Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Pashon schreef:Als je een probleem niet kenbaar maakt kan er natuurlijk nooit een oplossing voor komen.
Logisch, het is alleen zo jammer dat Wilders niet oplossingen maar in problemen denkt en handelt.
Heino schreef:Tis alleen zo lastig om als leek onderscheid te maken dus niet aangedikte media en aangedikte media. Ik vind dat een politicus de media niet mag misbruiken door enkel die berichten te gebruiken die hen aanstaan. En daar betrap ik Wilders regelmatig op.
Ik denk dat we fundamenteel verschillen over de bewoners van een land. Ik vind het niet erg dat er hier mensen uit andere landen wonen, ook al is hun eigen land van herkomst allang weer veilig genoeg. Ik vind het juist wel wat hebben, al die verschillende culturen. Maar daar hoort idd wel aanpassing bij, van beide kanten, en dat heb ik er wel voor over.
Pashon schreef:ik ben er niet op tegen dat er mensen in ons land komen wonen.
ik ben er op tegen dat wij onze regels endergelijke aan moeten passen omdat wij anders discrimineren.
Dat niet iedereen hetzelfde geloof heeft maakt mij niet uit, maar blijf wel je wel aan de richtlijnen van een land houden.
Het grootste gros van de allochtonen wat in NL woont heeft er indirect niet zelf voor gekozen om hier naar toe te komen, die zijn "gedwongen" omdat er oorlog was in hun eigen land.
Ze mogen van mij hier best leven maar zodra het veilig is moeten ze wel weer terug.
Als er in hun land of in de regio waar ze woonden niks aan de hand was, of niks vernamen van de oorlog waren ze hoogstwaarschijnlijk hier ook niet gekomen.
Maar als ze in NL aankomen, onderdak, eten (wat niet meer als normaal is) en vervolgens een zak met geld overhandigd krijgen ja dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer terug willen, het is hier imo beter als in hun eigen land.
faye1995 schreef:Ik vraag me af wie er allemaal naar het debat gekeken en geluisterd hebben....
het enige wat ik in dit topic lees is dat Wilders dood moet, dat er niks dat slechte woorden voor hem over zijn!
Hij heeft goede punten!!!
Ook slechte, maar blijkbaar kijkt niemand meer naar goede argumenten waar Balkenellende niet eens mee komt, en lekker zijn oogkleppen op laat staan.
Blue_Eyes schreef:faye1995 schreef:Ik vraag me af wie er allemaal naar het debat gekeken en geluisterd hebben....
het enige wat ik in dit topic lees is dat Wilders dood moet, dat er niks dat slechte woorden voor hem over zijn!
Hij heeft goede punten!!!
Ook slechte, maar blijkbaar kijkt niemand meer naar goede argumenten waar Balkenellende niet eens mee komt, en lekker zijn oogkleppen op laat staan.
En waar hebben ze jou lezen geleerd dan?Dan heb je namelijk een heleboel gemist!
Blue_Eyes schreef:Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?
xPassion: iedere partij heeft wel punten waar je het mee eens kunt zijn. Er zijn echter heel veel punten aan de PVV die totaal absurd zijn - en als een partij teveel van die punten heeft, zijn ze wat mij betreft compleet ongeschikt om te regeren.
Miljard extra voor AOW'ers
Waar wil hij die vandaan halen?
Minder ministeries, minder ambtenaren
Tuurlijk, de meeste ambtenaren die er nu zijn, waren nog niet overbelast![]()
Preventief fouilleren in het hele land
What happened to privacy?
Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Een contradictio in terminis!
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Fijn voor al die internationale kerken... Plus: waarom zou je dat doen?
Ik ben pas bij punt vier van de negen in zijn verkiezingspamflet. Ik zal maar stoppen.
faye1995 schreef:Blue_Eyes schreef:
En waar hebben ze jou lezen geleerd dan?Dan heb je namelijk een heleboel gemist!
leren lezen begon bij mij op de basisschool....
Kijk ff het topic door, de eerste pagina's, dan begrijp je misschien wat ik bedoel!
Ff verder lezen dan je neus lang is en dan heb ik het niet over je eventuele eigen reacties die je hierbij betrekt maar over het bagataliseren van de boel hier.
faye1995 schreef:Blue_Eyes schreef:Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?
xPassion: iedere partij heeft wel punten waar je het mee eens kunt zijn. Er zijn echter heel veel punten aan de PVV die totaal absurd zijn - en als een partij teveel van die punten heeft, zijn ze wat mij betreft compleet ongeschikt om te regeren.
Miljard extra voor AOW'ers
Waar wil hij die vandaan halen?
Minder ministeries, minder ambtenaren
Tuurlijk, de meeste ambtenaren die er nu zijn, waren nog niet overbelast![]()
Preventief fouilleren in het hele land
What happened to privacy?
Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Een contradictio in terminis!
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Fijn voor al die internationale kerken... Plus: waarom zou je dat doen?
Ik ben pas bij punt vier van de negen in zijn verkiezingspamflet. Ik zal maar stoppen.
Nu natuurlijk de vraag, wat is absurd? Is alles wat genoemd wordt relevant? Misschien moeten we eens gaan kijken naar de relevantietheorie...
Er worden in dit topic ontzettend veel dingen gezegd, waarvan eigenlijk weinig onderbouwd is...
Blue eyes, miljard voor de aow'ers lijkt mij van groots belang voor de nederlandse samenleving op dit moment, zoniet het grootste belang. Waar wil hij dat vandaan halen? heel simpel.. bezuinigen op het koningshuis, bezuinigingen op gevangenissen waar wilders het over heeft gehad in zijn uitspraken... als je het debat gezien hebt, lijkt het me vrij simpel hier zelf antwoord op te geven.
Niets is zo belangrijk als de mensen die ontzettend hard hebben gewerkt voor ons land een goede oude dag te geven.Miljard lijkt mij dan ook enigszins normaal.
Minder ministeries.. zeker mee eens! Wat voert de helft van die ministeries nou uit?
Preventief fouilleren? Sla het wetboek van strafrecht open, dan weet je wat tot de privacy wet behoort.
ik snap dat je ermee stopt... Namelijk, je argumenten zijn weinig onderbouwd.
Mizora schreef:Nederland heeft inderdaad dan gesproken. Al is het op een vreselijke manier. Niet alleen om zijn standpunten en zijn constante geduw aan art.1 van de grondwet. Maar ook omdat hier al een aantal mensen zijn die zeggen het een vreselijke man te vinden, het met veel met zijn standpunten niet eens te zijn maar puur omdat hij ophef veroorzaakt en alles er maar uit gooit toch op hem stemt.
Dan stemmen ze dus eigenlijk op een schreeuwlelijk.
En inderdaad, natuurlijk kan er geknipt worden op een heleboel. -- Koningshuis: waarom zouden we dit stukje traditie behouden? Nederlanders hebben immers nog zoveel traditie.
- Ontwikkelingshulp: ach, wat interesseert ons de stervende mensen ver weg nou.
- Hogere straffen: Waar, maar wat moet het helpen? Des te langer mensen opgesloten zitten des te slechter integreren ze in de maatschappij weer terug. + dat mensen in gevangenissen veel geld kosten. (overigens voor de reactie erboven, dat is gewoon rot maar dat is het jeugdrecht. Ik spreek het overigens niet recht.
- Alle beschadigde buitenlanders eruit: dat is bij een groot percentage Nederlands paspoort afmaken, zij zijn net zo Nederlands als wij.
- Zo min mogelijk islam: laten we de grondwet art.1 maar overtreden. Enkel enkele orthodoxen zijn een probleem.
- Zo min mogelijk buitenlanders: dat zou er van mijn middelbare school al 2 goede en 1 topper uit de collectie gooien. Tegenover heel erg veel slechte nederlandse docenten.
- beter onderwijs: maar toch schrappen in de ambtenaren?
Voor degene die art.1 niet kennen: (die wil hij dus logischerwijs gaan aanpassen.
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Wil hij aanpassen naar dit: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven