2012 Waar of niet Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: 2012 Waar of niet Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:20

Dat de wereld vergaat is gecreëerd door een stel paniekzaaiers, omdat het niet werkte als God het voorspelde proberen ze het nu maar met de Maya's :x

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:25

Zo denk ik er inderdaad ook over... pure bullsh*t, en sommige mensen trappen er nog in ook :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:26

Zonde dat de Maya's misbruikt worden voor deze paniekzaaierij.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:47

Ja eigenlijk wel. Zo'n ontwikkeld volk, denk dat we erg veel van ze hadden kunnen leren. Vind het zo zonde dat de kennis uit heel veel oude volken verloren is gegaan. Net zoals dat we er nu ons hoofd over breken hoe ze bijvoorbeeld piramides en dergelijke hebben kunnen maken. Maar goed ik wacht 2012 af en ga zien wat er gebeurd.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:09

en dat de aarde opwarmt kan ook iets zijn waar de mensheid niets aan kan doen, dat is een repeterend iets van het heelhal. Ijstijd, dan weer warmte, en iets daartussenin.

Maarja, ik kan geen objectieve mening geven of iets dergelijks, aangezien ik gewoon niet kan wéten wat er écht aan de hand is en/of gaat gebeuren in 1012.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:36

milo schreef:
Maarja, ik kan geen objectieve mening geven of iets dergelijks, aangezien ik gewoon niet kan wéten wat er écht aan de hand is en/of gaat gebeuren in 1012.

Ik neem aan dat je 2012 bedoelde? ;)
MarloesRixt schreef:
Ik hoorde gister dat per 2012 de energie prijzen weer omhoog gaan
Ja, nou praat je over een ramp met catastrofale gevolgen. Voor mijn portemonnee dan. :P

Los van dat 2012 gebeuren (mijn mening: dat zien we tegen die tijd wel weer al hoop ik wel dat als er wat misgaat ze wachten totdat de taart en de drank op is, mijn moeder is jarig op 21-12 ;) ) geloof ik wel dat de mensheid erg goed bezig is zichzelf om zeep te helpen. De respectloze manier waarop mensen met elkaar en de natuur omgaan, de fixatie op geld en macht, het alsmaar meer willen en moeten. Het houdt ergens een keer op, denk ik...
Idd is dat opwarmen en afkoelen een op zichzelf staand mechanisme dat zonder de mens ook wel gebeurd, al zou ik er niet van opkijken als de mensheid er wel voor kan zorgen dat het in een versneld en onnatuurlijk tempo gaat of zal gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:16

Mijn leerlingen kwamen gisteren op het fantasierijke idee om, als we het allemaal niet overleven tegen die tijd, met de hele klas te meeten (als geesten zijnde dus...) bij de grote kerk in Delft. Of ik dan ook kom, konden we er nog even over babbelen met elkaar :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:24

pharagirlke schreef:
Dat de wereld vergaat is gecreëerd door een stel paniekzaaiers, omdat het niet werkte als God het voorspelde proberen ze het nu maar met de Maya's :x

Precies +:)+

Daarbij komt dat veel mensen maar wat blèren en degene achterna lopen die het hardst schreeuwt, het is namelijk absoluut niet zo dat de Maya's hebben voorspelt dat de wereld vergaat. Er zijn veel speculaties over, maar die 'voorspelling' kun je 100% uitsluiten. Zo sneu hoe mensen maar wat roepen ipv zelf onderzoek te doen, hoppa lekker onzin verspreiden.. Mensch. :roll:

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:03

suusje26 schreef:
Tja, en dan...? Waarom heeft god de aarde "ontworpen" niet de juiste woordkeuze, ik weet het ;) om daarna jezus de gelovigen op te halen, om de niet gelovigen dood te laten gaan. Of we moeten gaan geloven... En dat is iets waar ik niet bij kan, waarom moet je geloven om goed te zijn. Waarom kan een mens niet goed zijn zonder dat hij/zij in god gelooft...

Maar goed, nu dwaal ik af van het onderwerp... ;)

Ieder is goed!
ieder is zondig zelfs een christen!
God houdt net zovveel van jou!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 02:19

Of het nou voorspeld is door wie dan ook, ik geloof er niet echt in :+
We zouden nou inmiddels al wel weet ik veel hoeveel keer weggevaagd zijn geweest en toch zijn we er nog steeds.

En als het wel waar is, vette pech voor ons dan, dat zien we dan wel weer, heb nog een aantal jaar om te genieten, paniekeren doe ik dan wel hoor :))

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:49

Ik geloof ook absoluut niet in de 2012 theorie.

En dat wij met zijn alle de wereld aan het kapot maken zijn... Ach, mensen zijn al eeuwen met elkaar aan het vechten en dergelijke. Wij hebben nu zo een punt van beschaving bereikt, het is heus nog wel slechter geweest. Neem nou de economische crisis, vroeger was men bang dat ze na een misoogst zouden sterven van de honger, nu zijn we bang dat we onze blackberry moeten weg doen? Natuurlijk zijn er nog altijd verschrikkelijke dingen in de wereld. Ik ben een pacifist en heel druk met het milieu bezig. Dus de wereld interesseert me zeker wel, maar je moet dingen wel relativeren denk ik. De wereld kan nog veel beter, nog veel mooier en vredelievender, maar de haat en oorlog die wij nu kennen hoort al minstens 2000 jaar bij ons. En we hebben wel diepere dieptepunten gekend. Maar dit geheel terzijde ;)

Ik hoop dat in 2012 ´the age of aquarius´ aanbreekt, en als de wereld vergaat zie ik dat dan wel weer.

Bovendien kan ik me heel boos maken om al die mensen die enkel uit zijn op geld. En de bevolking ´brainwashen´ om zo hun eigen portemonnee te vullen! Gatver!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:38

De kalender van de Maya's stopt gewoon bij dat jaar en gaat dan weer lekker overnieuw beginnen, niks aan het handje, ook niet volgens de Maya's ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:23

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:27

je moet ingelogt zijn om te lezen en zeker weet niemand het. Er zijn echter veel logischere dingen te bedenken waarom de maya's geen kalender meer hebben na deze.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:32

Nee, het is in 2220 volgens de Maja's, ze hadden verkeerd gerekent.

Bovendien zeiden ze dat de aarde al meerdere keren zou ontploffen, en als dat zo was zou ie er nu al 3x niet meer zijn..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:31

Toevallig was er Woensdagavond een documentaire over op National Geographic.

Daarbij vertelden ze over de cyclussen van de maya's.
In de 1e cyclus zijn de aarde en de dieren ontstaan. In de 2e cyclus zijn de mensen uit modder ontstaan. In de 3e cyclus zijn de mensen uit hout ontstaan. In de 4e cyclus zijn de mensen uit steen ontstaan. En nu zitten we in de 5e cyclus. De Maya's geloven dat elke cyclus eindigt met dat de wereld vergaat. De wereld vergaat dan door orkanen, vulkaanuitbarstingen en tsunami's. Maar dit zijn allemaal gedachte's uit hun geloofsovertuiging.

Dit is wat ik er uit heb begrepen. Maar ik ben er niet bang voor. Het weer voor morgen is al lastig te voorspellen, laat staan het vergaan van de wereld in 2012. En als je de onderzoekers moet geloven, was de wereld al 20 keer vergaan..

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:04

Maar wat houdt de 5de cyclus dan in?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:44

Dat heb ik niet ui de documentaire kunnen halen.. :n

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:07

En dan vergaat de wereld... Wat wil je eraan doen?

Ik heb altijd een beetje de indruk dat als je in deze onzin gelooft je wel erg pessimistisch moet zijn...

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:13

Ik heb de film nog niet gezien..maar zoiezo geloof ik er niet in..
mocht het wel gebeuren..zoals eerder gezegd..dan zullen we dat in 2013 wel merken..of niet :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 05:27

Ik mag toch hopen dat het neit klopt zeg maar.. :o

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:26

nee geloof r zeker niet in, heeft die nostradamus ook niet zoiets gezegd over de jaren 80 of zoiets?

film 2012 is trouwens wel erg gaaf!!

AnoukNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:31

Ik geloof niet in die rampenfilm, zeg ook niet dat ik geloof in het vergaan van de wereld in 2012, maar feit is wel dat er meerdere volkeren zijn geweest die 2012 hebben aangeduid als een belangrijk jaar waarin iets te gebeuren staat. Onafhankelijk van elkaar, want communicatie naar de diverse werelddelen bestond nog niet in die tijd... Dat intrigeert mij wel, maar goed... niemand weet wat er staat te gebeuren en of er überhaupt iets gebeurt... Afwachten dus :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:36

Cookies schreef:
Inderdaad, de wereld vergaat niet, we gaan over naar een ander/hoger bewustzijn.

Dat zou mooi zijn!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:06

Heb gisteravond de film gezien met vrienden, we vonden de film allemaal best wel weer voorstelbaar.
Altijd zoenen op momenten dat ze iemand moeten redden etc :+ Vond het allemaal iets too mutch.
Het was vanacht ond 02.00 uur dat we klaar waren met kijken en was best van streek van al die mensen die doodgaan in de film
en wat e in gebeurt. Overigens geloof ik niet dat het de werkelijkheid wordt.