Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Maae Twiggy, hoe vind jij het dan als je ziet dat een drie/vier/vijf jarige zijn/haar ouders slaat ?![]()
Ik zie dat wel eens gebeuren en dan denk ik echt bij mezelf......... KAN toch nie..... dat laat je toch niet gebeuren, dat vind je toch niet goed???
daar snap ik nou helemaal niks van........
Twiggy2008 schreef:KiWiKo schreef:Maae Twiggy, hoe vind jij het dan als je ziet dat een drie/vier/vijf jarige zijn/haar ouders slaat ?![]()
Ik zie dat wel eens gebeuren en dan denk ik echt bij mezelf......... KAN toch nie..... dat laat je toch niet gebeuren, dat vind je toch niet goed???
Natuurlijk vind je dat niet goed (ik tolereer dat niet, net als dat mijn kind mij niet mag uitschelden). Maar sla je dan terug? Lijkt mij nou niet echt het goede voorbeeld, he.![]()
Nogmaals, je kunt ook op een andere manier een kind heel duidelijk maken dat iets niet mag. Benoem het foute gedrag en zet desnoods je kind op de trap, in de hoek, in de gang e.d.
Maar om nou een kind te zeggen dat iets niet mag en vervolgens doe je het zelf wel, tja, zal wel aan mij liggen, maar dat lijkt mij nou juist heel verwarrend voor een kind.
maikeltje schreef:KiWiKo schreef:Maae Twiggy, hoe vind jij het dan als je ziet dat een drie/vier/vijf jarige zijn/haar ouders slaat ?![]()
Ik ben wel niet Twiggy maar hier wil ik wel even op reageren![]()
Als een 3, 4 of 5-jarige zijn ouders slaat dan moet ie dat toch ergens gezien hebben als voorbeeld?
Mijn kinderen hebben dat echt nooit gedaan hoor. Ja, mijn dochtertje toen ze een jaar was. Toen petste ze per ongeluk in mijn gezicht maar goed dat kan ik niet slaan noemen.
En zou een van mijn kinderen dat wel doen, dan wordt hij of zij zonder pardon op de trap, in de gang of in ieder geval weg gezet van waar het gezellig is. Ik sla niet terug in ieder geval. Daarmee zou ik aangeven dat het OK is om te slaan namelijk.
MamboBeach schreef:Slaan en schoppen leren ze wel op school hoor!
Mijn zoon is nu een aantal keren gepest en het werd niet opgelost door 2 keer te zeggen dat ze op moesten houden. Als de juf aankomt stoppen ze, lekker achterbaks natuurlijk. Uiteindelijk heb ik tegen mijn zoon gezegd dat hij maar terug moest schoppen want het hield niet op! Ook hadden ze hem in zijn 'zaakje' geschopt! Kind begon weer, mijn zoon heeft 2 keer gezegd dat hij moest ophouden, deed kind niet, juf was niet in de buurt. Schop deed mijn zoontje! En zie, geen last meer en hij wordt niet meer gepest!
Ik ben echt niet voor (lichamelijk) geweld maar het pestbeleid tegenwoordig op school is ook om te janken. Ook vind ik niet dat mijn kind zich in elkaar hoeft te laten meppen...
KiWiKo schreef:ik leer mijn dochter dat verdedigen mag, ze hoeft niet alles te laten gebeuren............... alleen doet ze het niet.......... ze is daar toch ergens wat te onzeker voor
maikeltje schreef:KiWiKo schreef:Maae Twiggy, hoe vind jij het dan als je ziet dat een drie/vier/vijf jarige zijn/haar ouders slaat ?![]()
Ik ben wel niet Twiggy maar hier wil ik wel even op reageren![]()
Als een 3, 4 of 5-jarige zijn ouders slaat dan moet ie dat toch ergens gezien hebben als voorbeeld?
Mijn kinderen hebben dat echt nooit gedaan hoor. Ja, mijn dochtertje toen ze een jaar was. Toen petste ze per ongeluk in mijn gezicht maar goed dat kan ik niet slaan noemen.
En zou een van mijn kinderen dat wel doen, dan wordt hij of zij zonder pardon op de trap, in de gang of in ieder geval weg gezet van waar het gezellig is. Ik sla niet terug in ieder geval. Daarmee zou ik aangeven dat het OK is om te slaan namelijk.
Vjestagirl schreef:Mijn moeder heeft op die manier een hele ruzie gehad met de juf op mijn basisschool. Ik had netjes gevraagd of ze op wilden houden met mij te plagen. Dat deden ze niet. Ik vroeg het nog een keer. Ze deden het niet. Ik sloeg terug, en de juf gaf mij straf, zelfs nadat ik uitgelegd had wat er gebeurde. Mijn moeder is naar school gegaan om verhaal te halen. Waarop de juf reageerde met 'dus als ze alsjeblieft zegt dan moeten ze maar stoppen?'. Waarop mijn moeder toch goed duidelijk heeft gemaakt dat als iemand gepest wordt en dat die nog eerst netjes vraagt of ze willen stoppen voor ze wat terug doet (ik was misschien 7) dat het dan wel wenselijk is als de juf zoiemand steunt.
Vjestagirl schreef:Mijn moeder heeft op die manier een hele ruzie gehad met de juf op mijn basisschool. Ik had netjes gevraagd of ze op wilden houden met mij te plagen. Dat deden ze niet. Ik vroeg het nog een keer. Ze deden het niet. Ik sloeg terug, en de juf gaf mij straf, zelfs nadat ik uitgelegd had wat er gebeurde. Mijn moeder is naar school gegaan om verhaal te halen. Waarop de juf reageerde met 'dus als ze alsjeblieft zegt dan moeten ze maar stoppen?'. Waarop mijn moeder toch goed duidelijk heeft gemaakt dat als iemand gepest wordt en dat die nog eerst netjes vraagt of ze willen stoppen voor ze wat terug doet (ik was misschien 7) dat het dan wel wenselijk is als de juf zoiemand steunt.
rainbow8 schreef:Vjestagirl schreef:Mijn moeder heeft op die manier een hele ruzie gehad met de juf op mijn basisschool. Ik had netjes gevraagd of ze op wilden houden met mij te plagen. Dat deden ze niet. Ik vroeg het nog een keer. Ze deden het niet. Ik sloeg terug, en de juf gaf mij straf, zelfs nadat ik uitgelegd had wat er gebeurde. Mijn moeder is naar school gegaan om verhaal te halen. Waarop de juf reageerde met 'dus als ze alsjeblieft zegt dan moeten ze maar stoppen?'. Waarop mijn moeder toch goed duidelijk heeft gemaakt dat als iemand gepest wordt en dat die nog eerst netjes vraagt of ze willen stoppen voor ze wat terug doet (ik was misschien 7) dat het dan wel wenselijk is als de juf zoiemand steunt.
Dat gebeurde toen niet en nu nog niet. Toen ik gepest werd op school, deden de leraren er ook niets aan. Toen mijn dochter gepest werd, deden ze er niets aan. Toen heeft ze zelf bij die jongen een vulpen in zijn arm gezet en kreeg ze straf, terwijl hij haar met trui/shirt/jas ophing in de garderobe. Hij was zielig, want hij heeft een weet-ik-veel-wat-voor-syndroom. Mijn zoon werd gepest en er werd gezegd dat hij niet moest zeuren, maar gewoon moest gaan spelen. Yeah right.
Twiggy2008 schreef:Vjestagirl schreef:Mijn moeder heeft op die manier een hele ruzie gehad met de juf op mijn basisschool. Ik had netjes gevraagd of ze op wilden houden met mij te plagen. Dat deden ze niet. Ik vroeg het nog een keer. Ze deden het niet. Ik sloeg terug, en de juf gaf mij straf, zelfs nadat ik uitgelegd had wat er gebeurde. Mijn moeder is naar school gegaan om verhaal te halen. Waarop de juf reageerde met 'dus als ze alsjeblieft zegt dan moeten ze maar stoppen?'. Waarop mijn moeder toch goed duidelijk heeft gemaakt dat als iemand gepest wordt en dat die nog eerst netjes vraagt of ze willen stoppen voor ze wat terug doet (ik was misschien 7) dat het dan wel wenselijk is als de juf zoiemand steunt.
In zo'n geval zou ik ook zeker met de juf gaan praten. Maar even een vraagje, hadden die andere kinderen jou geslagen? Want ik leer mijn kind wel om niet als eerste er maar bovenop te rammen.![]()
Pas als zij haar met hun tengels aanraken en zij geen hulp krijgt, mag ze van mij zichzelf verdedigen en een dreun terug geven. Maar ik zou als ouder niet akkoord gaan, als mijn kind een probleem met andere kinderen oplost door als eerste te gaan slaan. Daar los je niets mee op namelijk.
Verdedigt mijn kind zichzelf, omdat anderen haar fysiek geweld aan doen en de juf straft haar daarvoor, dan krijgt de juf een bezoekje van mij.
Daarnaast vind ik dat het onderwijs hun pestprotocollen wat beter kunnen naleven.