dirty dancing mag niet meer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: dirty dancing mag niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:14

Jij lerares in opleiding, ik lerares met een aantal jaren ervaring in het onderwijs aan kinderen en jongeren met speciale behoeften. Daarnaast veel ervaring in het gemeentelijk jongerenwerk. Maar goed, dat is verder niet echt van belang in de zin van dat er verantwoord zou moeten worden waarom je iets zegt.

De opvoeding van tegenwoordig is helemaal niet zo heel slecht. De ideeen van ouders zijn anders dan vroeger en dat maakt ze nog niet per definitie slecht. Ieder doet het op zijn eigen manier. De media hebben meer macht gekregen omdat ze veel meer aanwezig zijn geworden. Het gaat niet meer alleen om MTV, er is ook internet, er wordt veel meer TV gekeken en achter de pc gezeten waardoor de blootstelling aan deze dingen veel groter is.

Wat betreft die video's: het gaat er niet om dat die video's verboden worden, het gaat erom dat die manier van dansen verboden wordt. Er staat zelfs vrij duidelijk omschreven wat er dan verboden wordt: het aanraken van elkaars borsten, billen en geslachtsdelen en het erotisch tegen elkaar aan schuren.
Als je als school het signaal afgeeft dat dat allemaal maar normaal moet zijn, dat er op een schoolfeest maar aan iedereens edele delen gezeten mag worden, ja, dan lijkt me echt wel dat je normvervagend bezig bent op seksueel gebied, ja.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:39

Blue_Eyes schreef:
Wat betreft die video's: het gaat er niet om dat die video's verboden worden, het gaat erom dat die manier van dansen verboden wordt. Er staat zelfs vrij duidelijk omschreven wat er dan verboden wordt: het aanraken van elkaars borsten, billen en geslachtsdelen en het erotisch tegen elkaar aan schuren.
Als je als school het signaal afgeeft dat dat allemaal maar normaal moet zijn, dat er op een schoolfeest maar aan iedereens edele delen gezeten mag worden, ja, dan lijkt me echt wel dat je normvervagend bezig bent op seksueel gebied, ja.

Dat bevewstigt dus maar weer eens dat Micheal Jackson de grootste smeerlapp op aarde was :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:10

Adil18 schreef:
En die instelling, die komt ergens vandaan, vaak hangt die samen met de opvoeding, omgeving, vrienden etc. Zou je daarom ook niet kunnen stellen dat videos nauwelijks effect hebben op mensen?

Anders dram je een beetje door? :) Neen, die instelling is nooit voorgekomen in mijn opvoeding, mijn moeder heeft nooit dergelijke clips gekeken en mijn vader en broer vinden ze geweldig en waren er dus enkel positief over.

Media gaat lichtzinnig over alles wat seksueel is met gevolg dat meisjes er ook zo over gaan denken en als het dan gebeurt spijt gaan krijgen want dan blijkt dat het toch meer met je doet dan de media deed overkomen... Media geeft een vals beeld van seks en dát is jammer.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:16

Adil18 schreef:
pharagirlke schreef:
En dan? Dan gaan kerels er maar van uit gaan dat elke vrouw voor zijn voeten gaat neervallen om hem op te vrijen, komt er dan eens een keertje eentje die zegt "nou kerel poten thuis" dan heeft die vrouw problemen. Het valt me sowieso op dat kerels het normaler en normaler vinden om vrouwen zomaar aan te raken, vast te pakken enz en weet je wat het ergste is? Gezien de huidige tendens die een aantal dames zetten vind ik dat niet eens vreemd. (de klappen als ze na 1 keer "blijf van me af" niet luisteren zijn er overigens niet minder hard om)

Ach kom op zeg, dat is toch geen realiteit meer. Omdat Shakira in een clip aan een paal hangt en huilt als een wolf denken alle mannen dat alle vrouwen zo zijn? Welnee....

En vrouwen vastpakken, joh, dat deden ze 50 jaar geleden ook toen de vrouw eigendom was van de man en ze helemaal niks te melden hebben. Nu hebben we nog veel meer te zeggen, baas over eigen lijf en dat kunnen we laten zien...

Ja, je hebt altijd van die idioten die denken een meisje zo vast te kunnen pakken, maar heeft dat met videos te pakken of het feit dat het als 'stoer' wordt beschouwd (groepsdruk)? Misschien ook wel opvoeding?

En je mag rustig dansen zonder dat dit een bepaald signaal afgeeft. Een meisje in een rokje vraagt niet om verkrachting en een sexy dansend meisje vraagt niet om onzedelijke betasting. Je hebt gewoon van die [b]primitieve klootzakken die dit doen.
[/b]

KLOPT! Helemaal gelijk.. maar omdat die klootzakken bestaan.. moet je jezelf er dus tegen behouden ( of je kinderen.. ) En dat kan helaas maar op éen manier..
En dat is door niet te korte rokjes te dragen, niet te sexy te dansen.. en ik vind schuren enz.. niet sexy, eerder sletterig..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:40

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:
En die instelling, die komt ergens vandaan, vaak hangt die samen met de opvoeding, omgeving, vrienden etc. Zou je daarom ook niet kunnen stellen dat videos nauwelijks effect hebben op mensen?

Anders dram je een beetje door? :) Neen, die instelling is nooit voorgekomen in mijn opvoeding, mijn moeder heeft nooit dergelijke clips gekeken en mijn vader en broer vinden ze geweldig en waren er dus enkel positief over.

Media gaat lichtzinnig over alles wat seksueel is met gevolg dat meisjes er ook zo over gaan denken en als het dan gebeurt spijt gaan krijgen want dan blijkt dat het toch meer met je doet dan de media deed overkomen... Media geeft een vals beeld van seks en dát is jammer.

Dus jouw ouders hebben jou nooit gezegd dat je niet met de eerste de beste het bed ik moet duiken maar dat sex iets is wat je deelt met iemand waarvan je houdt...? Vreemd...

De media geeft inderdaad een foutief beeld, hoewel je jezelf zou kunnen vragen of de media ons beeld beinvloed heeft of andersom. Immers is het een feit dat de media ons dat geeft wat wij willen zien...Als onze waarden en normen dus wat losser worden, waarom zou de media daar dan niet op inspelen? Beetje het kip en het ei verhaal...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:45

Niinatjuh schreef:
KLOPT! Helemaal gelijk.. maar omdat die klootzakken bestaan.. moet je jezelf er dus tegen behouden ( of je kinderen.. ) En dat kan helaas maar op éen manier..
En dat is door niet te korte rokjes te dragen, niet te sexy te dansen.. en ik vind schuren enz.. niet sexy, eerder sletterig..

En is dat dan de oplossing? Nee, de oplossing zou zijn dat die primitieve klootzakken weten dat het zomaar betasten van een ander niet hoort, al helemaal niet in de intieme bereiken. Dus niet het sexy dansende meisje moet opnieuw opgevoed worden of een verbod opgelegd krijgen, de waarden en normen zouden weer zo gedraait moeten worden dat het ongevraagd en ongewenst betasten van een ander absoluut taboe is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:46

Te beginnen bij.... dat wat ze allemaal tegenkomen in de grote boze buitenwereld? :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:50

Blue_Eyes schreef:
Te beginnen bij.... dat wat ze allemaal tegenkomen in de grote boze buitenwereld? :+

Ik denk dat niemand terug wil naar echt vroegah, maar ik ddenk wel dat een hoop mensen weer wat conservatisme zouden willen zien. Hier in Duitsland, iets conservatiever dan Nederland, zie je wel dat het gewoon kan. En toch heb je ook hier weer foute dingen.

Je kunt niet alles vermijden, maar nu gaan mensen dingen oplossen door de verkeerde zaken aan te pakken, niemand durft meer echt in de kern in te grijpen lijkt het wel.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:54

Hahahahahaa dat ze daar nou regeltjes voor moeten verzinnen..
hoe zielig..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:00

ik weet niet hoe het gehandhaafd moet gaan worden, maar ik vind het ook niet helemaal normaal meer hoe ik sommige mensen zie dansen, meisje die er letterlijk voor gaan "staan"terwijl je gewoon ongeveer kan zien dat er iets groeit bij die jongen ik vind het ranzig, dit is niet meer het heupen tegenmekaar van vroeger! ouders van tegenwoordig zijn van een andere generatie en misschien ook wel ietwat vrijer in hun denken qua opvoeding, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ze hun kinderen minder goed opvoeden. jammer dat de drempel voor seks tegenwoordig zoooo laag is, en dat toch veel jongere kinderen er mee te maken krijgen zonder dat ze er de ware betekenis ervan begrijpen. maar hoe ze deze regel willen gaan handhaven is voor mij nog een raadsel, wel heel goed dat er over nagedacht wordt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:00

Adil18 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik denk dat niemand terug wil naar echt vroegah, maar ik ddenk wel dat een hoop mensen weer wat conservatisme zouden willen zien. Hier in Duitsland, iets conservatiever dan Nederland, zie je wel dat het gewoon kan. En toch heb je ook hier weer foute dingen.

Je kunt niet alles vermijden, maar nu gaan mensen dingen oplossen door de verkeerde zaken aan te pakken, niemand durft meer echt in de kern in te grijpen lijkt het wel.

Klopt, ik ben ook vrij conservatief en wat mij betreft mag de rest van ons land dat ook wel weer worden :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:02

marrianne schreef:
ik weet niet hoe het gehandhaafd moet gaan worden, maar ik vind het ook niet helemaal normaal meer hoe ik sommige mensen zie dansen, meisje die er letterlijk voor gaan "staan"terwijl je gewoon ongeveer kan zien dat er iets groeit bij die jongen ik vind het ranzig, dit is niet meer het heupen tegenmekaar van vroeger! ouders van tegenwoordig zijn van een andere generatie en misschien ook wel ietwat vrijer in hun denken qua opvoeding, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ze hun kinderen minder goed opvoeden. jammer dat de drempel voor seks tegenwoordig zoooo laag is, en dat toch veel jongere kinderen er mee te maken krijgen zonder dat ze er de ware betekenis ervan begrijpen. maar hoe ze deze regel willen gaan handhaven is voor mij nog een raadsel, wel heel goed dat er over nagedacht wordt

De film dirty dancing wel eens gezien? 22 jaar oud en ook daar zie je fenomeen al...

http://www.youtube.com/watch?v=x43vK0k6A2I

Zelfde principe, alleen dan op betere muziek :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:33

Vind dit inderdaad ook een beetje vreemd, met het verbieden pak je het daadwerkelijke probleem-als je al denkt dat dat er is- absoluut niet aan. Ik zie nog steeds niet het probleem van deze dansstijl in, ik zie ook het probleem van minirokjes, hotpants en topjes met enorm decollete niet. Wat is het probleem het is nu hip, over 10 jaar is een flowerpower lange rok weer hip, er gaat niemand aan kapot hoor. Meisjes gaan kapot aan hun enorm slechte zelfbeeld en onzekerheid, dat is volgens mij nu net iets waar je je kind een heel eind mee kunt helpen.
Ik vind het trouwens ook weer heel vreemd dat als een vrouw er voor KIEST om in weinig verhullende kleding te lopen ze geen zelf respect heeft en onderdrukt word, en wanneer een vrouw ervoor KIEST om een rok tot haar enkel en een hoofdoek te dragen ze ook geen zelfrespect heeft en word onderdrukt. Wat wil je nou }:0, als zo'n vrouw daar zelf voor kiest hou je dikke neus erbuiten zou ik zeggen :Y) .

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:45

@ adil, natuurlijk ken ik de film! maar dat inderdaad het met de heupen tegenmekaar aan, maar tegenwoordig staan meisjes voorovergebogen met hun billen tegen de jongetjes hun stokkie aan te rijden. en dat heb ik toch even niet gezien bij dirtydancing

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:47

Of je nu met je ggezicht ernaartoe achterover hangt of met je rug ernatoe voorhoverhangt het effect is toch echt hetzelfde, wist niet dat omdraaien als zo'n groot maatschappelijk probleem werd gezien.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:49

:D daar zit inderdaad wel wat in, ik snap wat je bedoelt, naar mekaar toe wordt het misschien enigzins verdoezelt

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:52

Hmm, in Amerika, heb ik meer over gehoord.
Maar bij mij op schoolfeest nog nooit zo gezien hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:02

Gebeurd hier ook, naar het schijnt, in uitgaansgelegenheden...
Godzijdank ben ik te oud om naar tienerdisco's te gaan ;-)

Verder vind ik het wel kwalijk. De rollen zijn duidelijk verdeeld: het meisje is het ondergeschikte hoertje, en de jongen de dominante dekhengst.... Verder kan opwinding niet uitblijven wanneer je met geslachtsdelen tegen elkaar op staat te rijden.
Mijn zorg zit em in de zeer jonge leeftijd waarop kids nu al seksueel actief zijn, en het feit dat veel hiphop video's met een extremer karakter wel degelijk een rolmodel zijn voor jongeren.
Je kunt nog beter openlijk een goede vrijpartij op tv laten zien waarin beide partners gelijkwaardig zijn aan elkaar.
Het grootste probleem huist hier in de rolverdeling...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:11

@Ninx danku!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:57

Adil18 schreef:
Dus jouw ouders hebben jou nooit gezegd dat je niet met de eerste de beste het bed ik moet duiken maar dat sex iets is wat je deelt met iemand waarvan je houdt...? Vreemd...

De media geeft inderdaad een foutief beeld, hoewel je jezelf zou kunnen vragen of de media ons beeld beinvloed heeft of andersom. Immers is het een feit dat de media ons dat geeft wat wij willen zien...Als onze waarden en normen dus wat losser worden, waarom zou de media daar dan niet op inspelen? Beetje het kip en het ei verhaal...

Correctie: dat hebben ze me nooit moeten zeggen. :) Het is voor jou dusdanig belangrijk om je gelijk te halen dat je, zonder er ook maar iets van te weten, mijn opvoeding en mijn denken geheel als "foutief" doet overkomen. Wat zou jij nu vinden als ik zeg: "dus jouw ouders hebben jouw geleerd dat je maar met elke vent het bed in moet duiken en dat je je tieten aan zoveel mogelijk mensen moet laten zien?" Zou je dat aangenaam vinden of zou je dan denken "wat heeft dat er nu in godsnaam mee te maken?"

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:03

Pharagirl ik denk toch wel degelijk dat je directe omgeving meer invloed heeft op je als allerlei beelden uit de media. Missschien dat jou ouders dat niet aan je uit hebben hoeven leggen maar er is bijv. uit heel veel onderzoeken gebleken dat de relatie van je ouders vaak heel belangrijk is voor jou beeld van de man vrouw relatie. Ouders hebben trouwens ook nog steeds de mogelijkheid om hun kinderen tot een bepaalde leeftijd behoorlijk van dat soort media af te houden. Zie niet in waarom deze bezorgde ouders dat niet doen als ze denken dat het zo schadelijk is.

Echt veel belangrijker dan of het meisje in de clip met haar gezicht naar de man toe of van de man af staat imo. Want dat is echt de verandering van dirty dancing naar nu, ik zie inderdaad bij veel rappers dat de vrouw onderdanig en zwijmelend aan de voeten van de rapper word afgebeeld, maar heel veel vrouwelijke artiesten laten mannen in hun clips toch ook als kwijlende hondje volgen }:0 . Heeft imo met glorificatie van de artiest in questie te maken niet met verstoorde rollen patronen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:09

Dat zijn gemiddeldes. Mensen zijn geen "gemiddelden". :) Ik geloof best dat ze veel kunnen met wetenschap maar het geld simpelweg niet voor iedereen en ik vind het ronduit beledigend dat Adil doet alsof ze beter weet hoe het bij mij gegaan is dan ik zelf. ;) Dat Adil niet gelooft dat media invloed heeft moet zij weten. Als ik ook mijn eigen mening mag hebben zonder dat ze blijft drammen. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:16

Snap ik op zich ook wel, maar soms realiseren mensen zich helemaal niet hoeveel ze kwa houding en instelling op hun ouders lijken tot iemand het zegt. Vind ik juist typisch een voorbeeld van hoeveel meer invloed je directe omgeving op je heeft dan dingen die daar buiten liggen. Terwijl mensen dat soms niet eens door hebben.

Ik denk als ik oudere films zie juist soms wat een ranzige **** is dit. Bijv die clip van kid rock, dan zijn zijn clips van nu toch een stuk onschuldiger. Of de nederlandse films uit de jaren 80 wat een ranzige seks scences daar allemaal wel niet in zaten. Denk dat dat nu zelfs minder is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:59

pharagirlke schreef:
Correctie: dat hebben ze me nooit moeten zeggen. :) Het is voor jou dusdanig belangrijk om je gelijk te halen dat je, zonder er ook maar iets van te weten, mijn opvoeding en mijn denken geheel als "foutief" doet overkomen. Wat zou jij nu vinden als ik zeg: "dus jouw ouders hebben jouw geleerd dat je maar met elke vent het bed in moet duiken en dat je je tieten aan zoveel mogelijk mensen moet laten zien?" Zou je dat aangenaam vinden of zou je dan denken "wat heeft dat er nu in godsnaam mee te maken?"

Het ging me om de invloed, wsist niet dat je zulke lange tenen had.

Mijn pa en ma hebben er elke keer weer op gehamert dat ik me moest gedragen, niet door iedereen aan laten raken, niet met iedereen zoenen etc. Vooral voor het uitgaan. Er was slechts een korte fase in mijn leven dat ik hier niet meer zo veel op uit deed, en dat was mijn kleine, korte puberteit waarin ik mijn ouders het leven gewoon zuur wilde maken, ik wilde het niet met hun eens zijn ook al was ik het etc. Bovendien vond ik ergens de aandacht van jongens ook interessant

Dat heeft niks met beelden van videos te maken, dat is een fase die bijna iedereen doorloopt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:00

liedje89 schreef:
Pharagirl ik denk toch wel degelijk dat je directe omgeving meer invloed heeft op je als allerlei beelden uit de media. Missschien dat jou ouders dat niet aan je uit hebben hoeven leggen maar er is bijv. uit heel veel onderzoeken gebleken dat de relatie van je ouders vaak heel belangrijk is voor jou beeld van de man vrouw relatie. Ouders hebben trouwens ook nog steeds de mogelijkheid om hun kinderen tot een bepaalde leeftijd behoorlijk van dat soort media af te houden. Zie niet in waarom deze bezorgde ouders dat niet doen als ze denken dat het zo schadelijk is.

Echt veel belangrijker dan of het meisje in de clip met haar gezicht naar de man toe of van de man af staat imo. Want dat is echt de verandering van dirty dancing naar nu, ik zie inderdaad bij veel rappers dat de vrouw onderdanig en zwijmelend aan de voeten van de rapper word afgebeeld, maar heel veel vrouwelijke artiesten laten mannen in hun clips toch ook als kwijlende hondje volgen }:0 . Heeft imo met glorificatie van de artiest in questie te maken niet met verstoorde rollen patronen.

Kijk, zo bedoelde ik dat.