Maak sporten voor iedereen betaalbaar evenals gezonde voeding. Voer maar een vettax in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Maar wat er ook al gezegt is, met een zak aardappelen kun je ook frites maken. Met een beetje bloem, een eitje, wat suiker en wat boter kun je een prima cake bakken. Een salade houdt al snel op met gezond zijn als je er zo'n lekkere vette dressing overheen gooit, een pizza bakken duurt ook niet zo lang...
Dus 'gezonde' dingen goedkoper maken en 'ongezonde' dingen duurder gaat ook niet echt werken.
caspar2007 schreef:ik heb vandaag voor 4 dagen boodschappen gedaan.
puur groente,vlees en aardappels
ik was 60 euro kwijt
als je nu eens bekijken hoeveel patat,frikandellen enz je kan kopen voor die 60 euro
dat is zoveel dat je een hele maand thuis kan frituren.
dus gezond is niet echt goedkoper.
ik zag dat bloemkool 1,30 was voor 1,30 heb je ook een hele zak patat.
het ligt er niet altijd aan dat mensen niet gezond willen eten maar dat mensen het niet kunnen betalen
dik zijn ligt niet altijd aan de mensen zelf soms worden ze in een bepaalde situatie gedwongen
superwoman schreef:caspar2007 schreef:ik heb vandaag voor 4 dagen boodschappen gedaan.
ik was 60 euro kwijt
als je nu eens bekijken hoeveel patat,frikandellen enz je kan kopen voor die 60 euro
het ligt er niet altijd aan dat mensen niet gezond willen eten maar dat mensen het niet kunnen betalen
dik zijn ligt niet altijd aan de mensen zelf soms worden ze in een bepaalde situatie gedwongen
Maar je hebt ook groente uit de reclame of groente uit pot en uit de vriezer...
4 dagen boodschappen voor 60,- is ver boven gemiddeld (tenzij het voor 10 man is) . Dat kan veel goedkoper!
caspar2007 schreef:ik heb vandaag voor 4 dagen boodschappen gedaan.
ik was 60 euro kwijt
superwoman schreef:caspar2007 schreef:ik heb vandaag voor 4 dagen boodschappen gedaan.
ik was 60 euro kwijt
Dus jij kiest ook niet voor het goedkope ongezonde!
Ik denk dus dat prijs niet zal helpen.
Gedwongen om slechte voeding te moeten eten, omdat het goedkoop is vind ik ook vrij ver gaan.
Imo is het een levenswijze.
Het grootste percentage zal imo niet veel gezonder gaan eten als dat goedkoper wordt. (goedkoper in nederland)
Iets in de frituur gooien is sneller, dan een komplete gezonde maaltijd maken en dat is imo ook een factor. Daarbij denk ik ook dat het een stuk "smaak" is.
Ik heb een paar afleveringen gezien van jamie oliver over het eten op school. Kinderen zagen het gezonde eten helemaal niet zitten.
http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/ ... inners.xml
LDRD schreef:Het lijkt mij beter wanneer de overheid en de ziektekostenverzekeraars daarin gaan samenwerken.
Maak sporten voor iedereen betaalbaar evenals gezonde voeding. Voer maar een vettax in.
superwoman schreef:Snoevie schreef:maar ik denk dat je er best wel mensen mee bereikt als je gezond en goed eten goedkoper maakt.
Ik denk dat gezond eten al goedkoper is. (aardappels, groente en een stukje vlees)
Je moet het alleen wel zelf klaarmaken...
Daarbij is water ook goedkoper dan cola.
Mahitri schreef:Henkjan schreef:Dit is eigen verantwoording vind ik. Waar moet het dan ophouden? (goed voorbeeld Lalidan) Wel vind ik dat men op school meer aandacht mag schenken aan een gezond leefpartroon, en gezonde voeding.
Pardon? Wat dacht je van ouders??
caspar2007 schreef:je zou je eens moeten verdiepen in sommige verhalen voor je stoom begint te blazen
deze man had deze dieren al voor hij thuis kwam te zitten met een uitkering
deze man was internationaal vrachtwagen chauffeur en werkte soms 70 uur in de week
dus zijn leven is drastisch verandert de afgelopen jaren
en ja dat is moeilijk als je in 1 klap heel veel geld minder krijgt per maand en nog wel die even hoge lasten moet dragen.
Only_Hellen schreef:caspar2007 schreef:je zou je eens moeten verdiepen in sommige verhalen voor je stoom begint te blazen
deze man had deze dieren al voor hij thuis kwam te zitten met een uitkering
deze man was internationaal vrachtwagen chauffeur en werkte soms 70 uur in de week
dus zijn leven is drastisch verandert de afgelopen jaren
en ja dat is moeilijk als je in 1 klap heel veel geld minder krijgt per maand en nog wel die even hoge lasten moet dragen.
Dan denk ik dat ie ook hele hoge woonlasten heeft? Als hij regelmatig 70 uur per week werkte, lag zijn inkomen ook vrij hoog. Als er nu sprake is van arbeidsongeschiktheid of ww, krijgt ie 70% van het gemiddelde over een bepaalde periode. Dit gemiddelde ligt nog altijd vrij hoog boven Jan Modaal. Een internationaal vrachtwagenchauffeur kan al met 70.000 per jaar thuiskomen, inclusief overwerk.
Het is heel erg zuur dat hem dit is overkomen, maar ik denk dat zijn leefwijze al royaal is geweest voor zijn uitkering.