Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:11

sarabande schreef:
HC de meest jonge koppels die met niets beginnen kunnen niet in Spanje gaan wonen, die moeten eerst iets opbouwen.

...daar zijn we weer bij jijbakken *\o/*

Als je geen aquarium hebt, kan je geen vissen houden.
Zo had ik in NL wel een paardenwens maar geen paarden.
Zo had ik in mijn vorig leven wel een kinderwens maar geen kind.

Ik had in NL wel voor kinderen kunnen kiezen doch dan een ander leven moeten leiden. Dat wilde ik niet = dús geen kinderen.

Er zijn legio ook goed tussenoplossingen. Slecht is echter zo weinig priori-tijd dat het kind er kwali-tijd voor moet inleveren.

hc

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:18

Over jij-bakken gesproken....

Mensen die een andere keuze maken dan jij, doen het niet per definitie verkeerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:20

vorame schreef:
Daar ben ik het wel mee eens.

De niet vetpot waar wij het tegenwoordig over hebben is meestal geen vetpot in luxe dingen.
Zoals geen vetpot in regelmatig in de stad nieuwe kleren te halen.
Geen vetpot in vakantie, geen vetpot in...vul maar in.
Maar eten, wie levert daar nu op in als er met goed beheer met geld om gegaan wordt?
Op tv zie je wel eens mensen klagen over geen geld voor eten, maar dan komt er eens iemand tellen waar al het geld heen gaat en blijken er 3 abbo's op tijdschriften te zijn en en noem maar op.
Er zijn mensen die echt beroerd zitten in Nederland,maar als we gemiddeld gaan kijken kunnen heel veel mensen wel minder.
Maar willen niet.

....en wijzen dat een ander makkelijk praten heeft is een heerlijk excuus om niet in die spiegel te hoeven kijken.
Waarom lees je niet Maikeltje: ik schrijf zowat in elke post dat ´goed´ subjectief is :)*
Wat slecht is, is je kind vergeten.

Je zou zeggen dat een drama als het onderwerp van de ts een stuk leerstof is, maar nee het is vooral aanleiding tot smoezenboek en jijbakken 8)7

Dames: het is een KEUZE hoe jij jouw eigen leven inricht. Als ouderschap daarin belangrijk voor je is, heeft dat consequenties. De belangrijkste is dat jouw kind dan hoofdzaak is.

De rest is geneuzel en smoezenboek.

hc

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:26

Lees de post van Sarabande eens goed HC.

Zij kan het prima verwoorden zonder daarbij een waarde-oordeel uit te spreken over hoe iemand zijn of haar leven zou moeten inrichten en zonder daarbij de realiteit uit het oog te verliezen. Dat vind ik heel knap.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:29

Huertecilla schreef:
Dames: het is een KEUZE hoe jij jouw eigen leven inricht. Als ouderschap daarin belangrijk voor je is, heeft dat consequenties. De belangrijkste is dat jouw kind dan hoofdzaak is.

De rest is geneuzel en smoezenboek.

hc

Ik denk dat de meeste jonge ouders die consequenties wel denken te kennen, maar de praktijk is altijd anders.

Als jij jouw leven als ideaal voor kinderen wil etaleren, moet je ook volledig zijn en je leeftijd daarbij aangeven om de discussie gelijkwaardig te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:47

sarabande schreef:
Als jij jouw leven als ideaal voor kinderen wil etaleren, moet je ook volledig zijn en je leeftijd daarbij aangeven om de discussie gelijkwaardig te houden.

...en dat ik een veel jongere vrouw ´heb´ en hoe dat na persoonlijk dramas door externe omstandigheden buiten mijn invloedssfeer door mijn eigen kéuzes op deze pootjes terecht is gekoemen?
Nee, dat zie ik niet.
Het geeft me alleen recht van spreken omdat ik het ervaren en gedaan heb en weet waarom ik in dit leven 10 jaar terug gekozen heb voor minder vetpot, meer kwali-tijd.
We leren bij het inrichten ervan elke dag en moeten ons ook elke dag aanpassen bij de chaos van het leven, zoals de mindere inkomsten door de economische neergang door de consumptiegeilheid van de amerikanen.

NOGmaals: er zijn net zoveel prima invullingen als personen. Ouderschap echter houdt in dat het kind hoofdzaak is.
Bepaal zelf maar hoe je vind dat jouw kind het beste opgroeit. De rest is een afgeleide van jouw prioriteiten, jouw keuzes.
Daar is geen verkort kiezen voor.

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:34

Het gaat om het zuiver en begrijpelijk maken van de standpunten.
Persoonlijke drama's heeft iedereen wel meegemaakt en vaak is dat niet leeftijdgebonden maar dat bepaalt niet de inhoud van dit topic.

Je geeft nogal vaak aan dat jij het heel goed doet, een ander zal het opgroeien van een kind bij een oudere vader weer niet als ideaal zien.
Maar dat is niet zo relevant hier, niet hoe jij het doet, of hoe een ander het doet.
Ik vind dat je nogal zelfingenomen reageert naar mensen toe die niet jouw keuzes hebben, en dat je erg gemakkelijk andermans manier van leven als niet goed bestempelt.
Er bestaat niet zo iets als volmaakt, en niet iedereen heeft de mogelijkheid om andere keuzes te maken.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:40

Jeezus, hoe kun je nou vergeten dat je kind nog in de auto zit.. 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:22

sarabande schreef:
Ik vind dat je nogal zelfingenomen reageert naar mensen toe die niet jouw keuzes hebben, en dat je erg gemakkelijk andermans manier van leven als niet goed bestempelt.
Er bestaat niet zo iets als volmaakt, en niet iedereen heeft de mogelijkheid om andere keuzes te maken.

Samengevat:
- Op basis van jouw eigen subjectieve beleving word je persoonlijk naar mij toe.
- Omdat ik mijn keuzes maak kan ik niet over keuzes maken in het algemeen wat schrijven.

Lees verder eens terug hoe vaak ik schrijf dat er geen ´beste´ noch ´goed´ mbt levensinvulling is vanwege de persoonlijke beleving en keuzevrijheid van ieder persoon.
Ook daarin projecteer je jouw sprong naar conclusie over wat je méént te lezen dwars over wat er echt staat.

Al met al een triest topic.
- Een kind wat overlijdt doordat het vergeten wordt.
- Lange tenen over het persoonlijk opvatten over alles wat er in algemene zin staat.
- Persoonlijke reacties over wat er niet eens staat.

Schreef jij niet dat je iets positiefs met dit topic bedoelde Sarabande? Positief, maar met mate dan, jouw mate. Tsk.

De moraal is heel eenvoudig:
Met een kinderwens komt ouderschap. Ouderschap houdt in dat het kind hoofdzaak is.

Persoonlijk vínd ik dat erg veel mensen niet op hun netvlies hebben wat ze eigenlijk belangrijk vinden. Wat voor hen de kern van leven is. Geen idee hebben waarvóór ze eigenlijk bezig zijn. Daarom ook de prioriteit van hun kind(eren) niet helder hebben.
Dat zie je niet alleen in kinderopvang maar ook om je heen in hoe ouders met hun relatie omgaan. Ook dat is een consequentie voor de kwali-tjd en priori-tijd mbt de kinderen waar je voor gekozen hebt.
Kinderen willen houdt in dat die kinderen hoofdzaak worden :)*
Een dramatische gebeurtenis als een dood door vergeten is een goede motivatie daar eens over te denken.

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:41

Huertecilla schreef:
Op basis van jouw eigen subjectieve beleving word je persoonlijk naar mij toe.

Degene die persoonlijk is in dit topic ben jij met jouw voorbeelden hoe goed je het doet, ik heb het puur over het onderwerp.

Huertecilla schreef:
dat is een consequentie voor de kwali-tjd en priori-tijd mbt de kinderen waar je voor gekozen hebt.
Kinderen willen houdt in dat die kinderen hoofdzaak worden :)*
Een dramatische gebeurtenis als een dood door vergeten is een goede motivatie daar eens over te denken.
hc

Dat zijn we dus volledig met elkaar eens

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:54

In Spanje worden al te weinig kinderen geboren en over een paar generaties als het zo door gaat kunnen de oudjes niet meer onderhouden worden , dit is een groot probleem hier.

Ik woon ook hier heb mijn paardjes , werk met paarden , ben er altijd voor mijn zoontje omdat ik dat kan doen en hij het door omstandigheden nodig heeft en voel me hier echt niet beter door als iemand die werkt en zijn hipoteek moet betalen , dat doet namelijk bijna 100% van de mensen.

Vindt het zoiezo al irritant dat andere mensen zeggen hoe het precies moet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:16

jus schreef:
ben er altijd voor mijn zoontje omdat ik dat kan doen en hij het door omstandigheden nodig heeft en voel me hier echt niet beter door als iemand die werkt en zijn hipoteek moet betalen , dat doet namelijk bijna 100% van de mensen.

Tóp situatie!

Je haalt er wel drie dingen bíj door elkaar.
- jouw zoontje voelt zich er waarschijnlijk wél beter door
- dáár mag jij je gerust goed bij voelen, het een juistere keuze voelen dan het stallen; daarom maak jij die keuze :)*
- dat de meeste mensen geen/weinig tijd voor hun kinderen hebben/maken geeft de omvang van het probleem aan, niet dat het goed is

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:24

Persoonlijk vindt ik kwaliteit belangrijker dan tijd je kan een hele dag bij een kind zijn en niks overbrengen of minder tijd hebben maar wel deze tijd goed gebruiken met je kind en hem dingen bij brengen , een kind moet ook beginnen te leren alleen en zelfstandig te zijn.

Alet74

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:53

Ik geloof dat we een beetje afdwalen richting discussie over het wel of niet thuis blijven voor de kinderen.
Ik zou geen relatie durven leggen tussen bijvoorbeeld allebei volledig werken en kind 5 dagen naar de opvang en het vergeten af te leveren van je kind bij deze opvang.

Ben het met jus eens, er is kwaliteit in tijd en kwantiteit in tijd met betrekking tot het kind. Ik ga voor de kwaliteit!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:53

...ze dronken een glas, deden een plas en lieten de zaak zoals die was.

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:10

Alet74 schreef:
Ik geloof dat we een beetje afdwalen richting discussie over het wel of niet thuis blijven voor de kinderen.
Ik zou geen relatie durven leggen tussen bijvoorbeeld allebei volledig werken en kind 5 dagen naar de opvang en het vergeten af te leveren van je kind bij deze opvang.

Als je vergeet je kind uit de auto te halen dan is het in ieder geval duidelijk waar je prioriteiten liggen op dat moment...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:01

Op dat moment, ja. Wil dat zeggen dat dat de andere momenten ook zo is? Als thuisblijfmoeder kun je ze ook weleens helemaal zat zijn (of opgeslokt worden door de zorgen om je doodzieke moeder, of die enorme belastingaanslag, of de geldzorgen die je weer moet gaan oplossen).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:45

Maar dan nog... wanneer/in welke situatie ben je zo erg met je hoofd ergens anders, dat je je kind gewoon vergeet en ook niet halverwege de ochtend opeens bedenkt dat je kind waarschijnlijk nog in de auto zit? Ik vind dat heel erg moeilijk te bevatten. Hoe ga je dan op 'gewonere' momenten dan met je kind om?
Kunnen jullie daar iets (een piepklein beetje misschien) bij voorstellen? Ik niet, ook niet als ik het heel erg probeer ;(

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:55

Het gaat mijn voorstellingsvermogen ook echt totaal te boven.
Ik kan me echt geen situatie voorstellen waarin ik mijn zoontje in de auto zou laten zitten omdat ik hem "vergeet".

Overigens ga ik voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit. Dat ik ook tijd doorbreng zonder mijn zoontje, door te werken, ben ik op de momenten dat we samen zijn, een bétere moeder voor hem als dat ik 24/7 thuis zou zijn voor hem.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:56

Alet74 schreef:
Maar dan nog... wanneer/in welke situatie ben je zo erg met je hoofd ergens anders, dat je je kind gewoon vergeet en ook niet halverwege de ochtend opeens bedenkt dat je kind waarschijnlijk nog in de auto zit? Ik vind dat heel erg moeilijk te bevatten. Hoe ga je dan op 'gewonere' momenten dan met je kind om?
Kunnen jullie daar iets (een piepklein beetje misschien) bij voorstellen? Ik niet, ook niet als ik het heel erg probeer ;(

Dat zeg ik ook niet. Het gaat er mij om dat 5 dagen werken niet per definitie betekent dat je je kind niet op 1 zet ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:58

Dat ben ik helemaal met je eens hoor Blue-eyes! Dat zeg ik in iets andere bewoordingen ook een paar posts terug.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:02

Dan zijn we het eens :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:03

Blue_Eyes schreef:
Dat zeg ik ook niet. Het gaat er mij om dat 5 dagen werken niet per definitie betekent dat je je kind niet op 1 zet ;)

Het gaat erom waar je het meest mee bezig bent in je hoofd. Als je bij je kindje bent en meer met je werk bezig bent zit er dus iets fout.
Op het moment dat je je kindje aan vertrouwde anderen overlaat, kan je je 100% op je andere bezigheden (werk, huis of wat dan ook) concentreren, waarbij je wel minimaal ten alle tijde bereikbaar moet zijn.
Ik vind niet dat iemand alleen met het kind bezig moet zijn, of niet zou moeten werken, maar de zorg voor het kind moet nummer 1 zijn, hoe je dat ook invult.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:06

sarabande schreef:
Blue_Eyes schreef:

Het gaat erom waar je het meest mee bezig bent in je hoofd. Als je bij je kindje bent en meer met je werk bezig bent zit er dus iets fout.
Op het moment dat je je kindje aan vertrouwde anderen overlaat, kan je je 100% op je andere bezigheden (werk, huis of wat dan ook) concentreren, waarbij je wel minimaal ten alle tijde bereikbaar moet zijn.
Ik vind niet dat iemand alleen met het kind bezig moet zijn, of niet zou moeten werken, maar de zorg voor het kind moet nummer 1 zijn, hoe je dat ook invult.

1000% mee eens!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:06

Dat klopt, Sarabande, ook wij zijn het eens :j Er zijn echter bepaalde mensen hier die dat geloof ik wel vinden, dat je 24/7 thuis zou moeten zijn voor je kind, want anders heb je hem niet op 1 staan en 'dump' je hem in de opvang.

Dat is dus volgens mij iets totaal anders. Er zijn zat mensen die vinden dat hun kind beter wordt van kinderopvang. Die zien opvang dus ook niet als een belemmering om te gaan werken, en dat hoeft volgens mij ook niet.
Daar ging het mij om ;)