Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zambo schreef:Je hebt zelf vergakaas bij de
plus daar zit geen dierlijk stremsel in,
maar plantaardig.
Cassidy schreef:Ik ben al minder vlees gaan eten, maar zou me niet gaan verplichten om een keer in de week een vaste dag aan te gaan houden.
Er is een groot verschil tussen vegetarisch en veganistisch.
En dan is idd vegetarisch ook nog een heel rekbaar begrip, als je vis, eieren en melkproducten wel eet, maar vlees niet. En ik vind als je veganistisch eet, je jezelf aan het bedotten bent als je verder toch leren schoenen draagt, je paard een leren zadel oplegt of andere dingen gaat gebruiken waar dierenproducten voor gebruikt worden.
Een dag in de week veganistisch eten, en voor de rest niet, is in mijn ogen hypocriet.
Cassidy schreef:Hoe doen jullie dat, vegetarier of veganist zijn terwijl je thuis woont? Is de hele familie vegetarisch of veganist? Of worden er nog wel bouillonblokjes gebruikt, en boter voor het bakken, en lijm waar dierenbotten voor zijn gebruikt?
Hoe ver zijn jullie bereid financiele offers te brengen omdat er iemand in de familie zit die het in het hoofd haalt een bepaald voedingspatroon aan te hangen, waar geen levensbedreigende noodzaak voor is? Ga je je paard opgeven? Je sportlessen? Je auto? Je brommer? Je spelletjescomputer? Ben je bereid om tweedehands kleren te kopen? Je vakantie op te geven?
Hoe ver zijn jullie bereid om te gaan?
Cassidy schreef:Precies. Het hele familieleven is door haar ontregeld, er gaat een fortuin op aan dieetlevensmiddelen omdat zij veganistisch is, ze kookt voor zichzelf en eet niet mee met de rest van de familie dus het familiegevoel is ook foetsie. Het huwelijk van haar ouders heeft er dan ook een flinke dreun door gehad.
tamary schreef:De wol snap ik in dit rijtje niet helemaal. Daar hoeft het dier niet voor dood, het is gewoon wisselen van vacht ivm temperatuur. Eet ook geen jong van. Dus waarom is wol dan niet vega?