Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicoleboogie schreef:Ik ben het er ook mee eens dat mensen met een uitkering best werk kunnen verrichten voor het geld dat ze voor de uitkering ontvangen
Maar als je met kleine kinderen redelijk aan huis gebonden bent en je werk zo goed mogelijk mee met de sociale dienst en werkt 20 uur wat een hoop geregel en stress is en aan het eind van de maand kom je nog steeds elke maand tekort en moet je geld sparen voor een nieuwe winterjas voor je kinderen
dat er vanuit de overheid voor alleenstaande moeders best een % van het gewerkte aantal uren direct bij de moeders mag komen
Ik heb het niet zelf ervaren maar zie in directe omgeving dat dit alles behalve makkelijk is moet dit kunnen
zeker als kijkt naar waar er van uit de overheid miljoenen subsidie´s naar toe gaan
Silvia schreef:nicoleboogie schreef:Ik ben het er ook mee eens dat mensen met een uitkering best werk kunnen verrichten voor het geld dat ze voor de uitkering ontvangen
Maar als je met kleine kinderen redelijk aan huis gebonden bent en je werk zo goed mogelijk mee met de sociale dienst en werkt 20 uur wat een hoop geregel en stress is en aan het eind van de maand kom je nog steeds elke maand tekort en moet je geld sparen voor een nieuwe winterjas voor je kinderen
dat er vanuit de overheid voor alleenstaande moeders best een % van het gewerkte aantal uren direct bij de moeders mag komen
Ik heb het niet zelf ervaren maar zie in directe omgeving dat dit alles behalve makkelijk is moet dit kunnen
zeker als kijkt naar waar er van uit de overheid miljoenen subsidie´s naar toe gaan
Volgens mij heeft de alleenstaande moeder de kinderen niet in de supermarkt gekocht.
9 van de 10 keer is er toch wel een relatie aan vooraf gegaan. Waar blijft de (financiële) bijdrage van de vader? Omdat pa het vertikt te betalen of omdat ma geen zin meer heeft in contact met pa en ma het daardoor financieel zwaar heeft hoeft toch niet van mijn belastingcenten betaald te worden?
Idd een mooi stuk van radalinpony. Je slaat de spijker precies op z'n kop!
Su_Cr_Cheese schreef:Anoeska ik snap je maar hij solliciteerd al erg veel
Maar als je niet aangenomen word .....
Hij wacht niet op hulp , hij belt veel en gaat ook naar het kantoor maar dan krijgt hij te horen dat hij kan bellen en als hij dan boos word komt er een meneer beveiligingsman die hem vriendelijk maar dringend verzoekt zich te verwijderen uit het gebouw
Als hij belt word gezegd dat hij teruggebeld word of dat de wachttijd lang is en dat het beter is om later terug te bellen als hij dan zegt ik wacht dan wel word hij in de wacht gegooid en 'per ongeluk'opgehangen
Heeft hij eindelijk zijn contactpersoon te pakken en een afspraak geregeld word deze gecancelled en verzet
Waar moet hij nu zelf nog meer moeite voor doen dan ?
Gamble82 schreef:nicoleboogie schreef:Ik ben het er ook mee eens dat mensen met een uitkering best werk kunnen verrichten voor het geld dat ze voor de uitkering ontvangen
Volgens mij heeft de alleenstaande moeder de kinderen niet in de supermarkt gekocht.
9 van de 10 keer is er toch wel een relatie aan vooraf gegaan. Waar blijft de (financiële) bijdrage van de vader? Omdat pa het vertikt te betalen of omdat ma geen zin meer heeft in contact met pa en ma het daardoor financieel zwaar heeft hoeft toch niet van mijn belastingcenten betaald te worden?
Idd een mooi stuk van radalinpony. Je slaat de spijker precies op z'n kop!
Su_Cr_Cheese schreef:Mag ik dan wel vragen of het normaal is om een 40 urige werkweek te hebben voor 860 euro ?
(een werkweek die eigenlijk langer is nu)
sonjim schreef:TS, je vriend zit in een reintegratie traject zo te lezen dus werkt hij niet maar loopt stage, om zijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, wanneer hij moedeloos wordt van dit werk, moet hij hard aan de slag om ander werk te vinden, en als hij niet gaat heeft de gemeente de mogelijkheid om hem te korten of de uitkering volledig te stoppen. Dus ik zou zowiezo netjes blijven gaan, en met de leidinggevende van de werkplaats overleggen of zij contact op kunnen nemen met de ISD.