Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Albert schreef:dravergekkie schreef:Albert : Dat is ook zoiets moet je dan met scooter maar 30 gaan rijden op de weg omdat het wegdek nat is ?
Dan krijg je nog veel meer ge-irriteerde weg gebruikers achter je.
Nee, defensief rijden is iets anders dan langzaam rijden. Je moet er, zeker als je zelf je kreukelzone bent, gewoon van uit gaan dat je niet gezien wordt.
Het is helaas illegaal, maar gewoon veiliger als je met gelijke snelheid met de stroom mee kan rijden. Ik denk dat het hele snelheidsverschil zorgt voor meer onveiligheid en ben voorstander van het afschaffen van "de brommer".
LizMD schreef:Ik heb het idee dat ze je regelmatig niet zien ipv dat ze niet op scooters letten.
FZ_Lin schreef:Of je laat de automobilist in zijn waarde, en je rijdt gewoon zoals je normaal rijdt. Zo voorkom je frustratie's bij jezelf en de automobilist.
En hij als hij te dicht bij jou op de kont zit. Lekker zijn gang laten gaan, hij rijdt je niet aan.
FZ_Lin schreef:Ik bedoel opzettelijk
En vind het jammer om te horen dat je toch bijna een keer aangereden bent door iemand die te egoistisch is. Ben blij dat het goed afgelopen is!
En je hebt goed recht om te zeggen wat je denkt! Je bent net zoals ieder ander belangrijk.
Maar als je bv iemand gaat irriteren (ik weet niet precies hoe je dat dan doet, heb niet zover in dit topic gelezen, dus kan zijn dat je het vermeld hebt) dan is de kans groter dat de persoon inderdaad geiriteerd raakt, en jou meer irriteerd!
Maar dat neemt niet weg dat automobilisten goed afstand moeten nemen! Want mensen zoals jij op een scooter zijn erg kwetsbaar!
Miracle_ schreef:Ik doe het ook niet om ze te irriteren, maar puur om ze te waarschuwen. En stiekem ook een beetje uit de angst dat het de volgende keer wel raak kan zijn..
Toad schreef:Echt een slecht onderbouwde reactie. Besef je wel dat scooters de file verminderen? Als wat meer mensen met de scooter naar hun werk zouden gaan ipv de auto, dan zouden er een stuk minder files staan en minder co2 worden uitgestoten. Geloof mij, veel mensen wonen dichtbij hun werk maar pakken toch de auto. Daarnaast is scooter rijden veel goedkoper en als het regent bestaat er een regenbroek.
En waarom in godsnaam er vanuit gaan dat je niet gezien wordt? Zie je motoren dan ook niet? en Fietsers? Lekkere bestuurder ben je dan. Ik probeer me altijd zo veel mogelijk bewust te zijn van het overige verkeer om me heen. En jij suggereert om illegaal te gaan rijden voor je veiligheid? sorry hoor....rare conclusies trek jij.
Ze zouden beter de auto's kunnen afschaffen... hoeven ze tenminste ook geen wegen meer aan te leggen
Chiqa schreef:Ik ook hoor, houdt me gewoon aan mijn snelheid, ga niet harder, niet zachter maar ga zéker geen achterop rijdend verkeer belemmeren door te remmen of zachter te gaan rijden, als ik dat zo graag zou willen had ik maar agent moeten worden
ilse86 schreef:Chiqa schreef:Ik ook hoor, houdt me gewoon aan mijn snelheid, ga niet harder, niet zachter maar ga zéker geen achterop rijdend verkeer belemmeren door te remmen of zachter te gaan rijden, als ik dat zo graag zou willen had ik maar agent moeten worden
Nou, als iemand al bijna op mijn hoedenplank zit, ga ik zeker geen gas bijgeven omdat degene achter mij haast heeft. Gevolg daarvan is namelijk dat ik dichter op mijn voorganger kom en riskeer dat ik daar achterin rij. Als iemand zo gigantisch irritant rijdt, tik ik wel iets de rem aan, zodat t lampje ff gaat branden. Vooral op de snelweg is dat irritant. Maak vaak genoeg mee dat ik 140 op de linkerbaan rij met allemaal vrachtwagens naast me, terwijl een rijke meneer in een dikke Audi mij het liefst van de baan schuift. Ik ga dan echt niet tussen die vrachtauto's. Dan moet ik namelijk van hoge snelheid ineens vol in de ankers naar 80 km per uur. da's pas gevaarlijk. Dan kun je beter iets het remmetje intikken als waarschuwing. Ik denk dat menigeen hetzelfde zou doen.