Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:ik zou er ook niet van gediend zijn om door een vreemd kind zomaar geslagen te worden,of als ik met mijn neefjes/nichtjes op pad ben en die zomaar een klap krijgen
ik zou dan niet terug slaan,maar wel naar de ouders toestappen.
Snoevie schreef:hoe bedoel je dat het eraan ligt hoe oud de kinderen zijn?
het lijkt me zowieso wel een goede zaak om de ouders even aan te spreken,welke leeftijd dan ook.
niet direct aanvallend ofzo,maar wel even melden
Hannah_Menno schreef:Of juist niet!![]()
Ik denk dat het eraan ligt hoe consequent je bent. Als jou kind heel goed weet dat het gtecoriceerd word, dus gestraft word voor 't slechte dan denk ik niet dat een kind zomaar andere kinderen gaat slaan.
Hannah_Menno schreef:DAN WIL IK JOU OVER 10 JAAR WEL ZIEN!
geen poepende, krijsende, jankende kinderen hiero! Niks! Alleen Paarden!
Hannah_Menno schreef:Doe ik ook zeker niet!Heb het nou eenmaal niet zo met kinderen!
justahorse schreef:Het ligt eraan.
Als je zelf een kind hebt die zulk gedrag vertoond mag van mij nog geen eens mee de stad in. Mischien leert dat kind het zo wel..... Een draai om de oren kan geen kwaad. Ligt er wel aan in welke mate. Als een kind dagelijks word geslagen vind ik niet kunnen, maar als een kind zulk gedrag vertoond heeft ie het ook verdiend. tegenwoordig mag niks meer in de maatschappij. Maar hoor jij volwassenmensen tegenwoordig zeggen dat ze er iets aan over hebben gehouden vroeger??? Ik niet in mijn omgeving.
Twiggy2008 schreef:Hannah_Menno schreef:Doe ik ook zeker niet!Heb het nou eenmaal niet zo met kinderen!
al vraag ik me af wat je dan in een topic over kinderen doet.
Kun je dan wel enigzins objectief reageren? Of is het gewoon leuk om kinderen af te kraken?
Verder wil ik niet l.llig zijn, maar iemand van 16 vind ik zelf nog een kind.
Snoevie schreef:vast niet alle 16 jarige denken zwart wit hoor!
(ok erg offtopic wel)
situatie:
uit woede gaf ze mijn neefje een mep in zijn gezicht toen ik toevallig wel hetzelfde snoep voor hem kocht(wist ik veel joh)en van de moeder moest ik maar begrijpen dat dat kind mijn neefje een vette slap in zn gezicht gaf omdat ze gewoon snel boos werd(ik kende die mensen ook niet,even voor de duidelijkheid)
wat hadden jullie gedaan in deze situatie?want ik was wel heel erg boos,en dan eigenlijk op de moeder.
Brainless schreef:Maar je leert ze juist dat slaan een oplossing is.
Op school in de (kleuter)klas zie je duidelijk verschil onder kinderen die thuis weleens een tik krijgen en degene die dat niet krijgen.
Raar dat in onze hele familie geen 1 kind zit die volgens zijn ouders weleens een tik verdiend.
(ok erg offtopic wel)
situatie:
ik loop met mijn neefje in de supermarkt(toen 5 jaar)vlak naast ons staat een moeder met een meisje van dezelfde leeftijd,die staat te krijsen omdat ze een snoepje niet kreeg wat ze wilde.
uit woede gaf ze mijn neefje een mep in zijn gezicht toen ik toevallig wel hetzelfde snoep voor hem kocht(wist ik veel joh)en van de moeder moest ik maar begrijpen dat dat kind mijn neefje een vette slap in zn gezicht gaf omdat ze gewoon snel boos werd(ik kende die mensen ook niet,even voor de duidelijkheid)
wat hadden jullie gedaan in deze situatie?want ik was wel heel erg boos,en dan eigenlijk op de moeder.
Snoevie schreef:nou mijn neefje is een pittig ventje die zich niet de kaas van het brood laat eten,maar die stond erg verbaasd te kijken,zo van: huh?wat heb ik gedaan?
terwijl zijn ouders hem heus weleens een keer een tikje op de vingers hebben gegeven.
(ok erg offtopic wel)
situatie:
ik loop met mijn neefje in de supermarkt(toen 5 jaar)vlak naast ons staat een moeder met een meisje van dezelfde leeftijd,die staat te krijsen omdat ze een snoepje niet kreeg wat ze wilde.
Hannah_Menno schreef:Tsja, en een moeder moet haar kind goed opvoeden!
Ja, ik ben daar gewoon heel snel klaar mee!
Tuurlijk, een kind met autisme is iets anders maar als jij weet dat jou kind andere mensen slaat (wat IMO net zo erg is als iemand die een kind slaat) dan moet je 't niet meenemen in 't openbaar. Eerst dat slaan afleren.
Ik kan er misschien makkelijk over praten op deze manier, ik weet absoluut niet hoe het is maar ik weet wel dat ik gewoon terug mep!
Twiggy2008 schreef:Snoevie schreef:ik zou er ook niet van gediend zijn om door een vreemd kind zomaar geslagen te worden,of als ik met mijn neefjes/nichtjes op pad ben en die zomaar een klap krijgen
ik zou dan niet terug slaan,maar wel naar de ouders toestappen.
Ik zou daar ook niet van gediend zijn en dan spreek ik die kinderen even heel heftig aan EN ik stap naar de ouders toe (ligt er een beetje aan hoe oud die kids zijn en hoe de situatie is en of ik die ouders kan achterhalen).
(ok erg offtopic wel)
situatie: