Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:18

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:
Oké, op 1.23 heeft hij gezegt dat hij al lang geleden besloten heeft geen kinderen aan te raken in de huidige maatschapij. Hij raakt geen kinderen aan.

Verder geeft hij ook alleen relaties met volwassenen aan te gaan, én niet verder te willen in de beroepssector die de studie bied, hij ziet het als persoonlijke groei.

Ik zie na het filmpje nog minder in waarom hij niet mag studeren.

ik vind het ongelooflijk dat jullie zo denken en vind het zelf ook erg gevaarlijk.
wil eigelijk ook niks te maken hebben met mensen die dit soort mensen nog een hand boven het hoofd houden.
erg respectloos tegen over slachtoffers.
zo zie je maar weer door mensen als jullie word een mark detroux beschermd bij het leven wat bakke met geld kost en de slachtoffers lkunnen nooit meer een normaal leven hebben,,,alleen maar omdat er mensen zijn die vinden dat ondanks zijn daden het recht hebben op een plekje in de maatschappij.

Ik houd Mark Detroux geen hand boven het hoofd, laten we dat eventjes voorop stellen. Ik vind het fout wat deze man gedaan heeft, en ik vind het een prima idee om hem de rest van zijn leven buiten de maatschapij te houden (lees: in een cel, in een zeer zwaar bewaakte gevangenis.)
Echter, ik ben wel fan van het idee 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Wat inhoud dat je een moordenaar niet veroordeeld voordat hij iemand vermoord heeft, een pyromaan niet voordat hij iets in de fik heeft gestoken, en een kleptomaan niet voordat hij iets gestolen heeft.

@vanitymay: hoe wil jij precies iets doen als blijkt dat er op de hoek een pedofiel woont? Iedereen vertellen, met het risico dat ze hem vermoorden? Dat is eigen rechter spelen, en niet bepaald mensvriendelijk. De politie bellen? Die kunnen niets doen, de man of vrouw heeft niets misdaan en kan daarom niet door de politie benaderd worden. Er zelf heen lopen en een gesprek aangaan? Goed plan, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de beste persoon gaat verhuizen. En zelfs al loop jij met je kindje buiten en iemand verlekkerd zich eraan. Schaad dat het kind? Nee het kind is van geen kwaad bewust. Schaad dat jou? Nee want je hebt geen idee wat er in iemands hoofd zit. Schaad dat wie dan ook? Nee, want wij kunnen geen van allen gedachten lezen. Dus ik zie er geen kwaad in.

Ik vind het idee van kolonies echt barbaars en middeleeuws. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Overgens heb ik gister avond een heel stuk filmpjes over de PVND zitten kijken, interviews met het bestuur gekeken/gelezen en rond zitten lezen op forums voor pedofielen. Het is best verbazend. De PVND wil niet de pedofielen meer rechten geven, maar het kind. Ze willen seksualiteit niet vanaf 18 maar vanaf 12 legaal maken. Blijkt dat we deze wet in de jaren 70 en 80 ook gehad hebben, en dat er toen ontzettend veel minder aangiftes werden gedaan van aanrandingen verkrachtingen en misbruik van kinderen. Een politie agent moest toendertijd niet aan de ouders, maar aan de kinderen vragen of ze wilden dat degene gestraft werd.
Ook geven ze aan dat het niet de pedofielen zijn die kinderen misbruiken en verkrachten, maar dat het vaak 'gewone' hetero's zijn die zich aan kinderen vergrijpen, uit frustratie en machts gevoel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:22

Moniek schreef:
Lyonesse schreef:
Stel het IS je kind die zo denkt.

precies hetzelfde heel erg maar zo voel ik dat

Oh nee. Loyaliteit naar je kinderen toe. Ze zijn een stuk van jezelf, je hebt altijd van ze gehouden en ik denk niet dat je ophoud met van ze houden als ze afwijkend (seksueel) gedrag vertonen. Ik denk dat je je tijd beter kunt stoppen in het opvoeden van het kind, ze duidelijk maken hoe het in onze maatschapij werkt (waar ik Norbert de Jonge overens een prima voorbeeld van vind. Niet de wet overtreden, maar openheid en eerlijkheid en je sterk maken voor waar je in gelooft) en ze daarin begeleiden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:24

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:
Oké, op 1.23 heeft hij gezegt dat hij al lang geleden besloten heeft geen kinderen aan te raken in de huidige maatschapij. Hij raakt geen kinderen aan.

Verder geeft hij ook alleen relaties met volwassenen aan te gaan, én niet verder te willen in de beroepssector die de studie bied, hij ziet het als persoonlijke groei.

Ik zie na het filmpje nog minder in waarom hij niet mag studeren.

ik vind het ongelooflijk dat jullie zo denken en vind het zelf ook erg gevaarlijk.
wil eigelijk ook niks te maken hebben met mensen die dit soort mensen nog een hand boven het hoofd houden.
erg respectloos tegen over slachtoffers.
zo zie je maar weer door mensen als jullie word een mark detroux beschermd bij het leven wat bakke met geld kost en de slachtoffers lkunnen nooit meer een normaal leven hebben,,,alleen maar omdat er mensen zijn die vinden dat ondanks zijn daden het recht hebben op een plekje in de maatschappij.

Ik houd Mark Detroux geen hand boven het hoofd, laten we dat eventjes voorop stellen. Ik vind het fout wat deze man gedaan heeft, en ik vind het een prima idee om hem de rest van zijn leven buiten de maatschapij te houden (lees: in een cel, in een zeer zwaar bewaakte gevangenis.)
Echter, ik ben wel fan van het idee 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Wat inhoud dat je een moordenaar niet veroordeeld voordat hij iemand vermoord heeft, een pyromaan niet voordat hij iets in de fik heeft gestoken, en een kleptomaan niet voordat hij iets gestolen heeft.

@vanitymay: hoe wil jij precies iets doen als blijkt dat er op de hoek een pedofiel woont? Iedereen vertellen, met het risico dat ze hem vermoorden? Dat is eigen rechter spelen, en niet bepaald mensvriendelijk. De politie bellen? Die kunnen niets doen, de man of vrouw heeft niets misdaan en kan daarom niet door de politie benaderd worden. Er zelf heen lopen en een gesprek aangaan? Goed plan, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de beste persoon gaat verhuizen. En zelfs al loop jij met je kindje buiten en iemand verlekkerd zich eraan. Schaad dat het kind? Nee het kind is van geen kwaad bewust. Schaad dat jou? Nee want je hebt geen idee wat er in iemands hoofd zit. Schaad dat wie dan ook? Nee, want wij kunnen geen van allen gedachten lezen. Dus ik zie er geen kwaad in.

Ik vind het idee van kolonies echt barbaars en middeleeuws. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Overgens heb ik gister avond een heel stuk filmpjes over de PVND zitten kijken, interviews met het bestuur gekeken/gelezen en rond zitten lezen op forums voor pedofielen. Het is best verbazend. De PVND wil niet de pedofielen meer rechten geven, maar het kind. Ze willen seksualiteit niet vanaf 18 maar vanaf 12 legaal maken. Blijkt dat we deze wet in de jaren 70 en 80 ook gehad hebben, en dat er toen ontzettend veel minder aangiftes werden gedaan van aanrandingen verkrachtingen en misbruik van kinderen. Een politie agent moest toendertijd niet aan de ouders, maar aan de kinderen vragen of ze wilden dat degene gestraft werd.
Ook geven ze aan dat het niet de pedofielen zijn die kinderen misbruiken en verkrachten, maar dat het vaak 'gewone' hetero's zijn die zich aan kinderen vergrijpen, uit frustratie en machts gevoel.[/quote]

hoe kan een kind nu weten van 12 jaar wat hij wil?
omdat hij het lekker vind? ja natuurlijk vinden ze het lekker als het rustig en met vertrouwen gebeurd,dat is dus de manupilatie van de bovenste rang,
dat is wat alle slachtoffes zeggen het was lekker daarom schaam ik me en heb ik niks gezegd.
is dat wat we willen?
je hoort met je poten van kinderen af teblijven.
je zegt toch ook niet ga maar roken en drinken want tja het is lekker.

De hersenen van mensen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen werken anders dan die van andere volwassenen. Dit is gebleken uit Duits onderzoek met hersenscans.

Uit deze nieuwe Duitse studie van Martin Walter en collega's van de Universiteit van Maagdenburg is gebleken dat de hersenen van pedofielen anders reageren op seksuele prikkels dan andere volwassenen. De hersengolven in het 'pleziercentrum' in de prefrontale cortex werden gemeten met een zogenaamde fMRI-scan. Bij het zien van erotische afbeeldingen bleken zij minder hersenactiviteit in dit 'pleziercentrum' te hebben dan andere volwassenen. Momenteel is de behandeling van pedofilie nog niet erg succesvol. Dit onderzoek kan een begin zijn van meer neurobiologische onderzoeken. Met deze nieuwe insteek kan mogelijk worden gezocht naar een effectievere behandelmethode.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:28

Moniek schreef:
Lyonesse schreef:
Stel het IS je kind die zo denkt.

precies hetzelfde heel erg maar zo voel ik dat

Oh nee. Loyaliteit naar je kinderen toe. Ze zijn een stuk van jezelf, je hebt altijd van ze gehouden en ik denk niet dat je ophoud met van ze houden als ze afwijkend (seksueel) gedrag vertonen. Ik denk dat je je tijd beter kunt stoppen in het opvoeden van het kind, ze duidelijk maken hoe het in onze maatschapij werkt (waar ik Norbert de Jonge overens een prima voorbeeld van vind. Niet de wet overtreden, maar openheid en eerlijkheid en je sterk maken voor waar je in gelooft) en ze daarin begeleiden.[/quote]

klopt we wachten gewoon af tot dat hij het wel doet.
en dan wijz ik jullie met alle plezier terug op dit topic.
ik zal altijd van mijn kinderen houden maar dit zal ik nooit goedkeuren geen enkele gedachtes over sex met kinderen komt bij mij het huis in geen enkele

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:30

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

Ook geven ze aan dat het niet de pedofielen zijn die kinderen misbruiken en verkrachten, maar dat het vaak 'gewone' hetero's zijn die zich aan kinderen vergrijpen, uit frustratie en machts gevoel.

hoe kan een kind nu weten van 12 jaar wat hij wil?
omdat hij het lekker vind? ja natuurlijk vinden ze het lekker als het rustig en met vertrouwen gebeurd,dat is dus de manupilatie van de bovenste rang,
dat is wat alle slachtoffes zeggen het was lekker daarom schaam ik me en heb ik niks gezegd.
is dat wat we willen?
je hoort met je poten van kinderen af teblijven.
je zegt toch ook niet ga maar roken en drinken want tja het is lekker.

De hersenen van mensen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen werken anders dan die van andere volwassenen. Dit is gebleken uit Duits onderzoek met hersenscans.

Uit deze nieuwe Duitse studie van Martin Walter en collega's van de Universiteit van Maagdenburg is gebleken dat de hersenen van pedofielen anders reageren op seksuele prikkels dan andere volwassenen. De hersengolven in het 'pleziercentrum' in de prefrontale cortex werden gemeten met een zogenaamde fMRI-scan. Bij het zien van erotische afbeeldingen bleken zij minder hersenactiviteit in dit 'pleziercentrum' te hebben dan andere volwassenen. Momenteel is de behandeling van pedofilie nog niet erg succesvol. Dit onderzoek kan een begin zijn van meer neurobiologische onderzoeken. Met deze nieuwe insteek kan mogelijk worden gezocht naar een effectievere behandelmethode.

Roken en/of drinken is bewezen schadelijk. Roken is kanker verwekkend, beschadigd je longen en je bloedvaten. Drinken beschadigd je hersenen en je lever. Seks is geen van tweeën, en daarom niet te vergelijken met de bovengenoemden.

Ik heb er denk ik weinig op tegen als kinderen zelf mogen beslissen. Maar dan wel met de openheid dit seks verdiend, een gewoon onderwerp, dingen aan je ouders kunnen vertellen. En nogmaals, het geeft de pedofiel geen rechten, het geeft het kind rechten.

En ik neem aan dat homofielen en heterofielen ook verschillend reageren op seksuele prikkels. Ik denk dat dat zelfs van mensen tot mens verschilt.

Wel grappig, 50 tot 60 jaar geleden zeiden we ook dat we nog geen effectieve behandelmethode van homofilie hadden en werd er meer en meer onderzoek aan geweid. Nu ist doodnormaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:32

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

Oh nee. Loyaliteit naar je kinderen toe. Ze zijn een stuk van jezelf, je hebt altijd van ze gehouden en ik denk niet dat je ophoud met van ze houden als ze afwijkend (seksueel) gedrag vertonen. Ik denk dat je je tijd beter kunt stoppen in het opvoeden van het kind, ze duidelijk maken hoe het in onze maatschapij werkt (waar ik Norbert de Jonge overens een prima voorbeeld van vind. Niet de wet overtreden, maar openheid en eerlijkheid en je sterk maken voor waar je in gelooft) en ze daarin begeleiden.

ik zal altijd van mijn kinderen houden maar dit zal ik nooit goedkeuren geen enkele gedachtes over sex met kinderen komt bij mij het huis in geen enkele

Weet je wat het erge is? Dan IS het al in je huis. En omdat jij er zo'n afwijzende houding tegenover hebt zal je kind het je misschien nooit vertellen en er nooit mee om leren gaan, en daardoor juist de fout in gaan...

En zou je alsjeblieft gewoon 2 quotes in je posts willen zetten en de rest willen wissen. Het leest niet alleen gruwelijk irritant als je het niet doet, maar het ziet er ook uit alsof mijn teksten door jou geschreven zijn, en ik denk dat we daar geen van 2en gelukkiger van worden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:11

@ Vjesta: Je vindt mijn gedachtengangen dus wel onredelijk, maar die van deze pedofiel niet?

Als ik het over psychopaten heb spreek ik overigens over de oude psychiatrische term ipv anti-sociale persoonlijkheidsstoornis die tegenwoordig voor deze stoornis wordt gebruikt vanuit de DSM IV. Deze term is echter vrij nieuw en nog niet ingeburgerd, meer mensen kunnen zich iets voorstellen bij de term psychopaat...

Wat ik het meest stuitend vind van dit verhaal is het feit dat er semi-wetenschap wordt aangehaald door deze meneer: hij komt met de stelling dat het niet schadelijk zou zijn en dat ze vechten voor sexuele vrijheid van kinderen. MY ASS!! Dit is echt regelrechte onzin. De grens is niet voor niets gelegt bij 18 jaar en eigenlijk is dta zelfs nog te jong om de gevolgens te overzien van je handelen. Een kind heeft een zekere will to please jegens mensen die hij kent, kan nog niet de sociale interacties overzien waardoor ze erg makkelijk te manipuleren zijn. Je kunt een kind vrij gemakkelijk het gevoel geven dat ze iets willen door een beetje handig te communiceren, waardoor vaststellen of ene kind iets wel of niet wil erg ingewikkeld wordt. Daarnaast verloopt de ontwikkeling dus ook de sexuele, in heel andere golven dat die van een volwassene: een kind is helemaal nog niet gericht op sexuele genoegdoening, maar op ontdekking.
Iedereen die beweert dat kinderen wel sexuele contacten aan zou kunnen is echt niet goed ingelicht! Deze pedofielen gaan uit van hun eigen behoeften en projecteren deze op kinderen wat enorm schadelijk is. Het is inderdaad niet voor niets verboden en de aangiftes komen nu mede meer voor omdat mensen er meer allert op zijn in verhouding tot vroeger. De drempel om aangifte te doen is sowieso verlaagt op alle vlakken, dus een slecht argument volgens mij.

Pedofilie en pedosexualiteit is niet iets dat overgaat: deze behoefte is aangeboren en zal ook niet door middel van behandeling veranderen, al zijn er wel ontwikkelingen inmiddels in de hersenchirurgie die mogelijk in de toekomst iets zal kunnen betekenen. voorasls nog ben ik van mening dat je daardoor wel iets zal moeten doen om de maatschappij en de kinderen te beschermen van deze mensen.

Als ik de buurt allert maak, ben ik niet verantwoordelijk voor de handelingen van mijn buurtgenoten. Ik waarschuw dan slechts dat ze hun kinderen in de gaten moeten houden. Daar is niets onetisch aan. Ik zou het onetisch vinden als ik niets zou doen als ik ervan zou weten en ik zal zien dat deze buurman leuk de kindjes uit de buurt telkens in huis neemt...

Lyonesse

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:17

De grens ligt bij 16 voor zo ver ik weet?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:19

Als die vent bij mij aan de opleiding aanklopt schop ik 'm er persoonlijk uit :x :=

Er lopen heel wat sociale (soms wat te sociale :') ) docenten bij mij op de opleiding rond, maar het lijkt me niet dat zij het accepteren als zo'n vent pedagogiek wil studeren :=

Logisch dat die universiteit hem geweigerd heeft.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:22

Lyonesse schreef:
De grens ligt bij 16 voor zo ver ik weet?

Ik weet niet beter dan de wettelijke grens op 18 ligt, maar ik kan me daarin vergissen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:38

Vjestagirl schreef:
Vjestagirl schreef:

Weet je wat het erge is? Dan IS het al in je huis. En omdat jij er zo'n afwijzende houding tegenover hebt zal je kind het je misschien nooit vertellen en er nooit mee om leren gaan, en daardoor juist de fout in gaan...

gek he dat ik afwijzend ben tegen pedofilen
en drank en roken is gevaarlijk voor het lichaam ja dat klopt
maar wat denk je van binnendringen van een 10 jarige? is dat niet gevaarlijk?
en dan nog geen eens de psychische schade die dat met zich mee brengt..klopt het is geen vergelijking pedofielen zijn veel erger.
fijn dat jij hier begrip voor hebt of hoe je het ook wilt noemen ik kan me er gruwelijk kwaad om maken en helmaal zoals er hier gereageerd word

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:04

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik herinner me een uitspraak van jou....

"Moniek" zei:
dit is een aangeboren kronkel in de kop en net als bij paarden dienen deze afgeschoten te worden is beter voor iedereen en nog een hele humane manier als je bedenkt wat de slachtoffers mee moeten leven.

Maar afgezien van dat afgeschoten worden hebben ze het volste recht om te leven.... Tuurlijk.

En denk even na voordat je mij naief noemt... ik heb namelijk genoeg meegemaakt om de naiveteit wel kwijt te zijn geraakt. Dan nog vind ik een 'thought police' constructie not done.

ho ho eens even jullie zeggen dat ik alle zieke mensen een kogel geef dat heb ik netrgens geegd.
ik heb het over pedofielen ja en die verdienen niet meer dan dat.
ik vind het erg naief van je dat je denkt dat het bij hun alleen bij gedachtes blijft vind ik heel naief

Ik heb het in mijn quote enkel en alleen over pedofielen. Let wel: pedoFIELEN. Mensen die dus die gevoelens hebben of hebben gehad. Kun jij er iets aan doen dat je op volwassen mannen valt? Kun jij dat aanpassen als de maatschappij het niet zou accepteren? Kun jij daar iets mee? Volgens mij is dat iets waar je zelf net zo goed van kunt balen, maar waar je helemaal NIETS aan kunt doen.
Ik neem voor het gemak even aan dat jij een heteroseksuele vrouw bent die op volwassen mannen valt. Loop jij nu over straat met de gedachte dat je iedere volwassen man die voorbij komt mee naar je huis neemt en er vanalles seksueels mee doet? En waarom niet? Omdat dat niet ethisch verantwoord is. Datzelfde geldt dus voor een pedofiel. Die loopt ook niet over straat met de gedachte dat hij ieder kind dat voorbij komt, mee naar huis zou willen nemen. Dat enkele kind waar hij wel op valt, dat zullen veel pedofielen ook niet mee naar huis nemen, omdat ze weten dat ze die kinderen ermee beschadigen.
Het hebben van een bepaald gevoel maakt je niet tot een slecht mens. Het hebben van een bepaald gevoel of gedachte is geen enkele reden om een kogel door je kop te krijgen. Jij wordt er boos om dat er hier zo gedacht wordt.... maar jouw 'thought police' houding maakt mij anders ook behoorlijk woest...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:11

Blue_Eyes schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik herinner me een uitspraak van jou....

"Moniek" zei:
dit is een aangeboren kronkel in de kop en net als bij paarden dienen deze afgeschoten te worden is beter voor iedereen en nog een hele humane manier als je bedenkt wat de slachtoffers mee moeten leven.

Maar afgezien van dat afgeschoten worden hebben ze het volste recht om te leven.... Tuurlijk.

En denk even na voordat je mij naief noemt... ik heb namelijk genoeg meegemaakt om de naiveteit wel kwijt te zijn geraakt. Dan nog vind ik een 'thought police' constructie not done.

ho ho eens even jullie zeggen dat ik alle zieke mensen een kogel geef dat heb ik netrgens geegd.
ik heb het over pedofielen ja en die verdienen niet meer dan dat.
ik vind het erg naief van je dat je denkt dat het bij hun alleen bij gedachtes blijft vind ik heel naief

Ik heb het in mijn quote enkel en alleen over pedofielen. Let wel: pedoFIELEN. Mensen die dus die gevoelens hebben of hebben gehad. Kun jij er iets aan doen dat je op volwassen mannen valt? Kun jij dat aanpassen als de maatschappij het niet zou accepteren? Kun jij daar iets mee? Volgens mij is dat iets waar je zelf net zo goed van kunt balen, maar waar je helemaal NIETS aan kunt doen.
Ik neem voor het gemak even aan dat jij een heteroseksuele vrouw bent die op volwassen mannen valt. Loop jij nu over straat met de gedachte dat je iedere volwassen man die voorbij komt mee naar je huis neemt en er vanalles seksueels mee doet? En waarom niet? Omdat dat niet ethisch verantwoord is. Datzelfde geldt dus voor een pedofiel. Die loopt ook niet over straat met de gedachte dat hij ieder kind dat voorbij komt, mee naar huis zou willen nemen. Dat enkele kind waar hij wel op valt, dat zullen veel pedofielen ook niet mee naar huis nemen, omdat ze weten dat ze die kinderen ermee beschadigen.
Het hebben van een bepaald gevoel maakt je niet tot een slecht mens. Het hebben van een bepaald gevoel of gedachte is geen enkele reden om een kogel door je kop te krijgen. Jij wordt er boos om dat er hier zo gedacht wordt.... maar jouw 'thought police' houding maakt mij anders ook behoorlijk woest...[/quote]

nee ik bespring niet elke man ,,maar deze man in kwestie heeft er geen moeite mee om met een kind van 12 naar bed te gaan ,,dit doet hij NU echter niet omdat het niet mag,,maar zoals hij zelf zicht hij vind dat wil moet kunnen,,en jullie vinden kennelijk ook dat een kind van 12 oud zat is om dit te bepalen ik vind dat een zieke gedachte.
als ik vreemd zal gaan of meerder mannen er op na hou doe ik die mannen geen schade mee helemaal niks.
dus die vergelijking gaat niet op want we hebben het hier over kinderen en daar hoor je vana f te blijven en ga hier ook niet uitleggen waarom dat zal helemaal te gek zijn.
en prima dat ik jou boos maak
ik kan er verder niks aan doen dat ik op mannen val nee,,ik doe daar ook verder niemand kwaad mee ,,maar als een pedofiel zijn gedachtes niet kan bedwingen in 99% van de gevallen doen ze daar heel veel schade mee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:15

Ik heb het ook niet specifiek over deze man, want de mening die hij geeft, vind ik al fout - dat het zou moeten kunnen. Nee, voor mij is een kind van 12 ook niet oud genoeg om dat te bepalen. En een van 16 ook niet, imho. Ik heb het over pedofielen in het algemeen.

Voor de laatste keer (want ik praat echt tegen een 20 cm dikke betonnen plaat, geloof ik): ik keur het af als een pedofiel iets doet met die gevoelens.
MAAR als iemand die gevoelens heeft en er niets mee doet, daar kan hij ook niets aan doen. Dus ja, die vergelijking gaat wel degelijk op.

BTW of je die mannen er geen schade mee doet als je vreemdgaat, dat vind ik ook nogal dubieus.... maar dat is een andere discussie.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:23

Blue_Eyes schreef:
Ik heb het ook niet specifiek over deze man, want de mening die hij geeft, vind ik al fout - dat het zou moeten kunnen. Nee, voor mij is een kind van 12 ook niet oud genoeg om dat te bepalen. En een van 16 ook niet, imho. Ik heb het over pedofielen in het algemeen.

Voor de laatste keer (want ik praat echt tegen een 20 cm dikke betonnen plaat, geloof ik): ik keur het af als een pedofiel iets doet met die gevoelens.
MAAR als iemand die gevoelens heeft en er niets mee doet, daar kan hij ook niets aan doen. Dus ja, die vergelijking gaat wel degelijk op.

BTW of je die mannen er geen schade mee doet als je vreemdgaat, dat vind ik ook nogal dubieus.... maar dat is een andere discussie.

dat is een keuze die hun maken als volwassene en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
ik ben als volwassene verantwoordelijk voor een kind.
verder praat je niet tegen een betonneplaat ik ben het niet met jou stellng mening eens en dat zal ik ook nooit worden net zoals jij dat niet met mij hebt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:25

Moniek snapt nog steeds niet veel van de quotes :=
Laatst bijgewerkt door darwin op 28-11-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:25

Het punt is dat je niet wilt horen wat ik zeg. Jij hebt het steeds over mensen die iets met kinderen doen. Ik heb het over mensen die iets voor kinderen voelen. Net alsof je daar iets aan kunt doen. Dat zou gemakkelijk zijn zeg, soms, als je je emoties en gedachten toch eens uit kon schakelen. Ik denk dat veel pedofielen dat ook wel vinden...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:49

Zullen er veel mensen zijn die hun gevoelens dusdanig onder controle hebben dat ze zich erg aangetrokken voelen tot iets, maar daar niets mee doen? We hebben natuurlijk al eeuwen ervaring met sexuele onderdrukking in allerlei vormen: homo's konden lange tijd niet hun gevoleens volgen, seks was alleen in het huwelijk toegestaan, pristers die celibatait moeten leven. De praktijk wijst toch echt uit dat dat heeeeel vaak in de praktijk niet te doen is. Alle gedachtes en gevoelens die je moet onderdrukken gaa juist de overhand nemen. Simpel gezegd: je mag niet aan een ijsbeer denken.....wedden dat jij nu een ijsbeer ziet in je gedachten?
Nu mag je niet sexen met kinderen. Je mag ze wel zien, je mag er mee spelen, je mag fantaseren maar je mag er niet aanzitten. Zijn maar weinig mensen die zo sterk zijn van karakter hoor! Er is niet voor niets zoveel kinderporno te vinden op het internet en ook de percentages kinderen die misbruikt worden en zijn zijn droevig hoog. Komt echt veeeeeeeeeeeel vaker voor dan je denkt! Laat dan een klein percentagen vand e pedofielen zich kunnen beheersen, de meesten zullen vroeg of laat wel in de fout gaan...Hebben ze gevraagd om deze gevoelens: vast niet! Heek sneu als je zon afwijking hebt, maar laten we wel zijn 90 % van de criminelen in Nederland hebben een psychiatrische stoornis. Heel sneu, maar neemt niet weg dat die lui niet in de maatschappij mee kunnen komen en een gevaar vormen voor hun omgeving...Kan moeilijk beweren dat de beul van twente alles op een rijtje heeft, maar hij heeft wel 2 moorden gepleegd, talloze aanvallen op zijn naam en ook nog tig dieren van voor tot achter opengereten....kan ik echt niet heel invoelend op reageren, (maar das mijn tekort)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:59

Vanitymay: Hoeveel pedofielen zijn er dan in Nederland? En hoeveel procent gaat daarvan de fout in?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:14

precies, volgens mij zijn daar helemaal geen gegevens over...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:15

Hoe kun jij dat dan beweren?

Overgens. Het lijkt me dat we daar ook geen percentages over hoeven te hebben. Wat we denken is nog altijd vrij, en daar hoeft een overheid geen onderzoek naar te doen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:03

Ik geloof dat er een groot verschil zit tussen een keer iets denken en iets zijn. Ik denk dat iedereen wel eens een anti sociale gedachte heeft, maar een geaardheid is iets anders dan een keer een gedachte hebben.

Ik ga uit van een verwachting: daar ben ik ook geloof ik vrij duidleijk in in mijn verhaal. Het zou mij verbazen als een hele grote groep die sterke aanhoudende gevoelens heeft voor kinderen deze allemaal altijd kunnen onderdrukken. Er zijn andere voorbeelden genoeg die bewijzen dat gevoelens onderdrukken bijna ondoenlijk is...Lijkt mij alleen maar logisch dat dit voor deze mensen niet anders is.

Over het geval gesproken dat het je eigen kind maar zal zijn: ik kan me er weinig bij voorstellen, maar uit eiegn ervaring weet ik wel dat ook binnen familiare banden grenzen zijn wat je van iemand accepteerd. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dat ook geldt voor als mijn kind in de bak beland vanwege kinderporno of sexuele handleingen met kinderen. Ik doe in die zin niet aan onvoorwaardelijke liefde. Uiteindelijk heeft alles zijn grenzen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:26

Dus omdat mensen die gevoelens hebben moeten we ze maar vast opsluiten, want het zou zomaar kunnen dat ze wel een keer de fout ingaan? :roll:

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:40

Nee, maar deze mensen moet je dus wel uit situaties houden waarbij ze vrije toegang hebben tot kinderen dus bijvoorbeeld een studie pedagogiek...En je zult inderdaad je moeten afvragen, gezien het feit dat er overal kids rondlopen, of je niet iets anders moet met dit probleem. Praktisch kan ik daar nu ook niet sop verzinnen, maar ze gewoon nu los laten lopen en ik kinderrijke wijken, naast basisscholen etc laten wonen vind ik ook geen optie eerlijk gezegd. Ik heb een client die daadwerkelijk is verhuist nadat haar buurman haar dochter heeft misbruikt maar ze krijgt die man daar niet weg. Nadat hij zijn straf hefet uitgezeten kwam hij gezellig weer thuis..nou dat kan ook niet vind ik!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:42

Overgens wel grappig. Ik heb dit artikel ook gepost op een ander forum, waar alleen maar mensen zitten die op dezelfde manier als ik afwijkend seksueel zijn (en nee, we zijn geen pedofielen) en iedereen daar is zwaar geshoqued dat je in Nederland voor het hebben van een bepaald gedachtegoed van een universiteit afgezet kan worden.
En pedofilie werd daar in post 1 een geaardheid genoemd ipv een ziekte.