Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:51

Wie heeft het zelf in de hand dat de media aangedikt wordt Pashon? Waarom ben je er (blijkbaar) principieel op tegen dat er mensen uit andere landen in ons land komen wonen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:52

Pashon schreef:
Als je een probleem niet kenbaar maakt kan er natuurlijk nooit een oplossing voor komen.

Logisch, het is alleen zo jammer dat Wilders niet oplossingen maar in problemen denkt en handelt.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:53

Go wilders }> niet alles is goed wat ie zegt, maar hij zegt het wel, de rest durft niks te zeggen.
Van mij mag balkenelende weg en wilders op die plek, dan gebeurt er tenminste wat.

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:58

Tja Geert wilders.das een aparte man.het is niet echt een man,die mij boeit met zijn uitspraken.
wat er van hem terecht komt weet ik niet,kan niet in de toekomst kijken.maar hoop voor hem niet het zelfde lot als fortuin.

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:58

ik ben er niet op tegen dat er mensen in ons land komen wonen.
ik ben er op tegen dat wij onze regels endergelijke aan moeten passen omdat wij anders discrimineren.
Dat niet iedereen hetzelfde geloof heeft maakt mij niet uit, maar blijf wel je wel aan de richtlijnen van een land houden.

Het grootste gros van de allochtonen wat in NL woont heeft er indirect niet zelf voor gekozen om hier naar toe te komen, die zijn "gedwongen" omdat er oorlog was in hun eigen land.
Ze mogen van mij hier best leven maar zodra het veilig is moeten ze wel weer terug.
Als er in hun land of in de regio waar ze woonden niks aan de hand was, of niks vernamen van de oorlog waren ze hoogstwaarschijnlijk hier ook niet gekomen.
Maar als ze in NL aankomen, onderdak, eten (wat niet meer als normaal is) en vervolgens een zak met geld overhandigd krijgen ja dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer terug willen, het is hier imo beter als in hun eigen land.

Mensen die er "vrijwillig" voor kiezen om hier naar toe te komen (uiteraard ook met mate) en die zich aanpassen aan onze regels heb ik geen enkele problemen mee.

Dat de media aangedikt word, heeft de hele mensheid zelf in de hand. niet alleen Wilders, niet alleen Pietje, iedereen!

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:01

Heino schreef:
Pashon schreef:
Als je een probleem niet kenbaar maakt kan er natuurlijk nooit een oplossing voor komen.

Logisch, het is alleen zo jammer dat Wilders niet oplossingen maar in problemen denkt en handelt.

Dat is zeker jammer, maar geloof nou ook niet dat het wat uit maakt als hij wel met oplossingen zou komen.
De kamer is al zo op z'n p*k getrapt dat Wilders het lef heeft om dit te zeggen dat ze naar mijn idee niet meer open staan voor oplossingen.
Want gaan ze er serieus mee aan de slag met de punten (althans een deel) die Wilders aanhaald, dan is NL niet "gastvrij" en "vrij van meningsuiting" meer en dat is toch wat NL zo sierd? :r

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:04

Tis alleen zo lastig om als leek onderscheid te maken dus niet aangedikte media en aangedikte media. Ik vind dat een politicus de media niet mag misbruiken door enkel die berichten te gebruiken die hen aanstaan. En daar betrap ik Wilders regelmatig op.

Ik denk dat we fundamenteel verschillen over de bewoners van een land. Ik vind het niet erg dat er hier mensen uit andere landen wonen, ook al is hun eigen land van herkomst allang weer veilig genoeg. Ik vind het juist wel wat hebben, al die verschillende culturen. Maar daar hoort idd wel aanpassing bij, van beide kanten, en dat heb ik er wel voor over.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:12

misschien moet ie met adriaan een nieuw duo vormen...clown, dat staat hem goed..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:37

Jeetjemina.. Ik hoor hier echt rare dingen voorbij komen :=
Maargoed, mijn mening.

Ik ben bang dat meneer Wilders ook vroegtijdig aan zijn einde komt. En ik zou dat schandalig vinden. Ja, hij is wat radicaal, maar mensen, dat is zíjn mening, en die mag je nog altijd uiten in Nederland. Als hij wordt vermoord, betekent dat dus dat je niet meer voor je eigen mening mag uitkomen. En dat de meeste mensen, including me, er eigenlijk ook al vanuit gaan dat ie wordt vermoord, is toch van de zotte?

Ik ben het ook lang niet altijd eens met Geert Wilders, maar hier en daar heeft ie goede punten. Ik vind het wel eens goed dat iemand eens wat leven in de brouwerij schopt. Van mij kan meneer Balkenende niet gauw genoeg opzouten. Aan die man heb je ook niks. Ik zou Geert Wilders niet als minister president willen zien, maar in een coalitie, ja daar ben ik wel benieuwd naar.

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:45

Heino schreef:
Tis alleen zo lastig om als leek onderscheid te maken dus niet aangedikte media en aangedikte media. Ik vind dat een politicus de media niet mag misbruiken door enkel die berichten te gebruiken die hen aanstaan. En daar betrap ik Wilders regelmatig op.

Ik denk dat we fundamenteel verschillen over de bewoners van een land. Ik vind het niet erg dat er hier mensen uit andere landen wonen, ook al is hun eigen land van herkomst allang weer veilig genoeg. Ik vind het juist wel wat hebben, al die verschillende culturen. Maar daar hoort idd wel aanpassing bij, van beide kanten, en dat heb ik er wel voor over.

de media "misbruiken" doen ze allemaal, enkel is Wilders erg radicaal in zijn uitspraken waardoor die van hem er meer uit springen en dus meer opvalt bij mensen en beter blijft hangen hij neemt imo geen blad voor de mond.
Wat de media publiceerd zijn ze zelf bij natuurlijk.

ik respecteer andere culturen, maar ze moeten niet gaan door draven en dat is wat er momenteel aan het gebeuren is.
Leven en laten leven, maar ik blijf van mening vol is vol en zodra er nederlanders gaan lijden onder het beleid van het "gastvrije" nederland moeten er weldegelijk harde maatregelen getroffen worden en als dat inhoud dat er niemand meer bij kan/ mag komen en dat er eerst maar eens grondig opgeruimd moet worden dan het zij zo.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:48

Pashon schreef:
ik ben er niet op tegen dat er mensen in ons land komen wonen.
ik ben er op tegen dat wij onze regels endergelijke aan moeten passen omdat wij anders discrimineren.
Dat niet iedereen hetzelfde geloof heeft maakt mij niet uit, maar blijf wel je wel aan de richtlijnen van een land houden.

Het grootste gros van de allochtonen wat in NL woont heeft er indirect niet zelf voor gekozen om hier naar toe te komen, die zijn "gedwongen" omdat er oorlog was in hun eigen land.
Ze mogen van mij hier best leven maar zodra het veilig is moeten ze wel weer terug.
Als er in hun land of in de regio waar ze woonden niks aan de hand was, of niks vernamen van de oorlog waren ze hoogstwaarschijnlijk hier ook niet gekomen.
Maar als ze in NL aankomen, onderdak, eten (wat niet meer als normaal is) en vervolgens een zak met geld overhandigd krijgen ja dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer terug willen, het is hier imo beter als in hun eigen land.

Dat klopt niet Pashon, veruit de meeste Turken en Marokkanen zijn als gastarbeiders naar NL gekomen. Omdat er hier te weinig arbeidskrachten waren. Om die mensen binnen te halen, moet je ze uiteraard wel goede arbeidsvoorwaarden geven, daarbij horen dus ook de verschillende sociale zekerheden die je in NL hebt. De eerste generatie is er altijd vanuit gegaan dat ze terug gingen naar hun moederland, maar dat is vanwege de arbeidsmarkt in de jaren 60/70 dus nooit gebeurt.
Hun kinderen en kleinkinderen zijn gewoon Nederlanders. Van terugsturen kan dus geen sprake zijn.
Vluchtelingen zijn maar een klein gedeelte van de mensen die NL binnen komen. En vluchten voor oorlog of een politiek regime, is geen pretje. Op humanitaire gronden kan een land deze mensen niet weigeren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:58

Pashon schreef:
maar ze moeten niet gaan door draven en dat is wat er momenteel aan het gebeuren is.

In wat voor zin drijft men door? Heb je voorbeelden? (naast het hoofddoekjesfenomeen)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:02

faye1995 schreef:
Ik vraag me af wie er allemaal naar het debat gekeken en geluisterd hebben....
het enige wat ik in dit topic lees is dat Wilders dood moet, dat er niks dat slechte woorden voor hem over zijn!

Hij heeft goede punten!!!
Ook slechte, maar blijkbaar kijkt niemand meer naar goede argumenten waar Balkenellende niet eens mee komt, en lekker zijn oogkleppen op laat staan.

En waar hebben ze jou lezen geleerd dan? := Dan heb je namelijk een heleboel gemist!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:06

Eigenlijk zouden ze die man eens moeten vragen wat hij allemaal kan bereiken, en hem eens een maandje laten regeren! Denk dat hij niet verder als de voordeur komt!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:47

Blue_Eyes schreef:
faye1995 schreef:
Ik vraag me af wie er allemaal naar het debat gekeken en geluisterd hebben....
het enige wat ik in dit topic lees is dat Wilders dood moet, dat er niks dat slechte woorden voor hem over zijn!

Hij heeft goede punten!!!
Ook slechte, maar blijkbaar kijkt niemand meer naar goede argumenten waar Balkenellende niet eens mee komt, en lekker zijn oogkleppen op laat staan.

En waar hebben ze jou lezen geleerd dan? := Dan heb je namelijk een heleboel gemist!

leren lezen begon bij mij op de basisschool....
Kijk ff het topic door, de eerste pagina's, dan begrijp je misschien wat ik bedoel!
Ff verder lezen dan je neus lang is en dan heb ik het niet over je eventuele eigen reacties die je hierbij betrekt maar over het bagataliseren van de boel hier.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 01:02

Blue_Eyes schreef:
Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?

xPassion: iedere partij heeft wel punten waar je het mee eens kunt zijn. Er zijn echter heel veel punten aan de PVV die totaal absurd zijn - en als een partij teveel van die punten heeft, zijn ze wat mij betreft compleet ongeschikt om te regeren.

Miljard extra voor AOW'ers
Waar wil hij die vandaan halen?

Minder ministeries, minder ambtenaren
Tuurlijk, de meeste ambtenaren die er nu zijn, waren nog niet overbelast :\

Preventief fouilleren in het hele land
What happened to privacy?

Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Een contradictio in terminis!

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Fijn voor al die internationale kerken... Plus: waarom zou je dat doen?

Ik ben pas bij punt vier van de negen in zijn verkiezingspamflet. Ik zal maar stoppen.

Nu natuurlijk de vraag, wat is absurd? Is alles wat genoemd wordt relevant? Misschien moeten we eens gaan kijken naar de relevantietheorie...

Er worden in dit topic ontzettend veel dingen gezegd, waarvan eigenlijk weinig onderbouwd is...
Blue eyes, miljard voor de aow'ers lijkt mij van groots belang voor de nederlandse samenleving op dit moment, zoniet het grootste belang. Waar wil hij dat vandaan halen? heel simpel.. bezuinigen op het koningshuis, bezuinigingen op gevangenissen waar wilders het over heeft gehad in zijn uitspraken... als je het debat gezien hebt, lijkt het me vrij simpel hier zelf antwoord op te geven.
Niets is zo belangrijk als de mensen die ontzettend hard hebben gewerkt voor ons land een goede oude dag te geven.Miljard lijkt mij dan ook enigszins normaal.

Minder ministeries.. zeker mee eens! Wat voert de helft van die ministeries nou uit?

Preventief fouilleren? Sla het wetboek van strafrecht open, dan weet je wat tot de privacy wet behoort.

ik snap dat je ermee stopt... Namelijk, je argumenten zijn weinig onderbouwd.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 02:23

En WAT als Wilders daadwerkelijk in de regering komt?

Als Nederland massaal voor Wilders gaat stemmen ontstaat er een ramp!!! Niet om de ideeen die hij heeft, maar om de ideeen van andere!!!
De andere patijen moeten hem niet!!! Zelfs de voorzitter gaat in de vergadering met hem in discussie, dit vind ik echt niet professioneel en belachelijk!!!
Op alle mogelijke manieren wordt hij gedwarsboomt, en worden er andere woorden in zijn mond gelegd... Waarom proberen de leden van de partijen Wilders woorden in de mond te leggen? Achterbaks "zwart" te maken? Hij is toch duidelijk genoeg in zijn uitspraken?...

Dit staat los van mijn eigen politieke idee...

Wat als straks de meerderheid toch voor Wilders stemt? Moeten dan de stemmen opnieuw geteld worden, omdat het niet klopt? Wordt hij vermoord? Wordt de wet aangepast? Er kan hoog en laag gesprongen worden, maar als deze man zijn stemmen krijgt heeft Nederland gesproken!!!

Het is afwachten...
Ik hoop niet dat hij vermoord wordt, dit vind ik wel het laagste wat iemand kan doen....
Maar ja!!! In een land als het Nederland van "nu" kan alles!!! Mijn vriend is 2 jaar geleden vermoord door een jongen van 16... De dader stond met 4 man, mijn vriend alleen en ongewapend, de jongen heeft mijn vriend vermoord met een keukenmes... De dader kreeg 1 jaar gevangenis en 2 jaar jeugd-TBS!!!
Ongelovelijk daar moet de regering eens iets aan gaan doen hogere en zwaardere straffen in Nederland!!!

Wie het trouwens eens is met zwaardere straffen in Nederland... De moeder van mijn vriend is een petitie begonnen (zie link)! Ze krijgt nooit meer haar zoon terug, maar strijdt voor de slachtoffers en nabestaanden die nog moeten komen... Hoeveel moeten er nog komen?
http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... tie&id=388

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:54

Nederland heeft inderdaad dan gesproken. Al is het op een vreselijke manier. Niet alleen om zijn standpunten en zijn constante geduw aan art.1 van de grondwet. Maar ook omdat hier al een aantal mensen zijn die zeggen het een vreselijke man te vinden, het met veel met zijn standpunten niet eens te zijn maar puur omdat hij ophef veroorzaakt en alles er maar uit gooit toch op hem stemt.
Dan stemmen ze dus eigenlijk op een schreeuwlelijk.

En inderdaad, natuurlijk kan er geknipt worden op een heleboel. -- Koningshuis: waarom zouden we dit stukje traditie behouden? Nederlanders hebben immers nog zoveel traditie.
- Ontwikkelingshulp: ach, wat interesseert ons de stervende mensen ver weg nou.
- Hogere straffen: Waar, maar wat moet het helpen? Des te langer mensen opgesloten zitten des te slechter integreren ze in de maatschappij weer terug. + dat mensen in gevangenissen veel geld kosten. (overigens voor de reactie erboven, dat is gewoon rot maar dat is het jeugdrecht. Ik spreek het overigens niet recht.
- Alle beschadigde buitenlanders eruit: dat is bij een groot percentage Nederlands paspoort afmaken, zij zijn net zo Nederlands als wij.
- Zo min mogelijk islam: laten we de grondwet art.1 maar overtreden. Enkel enkele orthodoxen zijn een probleem.
- Zo min mogelijk buitenlanders: dat zou er van mijn middelbare school al 2 goede en 1 topper uit de collectie gooien. Tegenover heel erg veel slechte nederlandse docenten.
- beter onderwijs: maar toch schrappen in de ambtenaren?

Voor degene die art.1 niet kennen: (die wil hij dus logischerwijs gaan aanpassen.
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Wil hij aanpassen naar dit: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:43

faye1995 schreef:
Blue_Eyes schreef:

leren lezen begon bij mij op de basisschool....
Kijk ff het topic door, de eerste pagina's, dan begrijp je misschien wat ik bedoel!
Ff verder lezen dan je neus lang is en dan heb ik het niet over je eventuele eigen reacties die je hierbij betrekt maar over het bagataliseren van de boel hier.

Ik heb vanaf het begin aan dit topic meegedaan..... JIj blijkbaar niet. De quotes die je aanhaalt zijn niet zo bedoeld als jij ze gebruikt en dat staat er ook duidelijk!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:46

faye1995 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?

xPassion: iedere partij heeft wel punten waar je het mee eens kunt zijn. Er zijn echter heel veel punten aan de PVV die totaal absurd zijn - en als een partij teveel van die punten heeft, zijn ze wat mij betreft compleet ongeschikt om te regeren.

Miljard extra voor AOW'ers
Waar wil hij die vandaan halen?

Minder ministeries, minder ambtenaren
Tuurlijk, de meeste ambtenaren die er nu zijn, waren nog niet overbelast :\

Preventief fouilleren in het hele land
What happened to privacy?

Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Een contradictio in terminis!

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Fijn voor al die internationale kerken... Plus: waarom zou je dat doen?

Ik ben pas bij punt vier van de negen in zijn verkiezingspamflet. Ik zal maar stoppen.

Nu natuurlijk de vraag, wat is absurd? Is alles wat genoemd wordt relevant? Misschien moeten we eens gaan kijken naar de relevantietheorie...

Er worden in dit topic ontzettend veel dingen gezegd, waarvan eigenlijk weinig onderbouwd is...
Blue eyes, miljard voor de aow'ers lijkt mij van groots belang voor de nederlandse samenleving op dit moment, zoniet het grootste belang. Waar wil hij dat vandaan halen? heel simpel.. bezuinigen op het koningshuis, bezuinigingen op gevangenissen waar wilders het over heeft gehad in zijn uitspraken... als je het debat gezien hebt, lijkt het me vrij simpel hier zelf antwoord op te geven.
Niets is zo belangrijk als de mensen die ontzettend hard hebben gewerkt voor ons land een goede oude dag te geven.Miljard lijkt mij dan ook enigszins normaal.

Minder ministeries.. zeker mee eens! Wat voert de helft van die ministeries nou uit?

Preventief fouilleren? Sla het wetboek van strafrecht open, dan weet je wat tot de privacy wet behoort.

ik snap dat je ermee stopt... Namelijk, je argumenten zijn weinig onderbouwd.

Ik vroeg om te beginnen niet naar de privacywet. Ik vroeg naar het gevoel van privacy dat mensen hebben. Wat denk jij dat er gebeurt als preventief fouilleren normaal wordt? Weleens van machtsmisbruik gehoord?

Als jij denkt dat mensen op de ministeries weinig uitvoeren, moet je er eens gaan kijken. En jij zegt dat mijn argumenten weinig onderbouwd zijn? :=

En dat miljard voor de AOW'ers - hij wil aan zo ontzettend veel dingen extra geld uitgeven dat hij er niet komt met de bezuinigingen die hij wil doorvoeren. Echt niet. Voor de rekenles mag hij ook wel terug naar de basisschool. Ik ben niet dom hoor, ik heb een groot deel van dat debat gezien. Er zijn echter mensen die ook nog andere dingen te doen hebben dan tv kijken ;)

@Mizora: _/-\o_

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:52

Ik zie dat ik eerst het hele topic moet lezen, reageer zo weer! :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 18-09-09 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:52

Tallie, dat bedoelt Faux niet en dat heeft ze even later ook uitgelegd: ze bedoelt zijn politieke einde.

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:13

Mizora schreef:
Nederland heeft inderdaad dan gesproken. Al is het op een vreselijke manier. Niet alleen om zijn standpunten en zijn constante geduw aan art.1 van de grondwet. Maar ook omdat hier al een aantal mensen zijn die zeggen het een vreselijke man te vinden, het met veel met zijn standpunten niet eens te zijn maar puur omdat hij ophef veroorzaakt en alles er maar uit gooit toch op hem stemt.
Dan stemmen ze dus eigenlijk op een schreeuwlelijk.

En inderdaad, natuurlijk kan er geknipt worden op een heleboel. -- Koningshuis: waarom zouden we dit stukje traditie behouden? Nederlanders hebben immers nog zoveel traditie.
- Ontwikkelingshulp: ach, wat interesseert ons de stervende mensen ver weg nou.
- Hogere straffen: Waar, maar wat moet het helpen? Des te langer mensen opgesloten zitten des te slechter integreren ze in de maatschappij weer terug. + dat mensen in gevangenissen veel geld kosten. (overigens voor de reactie erboven, dat is gewoon rot maar dat is het jeugdrecht. Ik spreek het overigens niet recht.
- Alle beschadigde buitenlanders eruit: dat is bij een groot percentage Nederlands paspoort afmaken, zij zijn net zo Nederlands als wij.
- Zo min mogelijk islam: laten we de grondwet art.1 maar overtreden. Enkel enkele orthodoxen zijn een probleem.
- Zo min mogelijk buitenlanders: dat zou er van mijn middelbare school al 2 goede en 1 topper uit de collectie gooien. Tegenover heel erg veel slechte nederlandse docenten.
- beter onderwijs: maar toch schrappen in de ambtenaren?

Voor degene die art.1 niet kennen: (die wil hij dus logischerwijs gaan aanpassen.
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Wil hij aanpassen naar dit: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Ik wil niet zeggen dat nederland terug moet naar christelijk/ joods. humanistische cultuur. maar de islam mag in grote mate minderen.
koningshuis bezuinigen? absoluut! al die poes pas is niet nodig, als wij moeten bezuinigen moeten zij dat ook.
schrappen in ontwikkelingshulp? absoluut, niet dat ik die mensen niet wil helpen maar weet uit eigen ervaringen dat nog niet eens de helft van het gedoneerde geld daadwerkelijk naar die doelen gaan waar ze voor bedoeld zijn.
Dat nederland zijn steentje bij wil dragen aan ontwikkelingslanden oke, maar wij zijn immers niet verantwoordelijk voor de problemen daar hoe hard het ook klinkt en is.
en ja ik ben nog steeds van mening dat er een groot deel van de allochtonen terug moet naar hun eigen land mits dat veilig is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:22

Mijn laatste post hier, dan ga ik weer wat nuttigs doen.

Pashon, probeer je eens in te leven. Stel. Je bent een Irakese vluchteling, zeg maar even homo (hoewel christen in dit geval ironisch genoeg precies hetzelfde effect heeft). In Irak word je gehaat en loop je gevaar om wie je bent. Je vlucht naar Nederland, want dat is een vrij land en daar mag je jezelf zijn - dacht je. Eerst word je opgesloten in een AZC met andere vluchtelingen. Je gaat een procedure in die maar blijft duren, jaren voortsleept. Intussen begin je wel met het opbouwen van een leven. Als je mazzel hebt krijg je een tijdelijke werkvergunning en kun je iets doen, anders leer je de taal en cultuur en maak je nieuwe vrienden.
Vier jaar later, als je je net helemaal hebt aangepast en hier een leven hebt opgebouwd, krijg je een brief: je procedure is afgerond, je verzoek afgewezen (want zo gevaarlijk is het in Irak niet voor homo's, besluit men hier vanachter een bureau) en je moet terug.

Dat zijn toch geen situaties? Die mensen die hierheen vluchten doen dat niet voor Jan met de korte achternaam.

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:30

ik zeg ook niet dat ze hier voor niets heen vluchten, ik zeg enkel dat als het weer veilig is ze weer terug moeten.
heel mooi dat ze zich aangepast hebben zolang en het is maar de vraag of ze dat daadwerkelijk doen want hier in de buurd stikt het van de "criminele" vluchtelingen (er zitten uiteraard ook goeden tussen!)
als er geen oorlog geweest was in hun land, waren ze hoogstwaarschijnlijk ook nooit hier naar toe gekomen.
Maar nee ze krijgen een dak boven hun hoofd eten (wat niet meer als normaal is) maar vervolgens ook nog een zak geld in de handen geduwd en dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer terug willen.

Maar hoe hard het ook klinkt en is, Nederland is geen Iran, Irak en ga zo maar door en dus hoeft er ook niet zo idioot veel van dat volk hier te wonen.