Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:46

@Goeroe: Ik heb het niet over meteen én over overleg... ;)
Denk dat als die meneer in kwestie mij ongelukkig in de relatie zou zien zitten, door dus het gebrek aan seks, hij ook niet blij wordt.. En misschien dan zelfs (bij lang afwachten) de breuk vanaf zijn kant zal komen...? Dát lijkt me ook niet goed.

@Sonja: Da's handiger! Ik neem het maar voor lief, ze zijn het onderhand wel een beetje gewend van me :D
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 09-11-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:47

goeroe schreef:
Plien91 schreef:
Ik ook. Maar het is niet het belangrijkste, ik denk dat sommige mensen hier dat onderscheid niet kunnen maken. Goede seks is denk ik 10% van je relatie, maar slechte volgens mij 90%.

Jij kijkt zeker ook wel eens naar Dr. Phil? :Y) :))

Nee, eigenlijk nooit :)) Volgens mij heeft mijn ex ooit zoiets gezegd. Ik wilde toen antwoorden "volgens mij vallen wij in die 90%" maar wilde geen ruzie uitlokken. :+
Was ook niet lang daarna uit.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:48

goeroe schreef:
Yv_ schreef:
Als ik al jaren samen met mijn vriend zou zijn en hij zou impotent worden, dan zou ik in overleg inderdaad op zoek gaan naar iemand die mijn lichamelijke behoeftes kan bevredigen. Kan dit niet in overleg, spijt het me zeer en zal het waarschijnlijk héél veel pijn doen, maar is het voor mij toch een reden om te stoppen. Ik vind seks belangrijk in een relatie. Daarom ben ik dus tegen seks voor het huwelijk en probeer ik 'het' altijd uit vóórdat we op weg zijn naar meer... Op het gebied van verkrachting ed niet, dat vind ik totaal iets anders en als je dan zo zou reageren, zit het in de relatie zowiezo niet goed. Na verkrachting ed hoort een serieuze periode van steun, respect en begrip.

Een man wordt toch ook niet impotent om jou te pesten? Ik kan me voorstellen dat het juist ontzettend veel stress en verdriet geeft en in zekere zin ook traumatiserend is. Ik wil het niet vergelijken met een verkrachting hoor (!) maar ik vind jullie wel érg hard. :o Ik heb er gelukkig geen ervaring mee :+ maar volgens mij hoeft impotentie lang niet altijd blijvend te zijn. Steun, respect en begrip lijkt me hierbij juist ook op zijn plaats. Om dan meteen maar naar de volgende te rennen... :=

Ik denk ook niet dat er veel vrouwen zijn die meteen gillend wegrennen als hun man impotent wordt hoor ;) Mag ik tenminste niet hopen. Zou bij ons niet gebeuren in ieder geval, ik hou toch echt wel teveel van m'n vent om ons hele leven op te knopen aan zijn piemel.
Maar... stel nou dat het nu zou gebeuren, en dat het blijvend is... EN hij kan er zijn draai niet in vinden en ons seksleven op een manier zonder penetratie toch leuk houden (penetratie is absoluut geen voorwaarde, daarom kun je nl met een vrouw ook een leuk seksleven hebben ;) ), tja, dan hebben we toch wel een probleem. Want ik denk dat ik seks toch te leuk vind om de rest van m'n leven zonder te doen...
Maar misschien dat er dan iets zou ontstaan met een derde partner erbij ofzo :? Monogamie is ook niet alles tenslotte, er zijn méér manieren om toch nog een leuk seksleven te hebben zonder je partner kwijt te raken die niet meer kan/wil denk ik... Ik kan me voorstellen dat zoiets dan toch besproken zou gaan worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:49

Ik zie trouwen en seks toch echt als twee hele verschillende zaken, hoor. ;)
Om te trouwen moet er bij mij liefde in het spel zijn (al hoewel ik zelf helemaal niet wil trouwen, maar goed, laten we het dan 'relatie' noemen). Maar seks hoeft in mijn ogen helemaal niet per se iets te maken hebben met liefde. Het kan ook pure lust zijn en wat is er mis mee om daar wel eens aan toe te geven (als je bv single en volwassen bent ofzo ;) )???

Ik ben absoluut geen voorstander van geen seks voor het huwelijk, al vind ik wel dat ieder dat voor zich moet weten. Ik ken er in elk geval weinig, die wachten tot ze 'netjes' getrouwd zijn. :D

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:50

Ik was 19 dat ik ontmaagd was, tegenwoordig is dat laat.
Ik schaamde me destijds ook als we het erover hadden en ik niet mee kon praten, of moest vertellen dat ik nog maagd was. Mijn vriendinnen waren veelal eerder. En als ze dan al niet ontmaagd waren, hadden ze in ieder geval het nodige voorspel wel meegemaakt. Ik was echter nog nooit verder geweest als zoenen. En ook al maakte me dat onzeker, ik had nooit een jongen gevonden waaraan ik me over durfde te geven. Die ik genoeg vertrouwde... Ik heb me nooit opgejaagd gevoeld omdat iedereen al ontmaagd was. Wel opgelaten soms, maar niet opgejaagd.

Op een zeker moment ontmoette ik een jongen, hij 24, ik 19. Gezoend, filmpje gekeken in zijn huis, verder niets. En toen na het uitgaan ging ik met hem mee naar huis, ik had 2 wijntjes op, voelde me goed, was me compleet bewust van wat er zou gaan gebeuren, en het voelde zo goed. Ik was niet verliefd, maar voelde me bij hem zo geborgen, totaal niet onzeker. Om op dat moment "je lichaam weg te geven" want zo is het natuurlijk wel, is zoiets moois. Ik vertelde hem we dat het m'n eerste keer was, hij vroeg of ik zeker wist dat ik het wilde, maar ik kon niet wachten.

Het vreemde vind ik nog altijd dat ik nooit echt verliefd ben geweest, maar dat het toch zo 100% goed voelde. Volgens een vriendin van mij is dat omdat wanneer je verliefd bent je vaak een stuk onzekerder bent, bang bent om iets te verpesten.
Het rare is ook, dat hoe onzeker ik in het dagelijks leven ook altijd ben, ik me nooit een moment onzeker gevoeld heb in bed.
Onze "relatie" heeft nooit gelopen, we zijn gewoon niet verliefd op elkaar. Maar toch zit hij zo diep bij mij, daar gaat het nooit meer weg. Geen moment dat ik ooit spijt heb gehad van m'n eerste keer, want ook al zegt iedereen dat je van de eerste keer niet teveel moet verwachten, wat qua lichamelijk genot misschien waar is, geestelijk was het één van m'n mooiste ervaringen.

En nu... Nu vertel ik met trots dat ik pas 19 was dat ik ontmaagd werd, schaam me er absoluut niet meer voor. Ik heb tenminste geen spijt van m'n eerste keer, terwijl ik om me heen vaak hoor dat mensen het graag over zouden doen. Ik niet :D

En om even verder te gaan op het onderwerp, ik moet er ook niet aan denken om geen seks te hebben voor het huwelijk, ik zou me stiekem altijd afvragen "hoe het met een ander zou zijn"

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:55

@ Sonja & Yv_: Ok, ik begrijp jullie standpunt nu wel. Ik had het niet helemaal goed opgevat geloof ik. ;)

@ Plien91: _O-

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:57

Ik moet zeggen dat ik seks soms ook wat ge-overromantiseerd ( :+ ) vind.

Het is 'maar' seks en als je, je er goed bij voelt 15 of 35...
Dan maakt dat geen verschil.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:01

Yv_ schreef:
Charica: Had dat ook een reden met je ex?

Hmmm, ja... Vind het niet erg om het vertellen... Ik was nog niet zo heel ervaren. Ik werkte heel veel in die tijd, en had niet vaak zin. Hij trouwens ook niet echt. Uiteindelijk werd onze relatie meer het type : 'goede vrienden van elkaar'. Ik wou soms wel proberen om over seks te praten. Maar dat wou hij nooit... Tsja... Dat houd het op! xD

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:11

Klinkt wel herkenbaar hoor Charica :j
Wat wel grappig is, een goede vriendin van mij kreeg vlak voor haar 23e verjaardag haar eerste vriendje, een goede vriend van mij toen hij ruim 21 was en een andere vriend van mij, net 22 heeft nog nooit een vriendin gehad. Zelf ben ik ook 'laat', hoewel ik meerde vriendjes, vriendinnetje en scharrels heb gehad. En dat terwijl geen van ons gelovig is, iets heeft met 'geen seks voor het huwelijk' of afzichtelijk lelijk is :+
Het is meer een kwestie van niet diegene tegen komen met wie je überhaupt seks mee zou willen hebben, laat staan je eerste keer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:50

Ik heb wel familieleden die gewacht hebben tot hun huwelijk, met een paar nichtjes en neefjes heb ik daar zeer open over kunnen praten.

Als je man impotent wordt zijn er toch meerdere manieren om elkaar te bevredigen. Er zijn genoeg mannen met prostaat problemen (oa kanker ) die blijvend impotent zijn. Er wordt daar niet zoveel over gesproken, maar dat zijn er genoeg.
Mijn vader is geruime tijd impotent geweest door bloeddrukverlagende medicijnen (hij had/heeft grote hart problemen).

Als iemand van Bokt een topic zou openen met: "mijn man loopt na 20jaar relatie weg, omdat ik geen "echte" seks meer kan hebben" wordt er heel anders gereageerd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:50

Brainless schreef:
Als iemand van Bokt een topic zou openen met: "mijn man loopt na 20jaar relatie weg, omdat ik geen "echte" seks meer kan hebben" wordt er heel anders gereageerd.

Dat denk ik ook :j

Anoniem

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:53

Klopt, dan is 'ie sowieso een hufter :D Maar dat heeft er ook mee te maken dat we elkaar gewoon steunen.
Ik denk dat als één van ons (vrouwen dus) een topic opent dat ze haar relatie verbroken heeft omdat het onder meer in bed niet meer boterde, er ook alle begrip zou komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:55

Misschien dat dat dan aan die steun ligt, maar ik vind het wel een beetje meten met twee maten. Echt. Je moet er als man volgens mij al niet aan denken om impotent te worden, a nightmare come true... en dan gaat je vrouw het ook nog eens met een ander doen of zelfs weg? Als ik me daarin inleef, word ik ongeveer net zo akelig als wanneer het een vrouw zou betreffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:58

Tuurlijk zou dat vreselijk zijn, letterlijk en figuurlijk een aantasting van de mannelijkheid, da's geen lolletje. Maar HOEFT ook echt geen einde van een goed seksleven te betekenen lijkt me. Er is meer dan penetratie alleen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:58

Citaat:
Ongeveer een 17% van de mannen in Nederland vanaf 18 jaar kampt met een erectiestoornis.

Citaat:
Lichamelijke oorzaken

Er zijn tal van lichamelijke oorzaken, maar over het algemeen is de doorbloeding naar de penis niet goed. Men moet hierbij denken aan factoren als:

* Overgewicht
* Hoog cholesterol gehalte
* Hoge bloeddruk
* Suikerziekte
* Bestraling van de prostaat, prostaatoperatie
* Hoog prolactine gehalte tgv. een prolactinoom

Naast deze factoren zijn er ook nog een aantal life-style factoren. Men moet hierbij denken aan: Roken[1], drugsgebruik, stress en alcoholmisbruik. Ook kunnen sommige medicijnen een erectiestoornis veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:59

Wat is de bron en wat de definitie van erectiestoornis? Ik bedoel, keer niet omhoog weten te krijgen vanwege overmatig drankgebruik vind ik geen echte stoornis, is dat meegerekend? Cijfer lijkt me wat hoog namelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:00

Ik zou nooit weg gaan bij een man waar ik zielsveel van hou, vanwege dat soort problemen (ziektes/impotentie/invaliditeit e.d.). Je houdt toch van hem om meer zaken dan dat ene seksuele aspect? Je kunt elkaar (of jezelf :D ) toch wel op meer manieren aanraken/bevredigen? Word eens creatief en gebruik je fantasie wat meer, zeg :D !!!

Nee, hoe vervelend ook, het zou voor mij echt geen reden zijn om bij iemand waar ik zielsveel van hou, weg te gaan. :n
Echte liefde is wel wat meer, in mijn ogen.......

Stel je voor, dat je zelf een ongeluk krijgt, verlamd raakt en dat je geliefde vent je dan zo laat vallen. Nou, dan zat de liefde blijkbaar heel diep, maar niet heus. Je bent toch wel wat meer dan een wandelend lustobject in een hechte relatie of in een huwelijk? Zoek dan gewoon een seksrelatie met niet teveel poespas verder (wel de lusten, niet de lasten). Kan ook heel fijn zijn trouwens. :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:25

Nog een keertje goed lezen ;).
In overleg.... En dan alleen voor de seks... Denk dat de man dat in kwestie nieteens zo heel raar op zal vatten...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:49

Er zijn vast nog wel mensen die wachten.
Zelf niet gewacht maar dat zou vrij onrealistisch zijn.
Ik was 16 toen ik mijn vriend leerde kennen en toen een maandje gewacht nu zijn we 7 jaar verder en nog niet getrouwd.
Trouwen willen we graag maar is niet super belangrijk ook zijn er mensen die niet willen trouwen moeten die dan maar gewoon geen sex hebben?

Dat kinderen tegenwoordig zo vroeg sex hebben vind ik wel verontrustend ze lijken het steeds minder veilig te doen en minder na te denken over de consequenties.
Mijn nichtje is 12 maar dat is echt een klein meisje in mijn ogen en te bedenken dat sommige op die leeftijd al vanalles doen vind ik wel raar.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:27

@Twiggy. Nooit dat ik sex zou hebben met een ander, als mijn vriend het niet zou kunnen. Ook niet in overleg. We doen het samen, of we doen het niet.

En dat zou andersom ook zeker zo zijn. Als ik het om de een of andere reden niet zou kunnen doen (kan even geen reden bedenken, maar die zou er ooit kunnen zijn), zou hij dat ook niet willen. Niemand hoeft te zeggen dat het anders kan zijn als de tijd daar is, want zo zit onze relatie niet in elkaar.

Inderdaad zijn er zoveel andere manieren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:37

Yv_ schreef:
In overleg.... En dan alleen voor de seks... Denk dat de man dat in kwestie nieteens zo heel raar op zal vatten...

Moah... even bij mezelf houden - maar ik denk echt niet dat mijn vent dat leuk zou vinden :n ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:39

Blue_Eyes schreef:
Yv_ schreef:

Moah... even bij mezelf houden - maar ik denk echt niet dat mijn vent dat leuk zou vinden :n ;)

De mijne ook absoluut niet. En ik ook niet als het andersom het geval zou zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:40

Ook niet als je dus door gebrek aan seks slecht in je relatie komt te zitten en dit op te lossen kan zijn door seks (alleen seks dus, geen gevoelens) buitenshuis te hebben?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:42

Die situatie kan ik me niet voorstellen Yv, want onze relatie draait niet (alleen) om sex.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:46

Nee dat kan ik begrijpen. Of dat snap ik zelfs :D.
Heb het er ook niet over dat de relatie op seks gebasseerd moet zijn. Maar is seks dan dusdanis onbelangrijk voor je dat mocht je man een probleem krijgen wat voor altijd is, je dus altijd zonder seks kunt leven? En dus ook de relatie niet veranderd in negatieve zin?

*** Ben even aan het bedenken hoe ik dit moet formuleren, want heb het idee dat bovenstaand niet helemaal duidelijk is...