Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Sannn: hij heeft het geloof ik bewust over de Islam en niet over Moslims omdat het dan discriminatie wordt en dat is het nu geloof ik officieel niet.
Bokkiej schreef:Pvv heeft, vind ik, wel goeie standpunten. De media en de kamer zelf praten Geert vooral zwart, maar hij heeft heus wel verstand van politiek. En ik ben het gewoon met hem eens.
Verder moet je maar eens op hun site kijken. Zo slecht is het nog niet
sarabande schreef:Bokkiej schreef:Pvv heeft, vind ik, wel goeie standpunten. De media en de kamer zelf praten Geert vooral zwart, maar hij heeft heus wel verstand van politiek. En ik ben het gewoon met hem eens.
Verder moet je maar eens op hun site kijken. Zo slecht is het nog niet
Zijn belangrijkste en eerst actie in Almere wordt, zo zegt hij zelf, het verbieden van hoofddoekjes.
Buiten dat dat juridisch niet mogelijk is, want Geert roept graag dingen waarvan hij zelf weet dat ze niet uitvoerbaar zijn, vraag ik me af waarom hij toch zo traumatisch over hoofddoekjes doet.
Hij en zijn volgelingen roepen dat het onderdrukking van de vrouw is, terwijl ondertussen al legio vrouwen verklaard hebben dat ze er zelf voor kiezen.
Bokkiej schreef:Ja, maar ik ben het daar ook mee eens. Ik vind dat als ik achter de kassa zit, gewoon de klant kan zien. En WAAROM kiezen ze er voor? Oja, geloof. Nou ik vind het echt zo'n onzin. Je mag toch zijn wie je bent. En dan hoef je dat niet te verbergen met een hoofddoekje. Ga dan maar terug naar je eigen land als je je niet kan aanpassen.
Bokkiej schreef:Ja, maar ik ben het daar ook mee eens. Ik vind dat als ik achter de kassa zit, gewoon de klant kan zien. En WAAROM kiezen ze er voor? Oja, geloof. Nou ik vind het echt zo'n onzin. Je mag toch zijn wie je bent. En dan hoef je dat niet te verbergen met een hoofddoekje. Ga dan maar terug naar je eigen land als je je niet kan aanpassen.
Anne_GTI schreef:Bokkiej schreef:Ja, maar ik ben het daar ook mee eens. Ik vind dat als ik achter de kassa zit, gewoon de klant kan zien. En WAAROM kiezen ze er voor? Oja, geloof. Nou ik vind het echt zo'n onzin. Je mag toch zijn wie je bent. En dan hoef je dat niet te verbergen met een hoofddoekje. Ga dan maar terug naar je eigen land als je je niet kan aanpassen.
Maar mensen met kanker kiezen soms ook voor een hoofddoek, dat mag dan ook niet!
.
EngeltjeS schreef:daarom ga ik niet stemmenik volg het niet, heb er ook nog geen intresse in
Rebeccatjuh schreef:Als je een verrijking bent voor de maatschappij mag je in mijn ogen stemmen.
Dus: Studerend (die kiest voor een partij die de studiefinanciering wil verhogen),
werkend (kiest een partij die voor belastingverlaging gaat),
of arbeidsongeschikt (door ziekte) (kiest een partij die de uitkeringen wil verhogen en die wil zorgen dat je makkelijker kan worden afgekeurd)
Want als ik thuisblijfmoeder met uitkering ben.. dan stem ik wel voor een partij die de uitkeringen omhoog wil hebben, die de kinderbijslag hoger wil hebben etc. Puur uit eigen belang, en niet uit landsbelang dus.
Maar blijkbaar is een thuisblijfmoeder, met uitkering, in jouw ogen, het ergste in haar soort......
Iedereen die in staat is om te werken maar om wat voor een reden dan ook niet werkt, mogen ze van mij het stemrecht ontnemen.
Ik werk niet dus ik mag niet stemmen?????
Brainless schreef:Rebeccatjuh schreef:Als je een verrijking bent voor de maatschappij mag je in mijn ogen stemmen.
Dus: Studerend (die kiest voor een partij die de studiefinanciering wil verhogen),
werkend (kiest een partij die voor belastingverlaging gaat),
of arbeidsongeschikt (door ziekte) (kiest een partij die de uitkeringen wil verhogen en die wil zorgen dat je makkelijker kan worden afgekeurd)
Want als ik thuisblijfmoeder met uitkering ben.. dan stem ik wel voor een partij die de uitkeringen omhoog wil hebben, die de kinderbijslag hoger wil hebben etc. Puur uit eigen belang, en niet uit landsbelang dus.
Maar blijkbaar is een thuisblijfmoeder, met uitkering, in jouw ogen, het ergste in haar soort......
Iedereen die in staat is om te werken maar om wat voor een reden dan ook niet werkt, mogen ze van mij het stemrecht ontnemen.
Ik werk niet dus ik mag niet stemmen?????
Krips schreef:Ik vind het echt ongelovelijk dat hier een discussie over gaande is. Jaren, jaren, jaren lang zijn er mensen gestorven om het stemrecht voor iedereen te verkrijgen. Ieder mens is gelijk en ieder mens heeft dezelfde rechten. Ieder mens heeft stemrecht. Hoe kun je nou bepalen dat bepaalde groepen zijn uitgesloten om te stemmen. Dit gaat zo extreem tegen onze democratie in.