KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:08

saroanda schreef:
Nouja, we kunnen hier oneindig lang over doorgaan natuurlijk, wat ook best gezellig is hoor :D . Maar ik vind dat je het als maatschappij absoluut niet kan maken. Maarja, er moet er ergens eentje beginnen natuurlijk. Bied in ieder geval een leuk perspectief voor de toekomst......

Ik vind dat de maatschappij het niet kan maken om mijn duurbetaalde stoel voor de helft aan iemand anders te geven .... en dat wel op mijn kosten :)

[edit] ja het is hier wel gezellig :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:09

saroanda schreef:
ilse86 schreef:
een vliegtuigmaatschappij calculeert niks in. kost alleen maar geld. geld wat wordt doorberekend aan passagiers die daar op hun beurt weer pissig om worden.

@saroanda:
ik heb nog nooit naast een kotsende lekbak gezeten tijdens mijn vlucht hoor ;) wel naast iemand die flauwviel in het gangpad. volgens mij is de extra ruimte die diegene in beslag nam niet doorberekend, trouwens.

Ik heb genoeg kotsende passagiers aan boord gehad, welke dit deden door hun eigen toedoen. Ook genoeg gehandicapte passagiers waarvan de begeleider niet de moeite nam om tijdens de vlucht met de passagier naar het toilet te gaan waardoor deze het fijn in z'n broek deed. Zo kan ik nog veel meer situaties opnoemen welke de verantwoording van de passagier zijn, die had hier van te voren over na kunnen denken ;) Net zoals de passagier die te dik zou zijn....

Ik vind ook wel dat mensen die overgeven zelf hun troep mogen opruimen. Dat zou een ander niet voor mij hoeven doen. Door eigen toedoen ja? Gewoon een vinger in de strot steken voor de lol?
Wat betreft die plassende gehandicapten: die begeleider zou t moeten opruimen. Ik begrijp alleen niet zo goed wat dit het het onderwerp te maken heeft.

Brainless

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:10

Moeten extra lange mensen (die ook scheef moeten zitten) dan ook extra gaan betalen?

Anoniem

saroanda schreef:
Ik heb genoeg kotsende passagiers aan boord gehad, welke dit deden door hun eigen toedoen. Ook genoeg gehandicapte passagiers waarvan de begeleider niet de moeite nam om tijdens de vlucht met de passagier naar het toilet te gaan waardoor deze het fijn in z'n broek deed. Zo kan ik nog veel meer situaties opnoemen welke de verantwoording van de passagier zijn, die had hier van te voren over na kunnen denken ;) Net zoals de passagier die te dik zou zijn....

Wat die luiers betreft: ok, mensen die incontinent zijn moeten gewoon een luier omdoen. Zo simpel is het. En als je weet dat je last hebt van reisziekte neem je - lijkt mij - voor de vlucht even een pilletje om het zo veel mogelijk te voorkomen. Dat is tenslotte ook voor jezelf prettiger.

Maar een dik persoon kan moeilijk zelf z'n grotere stoel meenemen voor in het vliegtuig, dus is het mijns inziens logisch dat zo iemand extra betaalt voor de extra ruimte die hij/zij inneemt.

zap

Brainless schreef:
Moeten extra lange mensen (die ook scheef moeten zitten) dan ook extra gaan betalen?

Zolang ze op hun eigen stoel zitten niet :n

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:11

groot gelijk.
Zal niet graag naast een enorm dik persoon zitten. Die zweten, nemen je plaats in beslag nee ik zou het vooral op een lange reis niet zo cool vinden...

Mijn pa is lang en die boekt altijd speciaal een plekkie bij een deur of eerste klas.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:12

Brainless schreef:

Lange mensen moeten zorgen dat ze bij t gangpad zitten of idd ook een duurdere plek. zo werkt het nou eenmaal. Wij zijn ook jarenlang met de vriendengroep op vakantie geweest. Twee jongens uit die groep zijn heel lang. Die moesten een plek bij de nooduitgang of bij het gangpad omdat ze anders de benen in de nek moesten leggen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:13

Ik vind de discussie over plassen en kotsen in een vliegtuig eigenlijk niet zo relevant voor dit topic. :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:17

ik ook niet echt, maar kon t niet goed laten er niet op in te gaan, sorry

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:18

Het is een vergelijk voor het bezetten van een extra stoel die niet betaald wordt als ik het gekots en gepies goed begrijp.
Maar hebben ze dan geen kotszakjes meer?
En de keren dat ik in een vliegtuig heb gezeten was er geen laag plafond.
Waarom moeten lange mensen dan scheef zitten?
Of hebben we het hier over de lange beenlengte.

Misschien is het voor extreme dikke mensen wel een mogelijkheid om per vrachtvliegtuig te gaan.
Er zijn zitplaatsen in die toestellen.
Ook niet onaardig bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:20

Moggsy schreef:
Misschien is het voor extreme dikke mensen wel een mogelijkheid om per vrachtvliegtuig te gaan.
Er zijn zitplaatsen in die toestellen.
Ook niet onaardig bedoeld.

:+
hoe bedoel je het dan 8-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:21

Moggsy, het is inderdaad een beetje een rare vergelijking.

Je opmerking over het vrachtvliegtuig werkt op mijn lachspieren. Anderzijds is hij ook wel grof. := :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:22

Sjah, maar grove humor werkt het vaakst op de lachspieren. de vergelijking met lange mensen had idd met beenlengte te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:22

Moggsy, bij lange mensen gaat het inderdaad om de beenlengte. De beenruimte is vaak zo minimaal dat lange mensen niet recht in hun stoel kunnen zitten. Echter zie je aan de voorbeelden uit dit topic al dat die mensen vaak business class vliegen of een strategische plek uitzoeken of boeken waar ze wél voldoende beenruimte hebben. Ook lange mensen kiezen dus voor hun eigen comfort, waarom boeken dikke mensen (ook voor hun eigen comfort) dan ook geen business class of twee stoelen?

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:23

Zoals ik het zeg.
Die mogelijkheden zijn er en als je als extreem dikke wordt geweigerd of je wilt de confrontatie niet aan kan dat allemaal.
Voor deze mogelijkheid heb je wel een dikke reden voor nodig, maar die is er dan als de reguliere maatschappij geen stoel heeft.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:26

Dan heb ik ondanks het grove overkomen, wat niet mijn bedoeling was, toch humor erin gebracht.

Het is niet leuk om als dik mens uitgeroepen te worden als een stuk cargo.
Maar wanneer je per brandweer uit je slaapkamerraam wordt gehaald omdat de trap te smal is geworden, dan gaat die vergelijking wel op.

Overigens de bootmaatschappijen hanteren hetzelfde systeem.
Als je zo extreem zwaar bent dat je niet in een kleine hut past, want ook die zijn smal en klein, dan krijg je een alternatief voor een vrachtboot.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:29

denk dat het daar wel om extreeeem dikke mensen gaat, Moggsy. Het is wel zo dat je al snel vrij 'big' bent voor vliegtuigstoelen. Doet natuurlijk niets af aan mijn mening dat je gewoon fatsoenlijk op 1 stoel moet passen als je ook voor mar 1 stoel betaalt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:33

ilse86 schreef:
denk dat het daar wel om extreeeem dikke mensen gaat, Moggsy. Het is wel zo dat je al snel vrij 'big' bent voor vliegtuigstoelen. Doet natuurlijk niets af aan mijn mening dat je gewoon fatsoenlijk op 1 stoel moet passen als je ook voor mar 1 stoel betaalt.

Volgens mij heb je nu 44 a 46 cm per stoel, ik denk niet dat je daar snel buiten valt... :n

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:36

Daar blijf ik ook bij.
Gewoon betalen voor wat je wilt of moet hebben.

Ik heb net gemeten, ik hou volop ruimte over met mijn maat 40.
Maar ik denk dat maat 46/48 precies aan is en over de maat 50 een probleem gaat worden.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:36

Hihi :D ik moet er wel om lachen.

Ik vind het ook ontzettend vervelend om naast iemand te zitten die zijn of haar stoel uitpuilt. Ik heb het een keer gehad tijdens een vlucht naar Turkije en het waren de langste 4 uren uit mijn leven. Ik zat tussen 2 enorme mensen in en ik zat he-le-maal klem!

Maar ik vind het wel een lastig onderwerp hoor want idd, hoe zit het dan met mensen met hele lange benen die schuin gaan zitten? Zou je bijv. ook mogen eisen dat men zijn of haar stoel niet de hele vlucht naar achteren heeft staan? Dat heb ik n.l. een keer gehad op een vlucht naar China en deze mevrouw weigerde haar rugleuning gewoon recht te zetten, daar zat ik dan... Ik had net zoveel betaald als zij voor die vlucht, maar mevrouw voor mij zat heerlijk achterover en ik kon geen kant uit!

Ik vraag mij ook af hoe zij dit administratief gaan verwerken? Moet je bijv. bij het on-line boeken van tickets je heupomvang laten registreren :D?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:40

Lijkt me simpel. Als jij 2 stoelen nodig hebt (of 1,5 want er bestaat niet zoiets als 1/2 stoel) dan moet je betalen voor 2 stoelen.

Als ik bij de MacDonalds zit dan krijg ik toch ook niet mijn 2de maaltijd gratis, of kan ik probleemloos de helft van de maaltijd van een ander opeten, omdat ik overgewicht heb? (als ik overgewicht zou hebben dan)

Ik vind het raar dat je een ander 'lastig' mag vallen met je lichaam door een halve zitplaats van een ander erbij in te nemen.

Alle dikkertjes op een rijtje achterin het vliegtuig lijkt me een minder goed plan, ik denk dat ze dan helemaal het gevoel hebben gediscrimineerd te worden.

En ik zou idd op de website zetten dat als je een bepaalde taille/heup omvang hebt je geacht wordt om 2 stoelen te boeken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:43

Als ik dik zou zijn, zou ik dus nooit mijn taille opmeten. of ik zou een paar centimetertjes sjoemelen. Daarbij kun je in een halfjaar veel aankomen of afvallen. Taille meten zegt dus niet alles

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:45

milatje schreef:
Ik vind het eigenlijk onzin. En daarnaast de woorden ''dikke mensen'' zijn enorm breed genomen. Wanneer ben je te dik?
Ik vind dit hetzelfde als dat ze mensen met een bepaalde huidskleur gaan weigeren ofzo.

Maar iemands huidkleur belemmert de vlucht toch niet? Ik vind dat je het wel heel ver gaat zoeken.
Ik vind dit geen discriminatie.. alleen een probleem dat moet worden opgelost

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:47

ilse86 schreef:
Als ik dik zou zijn, zou ik dus nooit mijn taille opmeten. of ik zou een paar centimetertjes sjoemelen. Daarbij kun je in een halfjaar veel aankomen of afvallen. Taille meten zegt dus niet alles

Dan is het ter beoordeling van het aanwezige personeel. Dan kun je eventueel daar (apart kamertje) nog opgemeten worden. Als je weigerd of als er te weinig ruimte is, kunnen ze je weigeren.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:48

Dat is ook niet kostenefficiënt naar mijn mening. Want daar draait het allemaal om... Of ben je dat neit een beetje met me eens?