Stemrecht moet ingeperkt worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:37

Haha jaaa daaag, dan moet ik gelijk denken aan een mooie vergelijking die iemand op tv maakte (weet niet meer wie of waar). Je zegt toch ook niet: ''Ik heb niks tegen negers maar die zwarte huidskleur...........!''

Oftewel: de Islam en Moslims kun je echt niet los zien van elkaar. Wat Wilders doet is discrimineren. Toon wat respect!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:57

Heino schreef:
Sannn: hij heeft het geloof ik bewust over de Islam en niet over Moslims omdat het dan discriminatie wordt en dat is het nu geloof ik officieel niet.

Oh okee. Dank je. Beetje slap gel*l, het is alsnog discriminatie. Maar goed :+ Het is maar net welk naampje je eraan geeft.
Dacht al, welk deel snap ik niet :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:06

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar ik vind dat iedereen recht heeft om te stemmen. Ook vind ik dat je daarom een stem laat horen, je stemt immers op die persoon omdat je jouw standpunten het best overeen vind komen met jouw idee, jouw belanghartigheid. Want degene die gaan stemmen menen echt wel dat ze daarom voor die persoon gaan, dat ze die persoon aan de macht willen laten komen omdat ze hun voorkeur op bepaalde gebieden goed vinden. Ik vind het ook oprecht dat er mensen zijn die niet gaan stemmen omdat ze doodweg niks met politiek doen. Iedereen is vrij in Nederland om te stemmen op wie ze willen.
Ik ben zelf lid van een politieke partij omdat mijn intresses en wat ik verbeterd wil zien heel erg aantrok. Maar ik ga niks pushen bij mensen om een stem te krijgen...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:26

blijft toch wel een leuke discussie. :D Ach ik stem echt niet hetzelfde omdat mijn ouders altijd op de pvda stem.(linkse partij ga ik al helemaal niet voor) Trouwens Bos mooi praatjes bieden geen gaatjes!! Ik kijk waar ik voor sta en wat ik denk dat ik zou willen verbeteren in Nederland. En dan kom ik altijd toch iets rechts uit. Dus de pvv of de vvd. En beide hebben in mijn ogen goede standpunten.

Bokkiej

Re: Stemrecht moet ingeperkt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:37

Pvv heeft, vind ik, wel goeie standpunten. De media en de kamer zelf praten Geert vooral zwart, maar hij heeft heus wel verstand van politiek. En ik ben het gewoon met hem eens.
Verder moet je maar eens op hun site kijken. Zo slecht is het nog niet

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:43

Bokkiej schreef:
Pvv heeft, vind ik, wel goeie standpunten. De media en de kamer zelf praten Geert vooral zwart, maar hij heeft heus wel verstand van politiek. En ik ben het gewoon met hem eens.

Zijn belangrijkste en eerst actie in Almere wordt, zo zegt hij zelf, het verbieden van hoofddoekjes.
Buiten dat dat juridisch niet mogelijk is, want Geert roept graag dingen waarvan hij zelf weet dat ze niet uitvoerbaar zijn, vraag ik me af waarom hij toch zo traumatisch over hoofddoekjes doet.
Hij en zijn volgelingen roepen dat het onderdrukking van de vrouw is, terwijl ondertussen al legio vrouwen verklaard hebben dat ze er zelf voor kiezen.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:52

sarabande schreef:
Bokkiej schreef:

Zijn belangrijkste en eerst actie in Almere wordt, zo zegt hij zelf, het verbieden van hoofddoekjes.
Buiten dat dat juridisch niet mogelijk is, want Geert roept graag dingen waarvan hij zelf weet dat ze niet uitvoerbaar zijn, vraag ik me af waarom hij toch zo traumatisch over hoofddoekjes doet.
Hij en zijn volgelingen roepen dat het onderdrukking van de vrouw is, terwijl ondertussen al legio vrouwen verklaard hebben dat ze er zelf voor kiezen.

Ja, maar ik ben het daar ook mee eens. Ik vind dat als ik achter de kassa zit, gewoon de klant kan zien. En WAAROM kiezen ze er voor? Oja, geloof. Nou ik vind het echt zo'n onzin. Je mag toch zijn wie je bent. En dan hoef je dat niet te verbergen met een hoofddoekje. Ga dan maar terug naar je eigen land als je je niet kan aanpassen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:57

Bokkiej schreef:
Ja, maar ik ben het daar ook mee eens. Ik vind dat als ik achter de kassa zit, gewoon de klant kan zien. En WAAROM kiezen ze er voor? Oja, geloof. Nou ik vind het echt zo'n onzin. Je mag toch zijn wie je bent. En dan hoef je dat niet te verbergen met een hoofddoekje. Ga dan maar terug naar je eigen land als je je niet kan aanpassen.

Kan iemand met een hoofddoekje niet zien of gezien worden. Je verward een hoofddoekje met een burka geloof ik. Ze kiezen ervoor omdat ze trots op hen identiteit zijn.

En omdat ze Nederlanders zijn en hier geboren, zijn ze al in hun eigen land.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:13

Bokkiej schreef:
De media en de kamer zelf praten Geert vooral zwart

Meneer Wilders doet anders zelf al die allochtoon-onvriendelijke uitspraken. Dat is gewoon discriminatie, daar kan je niet over discussiëren of het nog zwarter maken dan het is. Discriminatie is belachelijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:51

Bokkiej schreef:

Maar mensen met kanker kiezen soms ook voor een hoofddoek, dat mag dan ook niet!

Voor mij zou het verbieden van een hoofddoek JUIST een reden zijn om wel met een hoofddoek door het stadhuis van Almere te gaan lopen.

Knappe jongen die mij dat kan verbieden. De reden die ik ervoor heb gaat een ander niets aan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:57

Anne_GTI schreef:
Bokkiej schreef:

Maar mensen met kanker kiezen soms ook voor een hoofddoek, dat mag dan ook niet!
.

Vergeten de echte traditionele oude omaatjes niet. Zo een een plastic regenkapje mag dat dan wel? :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:43

Ik snap je insteek heel goed Heino. Ik kan ook ontzettend teleurgesteld zijn in onze democratie, maar zoals iemand de quote van churchill al aanhaalde: helaas hebben we nog niets beters uitgevonden.

Nog zo'n leuke van Churchill: het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een stemgerechtigde :D

Ik vind het altijd zo frappant dat mensen klagen over de 'gevestigde partijen' en dat die blijkbaar niet doen wat zij willen. Terwijl juist bij die gevestigde partijen de mogelijkheden bestaan om zelf het beleid te veranderen/bij te stellen. Waarom zijn die mensen dan geen lid geworden, hebben meegekozen over het beleid, de bestuurders, de partijprogramma's.......

We leven in een 'ja, maar....' cultuur, mensen leggen de schuld buiten zichzelf en blijkbaar moet 'Den Haag' of het 'gemeentehuis' het maar oplossen. Als dat niet lukt, wordt er met het vingertje gewezen, in plaats van dat ze zelf verantwoordelijkheid nemen.
Dat zie je niet alleen onder de kiezers, ook onder werknemers, ruiters ( neeeuh, het ligt aan mijn paard dat 'ie niet luistert ;) :D ). Mensen moeten zichzelf en elkaar weer eens een beetje leren vertrouwen en verantwoordelijkheid nemen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:46

daarom ga ik niet stemmen := ik volg het niet, heb er ook nog geen intresse in :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:03

Als je een verrijking bent voor de maatschappij mag je in mijn ogen stemmen.
Dus: Studerend, werkend, of arbeidsongeschikt (door ziekte)

Want als ik thuisblijfmoeder met uitkering ben.. dan stem ik wel voor een partij die de uitkeringen omhoog wil hebben, die de kinderbijslag hoger wil hebben etc. Puur uit eigen belang, en niet uit landsbelang dus.

Iedereen die in staat is om te werken maar om wat voor een reden dan ook niet werkt, mogen ze van mij het stemrecht ontnemen.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:08

EngeltjeS schreef:
daarom ga ik niet stemmen := ik volg het niet, heb er ook nog geen intresse in :)

:( Dat snap ik dus niet. Geen intresse, maar wel miepen als er vanalles gaat veranderen (nu wil ik niet zeggen dat jij dat doet, maar bedoel het in het algemeen ;) !)
Tiental jaar geleden hebben de vrouwen er voor gevochten om hun stem te latene gelden en dan doen sommige mensen er niks mee, ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar je een klein beetje in de maatschappij verdiepen is nooit verkeerd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:25

Rebeccatjuh schreef:
Dus: Studerend (die kiest voor een partij die de studiefinanciering wil verhogen),
werkend (kiest een partij die voor belastingverlaging gaat),
of arbeidsongeschikt (door ziekte) (kiest een partij die de uitkeringen wil verhogen en die wil zorgen dat je makkelijker kan worden afgekeurd)

Want als ik thuisblijfmoeder met uitkering ben.. dan stem ik wel voor een partij die de uitkeringen omhoog wil hebben, die de kinderbijslag hoger wil hebben etc. Puur uit eigen belang, en niet uit landsbelang dus.
Maar blijkbaar is een thuisblijfmoeder, met uitkering, in jouw ogen, het ergste in haar soort......

Iedereen die in staat is om te werken maar om wat voor een reden dan ook niet werkt, mogen ze van mij het stemrecht ontnemen.
Ik werk niet dus ik mag niet stemmen?????

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:19

Brainless schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Dus: Studerend (die kiest voor een partij die de studiefinanciering wil verhogen),
werkend (kiest een partij die voor belastingverlaging gaat),
of arbeidsongeschikt (door ziekte) (kiest een partij die de uitkeringen wil verhogen en die wil zorgen dat je makkelijker kan worden afgekeurd)

Maar blijkbaar is een thuisblijfmoeder, met uitkering, in jouw ogen, het ergste in haar soort......

Ik werk niet dus ik mag niet stemmen?????

Ik ben alleen van mening dat als men niet toevoegd aan de maatschappij er nooit vanuit een zuivere reden ( = landsbelang) zal stemmen.

Studenten verdienen zichzelf wel terug, anders moeten zij na 10 jaar toch terug betalen.
Tuurlijk stemt een werkende voor minder belasting betalen, logisch. 52% is toch van de zotte. Als er meer werkenden zouden komen kan er minder belasting betaald gaan worden. Zaak is dus om meer mensen aan het werk te krijgen.
Iemand die van arbeidsongeschikt is heeft al zoveel ingeleverd door zijn 'niet meer kunnen' , ja, die mag van mij geld krijgen.
Maar dus niet als je in staat bent om te werken. En als je dan toch niet wil werken of bepaalde banen 'te min' denkt te vinden, dan mogen daar van mij best consequenties als het verlies van stemrecht aan vast zitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:44

Dus jij denkt dat iemand alleen het in teken van landsbelang kan stemmen als hij werkt, leert of arbeidsongeschikt is.
Ik wil en hoef niet te werken dus ik kan niet met een zuivere reden stemmen??.... fijn dat ik dat weet.... dan geef ik mijn biljet wel aan mijn man (die zich totaal niet interesseert in politiek) zodat hij wel een "bewuste??" keuze kan maken in het belang van ons land.

Jammer dat jij ervan uitgaat dat een niet werkende nooit iets toevoegt aan de maatschappij.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:37

Ik denk niet dat wel/niet werkend/studerend echt een goede voorspeller is van hoeveel interesse iemand heeft in politiek. Ik studeer, maar politiek boeit me niet zo...
Misschien heeft iemand die "slechts" thuiszit wel meer tijd om zich erin te verdiepen :P

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:36

Het gaat er eigenlijk niet om hoe je stemt...het gaat er om dat onze volksvertegenwoordigers (dus degenen die gekozen worden) in staat zijn de juiste afwegingen te maken in het belang van het 'land'. Partijen verschillen nu eenmaal in 'wat het beste is voor het land'....maar we kiezen géén belangenbehartigers. Daarvoor heb je namelijk actiegroepen of 'sociale partners' zoals vakbonden en werkgeversorganisaties. Dat dit steeds meer door elkaar gaat lopen en dat mensen verwachten dat de Tweede Kamer rechtstreeks de belangen gaat behartigen van bepaalde groepen is misschien wel één van de grootste misvattingen van de laatste jaren.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:36

Dus als ik het goed begrijp: het stemrecht moet ingeperkt worden omdat de PVV zo opkomt? Zo staat het er niet, maar dat lees ik tussen de regels door.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:04

yep, das de mening van TS :) althans zo lees ik het ook :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:44

Ik vind het echt ongelovelijk dat hier een discussie over gaande is. Jaren, jaren, jaren lang zijn er mensen gestorven om het stemrecht voor iedereen te verkrijgen. Ieder mens is gelijk en ieder mens heeft dezelfde rechten. Ieder mens heeft stemrecht. Hoe kun je nou bepalen dat bepaalde groepen zijn uitgesloten om te stemmen. Dit gaat zo extreem tegen onze democratie in.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:50

Krips schreef:
Ik vind het echt ongelovelijk dat hier een discussie over gaande is. Jaren, jaren, jaren lang zijn er mensen gestorven om het stemrecht voor iedereen te verkrijgen. Ieder mens is gelijk en ieder mens heeft dezelfde rechten. Ieder mens heeft stemrecht. Hoe kun je nou bepalen dat bepaalde groepen zijn uitgesloten om te stemmen. Dit gaat zo extreem tegen onze democratie in.

Klopt en ik zie ook niet dat TS het aan een bepaalde partij ophangt. Ik begrijp wel wat ze bedoelt, namelijk dat een beetje inzicht in wat politiek is meegenomen zou zijn om tot een goede eigen keuze te komen.

Daarnaast is de opmerking van Kendra heel juist, niet alles kan in Den Haag bedisseld en opgelost worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:56

Hoooo wacht! Ten eerste is dit niet mijn mening, het is een stelling. Iets wat ik interessant vind om over te discussieren....
Ten tweede staat dit topic los van welke partij dan ook, het gaat mij er om dat het wel fijn is wanneer je je verdiept in de politiek voor je gaat stemmen. En ik zeg nergens dat PVV-ers zich niet (voldoende) verdiepen en andere partij-aanhangers wél, want sufferds heb je bij elke partij er tussen zitten.