Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:gr_roos schreef:Ben het met je eens, alleen denk ik dat als Pim Fortuin nog geleefd had, het dan wel eens anders had kunnen uitpakken. Hij was met afstand de leider van die partij
En dat was m.i. precies het probleem dat er nog steeds geweest was als Pim Fortuijn geleefd had. Een politieke partij heeft niet genoeg aan 1 politicus met een paar speerpunten. Je moet het werk kunnen verdelen, een deskundig team hebben, niet slechts 1 sterke persoon.
KiWiKo schreef:maar wat als de gevestigde orde het af laat weten zoals in de afgelopen 10 jaar?
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:maar wat als de gevestigde orde het af laat weten zoals in de afgelopen 10 jaar?
Dan zou ik zeggen: onderneem wat. Maar wat wil je bereiken met het stemmen op iemand van wie je vooraf al kunt zien dat dat niet gaat werken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ook hij z'n beloften niet waar kan maken? Nee, duh! Dat ziet iedereen nu toch ook al wel?
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:maar wat als de gevestigde orde het af laat weten zoals in de afgelopen 10 jaar?
Dan zou ik zeggen: onderneem wat. Maar wat wil je bereiken met het stemmen op iemand van wie je vooraf al kunt zien dat dat niet gaat werken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ook hij z'n beloften niet waar kan maken? Nee, duh! Dat ziet iedereen nu toch ook al wel?
KiWiKo schreef:op geert stemmen is onvrede uiten over het beleid tot nu toe........... gevestigde orde moet zn zaakjes op orde krijgen.........
Sigrid schreef:Ik ben erg blij met Geert om eerlijk te zijn. Niet om zijn standpunten hoor, maar het geeft wel lekker wat roering in de politiek. Anders was het toch allemaal vreselijk saai? Het werkt gewoon lekker polariserend, dus verfrissend. Taboe's worden doorbroken, er wordt gelachen in de Kamer. Ja, ik vind het wel leuk hoor.
Sigrid schreef:We hebben in de NL geschiedenis nog nooit een partij gehad die in zijn eentje een meerderheidsbelang heeft behaald. Dus ik denk dat dat Wilders ook niet zal gaan lukken.
Ons systeem is nou eenmaal gebaseerd op het vormen van een coalitie. En in die coalitie moet iedereen water bij de wijn doen.
En dat heet dan politiek