Moniek schreef:Vjestagirl schreef:Oké, op 1.23 heeft hij gezegt dat hij al lang geleden besloten heeft geen kinderen aan te raken in de huidige maatschapij. Hij raakt geen kinderen aan.
Verder geeft hij ook alleen relaties met volwassenen aan te gaan, én niet verder te willen in de beroepssector die de studie bied, hij ziet het als persoonlijke groei.
Ik zie na het filmpje nog minder in waarom hij niet mag studeren.
ik vind het ongelooflijk dat jullie zo denken en vind het zelf ook erg gevaarlijk.
wil eigelijk ook niks te maken hebben met mensen die dit soort mensen nog een hand boven het hoofd houden.
erg respectloos tegen over slachtoffers.
zo zie je maar weer door mensen als jullie word een mark detroux beschermd bij het leven wat bakke met geld kost en de slachtoffers lkunnen nooit meer een normaal leven hebben,,,alleen maar omdat er mensen zijn die vinden dat ondanks zijn daden het recht hebben op een plekje in de maatschappij.
Ik houd Mark Detroux geen hand boven het hoofd, laten we dat eventjes voorop stellen. Ik vind het fout wat deze man gedaan heeft, en ik vind het een prima idee om hem de rest van zijn leven buiten de maatschapij te houden (lees: in een cel, in een zeer zwaar bewaakte gevangenis.)
Echter, ik ben wel fan van het idee 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Wat inhoud dat je een moordenaar niet veroordeeld voordat hij iemand vermoord heeft, een pyromaan niet voordat hij iets in de fik heeft gestoken, en een kleptomaan niet voordat hij iets gestolen heeft.
@vanitymay: hoe wil jij precies iets doen als blijkt dat er op de hoek een pedofiel woont? Iedereen vertellen, met het risico dat ze hem vermoorden? Dat is eigen rechter spelen, en niet bepaald mensvriendelijk. De politie bellen? Die kunnen niets doen, de man of vrouw heeft niets misdaan en kan daarom niet door de politie benaderd worden. Er zelf heen lopen en een gesprek aangaan? Goed plan, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de beste persoon gaat verhuizen. En zelfs al loop jij met je kindje buiten en iemand verlekkerd zich eraan. Schaad dat het kind? Nee het kind is van geen kwaad bewust. Schaad dat jou? Nee want je hebt geen idee wat er in iemands hoofd zit. Schaad dat wie dan ook? Nee, want wij kunnen geen van allen gedachten lezen. Dus ik zie er geen kwaad in.
Ik vind het idee van kolonies echt barbaars en middeleeuws. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Overgens heb ik gister avond een heel stuk filmpjes over de PVND zitten kijken, interviews met het bestuur gekeken/gelezen en rond zitten lezen op forums voor pedofielen. Het is best verbazend. De PVND wil niet de pedofielen meer rechten geven, maar het kind. Ze willen seksualiteit niet vanaf 18 maar vanaf 12 legaal maken. Blijkt dat we deze wet in de jaren 70 en 80 ook gehad hebben, en dat er toen ontzettend veel minder aangiftes werden gedaan van aanrandingen verkrachtingen en misbruik van kinderen. Een politie agent moest toendertijd niet aan de ouders, maar aan de kinderen vragen of ze wilden dat degene gestraft werd.
Ook geven ze aan dat het niet de pedofielen zijn die kinderen misbruiken en verkrachten, maar dat het vaak 'gewone' hetero's zijn die zich aan kinderen vergrijpen, uit frustratie en machts gevoel.