terugbetaling donatie Haiti........... effe kijken hoe ze reageren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:in iedergeval ergens waar je nog gewoon mag ademhalen zonder dat in drievoud in te dienen bij de gemeente en je er dan vervolgens nog eens belasting overheen mag betalen
Ik ben dus echt heel benieuwd waar dat zou zijn. De landen die ik ken waar dat minder is, zijn landen die weer hun eigen nadelen hebben, meestal in de vorm van paraderende legers door de straten of burgeroorlogen. Ik ben echt benieuwd wat volgens jou een land is dat beter is om te leven dan Nederland.
KiWiKo schreef:dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........
sarabande schreef:Zoals hier boven al gemeld is, wordt het staatsinkomen gelukkig niet verdeeld zoals iedere individuele burger zou willen, want dan was het grootste deel van Nederland nu echt hulpbehoevend.
sarabande schreef:KiWiKo schreef:dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........
Hoe dacht je???
Het enige dat je krijgt is een boete wegens onvoldoende betalen.
Zoals hier boven al gemeld is, wordt het staatsinkomen gelukkig niet verdeeld zoals iedere individuele burger zou willen, want dan was het grootste deel van Nederland nu echt hulpbehoevend.
KiWiKo schreef:Saar als je weer in mijn regio bent........ loop eens een weekje met mij mee in de zorg..........
je weet wel al die mensen die dit land weer opgebouwd hebben na de oorlog, geloof me............ het is echt ernstig;
tegenwoordig word je als hulpbehoevende geveild........... jawel je gaat gewoon de veiling op![]()
ga jij dat maar eens recht praten......... ik kan het niet, en ik wil er ook niks mee te maken hebben....... maar het gebeurd wel!
sarabande schreef:Kim ik weet echt wel dat er schrijndende gevallen zijn in de zorg en dat dat maar heel langzaam verbeterd. Ik begrijp ook niet waarom dat zo langzaam moet gaan, maar dat komt gedeeltelijk omdat het over zoveel schijven gaat.
Alleen het heeft niets te maken met het budget voor ontwikkelingssamenwerking, dus daar kan je je wel over opwinden of dat scheef vinden, maar dat haalt niets uit.
Ik kan ook wel boos worden omdat die bankdirecteuren van die idiote salarissen krijgen, maar dat is toch verspilde energie.
Zet je in voor iets dat je kan veranderen, maar vergelijk het niet met iets dat er niets mee te maken hebt, het enige dat je bereikt is dat jouw, gegronde klacht, niet serieus genomen wordt.
KiWiKo schreef:wat naar Haiti gaat, gaat niet naar de zorg, of politie, of maatschappelijk werk of naar onderwijs..........
KiWiKo schreef:banken verdienen genoeg....... elke transactie die ik maak kost geld, naast mijn rente..........
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:banken verdienen genoeg....... elke transactie die ik maak kost geld, naast mijn rente..........
(En dan ga je naar Zwitserland?)
Ik deel je mening dat het verslechtert, en ik vind het schrijnend. Maar volgens mij draag je daar eerder aan bij dan dat je het voorkomt door dat voortdurende katten op dat de overheid 'jouw' geld verkeerd besteedt.
Want weet je waarom het slechter wordt? Omdat een groot deel van Nederland gewoon geen zin heeft om de zorg voor anderen te betalen. "Mijn belastinggeld, mijn zorgverzekering, daar ga ik toch zeker niet een of andere loser mee helpen'.
JIJ hebt nu toevallig affiniteit met de zorg, anderen hebben dat niet, maar juist door voortdurend te benadrukken hoe de overheid allerlei geld NIET uit zou moeten geven, geven ze dus ook steeds minder uit aan dat soort dingen. Precies zoals 'het volk', of althans een deel met een grote mond, dat wil.
We hebben daar zelf voor gekozen trouwens, met ons allen, onder andere bij de laatste verkiezingen. De partijen die een breed gedragen zorg wel belangrijk vonden hebben weinig stemmen gekregen, de partijen die meer 'je betaalt alleen wat je zelf nodig hebt' bepleiten hebben stemmen gewonnen.
Dan moet je niet op de overheid katten, maar op de mensen zelf.
hermlein1989 schreef:ik vind het eigenlijk niet ok, zelf zitten ze de hele tijd te zeuren er moet bezuinigd worden, en nu gaan ze zomaar 40 miljoen aan iets anders geven.
Niet dat ik niet vind dat er daar geen hulp nodig is, in tegendeel zelfs, maar je zag bij andere rampen gewoon dat het geld niet goed terecht kwam.
En het is toch wel ons geld.
Voor die 40 miljoen die die minister weg heeft gegeven, zouden ze hier de leraren ofzo wat extra kunnen geven of iets anders waar een tekort in is.
Als mensen geld willen geven, dan doen ze dat toch wel. Anders was er niet zoveel gestort.
Vergelijk maar eens, duitsland is (volgens mij) 4 keer zo groot als nederland heeft veel meer inwoner en had toch minder dan 20 miljoen bij elkaar gebracht.
NEderland blijft zo'n beetje opdraaien voor alles(zo betalen we ook bijna het meeste aan belastingen van iedereen in de Europese unie, terwijl we bijna het kleinste land zijn).
KiWiKo schreef:geen zin is niet aan de orde....... je MOETdat is namelijk belasting........ je MOET
of je wil of niet...........
KiWiKo schreef:maar dat is toch krom Saar........... ik kan ook geen geld uitgeven aan dingen die ik niet kan betalen....... als ik moet bezuinigen dan gaan ook de extra's de deur uit.......
Karl66 schreef:Kim, wij kiezen met onze keuze voor een politieke partij voor de hoeveelheid belasting die je moet betalen. Daar heb je dus wel keuze in. Als er maar genoeg mensen kiezen voor het amerikaanse systeem, dan hoeven we straks nog maar 25% belasting te betalen. Maar dan moeten we ook niet klagen dat de zorg helemaal niet meer vergoed wordt, dat is namelijk ook het amerikaanse systeem. We kunnen natuurlijk ook met z'n allen voor het zweedse systeem kiezen, dan hoeven we niet meer over de kwaliteit van de zorg te klagen. Maar dan moeten we ook niet zeuren dat het ipv het toptarief het instaptarief van de belasting 50% wordt. Het kan gewoon niet en en zijn.
Maar dat is natuurlijk volledig offtopic, het gaat erom dat die 41 miljoen van dat deel van de begroting afkomt, dat voor dit soort zaken gereserveerd is. Nog los van het feit dat die 41 miljoen op de keper beschouwd een onogelijk klein bedrag op de jaarlijkse begroting is.
sarabande schreef:KiWiKo schreef:maar dat is toch krom Saar........... ik kan ook geen geld uitgeven aan dingen die ik niet kan betalen....... als ik moet bezuinigen dan gaan ook de extra's de deur uit.......
Het zou krom zijn als jij niet zou bezuinigen maar het geld van je buurman zou pikken, want daar pleit je voor.
KiWiKo schreef:ok.......... ik heb geen zin om dit jaar belasting te betalen.........
denk je dat daarmee ingestemd word???? denkutnie
Citaat:we stemmen op beloftes......... en die beloftes worden nooit nagekomen