Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shera schreef:Ik word een beetje kriebelig van de berichtgeving rond die prik.
vanmorgen weer iemand op de radio die beweert dat de prik absoluut ongevaarlijk is. Dat weten ze helemaal niet......
Ik word gek van mijn eigen getwijfel wel/niet wel/niet![]()
Of wij er beter van worden weet niemand echt zeker, dat de geneesmiddelenindustrie er beter van wordt is een ding wat zeker is.
FitzChivalry schreef:Een vraagje aan de zorgers onder ons..
Wordt er op jullie ook veel druk gelegd om je te laten enten.. bij ons zijn ze van bovenaf best manipulatief..
Welshcobfan schreef:Dat is voor de werkgever best lastig lijkt mij, dat iemand een prik niet wil hebben om de reden: ' gewoon niet' . Dan krijg je er ook geen inzicht. Ik vind zelf dat je niet per se een prik hoeft te krijgen, maar dan is het wel fijn om te weten waarom niet. Dan weet je dat diegene er iig goed over na heeft gedacht.
'gewoon niet' vind ik zelf een slappe reden.
MISTRAL94 schreef:Er zullen genoeg mensen een geldige reden hebben waarom ze wel of niet kiezen voor de vaccinatie. En ook al heeft iemand de reden "gewoon niet", dat is en blijft het goedrecht van iemand, je bent een ander geen verantwoording schuldig.
Citaat:En nogmaals dat is maar goed ook. Nu hoor ik hier een hoop commentaar. Maar wat ik zo typisch vind is dat er mensen in bijvoorbeeld Staphorst geen enkele vaccinatie nemen vanuit het geloof (en zo andere mensen dus ook ziek maken) Maar daar hoor je niemand over? Terwijl dat al jaren speelt.
MISTRAL94 schreef:Er zullen genoeg mensen een geldige reden hebben waarom ze wel of niet kiezen voor de vaccinatie. En ook al heeft iemand de reden "gewoon niet", dat is en blijft het goedrecht van iemand, je bent een ander geen verantwoording schuldig. En nogmaals dat is maar goed ook. Nu hoor ik hier een hoop commentaar. Maar wat ik zo typisch vind is dat er mensen in bijvoorbeeld Staphorst geen enkele vaccinatie nemen vanuit het geloof (en zo andere mensen dus ook ziek maken) Maar daar hoor je niemand over? Terwijl dat al jaren speelt.
MISTRAL94 schreef:Er zullen genoeg mensen een geldige reden hebben waarom ze wel of niet kiezen voor de vaccinatie. En ook al heeft iemand de reden "gewoon niet", dat is en blijft het goedrecht van iemand, je bent een ander geen verantwoording schuldig. En nogmaals dat is maar goed ook. Nu hoor ik hier een hoop commentaar. Maar wat ik zo typisch vind is dat er mensen in bijvoorbeeld Staphorst geen enkele vaccinatie nemen vanuit het geloof (en zo andere mensen dus ook ziek maken) Maar daar hoor je niemand over? Terwijl dat al jaren speelt.
raket schreef:Ben het helemaal met Shadow eens.
Ik heb absoluut verantwoordelijkheden als verpleegkundige.
Ik ging weleens stappen vroeger... En dan moest ik de volgende dag werken. Vrienden keken dan gerust iets te diep in het glaasje, ik dronk cola, want op mijn werk heb ik nu eenmaal andere verantwoordelijkheden dan iemand die achter een buro de telefoon moet beantwoorden.
Ik doe mijn werk met veel plezier en ik ben betrokken bij het werk, daarbij stel ik nu dus ook het belang van de patienten boven mijn eigen belang.
Buiten dat vertrouw ik mijn werkgever, die vele malen meer kennis in huis heeft dan de gemiddelde bokker, en ga ik er vanuit dat het ziekenhuis niet allerlei claims etc. over zich heen wil krijgen, of zijn personeel met een ondeugdelijk vaccin laat enten.
Ik laat het overigens wel aan het eind van een vroege dienst doen. Van de gewone griepprik heb ik altijd wat spierpijn.
Wat een ander doet, moeten zij zelf weten. Als ze niet laten enten hoop ik echter wel dat ze er een gegronde reden op na houden en niet ten gevolg van de ontstane massahysterie door op internet rondgaande enge verhalen.......
manie schreef:In mijn lijf ook geen H1N1 vaccin, ondanks dat ik in de zorg werk.
Krijg dagelijk 'mexicaanse-griep-klantjes', maar ik weiger die prikken.
Niet omdat ik bang ben voor de naald, maar wel omdat ik totaal geen vertrouwen in het vaccin heb.
Er zijn conserveermiddelen in gebruikt die al jaren obsoleet zijn.
Daarnaast is er nauwelijks onderzoek gedaan naar dit vaccin, geen enkel geneesmiddel komt met dergelijk marginaal onderzoek op de markt....maar de overheid denkt dat dit wel gewoon veilig is.....
Nou heel NL mag proefkonijn zijn, maar ik niet
De gevolgen van deze griep zijn niet ernstiger dan de seizoensgriep, alleen is er sprake van massa-hysterie.
Aangewakkerd door media en overheid, te bizar voor woorden.
Ieder jaar sterver er 100-en mensen (jong, oud, gezond, ziek) aan de 'normale griep' en daar lees je niks van.
En nu ineens is iedereen overstuur (zo lijkt het althans).
Mocht ik het H1N1 virus krijgen, dan mag mijn eigen lijf dit oplossen en helaas moeten ze het dan even een paar dagen zonder mij doen....jammer dan