Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ik blijf van mening Lord_Ik dat je met zo'n onthaalmoeder onnodig veel risico loopt. Met zo iemand als oppasmoeder loop je veel eerder de kans dat ze onherstelbaar de fout in gaat.
Ben je de moorden in Sint-Gillis vergeten?
Nee, geen kinderen in dat huis
Adil18 schreef:Ok, daar gaan we...
Hitler was een geniale man en had de geschiedenis in kunnen gaan als een van de meeste betekenisvolle politici van Duitsland, maar hij had op een paar vlakken een zeer zieke mening.
Iedereen die deze man eert, eert ook zijn deels zeer zieke meningen en is naar mijn mening daarom ook een zeer ziek persoon, mogelijk zelfs een bedreiging voor onze maatschappij.
Een kinderopvang in combinatie met een dergelijke foto is provocatief en aandachtvragend gedrag (en bovendien heel erg ziek, zoals ik al zei)....
Brando090309 schreef:ik ook niet maar in België zijn ze op zulke vlakken blijkbaar minder snel 'ongerust'...
Ach ja, vlaams belang is nogaltijd veel te populair dus dan is het misschien ook niet zo verwonderlijk dat mensen het niet erg vinden dat onthaalmoeders portretten van Hilter in de woonkamer hebben hangen...
Ik word er ziek van...
Lord_Ik schreef:Ahum?In mijn ogen zijn het nog steeds de ouders die opvoeden, niet de onthaalmoeder
en hoewel zij sowiesow wel een invloed uitoefent op de opvoeding is dit minimaal (of hoort dit zo te zijn!) dus waarom in 's hemelsnaam zouden die kinderen dan de fout in gaan als de ouders gewoon doen wat ze horen te doen? Ik ben ook bij een onthaalmoeder geweest, maar bij mijn weten heeft dat niks van invloed op mij gehad hoor (ik zat er ook nooit lang).
Je reactie op Aldil:
Je derde deel: Het is in mijn ogen de média die er de aandacht op heeft gericht en er een drama van maakt, niet die dame zelf ... god weet hoe lang dat portret daar al hangt, die dame is heus niet van de ene op de andere dag extreem rechts geworden ...
Of misschien kunnen mensen in de Belgische samenleving beter relativeren en denken we realistischer na (op een bepaalde groep na dan, maar die weten waarschijnlijk al nauwelijks dat er iets gebeurd is) ?![]()
Verzet tegen het maken van een drama van elke gebeurtenis?
Alet74 schreef:Lord_Ik schreef:Ahum?In mijn ogen zijn het nog steeds de ouders die opvoeden, niet de onthaalmoeder
en hoewel zij sowiesow wel een invloed uitoefent op de opvoeding is dit minimaal (of hoort dit zo te zijn!) dus waarom in 's hemelsnaam zouden die kinderen dan de fout in gaan als de ouders gewoon doen wat ze horen te doen? Ik ben ook bij een onthaalmoeder geweest, maar bij mijn weten heeft dat niks van invloed op mij gehad hoor (ik zat er ook nooit lang).
Je reactie op Aldil:
Je derde deel: Het is in mijn ogen de média die er de aandacht op heeft gericht en er een drama van maakt, niet die dame zelf ... god weet hoe lang dat portret daar al hangt, die dame is heus niet van de ene op de andere dag extreem rechts geworden ...
Of misschien kunnen mensen in de Belgische samenleving beter relativeren en denken we realistischer na (op een bepaalde groep na dan, maar die weten waarschijnlijk al nauwelijks dat er iets gebeurd is) ?![]()
Verzet tegen het maken van een drama van elke gebeurtenis?
Nou, Lord_Ik, zo'n onthaalmoeder heeft toch een grote rol in de opvoeding als kinderen daar bijvoorbeeld 1 of meerdere dagen per week verblijven. Omdat dit meestal neutrale omgevingen zijn, zullen de meeste kinderen hier geen last van hebben, eerder baat.
N.a.v. je reactie op Aldil: de dame maakt er ook geen drama van, die weet niet beter en staat achter haar denkbeelden. Het is juist goed dat de media aandacht schenkt aan deze situatie, want deze is onwenselijk. Wie weet worden er nu meer onthaalmoeders e.d. onderzocht om het kaf van het koren te scheiden. Lijkt me gezond!
Ik weet niet of de Belgische samenleving beter kan relativeren. Ik vind dat jij wel heel erg veel relativeert, gezonde kritiek is ook goed! Je hoeft niet alles maar te accepteren onder het mom van Privacy en Vrijheid van Meningsuiting.
vordur schreef:ik vind het een schandaal dat dat mag.
griezel.
mijn halve familie is daar die Grr.$#%*& vermoord
Alet74 schreef:Ach, Brando090309, het gevaar loert overal. Ik zou me niet door dit soort dingen laten beïnvloeden bij de keuze wel of geen kinderen.
Er zijn echt nog heel veel mensen die wel het beste voor hebben met kinderen, dat zie ik dagelijks! Als ik op het kdv en bso kijk waar mijn dochter naar toe gaat, daar werken stuk voor stuk leidsters die gek op kinderen zijn, geen gekke denkbeelden hebben en oog hebben voor wat er in de groep gebeurt.
Veel scholen hebben tegenwoordig een pestprotocol, al is dat natuurlijk geen garantie dat er niets gebeurt. In een topic bij Leven zonder paarden kun je nog een schrijnend verhaal lezen over een basisschool waar het niet helemaal pluis is. Maar dat zijn de uitzonderingen op de regel, je hoort natuurlijk alleen over die gevallen waar het mis gaat.
Wat betreft de Nederlandse gastouders, stond er een tijdje terug niet in de krant dat zij zorgvuldig gescreend moeten worden en dat je als grootouder ook niet zomaar meer aan de bak kan?