13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:42

ArabicQueen schreef:
Dat meisje woont hier vlak bij en heb via kennissen gehoord dat ze gewoon gaat en dat ze het alleen maar leuk vinden die media aandacht..

femke27 schreef:
@yinnar: dit hele topic is tot nu toe bij elkaar gegist want niemand kent het meisje persoonlijk. Ik zei slechts iets wat misschien wel zo zou kunnen zijn.

Niet alles is gegist. Gewoon media geile familie! Billenkoek en naar school!

Palmera

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:44

En de familie heeft jouw persoonlijk verteld dat ze media geil zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:45

Karl66 schreef:
Ik denk dat hier teveel het gemiddelde dertienjarige meisje op haar geprojecteerd wordt en dat is ze gewoon niet

Wat betreft het zeilgedeelte zal ze het vast wel aan kunnen denk ik. Maar het emotionele aspect, daar gaat het mij om. Wat dat betreft blijft ze gewoon een 13jarige die dr puberteit wat betreft sociale contacten overslaat in mijn ogen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:46

femke27 schreef:
En de familie heeft jouw persoonlijk verteld dat ze media geil zijn?

Uhm...wat maak jij op uit het bericht van ArabicQueen? Daar hoef je je school niet voor afgemaakt te hebben lijkt mij!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:46

pharagirlke schreef:
Ik denk net dat deze meid een bóel levenservaring en zelfkennis gaat op doen... Meer dan het gemiddelde tutje dat elk weekend gaat winkelen met de dinnetjes.

Is dit nu gebaseerd op het argument wat ik zei?

Palmera

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:49

ja, AQ woont bij het meisje in de buurt en heeft gehoord van kennissen dat......... Roddels gaan sneller dan de waarheid!

En ik ga snel slapen.... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:49

LimaMambo schreef:
ik ga toch ook niet met vette kettingen en een prada handtas the bronx in..?? dat is vragen om problemen
dat is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan je paardje poetsen

en wat weet een kind van 13 nou van de gevaren van die zee?? ze is er voor de rest nog nooit geweest! het is een kind van 13!! die haar zin doordramt als een kind van 5 want ze wil nu haar identiteit veranderen..

Lijkt me dat ze ooit wel op zee gezeilt heeft :=

LimaMambo schreef:
maar hoe wil een 13 jarig meisje dat 2 jaar lang emotioneel vol houden..??
als volwassen zeilers al lopen te janken aan boord van eenzaamheid..

afbreken kan IMO altijd.

Heino: dus jij denkt dat die gemiddelde tutjes de enige zijn die er zullen komen? Nou dan kan ik al vast stoppen :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:50

Heino, van die twee jaar is ze meer dan een jaar aan wal. Als je naar werkelijke zeildagen gaat kijken, dan is ze dik binnen een jaar rondgezeild. Om die sociale contacten zou ik me niet al teveel zorgen maken. Binnen de rond de wereldzeilers gemeenschap, waar ze aan wal waarschijnlijk veel tijd meer door zal brengen, lopen ook genoeg kinderen van haar leeftijd rond, die met hun ouders rond de wereld zeilen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:50

ja elke zee is hetzelfde natuurlijk..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:51

En ze ziet nog eens de hele wereld! Zoek de 15 jarige maar die de hele wereld al gezien hebben met al de culturen...

Lima: ik denk dat zij daar onderhand meer over onderwezen is als jij. Lees overigens ook Karl zijn berichten eens.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-09 01:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

pharagirlke schreef:
En ze ziet nog eens de hele wereld! Zoek de 15 jarige maar die de hele wereld al gezien hebben met al de culturen...

ze ziet voornamelijk water.. :+

Ayasha
Blogger

Lees Karl zijn berichten ook eens ipv constant op mij te happen. ;) Dan zouden je antwoorden wat minder onlogisch zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:52

Pharagirlke: waar haal je nou weer vandaan dat ik denk dat alleen 'gemiddelde tutjes' het gaan maken? :?

Karl: ik denk niet dat je dat kan vergelijken met de ontwikkeling die haar leeftijdsgenootjes op school doormaken. Ook die zeilkinderen lopen in mijn ogen een deel puberteit mis.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:53

pharagirlke schreef:
Lees Karl zijn berichten ook eens ipv constant op mij te happen. ;) Dan zouden je antwoorden wat minder onlogisch zijn.

uhm.. ik hap niet op jou.. ik geef antwoord op jouw berichten..
en ik blijf erbij: ze ziet voornamelijk water..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:53

femke27 schreef:
ja, AQ woont bij het meisje in de buurt en heeft gehoord van kennissen dat......... Roddels gaan sneller dan de waarheid!

En ik ga snel slapen.... :D

Ze is er in ieder geval dichterbij dan jij dus zal er wel iets van waar zijn. Hoe zich profileren in de media zegt genoeg!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:55

LimaMambo schreef:
pharagirlke schreef:

Je was me net voor!:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:56

Heino schreef:
Pharagirlke: waar haal je nou weer vandaan dat ik denk dat alleen 'gemiddelde tutjes' het gaan maken? :?

Karl: ik denk niet dat je dat kan vergelijken met de ontwikkeling die haar leeftijdsgenootjes op school doormaken. Ook die zeilkinderen lopen in mijn ogen een deel puberteit mis.

Ik stelde de vraag of je dat dacht gezien je zei dat dat wel de mensen zijn die haar zullen gaan helpen (ik vraag me af waarmee gezien het leeftijdsgenoten zijn maar goed)

Dat noemt men naar duidelijkheid vragen. :)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:57

Citaat:
Ik lees maar dat dit geen gewone 13 jarige is. Hoe weet men dat? Kent men dit meisje persoonlijk? Ik zag net een heel kort gesprekje met haar bij het nieuws maar ze kon de verslaggever niet eens recht aankijken en er kwam geen zinnig woord uit. Wat ze zei klonk als een typisch 13 jarige..Niets speciaals maar een 13 jarig meiske wat net als alle andere kindertjes netjes haar school moet afmaken.

Hier ben ik het helemaal mee eens...!! Of is er nog een ander filmpje??

Maar....als je écht een droom hebt en de mogelijkheid hebt om die waar te maken.. Ja.... waarom niet? ( en als het niet schadelijk is voor haar ontwikkeling ) Je kan mij niet wijsmaken dat het niet schadelijk is voor dit kind. Ik weet niet wat voor beeld ik hierbij moet gaan schetsen en hoe ik het allemaal voor me moet zien... Twee jaar lang is niet niks.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:59

Pharagirlke: Misschien moet je de manier waarop je die duidelijkheid vraagt dan nog eens goed bekijken, ik vond het als een overhaaste conclusie overkomen :) (is me overigens al vaker opgevallen bij je, geeft niets, maar kan voor miscommunicatie zorgen)

Naja goed, ik blijf erbij dat het voor haar (sociale) ontwikkeling niet veel goeds zal doen. Dat ze contact met andere puberende kinderen zal missen op cruciale momenten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:01

Maar daarmee heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
In hoeverre denk jij dat die tutjes die elke zaterdag gaan winkelen haar gaan helpen?
Zijn het per definitie enkel die tutjes die er komen of kan het via een andere weg ook?
En zo ja, waarom zou het deze meid dan niet lukken?

Zoals Karl zegt zal ze meer dan genoeg contact blijven hebben met puberende kinderen en mensen. Ze gaat geen twee jaar zonder menselijk contact de zee op.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-09 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:01

Ik denk dat ze iets van 150-200 zeedagen zal hebben van 700-750 dagen dat ze weg is. Waarschijnlijk zal ze dus wel iets meer dan alleen water zien.

Heino, dat sociale contacten anders zijn, wil niet automatisch zeggen dat ze slechter (of beter) zijn. Haar sociale ontwikkeling zal dus ook anders zijn, maar dus ook niet automatisch slechter.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:03

Citaat:
Om te beginnen, als het mijn kind was, dan zou ik de twee jaar dat ze weg was geen oog dicht doen

:=
hier nog een hoor :D maar ken mijn kind goed genoeg om te weten wat die wel of niet aankan
(en in zijn geval is dat geen zeilreisje :Y) helaas bijna zou ik bijna zeggen
maar ieder heeft zijn eigen ding ;) )

Citaat:
Maar die gemiddelde tutjes zijn uiteindelijk wél de mensen die haar helpen opgroeien tot een gezonde volwassene (overigens vind ik het ook wat denigrerend overkomen maar dat terzijde)

PARDON :? :(

als ik ergens een takke hekel aanhad
waren het die gemiddelde tutjes
waarvoor de nieuwste mode bekijken belangrijker was dan het "echte leven"

en nee die gemiddelde tustjes hebben toen niet , nu niet en nooit niet
ook maar iets met mijn opvoeding te maken gehad

en zeker nu niet met de opvoeding van mijn kleine

ieder zijn eigen keuze uiteraard :D

maar omg _O- het idee alleen al zeg
kom op man ..

Citaat:
ArabicQueen schreef:
Dat meisje woont hier vlak bij en heb via kennissen gehoord dat ze gewoon gaat en dat ze het alleen maar leuk vinden die media aandacht..

femke27 schreef:
@yinnar: dit hele topic is tot nu toe bij elkaar gegist want niemand kent het meisje persoonlijk. Ik zei slechts iets wat misschien wel zo zou kunnen zijn.

uhhhhhh wil niet heel banketstaaf doen
maar aanvraag tot vrij en volgen wereld school ivm wereld reis
(wat heeel veel mensen gedaan hebben !! alleen dan kind + ouders ! dat mag dan wel
geen hond die er naar kraait! )
heeft echt niks nada noppes met media geil te maken

daarbij pardon hoor dames
maar je kan dus alleen emotioneel stabiel zijn/worden
als je shoppende dinnetjes hebt ?
die het belangrijk vinden wat de nieuwe make-up kleurtjes worden
en liever niet mee gaan zeilen )of naar de paarden) want tja
nat - koud - vieze handen en kleding - haar door de war - nageltjes die breken
(wat uiteraard een ramp is waar minimaal een week over gez*kt moet worden ..)

denk dat in dat geval er heeeeeel veeel zijn die niet aan dat statje voldoen
en god zij dank hebben die er weinig hinder van ondervonden :Y)

Citaat:
ze ziet voornamelijk water..
pharagirlke schreef:

uh nee dus
van de 2 jr reis zit ze gemiddeld jaar aan wal
en er zijn heel veel zeezeilers , ook met kids van haar leeftijd
zelfs met baby's ! (oa oude kennissen van ons- die zijn ergens op een eiland blijven hangen :D )
daarbij gaat ze schrijven voor het blad en zal een site proberen bij te houden
een laptopje staat voor niks tegen woordig ;)
geloof me , die gaat zeker geen contact te weinig krijgen

ze gaat niet zoals sommige wereldzeilrezigers rond de kaap
etc , ja dat is niet slim voor een solo'er dus zeker niet een jonge meid
en tja ook niet maaaaanden alleen
kan begrijpen dat je dan emotioneel je zelf tegen komt
ALS VOLWASSENNE zeker :+

maar nee .. zolang zal ze nooit alleen zitten
ze heeft dagelijks contact oa met haar oa (toch stiekum wel beetje bezorgde ) ouders
dat is meer dan menig puber die in nl blijft heeft / krijgt :+

kan me absoluut niet voorstellen dat "andere dan huppelmeid contacten"dan dus ook ineens schadelijke zouden zijn

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:04

Citaat:
Volgens solozeiler Henk Bezemer zijn het niet zozeer de stormen die tijdens zo’n toch een gevaar kunnen vormen, maar is het een gebrek aan wind dat een zeiler kan opbreken. 'Als er wind staat, ligt de boot redelijk stabiel. Maar zonder wind ligt de boot de hele tijd heen en weer te slingeren. Daardoor slaap je gewoon niet. Nét als je in slaapt valt, klapt hij weer om. Je kunt nog zo ervaren zijn, als je drie dagen geen wind hebt gehad, zit je wel te janken. Ik ook. Ik ken een geval van een jongen die zo lang bleef dobberen voor een eiland, dat hij op het laatst zijn boot in brand stak - om gered te worden. Uiteindelijk kwam hij tot bezinning en heeft hij het vuur zelf weer gedoofd.’

Citaat:
Ervaren solozeilers, zoals Bezemer, twijfelen niet aan haar technische vaardigheden. 'Ik denk dat ze het technisch kan. Laura is een nuchter kind. Bovendien neemt ze de passaatroute; daar staat meestal wind. Techniek zal niet het grootste probleem zijn. Maar het gebeurt regelmatig dat solozeilers niet terugkeren. Daar hoor je niet veel over, maar er wordt niet veel over gepraat. Een boot komt gewoon niet meer aan. Een vriend van me heeft eens berekend hoe groot de kans was dat hij tegen een container aan zou varen. Dat was 1 op 7.5 miljoen. Alleen overkwam het hém vier keer. De laatste keer met dodelijke afloop.'

dat wil je je kind van 13 toch niet aandoen??

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:04

pharagirlke schreef:
Maar daarmee heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
In hoeverre denk jij dat die tutjes die elke zaterdag gaan winkelen haar gaan helpen?
Zijn het per definitie enkel die tutjes die er komen of kan het via een andere weg ook?
En zo ja, waarom zou het deze meid dan niet lukken?

Zoals Karl zegt zal ze meer dan genoeg contact blijven hebben met puberende kinderen en mensen. Ze gaat geen twee jaar zonder menselijk contact de zee op.

Waarom zijn winkelende 13 jarigen tutjes? Dat vind ik zeer denigrerend!

Hoe weet Karl dat ze genoeg contact zal hebben met puberende kinderen? Die zullen waarschijnlijk gewoon op school zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 02:06

Yinnar: ik zei niet dat winkelende 13 jarige tutjes waren, ik zei 13 jarige tutjes die elke zaterdag winkelen... Nogal een verschil, maar je maakt er van wat je wil maken. Je moet alleen niet verwachten dat ik er dan ook nuttig op reageer.

LimaMambo: het zal niet het eerste jaar zijn dat ze zeilt dus ook dat zal ze wel weten... Ik zou geen enkel kind het leven van een topsporter willen aan doen maar als ze het zelf willen... ;) (en zou het zelf al zeker niet willen leiden.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-09 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt