Kat bezwijkt onder "aanval met vuurwerk"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Kat bezwijkt onder "aanval met vuurwerk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:25

Te erg dit!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:45

Het is alweer op tv geweest...
niet te geloven :n :n

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:15

ik zag het ook en kon mn woede en tranen niet bedwingen, welke gek doet nou zoiets, echt ik snap het niet waar slaat dit op :( als ze de dader vinden wil ik persoonlijk een lawine pijl in zn hol duwen, dan kan die debiel voelen wat de arme poes heeft gevoeld :( :(

arm arm beestje zo triest, ik leef met de baasjes van puck mee, heel veel sterkte :(:)

hier het stukje uit de Telegraaf

KLAZIENAVEEN - De Dierenbescherming in het Drentse Klazienaveen doet een poging de daders te achterhalen van een wel heel sterk staaltje van dierenmishandeling. Beulen bliezen een kat op door een rotje in het achterwerk van het weerloze diertje tot ontploffing te brengen.
Het slachtoffer leefde nog heel even en stierf vervolgens een gruwelijke dood. ,,We maken het wel vaker mee dat vuurwerk naar dieren wordt gegooid, maar dit slaat echt alles”, aldus een verontwaardigde Yvon Veldhoen van de Dierenbescherming Zuid-Oost Drenthe. De organisatie probeert nu alsnog te achterhalen wie het baasje van de kat is. ,,En we willen natuurlijk dat de daders worden gestraft. Vandaar de aangifte.”
Het incident vond plaats op oudejaarsavond. De moeder van een meisje meldt hoe haar dochtertje de zwaargewonde kat in de buurt van een bouwmarkt ontdekte. ,,Het diertje gilde het uit van de pijn. Mijn dochter heeft de poes op haar scooter mee naar huis genomen. Daar nam ze het diertje op schoot, maar het overleed na een klein kwartiertje. Stinkend naar verbrand vlees en vuurwerk. We zijn er doodziek van, heel verschrikkelijk.”
De Dierenbescherming zegt zwaar aan het incident te tillen. ,,We laten het er niet bij zitten”, aldus Yvon Veldhoen. ,,Zeker omdat dit niet per ongeluk kan zijn gegaan. Hier is boze opzet in het spel geweest.”
Inmiddels heeft een Arnhemmer vandaag laten weten een beloning van 5000 euro uit te loven voor de tip die leidt tot aanhouding van een dierenbeul in Klazienaveen. De dader riskeert volgens het Openbaar Ministerie in Assen een straf van maximaal drie jaar cel of een boete van 18.500 euro
Hier de link pas op foto’s kunnen schokkend over komen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5712 ... html?p=3,2

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:37

Mijn maag draait er telkens van om als ik het lees of op tv zie... gruwelijk!!

Wat moet dat nog worden met die daders!?
Dat beestje was kennelijk zo lief en mak.. dat ie op te pakken was. En nu kreeg ie dit als beloning; een zware mishandeling, verminking, doodsangst en enorme verschrikkelijke pijn... wat zn dood werd.. |(

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:59

geen woorden voor |(
doe het zelfde bij de daders als hij ze vind..
wagelijk!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:02

Dat ze die daders nog niet hebben! Iemand moet daar toch wel jongens vuurwerk hebben zien afsteken?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:04

Te zielig voor woorden dit!

Ik heb 2 dagen voor oud en nieuw een hond gevonden in de straat. Dierenambulance gebeld. En die was al van half 5 smidags weg. Deze hond liep los, en jongens gooide vuurwerk op de hond, en is toen weg gerend. De eigenaar was in de 70, en kon de hond niet achterna.

Echt ik haat vuurwerk!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:15

evanescence schreef:
Echt ik haat vuurwerk!

nee het tuig wat er niet mee om weet te gaan en niet goed in hun boven kamer zijn :(

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:28

Ziekelijk als je zoiets in je hoofd haalt om te doen. Hoop dat ze de daders pakken, zouden eigenlijk ook zo'n ding in hun kont gestopt moeten krijgen. :n
Verschrikkelijk dat er zo'n mensen bestaan. :\

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:54

als we de daders dezelfde behandeling konden geven als de kat kreeg wil ik graag mee werken.

dit is ronduit triest..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:56

Jolandaa_ schreef:
als we de daders dezelfde behandeling konden geven als de kat kreeg wil ik graag mee werken.

dit is ronduit triest..

zoals ik al zei een lawinepijl in hun hol ;)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:59

:r :r
bewijst maar weer dat sommige mensen echt gestoord zijn, bah
Blij dat mijn katten binnen zitten

Elianna_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:05

Te erg voor woorden dit.. Ik snap echt niet hoe iemand het in z'n hoofd kan halen om dit te doen.. :n
Dan ben je toch niet helemaal lekker ??

En zoals de rest ook al zegt: hetzelfde met de daders doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:34

Ik hoop dat ze de dader te pakken krijgen. Wat een onmenselijk figuur. :r

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:39

3 jaar... Van mij mogen ze levenslang de bak in... met elke dag een paar duizendklappers in alle gaten die ze hebben. Zit met tranen in mijn ogen te lezen..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:41

Jeetje, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Waar gaat de wereld heen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:51

purny schreef:
3 jaar... Van mij mogen ze levenslang de bak in... met elke dag een paar duizendklappers in alle gaten die ze hebben. Zit met tranen in mijn ogen te lezen..

Mijn vader heeft het al jaren over heropvoedingskampen/strafkampen (niet zoals in de 2 W.O hoor, relax) ik vond het altijd erg overdreven maar zolangzamerhand denk ik wel dat het een goede zaak zal zijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:28

Vreselijk ik snap niet dat mensen dit kunnen doen, dan moet er een grote steek los zitten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:34

Sammie schreef:
Oog om oog maakt de hele wereld blind,....

Nou, niet de hele wereld hoor, alleen de daders en die gun ik het van harte. Die softe aanpak hier in NL helpt geen donder. Er is een groep ettertjes die gewoon geen geweten meer heeft. Geen moreel besef. Hoop van harte dat ze ze te pakken krijgen en een rotje in hún reet krijgen gestoken. Steek daarna zelf bijna gráág het lontje aan.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:34

Vreselijk!!! En niet normaal! Hier in de buurt wachtten ze gelukkig netjes tot ik voorbij was met de hond, maar wat een verhaal zeg. Echt ziek.

Wat ik wel gek vind is dat er in de nieuwsberichten 2 verschillende mensen zijn die de kat 'gevonden' hebben en bij wie de kat in de armen is gestorven. In het eerste verhaal een vrouw die uit haar werk kwam en het laatste verhaal een meisje die het diertje mee nara huis nam op de scooter...

Ik sta niet voor mezelf in, als ik iemand zoiets zag doen...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:31

Ik ben normaal geen voorstander van "oog om oog" maar in dit geval zou ik graag de dader voorzien van rotjes in elke lichaamsopening....
Wat een zielig misbaksel ben je als je dit doet.... Arm katje. Ik hoop dat de daders gevonden worden maar vrees het ergste..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:35

arm beesie ;(
Dit is toch niet normaal meer......waarom doen mensen dit toch?
Dan ben je toch niet goed bij je hoofd -:(-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:42

.....................
(ben sprakeloos, ik wist dat we een asociale samenleving hadden dat dit :r )

en dit is niet eens het enige slachtoffer, mensen zijn zo ziek.
wij staan boven de dieren denken we, maar wat we doen is nog slechter dan bij de beesten af zijn.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:15

ik zit hier met tranen in mijn ogen bij de gedachte dat zse dit dus ook gewoon bij mijn kat kunnen doen. gatverdamme.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:52

Hoe ziek ben je als je zoiets grappig vind? Ik vind het walgelijk.