Toekie schreef:Artikel over de kosten van de doodstraf: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... jfel.dhtml
Jeetje wat een bak met geld, dat had ik echt niet verwacht maar is me nu wel duidelijk, bedankt voor het art.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Artikel over de kosten van de doodstraf: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... jfel.dhtml
Ayasha schreef:Wanneer mensen een misdaad uitvoeren denken ze niet aan de straf..... Anders zou in Amerika het percentage lager moeten zijn dan hier in België gezien doodstraf toch een aardig zware straf is. Dus denken twee keer na....
En wanneer zouden mensen dan moeten gefolterd worden? Voor welke straf? En wat doe je met degene die foltert? Want iedereen gelijk voor de wet...
Ayasha schreef:Ja, dat doe ik ook maar ik krijg geen antwoord.
Bij opsluiting ontneem je niemand het leven.
Wat ga je met de bevoegden doen? Want eigenlijk zou je hen dan hetzelfde moeten geven... Ik vrees dat beul zijn een knelpunten beroep wordt.
Ayasha schreef:nee, dan ga je enkel in tegen de mensenrechten, maar voor de rest....
Mensen willen een veiligere straat, en dat willen ze oplossen door zelf geweldadiger te worden.... Logisch
unicorn_kiss schreef:Ayasha schreef:nee, dan ga je enkel in tegen de mensenrechten, maar voor de rest....
Mensen willen een veiligere straat, en dat willen ze oplossen door zelf geweldadiger te worden.... Logisch
Een moordenaar heeft tijdens zijn uitvoering ook niet bepaald rekening gehouden met mensenrechten
Precies, logisch
Ayasha schreef:unicorn_kiss schreef:
Een moordenaar heeft tijdens zijn uitvoering ook niet bepaald rekening gehouden met mensenrechten
Precies, logisch
En die straf je, dus moet je de beul ook straffen... Iedereen gelijk voor de wet.
Criminologen zeggen dat zwaardere straffen niet helpen, de pakkans verhogen werkt.
jilleroo schreef:Ik ben tegen , simpel omdat ik vind dat de dader er nogal makkelijk van afkomt. laat hem maar de rest van zn leven in een kleine cel nadenken over wat hij gedaan heeft.
unicorn_kiss schreef:Ayasha schreef:En die straf je, dus moet je de beul ook straffen... Iedereen gelijk voor de wet.
Criminologen zeggen dat zwaardere straffen niet helpen, de pakkans verhogen werkt.
Ik heb het over enerzijds moordenaar (schuldige) anderzijds foltering (straf)
Makkelijker kan niet?
Dan zullen we het uitvoeren van folteringen automatiseren, probleem opgelost
Chiqa schreef:jilleroo schreef:Ik ben tegen , simpel omdat ik vind dat de dader er nogal makkelijk van afkomt. laat hem maar de rest van zn leven in een kleine cel nadenken over wat hij gedaan heeft.
Nou dan komt hij dr nog mákkelijker af dan de doodstraf, lekker verwamrd celletje, xboxje, hoertje op bestelling, lekker warm eten.
Denk dat jij/zij weinig belang dr bij heeft om zijn zonden te bedenken.
Blue_Eyes schreef:unicorn_kiss schreef:
Ik heb het over enerzijds moordenaar (schuldige) anderzijds foltering (straf)
Makkelijker kan niet?
Dan zullen we het uitvoeren van folteringen automatiseren, probleem opgelost
Dus... dan een computer programmeren om de universele rechten van ALLE mensen te negeren?Wat die mens gedaan heeft maakt niet uit. Het recht om hem te folteren heb je nog steeds niet.
Blue_Eyes schreef:Chiqa schreef:
Nou dan komt hij dr nog mákkelijker af dan de doodstraf, lekker verwamrd celletje, xboxje, hoertje op bestelling, lekker warm eten.
Denk dat jij/zij weinig belang dr bij heeft om zijn zonden te bedenken.
Ik denk dat jij nogal makkelijk denkt over een straf als vrijheidsberoving, om nog maar te zwijgen van het leuke gezelschap dat je de rest van je leven hebt...
unicorn_kiss schreef:Nogmaals: een mens heeft ook het recht niet om te moorden (of andere zware vergrijpen)
en heb ik het hier ergens over alle mensen?
Blue_Eyes schreef:Gaan we persoonlijk worden?
Die roze bril zie ik niet... ik denk dat het weleens flink tegen zou kunnen vallen om de rest van je leven opgesloten te zitten op een paar vierkante meter. Mensen die levenslang krijgen, maken over het algemeen ook geen vriendjes met medegevangenen (moet je mee aankomen, dat je een kind vermoord hebt...). Nee, ik denk dat dat nog tegenvalt.
@Unicorn kiss: ik heb het erover dat die universele rechten gelden voor alle mensen. Niet dat je alle mensen moet folterenAlle mensen, dat houdt dus ook in mensen die iets vreselijks gedaan hebben. Daarop zijn die rechten nog steeds van toepassing.