Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:01

De regeling houdt in: geen BPM meer als je een nieuwe auto aanschaft en geen wegenbelasting meer. Maar wel kilometerheffing.
Alsof ik ieder jaar een nieuwe auto koop. Die we nu hebben is al 10 jaar, dus 'winst' maken we hier niet op.
Wegenbelasting is wel duurder nu dan de kilometerheffing.
Maar de kilometerheffing wordt niet alleen opgelegd aan particulieren, maar ook aan bedrijven. Dus alles wordt alsnog duurder.
Broekzak-vestzak idee dus, wat het uiteindelijk voor iedereen duurder maakt dan wordt voorgesteld.

Redneck

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:21

Inmiddels staat op Nu.nl te lezen dat meneer Eurlings al is teruggekomen op zijn eerdere uitspraak (zoals alle politici). Hij zegt nu dat het kabinet bepaalt, en niet de ANWB. Dus voor de mensen die de enquete hebben ingevuld (zoals ikzelf): verspilde moeite!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:28

Kabinet bepaald, dat kastje komt er toch wel :) Al is het alleen al om het woon werk verkeer aan te pakken, ga maar carpoolen.

Nickyu; je bent erg onduidelijk in wat je bedoeld, maar wát ik uit je tekst begrijp is dat je bang bent voor fraude? Maak je geen zorgen dit is een risico van de staat en zal er pas een kastje op de markt mogen komen als dit waterdicht is, en dat gaat ze wel lukken.
Als je het zelf probeert te saboteren, ach die gevolgen weet je dan kom je in de bak terecht.
Mariska_28 schreef:
Dan wil ik graag jouw bronnen horen/lezen!

We werken dr al mee (Vrachtwagens) en gaan hier verder mee in ontwikkeling, plannen liggen dr al jaren alleen nu nog de uitvoering. En dat geheel gratis ik snap echt niet waarom daar zo'n punt van wordt gemaakt.
Oja.....Natuurlijk de vervuiler gaat betalen en die worden nu op hun vingers getikt :Y)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:34

Voor mij geen km-ter heffing.
Wat kosten betreft kom ik ongeveer gelijk uit.
Maar voor ons bedrijf absoluut niet.
Plus dat het systeem waar het op moet gaan draaien absoluut niet betrouwbaar is en sterk veroudert.
Wat ik ook niet correct vind is dat de old-timers en de motorrijders buiten de boot vallen en er niet aan mee doen.
Ook zij staan in de file enzovoorts.
Wil je het eerlijk doen en iedereen laten betalen voor het gebruik maken van de auto/motor? Doe het het dan via de brandstof.
Kom je alleen wel weer op het volgende: in NL zijn de brandstofprijzen wel een van de hoogste dankzij het kwartje van kok...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:36

Redneck schreef:
Inmiddels staat op Nu.nl te lezen dat meneer Eurlings al is teruggekomen op zijn eerdere uitspraak (zoals alle politici). Hij zegt nu dat het kabinet bepaalt, en niet de ANWB. Dus voor de mensen die de enquete hebben ingevuld (zoals ikzelf): verspilde moeite!

Eurlings is gewoon teruggefloten. Als hij de mening van het volk wil moet hij een officieel door de regering goedgekeurd referendum houden. Het zou toch te gek zijn als iedere bewindsman op deze manier zijn beleid laat bepalen.

Of de km heffing er komt is een zaak van de regering en niet van ANWB leden.
De uitkomst van die warrige enquête kan hoogstens dienst doen als een mening

Eurlings is vanavond in DWDD

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:37

Ik begin ondertussen toch ernstig te overwegen om naar Duitsland te verhuizen... :roll:

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:39

Chiqa schreef:
Kabinet bepaald, dat kastje komt er toch wel :) Al is het alleen al om het woon werk verkeer aan te pakken, ga maar carpoolen.

Nickyu; je bent erg onduidelijk in wat je bedoeld, maar wát ik uit je tekst begrijp is dat je bang bent voor fraude? Maak je geen zorgen dit is een risico van de staat en zal er pas een kastje op de markt mogen komen als dit waterdicht is, en dat gaat ze wel lukken.
Als je het zelf probeert te saboteren, ach die gevolgen weet je dan kom je in de bak terecht.
Mariska_28 schreef:
Dan wil ik graag jouw bronnen horen/lezen!

We werken dr al mee (Vrachtwagens) en gaan hier verder mee in ontwikkeling, plannen liggen dr al jaren alleen nu nog de uitvoering. En dat geheel gratis ik snap echt niet waarom daar zo'n punt van wordt gemaakt.
Oja.....Natuurlijk de vervuiler gaat betalen en die worden nu op hun vingers getikt :Y)

niets is waterdicht.
Bij de ov-chipkaart kwam vanuit de beveiliging hoek ook al de waarschuwing dat de kaart niet goed was.
En dit is ondertussen al wel bewezen. Maar men gaat wel vrolijk door. Eerst de kop in het zand stoppen en hopen dat het overwaait, totdat duidelijk bewezen dat het wel gekraakt kan worden.
Alles wat door een mens is gemaakt is ook door een mens te kraken.
Als er geld mee valt te verdienen zijn mensen zeer handig om regels te omzeilen.

Het is een kwestie van tijd dat ook dit kastje lek geschoten wordt. Het gaat om de zelfde fabrikant als de OV-chipkaart.
En voor dit kastje is ook. al een waarschuwing gegeven dat het slecht beveiligt en de software ook al achter loopt

En wat betreft de vervuiler gaat betalen is ook niet helemaal waar. Ik kan een vieze oude diesel nemen van voor 1987 en ik heb geen last van de Km heffing. Deze hebben allemaal vrijstelling(tot nu toe)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-01-10 17:44, in het totaal 3 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:39

Ik ben nederland spuugzat aan het worden.
Het wordt duurder en duurder.
Ik woon dicht bij de duitse grens en ga daar ook maar heen om te wonen. Ben nog liever een duitsstaatsburger dan een nederlander.
Door de km heffing, zal ik mijn baan op moeten zeggen, mijn huis moeten verkopen tja of ik moet te paard naar het werk gaan. Dat kost me dan weer te veel aan ijzers.
Als het broodnodige ook omhoog gaat. Vertrek ik hier. Want wat heb ik hier dan nog te zoeken.
Ja schulden maken....

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:40

sarabande schreef:
Eurlings is gewoon teruggefloten. Als hij de mening van het volk wil moet hij een officieel door de regering goedgekeurd referendum houden. Het zou toch te gek zijn als iedere bewindsman op deze manier zijn beleid laat bepalen.

Natuurlijk. Maar dan had hij beter zijn mond kunnen houden.
Ach ja, er zijn de laatste tijd wel meer politici die niet lang genoeg nadenken voor ze iets zeggen 8-)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:41

Ook een van de redenen dat Eurlings zijn uitspraken terug genomen heeft is het feit dat de directeur van de ANWB het absurd vond dat hij over zo'n kwestie het doorslaggevende antwoord moest gaan geven terwijl dit inprincipe of een zaak is voor het kabinet of een zaak voor alle mensen in Nederland en niet een bepaalde groep.

Ik ben wss te laat thuis voor de DWDD, maar ben erg benieuwd wat de beste man te vertellen heeft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:45

Er is gezegd dat er genoeg draagkracht moet zijn voor het hele plan.
Het bedrijfsleven gaat anders wel de grootste klap krijgen in dit hele gebeuren. En waar gaat het nu erg slecht? Precies het bedrijfsleven. Voor sommige takken zijn de prognoses zo lang slecht dat het daar wel tot 4 á 5 jaar kan duren voordat het daar weer op een redelijk nivo is. En dan willen ze daar het geld vandaan gaan halen?
De nederlandse regering is weer lekker bezig!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:50

Op dit moment denk ik doe maar niet. Weet nu wat ik kwijt ben per maand per auto en dat vind ik al meer dan genoeg.

Nu zou ik bij wijze van nog de keuze hebben om een auto weg te doen en daarvoor een kleinere zuinigere auto in de plaats te pakken. Zuiniger dus in wegenbelasting en benzine. Dalijk is het een voordeel als je een flinke auto hebt, dan is de wegenbelasting minder omdat je km heffing betaald, zuipen deed hij van tevoren net zoveel.

Mensen met een kleinere auto kopen deze meestal omdat ze daarmee goedkoper uit zijn, omdat ze het toch al niet zo breed hebben.

Ik hoop echt dat ze dit niet gaan doorzetten. Anders gaat er bij ons echt een auto weg en dan wordt het een scooter om naar het werk te komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:53

piewie schreef:
Ik ben nederland spuugzat aan het worden.
Het wordt duurder en duurder.
Ik woon dicht bij de duitse grens en ga daar ook maar heen om te wonen. Ben nog liever een duitsstaatsburger dan een nederlander.
Door de km heffing, zal ik mijn baan op moeten zeggen, mijn huis moeten verkopen tja of ik moet te paard naar het werk gaan. Dat kost me dan weer te veel aan ijzers.
Als het broodnodige ook omhoog gaat. Vertrek ik hier. Want wat heb ik hier dan nog te zoeken.
Ja schulden maken....

In Duitsland heb je weer andere kosten zeg, dit klinkt wel erg gedramatiseerd, je baan opzeggen door de km kosten >;) .
Hoe weet je dat eigenlijk al bij voorbaat, niemand weet nog hoe het precies gaat uitpakken en hoe mensen die verplicht zijn in de file te rijden, gecompenseerd zullen worden via de belasting.

Dat zijn allemaal nog losse flodders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:57

PascalB schreef:
niets is waterdicht.

Ja als we zo gaan beginnen...Stop maar met telebankieren, telefoneren, internetten, autorijden.
Wat een larie. Dit kastje is al uitvoerig getest en wordt al gebruikt bij vrachtwagens, en kent geen problemen.
En de problemen die het heeft gegeven zijn heel simpel op te lossen, maar daar gaan wij niet van uit.
Dat kastje komt er toch wel, altijd dat gezeur weer als er in Nederland iets nieuws komt, over een jaar kraait er geen haan meer naar en willen ze niet meer terug.

Was ook zo met de invoering van de blackbox en tacho.....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:58

Sarabande,

Ik zal je eerlijk bekennen dat aan de hand van de gegevens die tot nu toe vrij gegeven zijn ik ook mijn baan zal moeten opzeggen. Als ik dat niet doe kan ik binnen een maand een persoonlijk faillisement aan gaan vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:01

Nanne schreef:
Sarabande,

Ik zal je eerlijk bekennen dat aan de hand van de gegevens die tot nu toe vrij gegeven zijn ik ook mijn baan zal moeten opzeggen. Als ik dat niet doe kan ik binnen een maand een persoonlijk faillisement aan gaan vragen..

Zit je dan in de schulden? Ik bedoel je gaat toch niet failliet aan één maandje kilometerheffing :=

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:04

Chiqa schreef:
PascalB schreef:
niets is waterdicht.

Ja als we zo gaan beginnen...Stop maar met telebankieren, telefoneren, internetten, autorijden.
Wat een larie. Dit kastje is al uitvoerig getest en wordt al gebruikt bij vrachtwagens, en kent geen problemen.
En de problemen die het heeft gegeven zijn heel simpel op te lossen, maar daar gaan wij niet van uit.
Dat kastje komt er toch wel, altijd dat gezeur weer als er in Nederland iets nieuws komt, over een jaar kraait er geen haan meer naar en willen ze niet meer terug.

Was ook zo met de invoering van de blackbox en tacho.....

Het is mens eigen om negatief te zijn tegen nieuwe dingen ben ik met je eens. maar de doelgroep is ineens een stuk groter geworden. en het geld wat er mee omgaat ineens ook een stuk meer.
Daarnaast ben ik ook zeer tegen de verzameldrift die de verschillende regeringen al laten zien onder het mom van veiligheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:05

Nanne schreef:
Sarabande,

Dat is toch kul, er is nog geen enkele duidelijkheid over de uiteindelijke individuele berekening.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:07

Het gaat denk niet over 1 maandje????
Beetje sarcastisch vindt je niet?

Als je je auto nodig hebt om je werk te kunnen doen om te zorgen dat er brood op de plank is dan wordt je hier echt niet vrolijk van!
En dan ermee te komen dat je dan maar ander werk moet gaan zoeken slaat helemaal nergens op het is ook de tijd ervoor om fijn je baan op te zeggen want het werk ligt toch op straat.

Ja en als je geld zat hebt zou het jou een rotzorg zijn en dan die BPM eraf daar wordt je alleen maar beter van,
maar Jan Modaal die is de L.L en dat is de grootste groep.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:09

@Sarabande positief gestemd wat denk je nou dat we er beter van gaan worden?
Kom alles wat daar in Den Haag wordt opgenomen in de wet is dat wij er op achteruit gaan en zei er beter van worden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:13

Chiqa schreef:

Lekker makkelijk gezegd; ik woon in een buitengebied en werk in een buitengebied :+ Wil ik met iemand mee rijden, dan moet 1 van de 2 ook gelijk 2 keer zo ver rijden :P

Chiqa schreef:
Als je het zelf probeert te saboteren, ach die gevolgen weet je dan kom je in de bak terecht

Juist ja....net zoals de ov-chipkaart :x
Enne...wordt je auto gejat... Fijn nieuwe auto kopen én opdraaien voor het vermiste kastje?

Chiqa schreef:
[/quote]
Waren de kastjes van de vrachtwagens niet ook al te saborteren? Worden de vervuilers niet al op hun vingers getikt door wegenbelasting en brandstofkosten?
Laatst bijgewerkt door Juut op 26-01-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:18

devine schreef:
@Sarabande positief gestemd wat denk je nou dat we er beter van gaan worden?
Kom alles wat daar in Den Haag wordt opgenomen in de wet is dat wij er op achteruit gaan en zei er beter van worden.

Daaraan zie je al hoe slecht je op de hoogte bent. Want wie zijn zei (ik dacht eigenlijk zij)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:19

Ik kreeg zojuist de nieuwe periode wegenbelasting voor mijn auto. Voorheen stond daar op € 366 en nu zonder verdere aankondiging € 389. En dat per kwartaal....
Ja ik rij een zware diesel, maar goed ik heb m ook nodig. Anders had ik wel een andere auto gekozen..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:24

yep kasten worden al gekraakt ..
vervuiler betaald heb je geen kastje voor nodig :Y)
dat kan ook heel goed op andere manieren en er is er maar 1 hufter proef ..

nederland word me een beetje te regel ziek
iedere stap buiten je deur moet je je id kaart bij je hebben
kom je voor je 10e bestraling moet je je net als die andere 9 keer indentificeren (alsof je je tante zou sturen voor die 10e keer en rare is ene ziekenhuis moet je je iedere keer indentificeren en in het andere niet .. )
kom je met een ambulance aan in het ziekenhuis (thuis opgehaald) is de 1e vraag die er gesteld word .. heb je je id bij je , uh nee ik was met iets anders bezig en het ambu personeel ook ..

nu dadelijk een kastje in je auto en ook in den haag zijn er al dingen genoemd die ze dadelijk leuk kunnen combineren

vraag me serieus af wanneer ze met het idee komen de mens
te chippen .. alle info op 1 chipje ...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:25

Ik zat me vandaag al af te vragen wanneer ik die blauwe envelope weer zou krijgen...dadelijk eens voorzichtig in de brievenbus kijken... :=

Chiqa schreef:
Nanne schreef:
Sarabande,

Zit je dan in de schulden? Ik bedoel je gaat toch niet failliet aan één maandje kilometerheffing :=

Naar wat er bekend is, uitgaand van de 'goedkoopste versie'...heb ik 3 maanden om heel gauw bijstand aan te vragen }:0