De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:11

heb ook niks met de politie.(nog erg zacht gezegd.)
Laten ze wat beters doen zoals echte boeven oppakken.
ik vind het echt zielige lui.
Nou ben ik wel 14, en denk dat ik daar weer op word beoordeelt, omdat ik dus een kind ben. (daar hebben ze ook wel gelijk in)
maarja. dat is mijn mening. en ook ervaring

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:13

Jasterina schreef:
Nou ben ik wel 14, en denk dat ik daar weer op word beoordeelt, omdat ik dus een kind ben. (daar hebben ze ook wel gelijk in)
maarja. dat is mijn mening.

een 14 jarige met een wietblad als avater, ja daar word je inderdaad op beoordeelt....
gek he?

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:16

nicci88 schreef:
Jasterina schreef:
maarja. dat is mijn mening.

een 14 jarige met een wietblad als avater, ja daar word je inderdaad op beoordeelt....
gek he?

lekker tog +:)+

nicci88

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:17

oh dat maakt me niet uit of het lekker is of niet, maar ik vraag alleen of je het dan nog steeds raar vind dat mensen je daarop gaan beoordelen?

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:20

nicci88 schreef:
oh dat maakt me niet uit of het lekker is of niet, maar ik vraag alleen of je het dan nog steeds raar vind dat mensen je daarop gaan beoordelen?

het was sarchartische bedoelt. dus dan heb je mijn antwoord al.
z'n plaatje wil voor mij niks zeggen, voor jou waarschijnlijk wel anders reageer je niet zo.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:22

Jasterina schreef:
nicci88 schreef:

het was sarchartische bedoelt. dus dan heb je mijn antwoord al.
z'n plaatje wil voor mij niks zeggen, voor jou waarschijnlijk wel anders reageer je niet zo.

dat had ik al begrepen dat het sarcastisch bedoeld was.
maar mij zegt het inderdaad wel wat ja.
Het is niet zomaar een mooie bloem wat je er als avater neerzet...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:49

En wat doe je nu zelf?
Denk dat er wel voldoende over nagedacht is of dit de effectiviteit van een agent kan beinvloeden, als dit vrijwel allemaal negatief zou zijn en de veiligheid van de agent in gevaar zou brengen dan zouden ze niet tot zo'n belsuit komen.

Zegt meer iets over jou en je kijk op de politie en als je het mij vraagt zet je hier niet bepaald een positief toonbeeld neer.[/quote]

Respect voor de politie heb ik wel degelijk hoor, maar dan op dezelfde manier waarop ik ieder medemens respecteer. Ik zal netjes u zeggen en gewoon doet wat meneer of mevrouw agent vraagt. Neemt niet weg dat ik ze nog steeds te soft vind en dat ik vind dat ze qua uiterlijk geen imponerende indruk maken. Ik zie zo vaak dat agenten staan te ouwehoeren met de gewone burgers om het maar zo te zeggen. Als je dienst hebt moet je je niet zo gedragen, dan moet je je autoritair opstellen anders neemt toch niemand je meer serieus.

Den Haag is dan ook inderdaad het probleem. Zij hebben de regels gemaakt die de politie moet naleven. Die regels moeten ze maar eens bijstellen want dit is een systeem van niks.

Als iemand dus trouwens mijn tv jat, uit mijn huis en hij vertikt het om hem terug te geven dan krijg ik hem simpelweg niet terug. Ik dacht dat de dief de tv dan zelf mocht houden maar dit blijkt dus niet zo te zijn. Alsnog spoort ook dat systeem van geen kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:58

Mistery, aktie roept reaktie op. Het is de kracht van de Nederlandse politie dat ze met burgers praten, dat er een niveau is waardoor ze op gelijk niveau kunnen gaan staan. Met praten kom je wat te weten, krijg je informatie. Met hard opstellen roep je agressie op en dan hoor je niets.

Te soft, jammer, maar als de politie optreedt, staan de kranten bol, zijn er op alle zenders praatprogramma's, gaan er filmpjes de ronde en wordt er vanaf de luie stoel, nat het filmpje 1000 keer is geedraaid en geanalyseerd besproken wat anders had gemoeten. Het regent dagelijks klachten van burgers die vinden dat ze niet "respectvol" zijn aangesproken of bejegend en al is die burger een padjakker van 14 met een antecedentenlijst waar je naar van wordt, het moet toch serieus genomen worden.

Het softe is laagdrempelig. Als in Amerika een agent je aanspreekt is het Altijd foute boel, hier kan je kennelijk altijd aan ze zitten, ze uitschelden en betichten, dat heeft de Nederlandse samenleving bepaalt dat dienders daar tegen moeten, want het is tegen het uniform en niet tegen de persoon. Gaan ze het persoonlijk aantrekken, dan zijn ze niet geschikt!! ;) Maar doe dat eens in Amerika of Engeland, of zelfs Belgie heb ik begrepen, Italie, Frankrijk. Dan heb je een wapenstok in je nek en wordt je in de politiecel geworpen. Hier heeft de verdachte rechten en dat is maar goed ook. Arrestantenverzorging gebeurd met zorg en dat is ook niet voor niets...

Ik denk dat je je eerst moet gaan verdiepen in strafrecht, eer je kunt gaan oordelen of ze te soft zijn. Want geloof mij er zijn er zat die tolereren helemaal niets en dat zijn de klootzakken waar het meest op wordt gevit, maar die zijn niet soft en gelukkig zijn die er ook, net zo als de sociale diender, die juist met zijn babbel en sociale gevoel heel veel bereikt. Het mooiste is als ze beiden in dienst zijn, dan kunnen de meldingen op een juiste manier verdeeld worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:16

russel schreef:
Te soft, jammer, maar als de politie optreedt, staan de kranten bol, zijn er op alle zenders praatprogramma's, gaan er filmpjes de ronde en wordt er vanaf de luie stoel, nat het filmpje 1000 keer is geedraaid en geanalyseerd besproken wat anders had gemoeten.

Maar ik geloof niet dat de media een goeie graadmeter is :n
Als er iemand af te zeiken vaslt, staan ze vooraan want dat is "nieuws tegenwoordig".

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:07

Nog een ervaring: Wij reden op de motor op de terug naar huis. Komt er een idioot (lees: man met gezin) aan gescheurd die ons bijna in de vangrail duwt. Het is dat vriendlief goed kan sturen, anders hadden we plat gelegen. Dus wij even op die spiegel van die man getikt zo van let voortaan even op. Duwt hij ons bijna weer de vangrail in en laat daarbij zijn penning zien. Toen werd het ons even rood voor de ogen. Een agent die in privé tijd ons bijna ondersteboven rijdt en dan ook nog zijn pasje durft te laten zien. Dus wij seinen kom even babbelen langs de kant van de weg. Hij wist niet hoe snel hij weg moest komen. Kenteken genoteerd.......... dat nummer zonder haast gebeld. Er een melding/aangifte van gedaan.......... nooit meer iets van gehoord. Dat moet dan een voorbeeld zijn..........???

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:51

Rainbow, de nederlandse politie heeft geen politiepenning dus ik vrees dat je in de maling genomen bent.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:54

idd, rainbow. weer een wannabe politieman..

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:59

Ik heb bij de politie gewerkt en het is de gezelligste en beste werkgever geweest die ik heb mee gemaakt.
Persoonlijk heb ik er niets tegen, integendeel.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:03

Oh nee...... Waarom trokken ze wel gelijk dat kenteken na dan?? En waarom zouden ze er wel melding van maken bij zijn leidinggevende?? Raar dan.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:03

Omdat het strafbaar is je uit te geven als agent :)*

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:06

Hoe moet een agent dan bewijzen dat hij daadwerkelijk agent is?? En niet één of andere weet-ik-veel-wat........

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:10

Een agent heeft een legitimatie maar dat is ding van creditcardformaat met kleine lettertjes en bescheiden logo. Dat kan je niet onderscheiden van nep als je dat ding vluchtig bekijkt.

Ik vind het slordig dat je niet teruggebeld bent. Nu blijf jij met zo'n naar gevoel over de politie zitten.
Laatst bijgewerkt door Lidwien_Walf op 15-01-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:10

door middel van een pasje waarop duidelijk het logo staat, je werkomgeving en je pasfoto.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:12

Rainbow, als we ons nu allemaal houden bij jou ondertekst, dan zal de wereld er zoveel mooier uitzien!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:21

Ik heb verschrikkelijke ervaringen met die wouten. Wat een sukkels :(

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:00

Susy_Q:
Ik denk het ook. Veel minder oorlog en onvrede. Maar jij en Winnie_Smit bedankt voor de uitleg.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:31

Kweetnietje1 schreef:
Ik heb verschrikkelijke ervaringen met die wouten. Wat een sukkels :(

grrrr... ben nu zo in staat om te zeggen: heb vreselijke ervaringen met vreselijke vrouwen, wat een
K@%@$^^@-ijven, maar ik zal de eer aan me zelf houden.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:09

IK, die waardeloze politieagent.

Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk typisch.

Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.

Vanaf uw geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.

U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.

U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik een keer ga zitten.

U windt zich op als iemand in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.

U kent alle verkeersregels en hebt dus nooit terecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen, geschopt, bespuugd en uitgescholden word, maar wanneer ik terugsla of scheld, dan noemt u dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in iedere andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dit zomaar accepteer.

U schreeuwt: He, er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden. Maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet, maar is het natuurlijk volkomen terecht, als ik u familieleden help bij het verwisselen van een band, of uw vrouw, op weg naar het ziekenhuis, bij de bevalling help, uw zoon met mond- op mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu, meneer/mevrouw de belastingbetaler, staande op uw voetstuk, beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's kan afhangen.

JAWEL, BELASTINGBETALER, DAT BEN IK, DIE WAARDELOZE POLITIEAGENT!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:19

Lia je had ook kassajufrouw kunnen worden hoor ;)
Nee begrijp je standpunt wel echt een enorme kick zal jij van deze punten niet krijgen, eerder een enorm punthoofd.
Kan me dat heel goed voorstellen, altijd maar op je tenen te moeten lopen omdat mensen zulke hoge eisen aan je stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:22

Ach, gelukkig ben ik hondengeleider dus klagers verwijs ik altijd door naar mijn viervoetige collega, die is van de afd. klantenservice :D