Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dejavu schreef:Nee, dat weet je niet, Marjoow. Dat weet je niet omdat je geen docent bent (geweest).
We dwalen helemaal niet af. Ik stel hier vast dat ik zonder zomervakantie niet zou kunnen functioneren.
En nee, ik zoek geen andere baan omdat ik van mijn werk houd. Ik zou niet anders willen, maar dat neemt niet weg dat het zo onnoemlijk hard werken is, daar hebben buitenstaanders totaal geen notie van.
Ik vind het behoorlijk respectloos dat jij hier stelt dat ik een luizenleventje heb t.o.v. andere mensen. Echt meid, je weet niet waar je over praat en dat siert je allerminst.
Marije_jiplover schreef:Hier is een tijdje geleden ook al iets over te doen geweest en ik vind het helemaal niet zo raar:Citaat:De scholen in Zwolle en Ede zullen, net zoals die in Zandvoort, het hele jaar open zijn, van 8 tot 18 uur, met uitzondering van zon- en feestdagen. Ouders kunnen zelf de schooltijden bepalen en in overleg met de leerkracht hun vakanties plannen. In Zandvoort kunnen kinderen tussen 8 en 10 uur ’s ochtends worden gebracht en tussen 16 en 18 uur worden opgehaald.
Kinderen krijgen dus wel vakantie, maar dan als het de ouders uitkomt, dus bijvoorbeeld 4 weken in oktober ofzoiets, ipv verplicht in juli/augustus.
En in deze wereld, die draait op een 24-uurs economie, vind ik dat persoonlijk helemaal niet zo gek.
Marjoow schreef:Ja als je het zo speelt, zijn de docenten idd heel erg zielig.
Zoek een andere baan als het je dan te druk is.
Ik weet iig wel, dat de docenten een luizenleventje hebben ten opzichte van andere mensen die zich fulltime uit de naad werken. Die zelfs op ZONDAG nog werk hebben staan.
Maargoed, we dwalen ontzettend af van het onderwerp, over de basisscholen die open zijn in de vakantie.
Laten we daarop verder gaan, we worden het toch niet eens
Alet74 schreef:@Marjoow: full-time werken is in mijn wereld 36 of 40 uur per week. Over wat voor werk heb jij het? Eigen zaak?
.
DeniseES schreef:Nou sorry, maar ik krijg niet het idee dat jullie weten hoeveel tijd er in andere fulltime banen zit, ik stap niet voor niets om 6 uur uit mijn bed om om half 8 te beginnen, te werken en vervolgens thuis niets te doen. Het komt nog vaak voor dat er hier in de weekenden ook gewoon gewerkt moet worden. Het opnemen van langere vakanties is vrijwel niet mogelijk, aangezien het werk hier gewoon doorgaat en bepaalde dingen gewoon gedaan moeten worden.
Een beetje vreemd om te doen of jullie het zo vreselijk zwaar hebben als je het mij vraagt. Een fulltime baan is een fulltime baan, je werkt de uren die je moet werken en hebt - in mijn geval - niet meer dan 20 werkdagen die je vrij hebt in een heel jaar. Ik zou het niet heel vervelend vinden om in vakanties thuis te moeten werken, dat scheelt weer vreselijk vroeg opstaan en reistijden.
Als de kinderen vakantie hebben ga je me niet vertellen dat je elke dag van 8 tot 5 met je neus in de boeken/computer/etc. bezig bent voor school zonder hier en daar een lekker uurtje of 2 buiten te gaan zitten, overdag naar de paarden gaat etc.
Blue_Eyes schreef:[edit] Plus dat je zoals gezegd 100% van de tijd scherp moet zijn, ik mag mijn aandacht geen moment laten verslappen, want dan kunnen er bij mij in de klas echt ongelukken gebeuren. Wij hebben niet voor niets standaard een onderwijsassistent bij ons. Mijn jongens trekken continu de aandacht, is het niet positief doordat ze hulp willen bij hun werk, dan wel negatief. Heel erg negatief. Bij mijn jongens is het niet vreemd om een blikje naar het hoofd van de juf te gooien als ze iets doet wat hen niet zint. Ik vind het heel erg leuk werk, maar het vraagt wel heel veel van je concentratie, relativerings- en inlevingsvermogen. Aan het eind van een dag ben je echt afgedraaid.[/edit]
nickyu schreef:als of er op zo'n school geen structuur is ??
Marije_jiplover schreef:Binnen dit schoolsysteem, waar dit topic oorspronkelijk over gaat, is wel degelijk ruimte voor ontspanning hoor.
Er wordt zelfs gesproken over sporten etc, die via de school gevolgd kunnen worden.
Lijkt me prima ontspanning?