nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:10

Tallie_Ho schreef:
Apple, ik heb mezelf nergens in een slachtofferrol geplaatst. Ik heb nergens gezegd dat ik het slecht heb. Ik uit alleen kritiek op de overheid die met bakken het geld uitgeeft.. :)

@ Sarabande, waarom word je nou boos, ik vroeg het je helemaal niet omdat ik een gelijk wilde halen op iets.. :? Jouw woonlasten in Belgie zijn mogelijk vele malen lager als die van mensen in Nederland, het belastingstelsel van Belgie is anders opgebouwd als het Nederlandse. Jij zal voor je bedrijf wellicht belasting betalen in Nederland, maar al het overige wat ik eerder aanhaalde, betaal je dat ook ( Ziektekosten/accijns enz ) in Nederland?

Oeh, voorlopig zit ik nog goed, ik stem en ik heb een baan.. :D

Ik heb geen baan, maar ben dan ook moeder :D en ik stem niet.
Zal maar weggaan dan! }>

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:11

Tallie, zo werkt het idd met de cadeau's.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:12

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:
Apple, ik heb mezelf nergens in een slachtofferrol geplaatst. Ik heb nergens gezegd dat ik het slecht heb. Ik uit alleen kritiek op de overheid die met bakken het geld uitgeeft.. :)

@ Sarabande, waarom word je nou boos, ik vroeg het je helemaal niet omdat ik een gelijk wilde halen op iets.. :? Jouw woonlasten in Belgie zijn mogelijk vele malen lager als die van mensen in Nederland, het belastingstelsel van Belgie is anders opgebouwd als het Nederlandse. Jij zal voor je bedrijf wellicht belasting betalen in Nederland, maar al het overige wat ik eerder aanhaalde, betaal je dat ook ( Ziektekosten/accijns enz ) in Nederland?

Oeh, voorlopig zit ik nog goed, ik stem en ik heb een baan.. :D

Als je belastingplichtig bent in Nederland behoort daar de rest ook bij, maar waarom zou dat jou een flikker aangaan en wat the hack heeft het met dit topic of mijn inbreng te maken, daar wordt ik inderdaad even niet goed van.
Geef maar even per pb de naam van degene die nodig vond de verhoudingen hier te vervuilen, of aan Apple.

Hoe oud ben je? We slaan de spijker op zijn kop! En nu is ze boos. ach gut...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:12

MamboBeach schreef:
Apple schreef:
Consort, dan wil ik voorstellen om behalve de niet-stemmers ook de mensen die momenteel een bijstandsuitkering hebben te vragen uit dit topic te vertrekken. Dat is immers ook gemeenschapsgeld en de tijd op Bokt kan dan beter worden besteed aan re-integratie richting werk.

Consort, ik was al vertrokken maar nu ben ik er toch weer! Speciaal voor jou! :)

Apple, jij bent ook lekker bezig, ik vind je niet bepaald een voorbeeldmoderator...
Gaan we de mensen nu in hokjes duwen?
Voel me niet aangesproken want ik heb geen bijstandsuitkering, ik stem alleen niet maargoed, je kunt heel veel mensen kwetsen op deze manier...
Schrik er gewoon van dat een moderator niet even fatsoenlijk na kan denken voordat er iets wordt opgeschreven...

ik reageerde er in eerste instantie bewust al niet op omdat het ook niet op mij slaat

maar wat betreft dat de opmerking eigenlijk niet kan, heb je wel gelijk......

consort: ja en wij zijn nederland met een nederlandse cultuur
wij dienen in ons leven andere culturen te accepteren toch?
prima :j
mits ze die van ons ook accepteren :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:14

Liezel1 schreef:
Tallie, zo werkt het idd met de cadeau's.....

En moeten we het dus allemaal maar slikken? :D

Ik blijf het belachelijk vinden, zowel links als rechtsom, in mijn ogen is het gewoon niet goed te praten :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:17

MamboBeach schreef:
Apple schreef:
Consort, dan wil ik voorstellen om behalve de niet-stemmers ook de mensen die momenteel een bijstandsuitkering hebben te vragen uit dit topic te vertrekken. Dat is immers ook gemeenschapsgeld en de tijd op Bokt kan dan beter worden besteed aan re-integratie richting werk.

Consort, ik was al vertrokken maar nu ben ik er toch weer! Speciaal voor jou! :)

Apple, jij bent ook lekker bezig, ik vind je niet bepaald een voorbeeldmoderator...
Gaan we de mensen nu in hokjes duwen?
Voel me niet aangesproken want ik heb geen bijstandsuitkering, ik stem alleen niet maargoed, je kunt heel veel mensen kwetsen op deze manier...
Schrik er gewoon van dat een moderator niet even fatsoenlijk na kan denken voordat er iets wordt opgeschreven...

Sorry Apple, ik ben het toch wel eens met de opmerking die MB maakt hier..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:18

Liezel1 schreef:
Maar bij die bezoeken die jij aanhaalt Tallie_Ho en waar jij het nut dus van inziet, hóren die cadeautjes.
Of wil je Obama een doos Merci geven?

Ik vind niet dat je een gegeven paard in de bek mag kijken...

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:18

Nogmaals... Ik snap echt niet dat jullie niet inzien dat een relatieve kleine declaratie (als een fles wijn, sigaren of een etentje) zo veel meer oplevert voor de staatskas dan de declaratie kost. Ik kan er echt niet bij dat jullie hier schande van spreken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:22

Tallie_Ho schreef:
@Sarabande, wat het ermee te maken had is dat als je niet in Nederland woont en er dus ook niet de algemene premies afdraagt, ik daardoor zou kunnen begrijpen waarom het je niet boeit dat de BV Nederland met de belastingcenten smijt, jij hebt ze immers niet betaald ;) Nu ik begrijp dat je ze wel betaald snap ik nog steeds niet dat je het normaal vind, maar dat ik jouw mening :)

En de reden dat die persoon mij een PB stuurde was omdat deze persoon hier nog niet mag posten. :) Ik zie echter niet in waarom ik dit openbaar zou moeten maken, het is toch geen leugen? :)

Zoals gezegd je neemt zomaar dingen aan waar je geen snars vanaf weet. Iedereen die ingelogd is en pbs kan sturen mag hier reageren dus je liegt dat je barst. Achterbakse opruierij, dat is het en DE manier om discussies kapot te maken.
En je hoeft die naam niet naar mij te sturen maar doe dat maar naar Apple

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:23

ok ok....even de kado's buiten wegen gelaten

nu de rest....alle dure lunchen, etentjes, kleding, auto's,hotels,vergarderruimtes enz
kan allemaal minder :j
misschien nodig in bepaalde opzichten,maar kan zeker 70% goedkoper

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:23

Consort schreef:
Nogmaals... Ik snap echt niet dat jullie niet inzien dat een relatieve kleine declaratie (als een fles wijn, sigaren of een etentje) zo veel meer oplevert voor de staatskas dan de declaratie kost. Ik kan er echt niet bij dat jullie hier schande van spreken...

Dit is denk ik ook een discussie zonder eind, ik blijf namelijk recht tegenover je staan en verwonder mij ervan hoe de lunch van een minister er voor kan zorgen dat de staatskas uiteindelijk gespekt gaat worden.

Dan zijn het wellicht lunches van 5 euro, maar doe dat maar eens 220 dagen in het jaar ( als ik 52x 5 dagen = 260 dagen - 40 vakantiedagen = 220 dagen en dat maal 5 euro doe = 1100 euro per jaar aan lunchkosten.. Stop dit van alle ministeries terug in de staatskas en hee!! Dat zijn al een hoop knaken van de belastingbetaler minder gespendeerd! :D

1100 euro is voor mij voldoende om 7 maanden van te eten.. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:25

sarabande schreef:
Zoals gezegd je neemt zomaar dingen aan waar je geen snars vanaf weet. Iedereen die ingelogd is en pbs kan sturen mag hier reageren dus je liegt dat je barst. Achterbakse opruierij, dat is het en DE manier om discussies kapot te maken.

beste sarabande

ik vind wel dat je erg fel reageerd hierop
ik zou het fijn vinden weer normaal verder te discusieren zoals wij allen hier proberen
tevens krijg ik nog steeds geen reden over jou persoonlijke aanval naar mij toe
daar zou ik ook fel op kunnen reageren maar dat doe ik niet ,want dat geeft geen echte toevoeging aan de discussie

misschien is dat handig om in acht te nemen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:25

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:
@Sarabande, wat het ermee te maken had is dat als je niet in Nederland woont en er dus ook niet de algemene premies afdraagt, ik daardoor zou kunnen begrijpen waarom het je niet boeit dat de BV Nederland met de belastingcenten smijt, jij hebt ze immers niet betaald ;) Nu ik begrijp dat je ze wel betaald snap ik nog steeds niet dat je het normaal vind, maar dat ik jouw mening :)

En de reden dat die persoon mij een PB stuurde was omdat deze persoon hier nog niet mag posten. :) Ik zie echter niet in waarom ik dit openbaar zou moeten maken, het is toch geen leugen? :)

Er wordt hier iets gevraagd en dan reageer je zo.
Waarom Apple? Die is geen moderator bij N&M? En die mengt zich er ook in, lijkt me niet dus...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:28

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:

Nou nou, kalm nou maar!! :(:) Inmiddels ben jij de enige die je er nog druk om maakt, ik heb op de vorige pagina al duidelijk gemaakt waarom ik het vroeg en wat ik dacht en er daarna geen woorden meer aan vuil gemaakt. :) Ga ik ook niet doen.. En waarom zou ik de naam aan Apple sturen? Apple neemt allereerst deel aan deze discussie en ten tweede, wat schiet ze er mee op? :?

Maar dit is offtopic. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:29

Tallie_Ho schreef:
Nou nou, kalm nou maar!! :(:) Inmiddels ben jij de enige die je er nog druk om maakt, ik heb op de vorige pagina al duidelijk gemaakt waarom ik het vroeg en wat ik dacht en er daarna geen woorden meer aan vuil gemaakt. :) Ga ik ook niet doen.. En waarom zou ik de naam aan Apple sturen? Apple neemt allereerst deel aan deze discussie en ten tweede, wat schiet ze er mee op? :?

Maar dit is offtopic. :)

en is niet neutraal aan deze aangezien ze zelf plaats neemt in de discussie
daar zou een onafhankelijke moderator over moeten gaan,maar idd offtopic

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:31

Natuurlijk maak ik me druk dat een topic dat gaat over de uitgaven van een minister opeens gaat over mijn uitgaven en inkomsten. En dat omdat iemand een pb gestuurd heeft, ik vind dat zoals al eerder gezegd een lafhartige lage manier van met iemand communiceren.

Dus wees flink en maak degene die die pb stuurde aan mij of een mod bekend, dan is de enige manier om deze vorm van vervuiling te stoppen.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:32

Tallie_Ho schreef:
Consort schreef:

Dit is denk ik ook een discussie zonder eind, ik blijf namelijk recht tegenover je staan en verwonder mij ervan hoe de lunch van een minister er voor kan zorgen dat de staatskas uiteindelijk gespekt gaat worden.

Dan zijn het wellicht lunches van 5 euro, maar doe dat maar eens 220 dagen in het jaar ( als ik 52x 5 dagen = 260 dagen - 40 vakantiedagen = 220 dagen en dat maal 5 euro doe = 1100 euro per jaar aan lunchkosten.. Stop dit van alle ministeries terug in de staatskas en hee!! Dat zijn al een hoop knaken van de belastingbetaler minder gespendeerd! :D

1100 euro is voor mij voldoende om 7 maanden van te eten.. :)

Maar waar haal je dan vandaan dat een minister elke dag een lunch declareert? Als een minister dat trouwens wel zou doen, tel er dan nog maar een paar dagen bij op want een minister heeft echt geen 40 vakantiedagen per jaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:33

Er werd hier door iemand gevraagd hoe 'wij' het zouden doen? Nou, ik zou dat niet zo 1.2.3. weten anders had ik daar wel mijn werk van gemaakt... Mening geven mag toch wel.
Er wordt gezegd dat wij niet zo'n grote mond mogen hebben en dergelijke, waarom niet? Als het zo makkelijk was hoefden we ook niet te stemmen.Maar jullie weten het allemaal wel.
Wij mogen nu geen deel meer nemen aan een gesprek c.q. discussie omdat we nu in hokjes worden verdeeld. Hartstikke vriendelijk van jullie...

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:34

MamboBeach schreef:
Er werd hier door iemand gevraagd hoe 'wij' het zouden doen? Nou, ik zou dat niet zo 1.2.3. weten anders had ik daar wel mijn werk van gemaakt... Mening geven mag toch wel.
Er wordt gezegd dat wij niet zo'n grote mond mogen hebben en dergelijke, waarom niet? Als het zo makkelijk was hoefden we ook niet te stemmen.Maar jullie weten het allemaal wel.
Wij mogen nu geen deel meer nemen aan een gesprek c.q. discussie omdat we nu in hokjes worden verdeeld. Hartstikke vriendelijk van jullie...

Wie zegt dat jullie niet mogen meepraten? Helemaal niemand...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:34

sarabande schreef:
Natuurlijk maak ik me druk dat een topic dat gaat over de uitgaven van een minister opeens gaat over mijn uitgaven en inkomsten. En dat omdat iemand een pb gestuurd heeft, ik vind dat zoals al eerder gezegd een lafhartige lage manier van met iemand communiceren.

Dus wees flink en maak degene die die pb stuurde aan mij of een mod bekend, dan is de enige manier om deze vorm van vervuiling te stoppen.

Weet iemand hier af van jouw inkomsten en uitgaven? Nee toch, dan zou ik zeggen, maak je niet zo druk... Ergens wordt toch de waarheid gesproken want anders word je toch niet zo boos? :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:35

Ik heb onze ministers wellicht te veel vakantiedagen gegeven, moest iets aanhouden. :D Dit is dus gewoon een ruwe schatting, ze zullen ook gerust een hoop dagen buiten de deur lunchen zijn! :P Het kunnen ook 200 dagen zijn natuurlijk! ;)

Nou, kijk maar eens in de declaraties van het ministerie van Defensie! :D Daar staan alle bonnetjes van de "Kantine bij de kamers" ingescanned ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:36

Tallie_Ho schreef:
Consort schreef:
Je zegt overigens nog steeds alleen maar waar je tegen bent. Ik vroeg je eerder aan te geven wat jij dan anders zou doen? Hoe haal jij grote multinationals over zich in Nederland te vestigen? Met van thuis meegebrachte boterhammen? Hoe bespreek jij de mensenrechten met ambassadeurs uit het Midden-Oosten? Op een bankje in het park?

Ik ben er tegen dat geld uit te geven aan cadeau's en lunches voor zichzelf.. Ik ben er voor om dat uitgespaarde geld terug in de staatskas te stoppen..

Ze zitten met zijn vieren bij Cas Spijkers te eten en als dan de rekening komt, hoor ik JP al zeggen: "Kunt u het splitsen? Voor deze heren betaalt de BV Nederland, maar dan betaal ik mijn lunch wel zelf." :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:37

Consort schreef:
Sarabande, ik snap dat je dit niet leuk vindt en het houdt de discussie ook niet zuiver. Maar ik zou willen vragen; Wat doet het er toe waar sarabande woont? Als ze daarom niet mee zou mogen praten (wat ik overigens nergens heb gelezen), dan zou ik de niet-stemmers onder ons ook willen vragen uit het topic te vertrekken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:38

MamboBeach schreef:
Weet iemand hier af van jouw inkomsten en uitgaven? Nee toch, dan zou ik zeggen, maak je niet zo druk... Ergens wordt toch de waarheid gesproken want anders word je toch niet zo boos? :)

Wat voor waarheid, en waarom zou ik boos worden over waarheid.

Ik wordt boos over het feit dat iemand zich geroepen wordt iemand op te hitsen tegen een ander.
Iemand die te laf is om dat zelf te doen
Dat is het enige waar ik heel pissig over wordt, vooral omdat dat me op dit forum al jaren gebeurt en er altijd weer mensen zijn die zich daarvoor laten gebruiken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:38

Apple schreef: