Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:@ Laurabyoux: Ik begrijp niet zo goed wat jij er van de laatste eeuwen van vind. Het is een geloofsovertuiging en Nederland is een vrij land in die dingen. Heeft dus niet echt met vroeger te maken.
Narya schreef:magda_90 schreef:De meningen verschillen over het feit dat een boerka daadwerkelijk met godsdienst te maken heeft of dat de regering het heeft ingevoerd.
Hoe kun je erover discussieren of een regering iets in heeft gevoerd? Of bedoel je of het iets is wat uit de samenleving komt, of dat de regering iets oplegt?
Ik denk dat het een mix is van beiden. Een regering kan, ook in een autocratisch land, niet bestaan zonder de steun van de bevolking. Als niet een groot deel van de bevolking achter de regering staat, dan valt de regering sooner or later. Op geweld kun je geen regering baseren, op een gegeven moment is dat klaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de meerderheid niet de minderheid iets op kan leggen waar de minderheid niet achter staat.
TolineS schreef:ergens heb ik ooit gelezen dat de vrouw die de burka draagt dit doet omdat ze de mannen anders verleid met haar haren en uiterlijk (volgens de mannen dan..)??? Zoiets was het! Zal het eens ff opzoeken..
magda_90 schreef:Ik heb de zin wat raar neergezet omdat ik hierover eerst even de boeken wou naslaan. De boerka is niet direct iets wat uit de godsdienst komt, het is opgelegd door de radicalen. Maar nogmaals ik wil eerst even lezen hoe dit ook al weer zat.
pubelia schreef:mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
rainbow8 schreef:Nee, dat vind ik dus niet kunnen. Als wij naar een land gaan waar het wel gebruikelijk is moeten wij ons ook aanpassen. Zo vind ik dus ook dat als men in Nederland is, men zich moet aanpassen aan onze cultuur. Dus open, gezicht laten zien. En "normale westerse" kleding. Hoofddoek......... oke. Nog niet zo lang geleden liepen de vrouwen hier ook met een soort hoofddoek om/op, dus geen uitdaging mee. Maar een burka vind ik te ver gaan.
Als ik nu half bokt over me heen krijg is dat jammer voor hen.
Binckydenice schreef:Ik stoor mij er verschrikkelijk aan!, ik vindt dat je minimaal 20 procent van de huid moet kunnen zien.
daarnaast vindt ik dat mensen die naar nederland komen zich aan moeten passen aan onze cultuur, een burka past hier niet in. Van mij mogen ze allemaal weg! Verschrikkelijke dingen...
Lisa91 schreef:Ik ben het eens met _Jennifer_ en rainbow8
Ik heb het programma Jong inderdaad ook gezien, moest er meteen aan denken. Ik vond dat meisje daarin nog behoorlijk fel reageren op sommige vragen...
En ik heb per ongeluk verkeerd gestemd op de pol, ik heb dus per ongeluk op 'nee' geklikt...
Gracy schreef:rainbow8 schreef:Nee, dat vind ik dus niet kunnen. Als wij naar een land gaan waar het wel gebruikelijk is moeten wij ons ook aanpassen. Zo vind ik dus ook dat als men in Nederland is, men zich moet aanpassen aan onze cultuur. Dus open, gezicht laten zien. En "normale westerse" kleding. Hoofddoek......... oke. Nog niet zo lang geleden liepen de vrouwen hier ook met een soort hoofddoek om/op, dus geen uitdaging mee. Maar een burka vind ik te ver gaan.
Als ik nu half bokt over me heen krijg is dat jammer voor hen.
@rainbow8 : Mee eens![]()
Hoeveel christelijke kerken zijn gebouwd in die landen waar een burka wel gebruikelijk is..
Vjestagirl schreef:Binckydenice schreef:Ik stoor mij er verschrikkelijk aan!, ik vindt dat je minimaal 20 procent van de huid moet kunnen zien.
daarnaast vindt ik dat mensen die naar nederland komen zich aan moeten passen aan onze cultuur, een burka past hier niet in. Van mij mogen ze allemaal weg! Verschrikkelijke dingen...
Iedereen opgelet! Geen handschoenen meer aan, geen lange broeken, geen sjaal om je gezicht, geen zonnebril, geen grote hoed, geen capuchon, haar uit je nek en gedverhoedde geen dichte schoenen. Minimaal 20% huid!