Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:22

Valt mee hoor, de LPF lag er rap weer uit.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:28

Moet toch een beetje denken aan een paar zinnetjes uit "The Sunscreensong"

Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will philander, you too will get old.
And when you do you’ll fantasize that when you were young prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders.

http://www.youtube.com/watch?v=sTJ7AzBIJoI

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:30

superwoman schreef:
gr_roos schreef:
Ben het met je eens, alleen denk ik dat als Pim Fortuin nog geleefd had, het dan wel eens anders had kunnen uitpakken. Hij was met afstand de leider van die partij

En dat was m.i. precies het probleem dat er nog steeds geweest was als Pim Fortuijn geleefd had. Een politieke partij heeft niet genoeg aan 1 politicus met een paar speerpunten. Je moet het werk kunnen verdelen, een deskundig team hebben, niet slechts 1 sterke persoon.

Eens!
Ik denk wel dat hij nog bijzondeer veel had kunnen groeien en zo ook een goede achterban had kunnen werven :j[/quote]

En nu werd er na zijn dood ook nog "gevochten" om het leiderschap. Ik was het niet altijd met hem eens, maar hij had veel meer charisma als Wilders en Verdonk. Hij wist het ook beter te brengen waardoor er in mijn beleving minder aversie tegen hem was.

iets niet helemaal goed gegaan met quoten.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:39

KiWiKo schreef:
maar wat als de gevestigde orde het af laat weten zoals in de afgelopen 10 jaar?

Dan zou ik zeggen: onderneem wat. Maar wat wil je bereiken met het stemmen op iemand van wie je vooraf al kunt zien dat dat niet gaat werken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ook hij z'n beloften niet waar kan maken? Nee, duh! Dat ziet iedereen nu toch ook al wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:45

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
maar wat als de gevestigde orde het af laat weten zoals in de afgelopen 10 jaar?

Dan zou ik zeggen: onderneem wat. Maar wat wil je bereiken met het stemmen op iemand van wie je vooraf al kunt zien dat dat niet gaat werken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ook hij z'n beloften niet waar kan maken? Nee, duh! Dat ziet iedereen nu toch ook al wel?

Nou kijk, dat is niet helemaal waar.....

Geert heeft een aantal fans, die dat helemaal niet zo zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:55

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

op geert stemmen is onvrede uiten over het beleid tot nu toe........... gevestigde orde moet zn zaakjes op orde krijgen.........

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:56

Ik ben erg blij met Geert om eerlijk te zijn. Niet om zijn standpunten hoor, maar het geeft wel lekker wat roering in de politiek. Anders was het toch allemaal vreselijk saai? Het werkt gewoon lekker polariserend, dus verfrissend. Taboe's worden doorbroken, er wordt gelachen in de Kamer. Ja, ik vind het wel leuk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:58

KiWiKo schreef:
op geert stemmen is onvrede uiten over het beleid tot nu toe........... gevestigde orde moet zn zaakjes op orde krijgen.........

Nou, ik stem niet op iemand die ik een volslagen idioot vind, ben niet van plan mezelf voor eeuwig belachelijk te maken.

Zeker moeten ze hun zaken op orde krijgen, momenteel is het een puinhoop, maar op GW stemmen maakt die puinhoop imo alleen maar groter. Zoek een verstandig mens en stem daarop, zou ik zeggen.
Sigrid schreef:
Ik ben erg blij met Geert om eerlijk te zijn. Niet om zijn standpunten hoor, maar het geeft wel lekker wat roering in de politiek. Anders was het toch allemaal vreselijk saai? Het werkt gewoon lekker polariserend, dus verfrissend. Taboe's worden doorbroken, er wordt gelachen in de Kamer. Ja, ik vind het wel leuk hoor.

Alexander Pechtold heeft ook humor, en is vrij wat verstandiger als je het mij vraagt.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:00

...daarom stem ik ook op Alexander :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:02

Denk dat ik dat ook doe :j

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:04

Ik heb laatst het debat gezien op TV met lijstrekkers en stond toch verbaasd dat Wilders geen enkele mogelijkheid kon benoemen om NL weer financieel gezond te maken. Hij kwam niet verder als bezuinigen bij de ambtenaren en dat geld weer investeren in blauw...als je het bezuinigde geld meteen weer investeerd heb je dus niet bezuinigd en is de staatskas nog steeds leeg :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:06

Maar stemmen op Geert Wilders, wil niet zeggen dat al zijn ideen ook worden uitgevoerd. Regeren doet een minister president echt niet alleen en ook Geert Wilders en zijn partij zullen niet alleen kunnen reageren, daar zijn meerdere partijen voor nodig. Dus tegengas gaat hij krijgen en dus zal ook Geert Wilders in zijn plannen wat moeten minderen, mocht hij MP worden, anders valt het kabinet binnen een week.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:07

Ik denk dat er met Wilders niet eens een kabinet gevormd gaat worden, want niemand wil met hem in 1 kabinet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:07

Dat zal de trouwe schare fans wel tegenvallen dan :+

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:08

Dat denk ik ook Issy. Dat het heel lastig gaat worden om met hem een coalitie te vormen. Dus al heeft hij veel zetels, dan wordt het nog oppositie voor hem. En dan zijn we voorlopig dus ook echt niet van hem af, haha.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:09

Dat valt te zien :).

Maar het zou niet meer dan logisch zijn om hem in het kabinet te hebben, mocht een heel groot deel van NL op hem stemmen :).

[edit] hoe krom is dat eigenlijk Sigrid? Nederland stemt wel, maar uiteindelijk kiezen we niks :n, met uitzondering van 1 partij.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:11

Ik ga voor Geert.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:12

Ik denk inderdaad dat we niet zomaar van hem af zijn. Maar ik vind het zo ongeloofelijk jammer dat de meesten mensen die aangeven dat ze op hem gaan stemmen alleen dit als tegengeluid doen. Ik heb werkelijk waar nog niks zinnigs gezien in de ideeen van de PVV die echt verbeterend voor Nederland zijn. Je zou toch denken dat hij wel 1 dingetje kan bedenken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:12

Je kiest ook als het goed is niet voor een persoon, maar voor een programma.
Als jouw partij dan in een coalitie komt, en wil samenwerken, kun je je zin krijgen.

Sowieso is de Tweede Kamer wel een afspiegeling van het volk.

Als je alles wilt kiezen, moet je steeds referenda houden, maar dat is onwerkbaar.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:13

En waarom ga je voor Geert, Windhond, wat denk jij dat Geert voor oplossingen heeft om bijvoorbeeld NL uit de financiele crisis te halen? (die ook nog realistisch zijn)
Laatst bijgewerkt door Issy op 21-02-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:13

We hebben in de NL geschiedenis nog nooit een partij gehad die in zijn eentje een meerderheidsbelang heeft behaald. Dus ik denk dat dat Wilders ook niet zal gaan lukken.

Ons systeem is nou eenmaal gebaseerd op het vormen van een coalitie. En in die coalitie moet iedereen water bij de wijn doen.
En dat heet dan politiek ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:14

Sigrid schreef:
We hebben in de NL geschiedenis nog nooit een partij gehad die in zijn eentje een meerderheidsbelang heeft behaald. Dus ik denk dat dat Wilders ook niet zal gaan lukken.

Ons systeem is nou eenmaal gebaseerd op het vormen van een coalitie. En in die coalitie moet iedereen water bij de wijn doen.
En dat heet dan politiek ;)

En als die water bij de wijn niet lukt, dan gaan we weer naar de stembus :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:15

Water bij de wijn doen is ook het grondbeginsel van democratie.

Iemand die dat niet wil, moet niet in een systeem zoals het onze willen functioneren.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:15

Waarom wordt Wilders hier zo afgekat? Alsof de rest van die kamer wat is.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:17

windhond schreef:
Waarom wordt Wilders hier zo afgekat? Alsof de rest van die kamer wat is.

Ik stel je gewoon een vraag volgens mij?