Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:07

By the way;

Waarom neem je in godsnaam een wapen of een mes mee naar een feest??? Dat doe je toch alleen als je dingen van plan bent.
Van mij mogen ze daar echt heel streng op controleren! En ook héél streng straffen. Gewoon zo iemand even een weekje met iemand op pad sturen die slachtoffer is geworden van een geweldsmisdrijf. Misschien dat het besef dan een keer komt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:09

bo0tjeee schreef:
Ja, maar mij werd verteld en heb gehoord dat ze in eht wilde weg schoten.
Dus kan je wel iemand verkeerd raken.

Ik zei ook al, schiet dan gewoon in voeten inderdaad...

dat heb je gehoord, maar dat moet eerst nog bewezen worden..
ik weet niet of het waar is zo best kunnen, maar ook dan snap ik het... als er opeens honderden mafkezen op je af komen rennen en je weet dat sommige wapens hebben snap ik best dat ook de politie een beetje panisch wordt..

t*ringleijers zijn het, die gasten verzieken het altijd.. van mij had de politie nog VEEEEEL harder op mogen treden.. toen ik opweg ging naar de auto ontstond er ook een rel naast mij, ik moest rennen, maar ik heb wel gezien dat die gasten de politie aanvielen.. dan ben je toch ziek.. die gasten kunnen het woord gezag niet...
en wie niet luisteren wil moet voelen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:09

Pradaatje schreef:
De politie werd ingesloten door een groep joelende jongeren..

Wat mij betreft hadden die allemaal een kogel in hun voet mogen krijgen. Lekker makkelijk oppakken vervolgens en een maandje in eenzame opsluiting om je zonden te overdenken. Wat is dat toch met onze maatschappij?!

De overheidsinstanties en politiemacht mogen m.i. eens wat harder gaan optreden. Al die flauwekul tegenwoordig met jankende 'slachtoffers' die de oorzaak zijn van allerlei misstanden. Als je niks verkeerd doet, heb je weinig te vrezen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:13

_Sigrid_ schreef:
Ben het overigens eens met double van een paar posts hiervoor. Gratis feest + Rotterdam is gewoon géén combinatie. Ik ga zo vaak naar gratis feesten, maar in Bloemendaal zal dit echt niet zo snel gebeuren.
In juni was ik nog op Parkpop in Den Haag met bijna 300 000 bezoekers en daar ook geen vuiltje aan de lucht met een supergoeie sfeer.

Echt heel erg triest allemaal!

Waarom is rtl viert de zomer en vorig jaar wel goed gegaan dan? Toch een ander type feest denk ik, net als parkpop en k-dag... vorig jaar ging het wel goed, zal samenloop van omstandigheden zijn geweest.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:14

mijn tas, en die van mijn vriendinnen werd helemaal niet ingekeken en er werd ook niemand gefouieerd toen ik naar binnen ging? Dan vraag je er toch ook om

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:15

Don_Zhivago schreef:
van mij had de politie de echte relschoppers allemaal in hun poten mogen schieten, 1 voor 1..

er ging echt een groep van honderden mensen tegen de politie.. wat wil je dan dat ze doen Bootje... ze kunnen niks, ze zijn met de weinig.. gewoon in dr poten schieten ze hebben het aan hun eigen trieste gedrag te danken!!!

En of de 19 jarige jongen is overleden door een politie kogels is onbekend.. wordt onderzocht was gister op sbs6

De eerste schoten zijn gelost door een groepje van drie gasten (bron: getuigenis van mensen die ernaast stonden, en de 3 meiden van sbs6)

Ik vond het 1 grote K*T avond!!

http://www.hartvannederland.nl/localite ... _in_shock_
Dit is dat filmpje.

En nog iemand die zei dat er niet zoveel gepraat moest worden, maar eerst afwachten wat er echt aan de hand was:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben niet op het feest geweest en ik ben wel heel erg benieuwd hoe het allemaal is gebeurd, dus ik lees veel op verschillende sites om meer te weten.

Don_Zhivago

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:17

ik denk zowiezo dat het voor de mensen die erbij waren wel fijn is om erover te praten...

ik ben er niet echt van ondersteboven, ben me wel kapot geschrokken maar ik heb heel veel jonge mensen zien huilen van de paniek..
er zullen hier ook vast mensen zijn die het hebben meegemaakt en die het toch wel fijn vinden hun verhaal te doen..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:19

Bella88 schreef:
mijn tas, en die van mijn vriendinnen werd helemaal niet ingekeken en er werd ook niemand gefouieerd toen ik naar binnen ging? Dan vraag je er toch ook om

Is dat nou echt de instelling tegenwoordig? Als je niet iedereen meer uitgebreid controleert en fouilleert, dan vraag je erom dat mensen wapens meenemen en rellen schoppen?? :?

Ik snap niet dat ook maar iemand de schuld ergens anders zou kunnen leggen dan bij het tuig dat de rellen heeft geschopt. Als je een wapen meeneemt naar een feest is er al iets goed mis met je! Daar kan geen 1000 politiemannen of beveiliging iets aan doen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:20

muppetmayo schreef:
_Sigrid_ schreef:
Ben het overigens eens met double van een paar posts hiervoor. Gratis feest + Rotterdam is gewoon géén combinatie. Ik ga zo vaak naar gratis feesten, maar in Bloemendaal zal dit echt niet zo snel gebeuren.
In juni was ik nog op Parkpop in Den Haag met bijna 300 000 bezoekers en daar ook geen vuiltje aan de lucht met een supergoeie sfeer.

Echt heel erg triest allemaal!

Waarom is rtl viert de zomer en vorig jaar wel goed gegaan dan? Toch een ander type feest denk ik, net als parkpop en k-dag... vorig jaar ging het wel goed, zal samenloop van omstandigheden zijn geweest.

Het zal ook zeker met het type publiek te maken hebben. Heb je gelijk in. Op Parkpop komt ook ouder publiek en zelfs gezinnen. Maar ik vond het echt bizar om te horen dat er met carnaval een groep van ongeveer 60 man uit Rotterdam speciaal naar Breda was getrokken om daar herrie te schoppen. En met dat Erasmusfeest in Rotterdam, waar ze na afloop stokken met spijkers vonden, dat was ook al zo gestoord.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:21

_Sigrid_ schreef:
By the way;

Waarom neem je in godsnaam een wapen of een mes mee naar een feest??? Dat doe je toch alleen als je dingen van plan bent.
Van mij mogen ze daar echt heel streng op controleren! En ook héél streng straffen. Gewoon zo iemand even een weekje met iemand op pad sturen die slachtoffer is geworden van een geweldsmisdrijf. Misschien dat het besef dan een keer komt.

Dat vind ik een goeie!
Ben het gewoon helemaal met jou eens.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:21

Anoeska schreef:
Bella88 schreef:

Is dat nou echt de instelling tegenwoordig? Als je niet iedereen meer uitgebreid controleert en fouilleert, dan vraag je erom dat mensen wapens meenemen en rellen schoppen?? :?
Ik snap niet dat ook maar iemand de schuld ergens anders zou kunnen leggen dan bij het tuig dat de rellen heeft geschopt. Als je een wapen meeneemt naar een feest is er al iets goed mis met je! Daar kan geen 1000 politiemannen of beveiliging iets aan doen.

Blijkbaar is het toch nodig helaas :(
tuurlijk de enige etterbakken in die verhaal zijn die klo*tzakken die zijn begonnen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:23

ik begrijp best dat het een onbegonne zaak is om 15000 man te fouileren bij een feest dat niet zo lang duurt. maar ik vind wel dat er iets meer beveiliging had mogen zijn! Mensen die echt bewust een wapen meenemen om te schieten die vinden altijd wel een weg, hoe banketstaaf het ook klinkt. zijn zelf jongens die een mes in hun riem hebben zitten.... maar hoe meer beveiliging, hoe veiliger ik me zou voelen dan.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:23

Het schijnt vooraan wel gezellig geweest te zijn, maar achterin dus helemaal verkeerd. Waarschijnlijk hebben ze ook geen mensen gefouilleerd bij binnenkomst, omdat het gewoon doorloop "werk" was..

Vind het super slecht, de hele organisatie.. Leuk zo een gratis feest, maar zorg dan wel dat het veilig is door gewoon te controleren.
Er lopen altijd van dit soort gekken tussen, helaas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:24

Tja, bij de feesten op het strand in bloemendaal waar ik vroeger altijd kwam, ben ik ook nooit gefouileerd. En nooit gezeik gehad. Toch een ander soort publiek, denk ik.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:25

Was toevallig gisteren bij Bloemendaal, en daar fouilleerden zij wel. Maar ik mocht ook doorlopen zonder dat er in m'n tas gekeken werd. De sfeer daar is ook heel anders..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:25

Het fouilleren vind ik een hele slechte zaak.
In november is het altijd ''De nacht van Brabant'' in het beursgebouw in Den Bosch. Daar komt nog een heel ander volk en wordt iedereen gefouilleerd bij binnenkomst.

Edit: Ohja, het is wel een betaald feestje..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:31

Poenarie schreef:
Was toevallig gisteren bij Bloemendaal, en daar fouilleerden zij wel. Maar ik mocht ook doorlopen zonder dat er in m'n tas gekeken werd. De sfeer daar is ook heel anders..

Laat ik dan maar meteen toegeven dat ik wel een oud wijf ben... Dus ik heb het hier eigenlijk nog over de Beachbop feestjes van een paar jaar geleden. Voel me nu echt oud, met m'n 'vroeger was alles beter' :o

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:32

Don_Zhivago schreef:
ik denk zowiezo dat het voor de mensen die erbij waren wel fijn is om erover te praten...

ik ben er niet echt van ondersteboven, ben me wel kapot geschrokken maar ik heb heel veel jonge mensen zien huilen van de paniek..
er zullen hier ook vast mensen zijn die het hebben meegemaakt en die het toch wel fijn vinden hun verhaal te doen..

Dat denk ik ook zeker!
Ik zou dat wel hebben iig..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:32

fouilleren had hier weinig uitgemaakt.. je kon namelijk anders iets aangeven door het hek..

alles bij elkaar had het anders gemoeten..

meer beveiliging
dichte hekken
poortjes
fouilleren (mits afgesloten terrein)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:45

Ja dat is ook weer zo.. Wel slecht eigenlijk!
Áls dit feest volgend jaar nog wordt georganiseerd, zullen ze wel veel aan de beveiliging moeten doen!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:46

ik ga volgend jaar niet als het nog komt..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:47

Nee snap ik. En ik denk dat veel mensen zo denken.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:49

Belachelijk dat ze niet beter controleren, invervolg maar geen vergunning geven voor feesten... ;)

Doodzonde dat het feest ook verpest word voor de mensen die wel op een normale manier van een feest kunnen genieten.
Maar tegenwoordig is een feest voor veel mensen niets meer aan zonder te veel alcohol, en een pilletje. ;)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:52

Don_Zhivago schreef:
ik ga volgend jaar niet als het nog komt..

mits ze de regels aanscherpen en prefinitief gaan foueren, want de muziek en line up waren super!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:53

De line up was super!
Alleen denk dat ik volgend jaar ook oversla..