Ieder mens is egoïstisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ieder mens is egoïstisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:51

Een monster.

Het is daar echt heel rustig, hoeveel moeite is het wat langzamer te gaan rijden, en de vogels tijd te geven?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:52

Yamcha schreef:
Een monster.

Het is daar echt heel rustig, hoeveel moeite is het wat langzamer te gaan rijden, en de vogels tijd te geven?

Weet je, door zulke berichten schaam ik me er soms voor dat ik een mens ben :n

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:59

Dit soort mensen hebben vaak last van ofwel een psychose ofwel een antisociale persoonlijkheidsstoornis (zoals conduct disorder, CD).

Laten we het houden op een foutje in t hoofd. Niet echt relevant voor deze discussie denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:46

1Boefje schreef:
Yamcha schreef:
Een monster.

Weet je, door zulke berichten schaam ik me er soms voor dat ik een mens ben :n

Ik ook.
En ook ik ben niet perfect, maar ik doe mijn best om goed te doen. Wat niet wegneemt, dat ik soms ook slechte dingen doe, en soms egoïstische dingen.
Maar ik doe mijn best, en natuurlijk is dat niet altijd goed genoeg, the road to hell is paved with good intentions, maar toch....

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:17

Ik ben van mening dat ieder mens soms egoïstische en egocentrische daden verricht, er niet van bewust is dat het zo is, ik kan me daar niet van vrijpraten...
Ik ben er wel de persoon naar om te trachten om niemand te kwetsen daardoor...
Wat niet altijd lukt, je kunt niet door iedereen aardig gevonden worden, en dan wordt je min of meer gedwongen je ego voorop te stellen...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:33

ja:jij word er gelukkig van als je andere mensen gelukkig ziet &jij geeft mensen iets om jezelf het gevoel te geven dat je iets goeds verricht..

dus ergens vind ik het wel zo dat je alles doet met eigenbelang en wellicht egoisme, maar is dit ook opzettelijk? dat denk ik niet..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:36

Ach die arme meerkoeten. :(:) Dan ben je toch niet goed in je hoofd als je zoiets doet. :n

1Boefje schreef:
Hahahaha, nee hoor. Libelle en [***], das voor schoonmoeder :P :+
Vriendin en Flair voor tuttebellen
Elle, Beaumonde en zo voor kakmadammen/mode tutjes
(krijg nu bokkers op mn dak :D )
Heb je al gezegd dat ik redelijk diepzinnig ben en filosofisch, daar sluit een Quest goed bij aan!

Idem hier. :D Geef mij maar de Quest! Geweldig blad.

Samurai schreef:
en de kijk natuurlijk...
Verder lees ik ook een boek hoe mannen en vrouwen verschillend denken over hetzelfde...
(Waarom mannen s%x willen en vrouwen liefde...)
Maakt me iets minder egocentrisch hoop ik... :D

Die wil ik ook nog lezen, is die een beetje leuk?
Ben overigens nu al niet met de titel eens. :+

Dat was wel heel off-topic. Nu weer on; @ smurffie de meeste egoistische daden zijn onbewust, het is namelijk niks negatiefs maar iets heel natuurlijks. :)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:21

dieren hebben dat ook, dat is overlevingsdrang, eten of gegeten worden, hopen dat de ander net iets langzamer is...