Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Asciugamano

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:30

als het argument volgens een aantal religies is dat de mensheid dan uitsterft, vraag ik me af hoe die mensen denken over hetero stellen die bewust geen kinderen willen. Zijn ze daar dat ook 'tegen?' met andere woorden: zijn we verplicht ons voort te planten?!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:32

sflj schreef:
als het argument volgens een aantal religies is dat de mensheid dan uitsterft, vraag ik me af hoe die mensen denken over hetero stellen die bewust geen kinderen willen. Zijn ze daar dat ook 'tegen?' met andere woorden: zijn we verplicht ons voort te planten?!

Daar heb je een punt.
Dat is toch echt onwerkelijk eigenlijk!?

Ik bedoel .. ik wil later ook geen kinderen. Wat moeten sommige religies dan van mij denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:33

voor, het kan me simpelweg niks boeien, als ze willen trouwen, be my guest.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:33

Ik ben toch echt voor. Nouja, laat ik het zo zeggen, ik vind dat ze zelf mogen beslissen of ze in het huwelijksbootje stappen natuurlijk.
Maar ik zou er echt geen problemen mee hebben! Als zij nou eenmaal op het zelfde geslacht vallen en ontzettend gelukkig met elkaar zijn, waarom niet? Nee hoor, ik vind dat dit gewoon moet kunnen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:40

goh dat er toch nog 14 mensen tegen het homo huwelijk hebben gestemd, jeetje vind ik nog best veel.

ik kan persoonlijk geen reden bedenken waarom ik er tegen zou zijn. iedereen mag trouwen van mij :D

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:43

lisa_pluisje schreef:
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik vind homoseksualiteit nl niet zo normaal.
Het spijt me geweldig maar ik wordt er niet lekker van.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat er gelijke behandeling moet
zijn van mensen maar om dan het homohuwelijk normaal te moeten
vinden dat gaat me echt te ver, net als de Gayparade of potten en
flikkerdag (ja zo noemen ze dat hier) laten we het maar op roze dag
houden dan .

jij wordt er niet lekker van en je vind het niet normaal en dus discrimineer je maar gezellig alle mensen die op iemand van het zelfde geslacht vallen.
moet je eens durven zeggen over negers, dat je wel vind dat negers gelijke behandeling verdienen maar om een huwelijk tussen twee negers nou normaal te vinden dat dat je te ver gaat.
wedden dat je aangeklaagt wordt :Y) en terecht!!

oh trouwens het woord pot of flikker is een scheld woord, net zoiets als nikker......... maar dat wist je vast niet :r

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:45

Naar mijn idee is het geluk en de liefde tussen twee mensen het allerbelangrijkst. Of het om man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man gaat.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:47

voor waarom kan je niet van iemand houden als hij van hetzelfde geslacht is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:58

Tayga schreef:
Die zwaar gelovigen hebben toch ook allemaal het motto: 'plant uzelf zo veel mogelijk voort' :D

Die gereformeerde gezinnen hebben allemaal minimaal 3 a 4 kinderen, anders hoor je er niet bij :D

*steekt vinger op* Ik heb drie kinderen, waarvan ik er nog twee dagelijks bij me heb, en nee, er komen er geen meer bij. En euh... ik hoor er gewoon bij in de kerk hoor ;)

Homohuwelijk... het is niet aan mij om te oordelen of iets goed of fout is. Dus als dat hun leven gemakkelijker of mooier maakt... moeten ze vooral trouwen.
@ Jameyskatje, je vroeg waarom gelovigen een mening hebben die tegen die van de Schepper ingaat - nou, zo lang als ik geen sluitend antwoord kan vinden wat demening van de Schepper dan is, dan oordeel ik daar dus niet over :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:02

alex66 schreef:
lisa_pluisje schreef:
houden dan .

Ik word er ook niet lekker van als 2 hetero's midden op straat staan te kopkluifen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:05

ik ook niet .. hetero sex gatver :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:23

Ik heb voor gestemd, ik vind het belangrijker dat 2 mensen samen gelukkig zijn. Zal mij een worst wezen of het man/vrouw, man/man of vrouw/vrouw is.

Vind het toch nog verbazingwekkend dat er mensen tegen hebben gestemd, ik was toch echt in de overtuiging dat het in deze tijd wel algemeen aanvaard zou zijn. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat mensen er tegen kunnen zijn.. Wat is nou eigenlijk het wezenlijke verschil?

Overigens sluit ik me bij Chantal aan, ik hoef niemand voor mijn neus te zien zoenen/kleffen whatever. Daar word ik echt onwel van.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:39

jameyskatje schreef:
ik snap het niet. even voor de gelovigen onder ons. jullie geloven in God. dan geloof je toch dat hij almachtig is en alwetend??. terwijl God zo'n zaak afkeurt en mannen en vrouwen heeft geschapen.. dus heb je een mening tegenover die van je schepper. denk je dus dat jij het beter weet dan God? zomaar een conclussie die ik er uit opmaak.

Maar als god ALMACHTIG is en alwetend waarom is er dan toch homosexualiteid.

Ik ben niet tegen het geloof maar heb er ook echt niks mee, ben ooit eens in de bijbel begonnen maar snapte er al snel niks van.
Als mensen willen geloven in een God laat ik die mensen in hun waarde (zolang ze mij ook in mn waarde laten natuurlijk)

Als mannen op mannen vallen en vrouwen op vrouwen vindt ik het ook prima.
Mocht ik ooit kinderen krijgen en ze vallen op iemand van hetzelfde geslacht, zal ik best even een soort van schrikken.
Ik denk meer dat mensen het raar vinden vanwege onwetendheid (schijf ik dat zo goed :o )
Maar het belangrijkste lijkt mij als ouder zijnde dat je kinderen gelukkig en gezond zijn, homo of hetro maakt dan toch niet meer uit.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:43

Samen gelukkig is toch veel belangrijker als het geslacht. :"D

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:49

alex66 schreef:
ik ook niet .. hetero sex gatver :D

haha ik ga me denk ik maar schamen dan, ik heb alleen maar hetero sex :D met mannen en niet met vrouwen bah vies he:D:D:D:D:D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:51

Wie weet is het over een jaar of 100 wel raar als je hetero bent... Is iedereen homo en dan lenen ze elkaars partners uit om kinderen te maken. :+ Wat een hersenspinsel op de vroege zaterdagavond.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:58

Best grappig, nou ik er over na denk ken ik in dit kleine dorpje echt een boel homo´s en ik zal er gauw nog een ontmoeten. (een vriend van mn vriend's moeder wilt zn vriendinnetje wel eens ontmoeten hahaa)
Ik vind het echt geweldige mensen maar daarnaast vind ik het gewoon belangrijker dat mensen gelukkig met elkaar zijn. Als mensen samen liefde uitstralen vind ik zo leuk om te zien :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:02

alex66 schreef:
lisa_pluisje schreef:
houden dan .

jij wordt er niet lekker van en je vind het niet normaal en dus discrimineer je maar gezellig alle mensen die op iemand van het zelfde geslacht vallen.
moet je eens durven zeggen over negers, dat je wel vind dat negers gelijke behandeling verdienen maar om een huwelijk tussen twee negers nou normaal te vinden dat dat je te ver gaat.
wedden dat je aangeklaagt wordt :Y) en terecht!!

oh trouwens het woord pot of flikker is een scheld woord, net zoiets als nikker......... maar dat wist je vast niet :r

Zonder op je agressieve stijl te willen ingaan heb ik het volste recht om het niet normaal
te vinden.
En ik heb erbij gezegd dat ze het hier potten en flikkerdag noemen, als je de laatste zin leest
zie je dat ik zeg "laten we het dan maar op roze dag houden"
Ik discrimineer niemand maar laat me niks opdringen wat ik "normaal" zou moeten vinden.
En dat komt zeker voort uit het gedrag van (een hoop) homoseksuelen, die ontmoetingsplaatsen
heel normaal vinden, ik vind het absurd.
En jij mag van mij rustig je mening hebben, kots lekker verder zou ik zeggen :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:06

Maar ik maak nu uit je woorden op dat je niet zozeer tegen homoseksualiteit bent, maar de 'sores' eromheen?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:07

Ik ben nergens voor/tegen, het dondert me niets. Een mens moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt, is dat lesbisch zijn? Prima. Is dat homo zijn? Prima.. Is dat hetero zijn? Mij ook best.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:34

lisa_pluisje schreef:
Zonder op je agressieve stijl te willen ingaan heb ik het volste recht om het niet normaal
te vinden.
En ik heb erbij gezegd dat ze het hier potten en flikkerdag noemen, als je de laatste zin leest
zie je dat ik zeg "laten we het dan maar op roze dag houden"
Ik discrimineer niemand maar laat me niks opdringen wat ik "normaal" zou moeten vindenmaar laat me niks opdringen wat ik "normaal" zou moeten vinden.
En dat komt zeker voort uit het gedrag van (een hoop) homoseksuelen, die ontmoetingsplaatsen
En jij mag van mij rustig je mening hebben, kots lekker verder zou ik zeggen :+

Maar wat jíj normaal vind is je ook opgedrongen. Door je ouders.
Dat heet opvoeding :)

En waarom stoor je je eraan? Geen aanval, gewoon een vraag. :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:57

Blue_Eyes schreef:
Tayga schreef:
Die zwaar gelovigen hebben toch ook allemaal het motto: 'plant uzelf zo veel mogelijk voort' :D

Die gereformeerde gezinnen hebben allemaal minimaal 3 a 4 kinderen, anders hoor je er niet bij :D

*steekt vinger op* Ik heb drie kinderen, waarvan ik er nog twee dagelijks bij me heb, en nee, er komen er geen meer bij. En euh... ik hoor er gewoon bij in de kerk hoor ;)

Jij voldoet aan het minimum ;) Nee zonder gekheid, gemiddeld gezien hebben gereformeerde gezinnen gewoon meer kinderen. Ik ken het geloof niet zo heel erg goed. Maar een deel van mijn familie is zwaar gereformeerd en ik vind het best heftig. Alleen de bruiloft in de kerk al, brrr.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:57

Het grote(re) gezin is sowieso weer in opmars hoor, dat is niet alleen aan zwaar-gelovigen voorbehouden.

Citaat:

Jammer dat je op grond van dit soort uitzonderlijkheden je oordeel baseert. En zou het niet zo zijn dat die plaatsen er zijn omdat het gewoon nog niet zo normaal is als we denken? Dit zijn nl. geloof ik vaak mensen die wel in een hetero-relatie zitten en nog 'uit de kast' moeten komen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:54

Alet74 schreef:
Het grote(re) gezin is sowieso weer in opmars hoor, dat is niet alleen aan zwaar-gelovigen voorbehouden.

Citaat:

Jammer dat je op grond van dit soort uitzonderlijkheden je oordeel baseert. En zou het niet zo zijn dat die plaatsen er zijn omdat het gewoon nog niet zo normaal is als we denken? Dit zijn nl. geloof ik vaak mensen die wel in een hetero-relatie zitten en nog 'uit de kast' moeten komen.

:j
En waarom zitten ze nog in de kast? Bang voor de reactie van de medemens...
En waarschijnlijk het overgrote deel gaat niet naar zulke ontmoetingsplaatsen hoor.. ;) En the gaypride? Tsja.. Carnaval is toch een christelijk feest? Das toch ook gek. :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:03

Voor.

In meerdere grondwetten in de wereld staat dat alle mensen gelijk zijn, dus ook hetero- en homosexuelen.
Het zal mij worst wezen wie er trouwt: man/vrouw, man/man of vrouw/vrouw. Zolang zij maar gelukkig zijn.

Daarnaast is homosexualiteit niet iets van de 'laatste' tijd. Het is historisch bewezen dat de Grieken en Romeinen ook niet vies waren van homosexualiteit ;)