Adriana schreef:Ja en dat vind ik niet kunnen... althans niet op de manier zoals het nu gaat...
idd, ik ook niet. stelletje bureaucraten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:jep, eerst wouden ze de kleine boerderijen weg hebben en veranderen in 1 grote.(dmv mestbeleid etc etc) Nu blijkt dat toch ook niet geweldig en willen ze eigenlijk weer terug naar de oude situatie
Isapaardje schreef:superwoman schreef:jep, eerst wouden ze de kleine boerderijen weg hebben en veranderen in 1 grote.(dmv mestbeleid etc etc) Nu blijkt dat toch ook niet geweldig en willen ze eigenlijk weer terug naar de oude situatie
Hier willen ze nog altijd een varkensflat gaan bouwen ... inderdaad dat is wat je denkt; een hoog gebouw met meerdere verdiepingen (flat) waar geen mensen maar varkens in gestapeld zijn.
Het zal zo zijn voordelen hebben, maar er is veel weerstand tegen.
Maar wat mij het meest verbaasd is toch altijd het gesleep met alle beesten.
Ons vlees gaat niet naar de Nederlandse markt, maar naar elders en wij importeren dan weer vlees vanuit weet ik veel waar ... laten we lekker onze eigen kippen, varkens en geiten opeten.
Dat zal vast al iets schelen.
En het wordt tijd dat men gaat luisteren naar experts.
De mexicaanse griep was lange tijd hot item; de q-koorts ... och dat zat in Brabant; als je die provincie wat vermeed, had je er geen last van. PffffHoezo kortzichtig
superwoman schreef:Moet zeggen dat ik jouw reactie ook wat kortzichtig vind.
Isapaardje schreef:Verkorte weergave van mijn gedachtengang en dan ontbreken er wel eens wat stukjes in. Inderdaad bij nalezen was het ook wel een kort door de bocht reactie..
Isapaardje schreef:superwoman schreef:Ja en dat helpt dus ook niet. Als ze niet meer drachtig mogen worden, geven ze ook geen melk
Dus zijn ze alleen nog geschikt voor de slacht.![]()
Of als knuffelgeit, maar geiten knuffelen zal er ook wel een beetje afgaan straks ben ik bang uit angst toch voor enge ziektes.
0ojannekeo0 schreef:Nog even dan zijn de paarden aan de beurt. Ben benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken. Kunnen ze nu vast een plan voor verzinnen, zijn ze zeker optijd.
frieske schreef:Het is inderdaad moeilijk te achterhalen welke dieren wel/niet besmet zijn. Gelukkig zullen de meeste drachtige dieren nog niet zo ver in de dracht zijn, uitegerekend in het voorjaar.
De jonge geiten (opfok) zal dus uiteindelijk ook allemaal opgeruimd kunnen worden, hier mag dus niet meer mee gefokt worden! Enorme schade voor de bedrijven die bezig zijn met hun melkplas te vergroten.
Ook al eens aan de bedrijven gedacht die nieuwe opfok moet aanschaffen...grote geldquestie wat niet ieder bedrijf (zonder compensatie) op kan hoesten.
Ik ben er helemaal kapot van in ieder geval..