Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:28

Wat betreft goed/slecht nieuws. Dat is maar wat je er zelf van maakt. Eigenlijk is helemaal niks goed of slecht. Zijn allemaal maar labeltjes die wij aan dingen hangen. Mensen die depressief worden door 't nieuws te volgen, dat is ook alleen maar omdat je 't je persoonlijk aantrekt. Maar goed dat is weer een andere discussie :P

Kikka, zoals ik al zei. Ik stem dus niet. Stel ik zou wel stemmen, dan zou ik me daar in verdiepen. Niet zomaar stemmen wat m'n ouders stemmen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:29

En ja, ik stem wel. Ik lees partij programma's, kijk wie ik sympathiek over vind komen, en bedenk wat ik belangrijk vind. En dan stem ik op de eerste vrouw in de lijst van die persoon.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:30

Ik stem niet!Geef mijn stem altijd aan mijn man.Paps en mams is al weer een tijdje geleden,hahahaha
Politiek heeft niet mijn interesse.Het is een grappig spelletje wat ze spelen maar je moet het niet al te serieus nemen.Vandaag zeggen ze dit en morgen doen ze.....wat anders.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:32

Ik volg het nieuws niet, alleen als ik het toevallig hoor/zie. Dus ik zie hart v. Nederland omdat mn ma t kijkt, en hoor het nieuws op de radio omdat ie tijdens het huiswerk maken (of als ik uberhaupt op mijn kamer ben) altijd aanstaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:32

Kikka ik stem wel, maar dan idd natte vingerwerk :')
Ik wil komende verkiezing wel meer voorbereiding doen, alleen ik heb soms moeite met wat ze nu eigenlijk bedoelen :o
Plus ik ben het eens met punten 1 t/m 10, maar 11 t/m 15 vind ik dan weer helemala niks. Maar dit geld voor zo'n beetje elke partij.

__Tiientje schreef:
Niet alleen meeleven, geld storten kan ook.

Sorry, ik kan mn eigen geld goed genoeg zelf gebruiken. Zo rijk ben ik nu ook weer niet :n

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:34

het enige wat ik volg is hart van nederland en shownieuws. als ik niks anders te doen heb en ben thuis kijk ik er naar. maar ik zal er zeker niet om thuis blijven. maar dat geld voor alles wat op tv komt. ik kijk bijna nooit tv gewoon omdat ik het niet intressant vind ik zit meer op de pc.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:35

melsh schreef:
Alet74 schreef:
@Melsh: ik snap het ;) Maar er is echt niet alleen ellende in het nieuws hoor.

Nee, niet alleen, maar wel veel. En verder gaat het vaak over wat Wilders nou weer voor onzin uitkraamt, met wie het zoontje van Dries Roelvink verkering heeft en hoe het pasgeboren kind van de zanger van Blof heet. Dat interesseert me allemaal weinig, moet ik zeggen...
Als iets echt belangrijk is, hoor ik het meestal wel bij maatschappijleer...

DIe laatste 2 dingen zullen waarschijnlijk niet in het NOS- of RTL4-journaal komen, dat interesseert mij ook niet.
Gelukkig hoor je dan in ieder geval nog iets op school ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:37

Vjestagirl schreef:
Nope. Dan steek ik mijn handen uit mijn mouwen en DOE iets...

Precies, maar dat was niet de bedoeling :D Och en wee, een bedragje stortten die gelijk staat aan mijn lege flessenbon, wat hypocriet zeg.
Weten jullie nog wat er met koninginnedag gebeurd is? Zomaar een voorbeeldje.
Topic op bokt wat liep als een trein, nog geen maand later, topic morsdood.
Och wat zijn we weer begaan met alles.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:40

Fitch schreef:
Ik volg het nieuws op een nogal mutserige manier. Mijn vriend plaagt me er altijd mee... Bij de Volkskrant of het NRC pak ik eerst 't magazine. Ik lees graag persoonlijke verhalen, dingen over dieren... De verhalen 'achter' het nieuws vind ik veel leuker.

Oei dan ben ik ook mutserig! :+ Ook 'regio' vind ik vaak interessanter.... :o

Ik lees in de Libelle(beetje offtopic) ook het liefst de ingezonden brieven. Maar daarom vind ik een forum zo leuk, de verhalen van de mensen zelf. Het nieuws is erg onpersoonlijk en vandaar dat het niet voor iedereen even interessant is. (vind ik)

Maar ik kan dus echt NIET meedoen aan Triviant oid.... :P

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:41

Chiqa,toe nou....dat hoort toch bij je ontwikkeling.Ach nu zie ik het pas , jij bent ook al volwassen!!!!!

Sorry sarcasties grapje voor de jongeren...........

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:45

Volgens mij lopen er nu twee dingen een beetje door elkaar. Het nieuws volgen en al dan geen donatie doen ivm een (natuur)ramp staat toch los van elkaar? Het nieuws geeft de hoofdpunten van die dag weer (informatie verstrekken). Wat je ermee doet moet iedereen zelf weten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:48

Ik volg het juist wel. Kijk elke ochtend als ik ontbijt het nieuws op RTL4 en kijk vaak 's avonds Hart van Nederland (voor hoeverre je dat echt nieuws kunt noemen :+). Ik wil wel weten wat er in ons land of in de wereld voor belangrijke dingen gebeuren.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:50

Toekie schreef:
Volgens mij lopen er nu twee dingen een beetje door elkaar. Het nieuws volgen en al dan geen donatie doen ivm een (natuur)ramp staat toch los van elkaar? Het nieuws geeft de hoofdpunten van die dag weer (informatie verstrekken). Wat je ermee doet moet iedereen zelf weten.

Klopt.....maar volgens sommige hier ben je eerst begaan.....en stort je dan geld??? ;)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:51

Ik schrik er toch echt wel van dat sommige mensen niet weten wat er in Haiti is gebeurd. Ik volg het nieuws wel, vind dit eigenlijk ook wel belangrijk. Het is een stukje algemene ontwikkeling. Daarbij vind ik het ook gewoon interessant en eigenlijk vrij normaal dat je wat weet over wat er in de wereld gebeurd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:52

noekje schreef:
Ik schrik er toch echt wel van dat sommige mensen niet weten wat er in Haiti is gebeurd. Ik volg het nieuws wel, vind dit eigenlijk ook wel belangrijk. Het is een stukje algemene ontwikkeling. Daarbij vind ik het ook gewoon interessant en eigenlijk vrij normaal dat je wat weet over wat er in de wereld gebeurd.

Daar ben ik het dus volledig mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:56

even heel kort (serieuze vraag dus verwacht ook een normaal antwoord) wat is er eigenlijk gebeurd in dat land?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:58

Maar waarom MOET je weten wat er in de wereld gebeurd? Is dat gewoon maatschappelijk bepaald? Dat je pas een goede burger bent als je 't nieuws volgt?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:58

Chiqa schreef:
even heel kort (serieuze vraag dus verwacht ook een normaal antwoord) wat is er eigenlijk gebeurd in dat land?

Iets met een aardbeving ofzo :P

Ik heb het ook pas in dit topic gelezen :o

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:01

Iets ergs...veel doden....komt af en toe voorbij als je de radio aan zet...

Toekie

Laatst bijgewerkt door Toekie op 16-01-10 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:02

Tsunamie was toen meer toch???
Mischien hebben ze daar nog wel wat geld over????Kunnen ze dat doneren????Namens ons?????

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:03

Victory2000 schreef:
Iets ergs...veel doden....komt af en toe voorbij als je de radio aan zet...

Dat is dus het vreemde, heb er nog niets over op de radio gehoord. Luister veel q music op het moment.....

mmhhh, of zit ik niet in de auto ten tijde van het nieuws.....

Zesiram

Ik volg het nieuws heel nauwgezet voor mijn werk, vooral het binnenlandse nieuws en helemaal als het om de regering gaat. Als ik dat niet zou doen, zou ik op mijn werk heel de dag achter de feiten aanlopen. Ik lees naast de krant dus ook bladen als Binnenlands bestuur en de Staatscourant :o Daar ben ik echt wel van op de hoogte.

Het overige nieuws pak je automatisch mee, maar dat lees ik niet zo nauwgezet. Ik heb wel altijd radio 1 aanstaan in mijn radio, dus stiekem pak ik best wat mee ( 2 x half uur reistijd per dag, minimaal ).
Ik snap heel goed als mensen niet alles tot op de punt of de komma gaan bijhouden, je kan je tijd maar 1 keer besteden. Maar even 5 min. op de radio/tv/nu.nl...ja dat hoort wel een beetje bij je algemene ontwikkeling vind ik. Bovendien, het is toch ook fijn als je een beetje mee kan praten bij het koffiezetautomaat/in de kroeg./op verjaardag.

Toekie

Dat gebeurt al (geld van tsunami daar naartoe), gisteren nog bij een actualiteitenprogramma gehoord. :)