Gratis spullen van de sociale dienst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjeik

Re: Gratis spullen van de sociale dienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:13

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zwart bij werken om niet in de schuldhulpverlening te belanden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:14

ik niet.............. want als je in de soos zit, en je kan zwart werken........ dan hoef je niet in de soos te zitten........

dat die bouwvakker met zn 40 urige werkweek bij de buurman zwart bijklust........... geef hem groot gelijk

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:18

Ik denk dat we een communicatieprobleem hebben, jij bedoelt mensen die in de bijstand zitten?
Ja dus, ik bedoel hetzelfde. Zwart werken prima maar dan wel naast een betaalde baan. En niet als je de rest van de dag achter de geraniums zit peuken te roken ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:22

precies :D

zwart bijbeunen is niet echt erg naast je gewone reguliere werk......... zwart bijbeunen in de soos............. naaah, niet iets waar ik warm van word nee :D

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:24

Zwart bijbeunen naast je gewone baan is goed voor de economie en zwart geld is ook goed voor de economie :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 21:26

KiWiKo schreef:
precies :D

zwart bijbeunen is niet echt erg naast je gewone reguliere werk......... zwart bijbeunen in de soos............. naaah, niet iets waar ik warm van word nee :D

Zwart bijbeunen is wel erg als je daardoor op een gegeven moment niet meer kunt werken omdat je lichaam versleten is.
En zeg nu zelf, wat voor werk je ook doet, zwaar lichamelijk of achter de computer, niemand houdt dat vol als je dat 11u per dag, 6 dagen in de week doet.
En als je daardoor op je 45e in de ziektewet komt of hoe dat tegenwoordig ook heet dan heb ik wel problemen met zwartwerken.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:27

Maar je gaat niet nog eens er een fulltime zwarte baan bijbeunen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:53

sjeik schreef:
Maar je gaat niet nog eens er een fulltime zwarte baan bijbeunen.

Denk dat je met de groep die dat wel doet een aardig dorpje kan vullen, helaas.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:55

dan kom je op een werkweek van 80 uren Tamary.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:40

Silvia er zijn meer mensen die door hun reguliere baan in de ziektewet komen en er niet meer uit komen.

De eisen zijn te zwaar, de werkdruk te hoog en de uren veel te veel.

Zo heb ik een burnout gehad omdat ik 60 uur per week werkte 5 jaar lang, het werk wat ik nu doe is lange bij niet wat ik deed en betaald ook lange na niet datte.....bedankt werkgever.

Mijn man heeft nu een nieuwe baan, komt op 60 A 70 uur per week, gelukkig is vorige week besloten de extra uren uit te betalen in plaats van tijd voor tijd :+ ja welke tijd??

Zo zijn er genoeg die ongewild meer moeten werken en er vaak niet wijzer van worden.

Zo ken ik er die 40 uur werken, dan zaterdag op de markt staan en in de avond ook nog een avond of 2 ergens werken. Hoezo waarom niet? Die krijgt bakken geld er bij, die gelukkig, die kan echt wel blijven werken.

Mensen die zwart bijkleunen met zwaar werk, die verdienen gewoon te weinig, ook iets wat over na te denken is. Die doen dat niet voor de lol. Die hebben of schulden of hebben een scheitsalaris.

Iedereen die na zijn job bij werkt, moet en mag dat kunnen, geen probleem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:14

helemaal mee eens Russel........

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 20:53

KiWiKo schreef:
helemaal mee eens Russel........

En ik ben het daar niet mee eens.
Ik vind het belangrijk dat je ook kijkt naar de gevolgen op lange termijn. Je eigen gezondheid is belangrijker dan geld.
En Russel, je geeft zelf al aan dat je een burnout kreeg omdat je 5 jaar lang 60u per week werkte. Dat is dus niet gezond!
Mensen die zwaar bijbeunen moeten zich afvragen of dat het allemaal wel waard is dat extra geld op dit moment, maar je lichaam (of geestelijk) in de vernieling over een x aantal jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:18

Als je geld nodig hebt, denk je wel anders. Als je voor een baas werkt waar de situatie zo is, en je kan niet anders dan alleen maar weggaan en je hebt het geld nodig, denk je wel anders.

Vanuit een makkelijke en niet herkenbare situatie is het makkelijk denken.

Als de heren overheid zich wat beter met onze gezondheid zou bemoeien door te zorgen dat subsidies gegeven wordt op gezond voedsel en onze eigen paprika niet voor 2 euro in de winkel ligt, maar voor een 2 kwartjes dan is er al meer hoop op gezondheid. Een patatje, een pizza en de afhaalchinees is nog steeds goedkoper en vult ook de maag, dan gezond eten.

Kom je in het buitenland, Zwitserland bv, een hoge levensstandaard, zie je Gemüse aus Holland, jawel grote paprika's zo groot dat je denk, Huh bestaan die???? voor een paar kwartjes.....

Als je maar een klein budget hebt, is gezond eten niet voor iedere dag. Daar begint al de ellende.