Ik heb ook een studieschuld.

Zou niet best zijn als dat een BKR-registratie zou worden, het gaat bij mij om wel wat meer dan 10.000 euro.
Maar als al die maffe plannen doorgang krijgen, ziet het er somber uit voor de mensen die nog moeten studeren. Als je gaat studeren, krijg je geen stufi meer. Mocht je wel geld nodig hebben, dan ben je het haasje, want dan wacht er een toffe registratie op je na het afronden van je studie?!

Lekker motiverend!
Princesj schreef:Laatst was er ook gekeken waarom studenten zoveel lenen, en dat is niet altijd voor de studie, maar ook om "lekker te kunnen leven" en in dat geval vind ik het heel niet zo'n slecht idee. Laat de stufi maar een soort prestatiebeurs worden, als je zo hard je geld nodig heb, prima, maar werk(studeer) er dan voor.

Niet zo'n best idee. Flink conservatief ook. Er zijn namelijk genoeg studenten die hard moeten werken voor een zes. Anderen halen op hun sloffen een acht. Heeft die student met de zes dan automatisch slecht gepresteerd en dus geen recht op studiefinanciering?
linky schreef:Onze dochter had naast haar HBO opleiding 2 baantjes, dan maar wat minder feesten. Met het geld van haar uitwonendenbeurs kon ze daar van rondkomen en ze kwam van school zonder 1 cent schuld.
Studenten moeten eens leren hun eigen broek op te houden i.p.v. op kosten van iedereen het feestbeest uit te hengen.
Proficiat.
Misschien kun je er ook inkomen dat lang niet iedereen het redt? Ik zat met een studie waar ik hard voor werkte, en had een bijbaantje, maar ik moest toch echt lenen. Meer tijd voor werken, had ik niet, want ik moest leren.
Het feestbeest uithangen deed ik al helemaal niet. Ik vind het maar een nare post van je. Net alsof anderen met plezier een studieschuld opbouwen. Ik ben er heus niet blij mee, maar ik moest wel.