Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura1989 schreef:Er wordt niet gezegd dat Nederland geen armoede kent, maar er wordt gezegd dat het niet vergelijkbaar is met de situatie waarin het land Haïti zich nu bevind.. of bijvoorbeeld een land als Tanzania oid... In Nederland bestaat er zoiets als een sociaal vangnet voor mensen die bijvoorbeeld arbeidsongeschikt raken... hun baan verliezen... in hun eentje kinderen moeten opvoeden etc... Het is niet te vergelijken met helemaal niets meer hebben. Dat bedoelen we.
Veerle90 schreef:Bij RTL? Heb ik iets gemist.. of is er ook een medewerker van RTL omgekomen?
Laura1989 schreef:Er wordt niet gezegd dat Nederland geen armoede kent, maar er wordt gezegd dat het niet vergelijkbaar is met de situatie waarin het land Haïti zich nu bevind.. of bijvoorbeeld een land als Tanzania oid... In Nederland bestaat er zoiets als een sociaal vangnet voor mensen die bijvoorbeeld arbeidsongeschikt raken... hun baan verliezen... in hun eentje kinderen moeten opvoeden etc... Het is niet te vergelijken met helemaal niets meer hebben. Dat bedoelen we.
chevax schreef:Ik vind sommige reacties hier wel erg kort door de bocht. Getroffenen die maar "wat op straat hangen" (op zich vrij logisch, ze hebben namelijk geen huis meer...), geld wat toch nooit terecht komt, etc. Het zou wat zijn als iedereen zo zijn ogen zou sluiten voor het leed van anderen. En natuurlijk zijn er bedrijven die dit gebruiken voor hun imago. Maar dat kan me echt geen dinges schelen, het gaat immers om het geld. Stel je zelf eens voor dat je in één klap alles kwijt bent en stel je dan ook eens voor dat dat alles eigenlijk al helemaal niks was. Je bent waarschijnlijk familieleden verloren of nog erger, je rouwt om je kinderen. Je weet niet hoe het verder moet. Moeten wij dan allemaal gaan zeggen "ja maar, dat is daar verkeerd gegaan en die deugt niet en dat klopt niet en ik heb een hekel aan Linda de Mol"? Nee, dat vind ik niet. Natuurlijk is het ieders keuze, maar ik maak over op 555, niet denkend aan corrupte regeringen of aan tv-presentatoren, maar denkend aan ontzettend arme mensen die zó zwaar getroffen zijn...
MarcoBorsato schreef:Ja maar kun je dan niet beter wat aan kleinschaliger projecten geven? Ik geef namelijk wel, maar niet aan 555