietje zijn handje wel ophouden, ook al heeft Pietje nog nooit gewerkt? En als Heinrich na 3 jaarcontracten 'weggesluisd' word, krijgt Heinrich geen geld?

Ik snap het op zich wel dat de PVV stemmers er moe van worden dat ze zich moeten 'verantwoorden', bedoel als ik bij een clubje VVD-ers zeg dat ik links stem, levert dat ook leuke discussies op ;)

Maar ik hoor en zie het gewoon steeds vaker, dat veel PVV stemmers zich maar op 1 punt richten en dat is integratiebeleid. Nu zeg ik niet dat alle Bokkers in dit topic dat ook doen, maar met onliners als 'PVV *D ' kan ik niet zoveel ;)
En als er dan gevraagd wordt om argumenten, wordt er vaak aanvallend gereageerd en dat is gewoon jammer.
Want volgens mij valt er best een constructieve discussie te voeren :j

Want wat ik mij ook vaak afvraag, hoe zien de PVV stemmers Nederland het liefst? We zullen tocn mét elkaar moeten leven, het is niet zo dat na de verkiezen Geert met een toverstafje zwaait en alle (criminele/illegale)allochtonen, klaplopers, criminelen en dierenmishandelaars verdwenen zijn en iedere oma/gehandicapte/psychiatrisch patiënt een mooie kamer heeft en alle kindertjes weer keurig opgevoed op een goede school zitten :+
Veel van zijn plannen zijn simpelweg niet uitvoerbaar.
En ja, ik zou ook graag meer geld in de zorg zien, meer handen aan het bed en minder overhead, idem voor het onderwijs, wachtlijsten in de jeugdzorg weg, jongereninrichtingen die wél resultaat boeken...
Maar de manier waarop hij het wil, dat gaat simpelweg niet.
Hoe kijken jullie daar dan tegenaan?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:25

ikdoemaarwat schreef:
Toekie schreef:
Ik heb ook twee nationaliteiten: de Nederlandse en de Griekse. Ik ben trots op beide (het heeft in mijn geval zelfs veel emotionele waarde) en ik maak er totaal geen misbruik van. Wie ben jij (ikdoemaarwat) om te zeggen dat ik moet kiezen?

Je wilt toch nederlander zijn?
Mijn mening is dat als mensen zo graag in nederland willen wonen,dat ze dan ook zich volledig moeten aanpassen
en dus ook nederlander moeten worden, ook op papier!

Uhhh, ik BEN Nederlander. Ik heb een Nederlandse moeder en een Griekse vader. Ik ben in Nederland geboren. Ik heb van Griekenland de Griekse nationaliteit meegekregen en daar ben ik trots op! Maar ik heb ook de Nederlandse nationaliteit en een Nederlands paspoort, dus ik ben gewoon Nederlander. Dat hoef ik niet meer te worden.

Als je in Amerika geboren wordt (bijvoorbeeld tijdens een vakantie van je ouders) dan krijg je (ook) de Amerikaanse nationaliteit. Je moet dus vooral kijken hoe het in 't buitenland geregeld is. Dat kun je de mensen met dubbele nationaliteit dus echt niet aanrekenen! Of vind je dat een stel geen kinderen mag krijgen wanneer het kind wel eens twee nationaliteiten zou kunnen krijgen?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 23-02-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:28

Ik weet het zelf nog niet zeker, ik denk dat het iets van VVD wordt. Iets links zeker niet. Ook geen PVV. Ik vind de punten die zij aandragen zeker goed, maar ik vind de PVV vooral goed als oppositiepartij die heilige huisjes omver trapt en discussies aanwakkert. Ik zie het niet als een regeringspartij.
Daarnaast denk ik dat veel mensen die op de PVV (gaan) stemmen niet zozeer voor de PVV stemmen, maar tégen de andere partijen en het vorige regeringsbeleid. En of dat nou een goede zaak is?

Ook ben ik bang dat Wilders het zelf niet lang meer maakt. Er hoeft maar één gek te zijn... Maar als dat gebeurt, dan breekt de hel los in Nederland :\ Dan krijg je een hele, hele nare situatie. Ik moet er echt niet aan denken dat zoiets gebeurd :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:31

In dat laatste vrees ik precies hetzelfde als Berdien.. Als Wilders aan de macht komt, ligt hij voor eind 2010 onder de groene zoden. En als dan iemand van een andere nationaliteit dat gedaan heeft, wijzen ineens alle vingertjes dezelfde kant op.. en dan is het snel gedaan hoor in Nederland.. dan weten ze ons zo te vinden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:33

ikdoemaarwat schreef:
Kanelly schreef:
Inderdaad Toekie...

Jij vindt het niet meer dan normaal dat een allochtoon hierin anders wordt behandeld dan een autochtoon?
Baan kwijt door ziekte, bezuinigingen, enz.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 23-02-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt